Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FF Systeemcamera van Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: FF Systeemcamera van Nikon

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    En de super accurate AF. Het AF punt in de EVF kan je exact op het onderwerp plaatsen terwijl je met een DSLR soms het raden hebt waar de AF sensor precies op mikt.
    Dat is toch bij een dslr ook zo Frank ???
    Of bedoel je mss iets anders

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Dat is toch bij een dslr ook zo Frank ???
      Of bedoel je mss iets anders

grts
      Sieg
      De AF sensor bij een DSLR zit op een aparte module onderin het camerahuis. Wat is de exacte vorm hiervan (kruis, lijn?) en hoe exact komt die vorm overeen met het AF munt in de zoeker? Ik heb verschillende generaties DSLR gehad en hun gedrag bij enkelpunts AF was steeds verschillend

Comment

AF test van Jared Polin...

►Download the Nikon Z7 RAW FILES http://froknowsphoto.com/z7af/►Download MyGearVault https://mygearvault.com/#download I took the Nikon Z7 full frame mirror...

Ziet er zeker goed genoeg uit volgens mij...

Comment

De AF sensor bij een DSLR zit op een aparte module onderin het camerahuis. Wat is de exacte vorm hiervan (kruis, lijn?) en hoe exact komt die vorm overeen met het AF munt in de zoeker? Ik heb verschillende generaties DSLR gehad en hun gedrag bij enkelpunts AF was steeds verschillend
          Dat er geen aparte AF sensor meer gebruikt wordt bij mirrorless dat weet ik Frank
          Doch het resultaat van focussen blijft toch hetzelfde
          Heb nog nooit gehad, met geen enkele dslr, dat hij ergens focust waar ik het zelf niet wil

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
            AF test van Jared Polin...

►Download the Nikon Z7 RAW FILES http://froknowsphoto.com/z7af/►Download MyGearVault https://mygearvault.com/#download I took the Nikon Z7 full frame mirror...

Ziet er zeker goed genoeg uit volgens mij...
            Valt wel mee. Temeer omdat hij heeft enkel dynamisch veld AF en enkelpunts AF gebruikt. Breedveld-AF klein en breedveld-AF groot zijn volgens mij beter beschikt voor dit type fotografie.

Comment

Hoi Frank,

Dank je voor de energie die jij hier in je ervaringen delen steekt. Ik steek daar veel van op.
              Twijfels zetten om een telelens op zo'n systeemcamera te zetten is te dol...
              Waarom zou je met een systeemcamera geen beestjes, race auto's en motoren (+ andere sporten) en vliegtuigjes willen gaan fotograferen??
              Frank, zou jij een keer die 200-500 van een vriend willen proberen, hoe die focust ten opzichte van een spiegeldoos...?
              Ik ga nog wel een keer míjn Sigma 150-600 C (die ik op m'n D850 gebruik) proberen op een Z7.
              Misschien wel een vergelijk met zo'n zelfde lens, maar dan Canon versie, met een mount converter Sigma MC-11 op een Sony A7RIII.
              Maar met zo'n Sony wil je dan weer wachten op de A7R IV... die dan misschien/wellicht ook zo'n groot AF veld heeft als de A9 en A7III en de Nikon's en Canon.
              Bij die test dan Jared Polin dacht ik ook al, dat het beter zou moeten kunnen, dat zijn instellingen niet perfect waren.
              Een Sony A7RIII of een A9 kun je ook zó instellen, dat de tracking niet zo veel meer voorstelt.
              Frank, ga zo door! Wij willen er met z'n allen nog véél meer van weten...
              Vergeet daarbij vooral niet te genieten van je materiaal. Da's (bijna ) belangrijker dan wij...

Comment

Valt wel mee. Temeer omdat hij heeft enkel dynamisch veld AF en enkelpunts AF gebruikt. Breedveld-AF klein en breedveld-AF groot zijn volgens mij beter beschikt voor dit type fotografie.
                Ik ga kijken zaterdag met voetbal, Z7+70-200 met en zonder TC2. Tot nu mijn ervaring is positief. Het is geen D850 met AFC, maar geen D810 ook … beter dan mijn Fuji X-T3. Ik moet nog eens testen mijn Sigma 150-600 … daar verwacht ik minder goed resultaten. In die geval, ik ga dit verkopen of uit voor huren.
                Wat veel mensen ook vergeten is dat met de Z7 AF tuning is niet meer nodig. Dus met niet perfect lenzen, de Z7 zal vaak meer in focus zijn (zeker met non-Nikon zooms)
                I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
                Some of my photos at www.pessolano.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thefoodtraveller Bekijk bericht
                  IHet is geen D850 met AFC, maar geen D810 ook … beter dan mijn Fuji X-T3.
                  Beter dan de X-T3, die AF zou anders wel super goed zijn?

Comment

De AF van de X-T3 is super vs andere Fuji, maar tot nu het is hetselfde or minder dan de Z7 (ik denk omdat meeste Fuji lenzen zijn traag ..). Ik ga beter zien op zaterdag.
                    Maar de X-T3 heeft