Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FF Systeemcamera van Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: FF Systeemcamera van Nikon

Vandaag nog eens vogeltjes gestalkt. Diegenen die ergens op hun gemak zaten te rusten, konden netjes in focus gebracht worden met enkelpunts AF. De exemplaren die het luchtruim bevolkten kon ik het best vastgrijpen met Breedveld-AF groot. Breedveld-AF klein durfde al eens meer hunten omdat ik de capriolen van de beestjes niet altijd binnen het focus veld kon houden. Deze modus zal beter geschikt zijn voor tragere en grotere vogels. Automatisch veld-AF lukte ook prima tegen een blauwe lucht zonder bomen of gebouwen in het frame en met gelaatsherkenning uitgeschakeld. Dynamisch veld-AF kon me het minst overtuigen. Focus tracking met lock-on (functie A3) had ik eerst op snel 1-2 staan maar nu heb ik toch op vertraagd 5 ingesteld. Verder is ook de memory recall van het objectief een grote hulp om de focus snel naar een vooraf ingestelde afstand terug te zetten om vanaf daar snel het onderwerp terug op te pikken. Het aantal keepers is op deze manier al drastisch gestegen Aan de hand van deze ervaringen ga ik binnenkort de gebruiksinstellingen U1-2-3 instellen.

Daarnet een foto transfer gedaan met een Sony XQD reader die vandaag aangekomen is. Gegevensoverdracht via XQD reader tov toestel via USB aan PC gekoppeld is gemakkelijk 10x sneller

Comment

Frank, bedankt voor de update...

Lijkt me toch dik ok voor de niet-professional....

Comment

Het hangt voor wat? BIF zeker niet!
        I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
        Some of my photos at www.pessolano.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thefoodtraveller Bekijk bericht
          Het hangt voor wat? BIF zeker niet!
          Waarom BIF niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Waarom BIF niet?
            snelheid !
            nikon coolpix s9100

Comment

Waarom BIF niet?
              Ik doe geen BIF, maar ik zou denken daar tracking is belangrijker dan, voorbeeld, voetbal (waar de D850 tracking is ook niet zo goed). De tracking van de Z7 is ok, maar niet hetzelfde van De D850. Ik ga morgen dit effectieve testen, maar nog eeen keer voetbal en tracking zijn niet de beste combinatie in iedere geval. En ik doe alleen kinderen voetbal, nog erger voor tracking
              I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
              Some of my photos at www.pessolano.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                snelheid !
                Waar haal je dit toch vandaan? AF-snelheid is totaal geen probleem met de Z7.

Lock-on bij bewegende onderwerpen is wel een iets grotere uitdaging.
                Last edited by frank207be; 5 oktober 2018, 18:44.

Comment

Waar haal je dit toch vandaan? AF-snelheid van de AF is totaal geen probleem met de Z7.

Lock-on bij bewegende onderwerpen is wel een iets grotere uitdaging.
                  U spreekt zichzelf tegen... het gaat om de snelheid bij BIF... wat u toch zelf aanhaalt ... begrijpe wie kan ... en alle reviews die ik lees maken daar hun "beklag" over...daarenboven heb ik zelf voldoende ervaring met mirrorless om te weten wat ze al of niet aankunnen (bij BIF)... maar alles is perfect hoor bij de Z-serie van Nikon ...man man man
                  nikon coolpix s9100

Comment

Ik doe geen BIF, maar ik zou denken daar tracking is belangrijker dan, voorbeeld, voetbal (waar de D850 tracking is ook niet zo goed). De tracking van de Z7 is ok, maar niet hetzelfde van De D850. Ik ga morgen dit effectieve testen, maar nog eeen keer voetbal en tracking zijn niet de beste combinatie in iedere geval. En ik doe alleen kinderen voetbal, nog erger voor tracking
                    .
                    Ik ga morgen verder BIF testen. Sluitertijd, AF veldstand, Lock-on settings en VR aan/uit. Ik laat de resultaten weten.

Comment

U spreekt zichzelf tegen... het gaat om de snelheid bij BIF... wat u toch zelf aanhaalt ... begrijpe wie kan ... en alle reviews die ik lees maken daar hun "beklag" over...daarenboven heb ik zelf voldoende ervaring met mirrorless om te weten wat ze al of niet aankunnen (bij BIF)... maar alles is perfect hoor bij de Z-serie van Nikon ...man man man
                      Ik herhaal gewoon dat de AF snelheid van de Z7 totaal geen probleem is. Of het toestel zijn onderwerp vindt, is een geheel andere zaak.

Edit: ik maak ook geen enkele vergelijking met andere toestellen of merken. Dat interesseert me geen bal. Ik wil gewoon zsm weten welke workarounds er mogelijk zijn om tot een zo goed mogelijk resultaat te komen met de Nikon mirrorless toestellen en wil graag deze informatie delen. Als dat U niet aanstaat, kan je ook gewoon dit topic negeren
                      Last edited by frank207be; 5 oktober 2018, 19:17.

Comment

Ik herhaal gewoon dat de AF snelheid van de Z7 totaal geen probleem is. Of het toestel zijn onderwerp vindt, is een geheel andere zaak.

Edit: ik maak ook geen enkele vergelijking met andere toestellen of merken. Dat interesseert me geen bal. Ik wil gewoon zsm weten welke workarounds er mogelijk zijn om tot een zo goed mogelijk resultaat te komen met de Nikon mirrorless toestellen en wil graag deze informatie delen. Als dat U niet aanstaat, kan je ook gewoon dit topic negeren
                        U hoeft een en ander niet in het belachelijke te trekken hoor... geen enkel toestel heeft een probleem met AF...als er tijd genoeg is om het onderwerp te zoeken... en U hoeft ook niet te beslissen of ik al of niet een onderwerp wens te negeren.
                        nikon coolpix s9100

Comment

De AF van de X-T3 is super vs andere Fuji, maar tot nu het is hetselfde or minder dan de Z7 (ik denk omdat meeste Fuji lenzen zijn traag ..). Ik ga beter zien op zaterdag.
                          Maar de X-T3 heeft continuos shooting that is echt iets nuttig. De 30FPS … nee, buffer is veel te kleine and SD is veel te traag. Maar CM met 20FPS … is WOW!
                          De C-AF van de X-T3 is super snel en nauwkeurig.
                          Je moet daar wel een objectief op zetten dat daarom geschikt is.
                          Vooral de 50-140 2.8 is daar meest Fuji-capabele lens voor.
                          De eerste generaties Fuji lenzen zijn eigenlijk niet geschikt om goede/snelle prestaties neer te zetten.
                          De C-AF tuning is nog altijd van groot belang bij de Fuji's ... staat bij mij onder een vaste toets zodat ik direct toegang heb om in te grijpen.

Hoe goed een camera ook presteert... als je er niet mee overweg kan dan zullen de resultaten navenant zijn.
                          Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Spikske
                            ... en U hoeft ook niet te beslissen of ik al of niet een onderwerp wens te negeren...
                            Wilt u uw haantjesgedrag ergens anders tentoonstellen.
                            Wij leren graag van de ervaringen van deze vrij verse Z7 bezitters.
                            Ik kan hun ervaringen interpreteren naar mijn verwachtingen en eisen.
                            Om over een tijdje wellicht een beslissing te maken of ik mijn D850 verruil voor een Z7.
                            Uw gedrag ervaar ik als onprettig en verstorend.
                            Dank u.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                              Spikske

Wilt u uw haantjesgedrag ergens anders tentoonstellen.
                              Wij leren graag van de ervaringen van deze vrij verse Z7 bezitters.
                              Ik kan hun ervaringen interpreteren naar mijn verwachtingen en eisen.
                              Om over een tijdje wellicht een beslissing te maken of ik mijn D850 verruil voor een Z7.
                              Uw gedrag ervaar ik als onprettig en verstorend.
                              U gaat ook nog eventjes zeggen wat ik al of niet mag volgen... en dat heeft niets met haantjesgedrag te maken, ik dacht eerder dat het haantjesgedrag van iemand anders kwam...ten andere uw aanhef is voor mij niet alleen onprettig en verstorend maar ook nog denigrerend... maar jullie doen maar...
                              nikon coolpix s9100

Comment

De tracking van de Z7 is ok, maar niet hetzelfde van De D850. Ik ga morgen dit effectieve testen, maar nog eeen keer voetbal en tracking zijn niet de beste combinatie in iedere geval. En ik doe alleen kinderen voetbal, nog erger voor tracking
                                .
                                Ik ga morgen verder BIF testen. Sluitertijd, AF veldstand, Lock-on settings en VR aan/uit. Ik laat de resultaten weten.
                                Ik ga dit in ieder geval volgen... Bedankt voor jullie ervaringen...

Comment

Working...
                                X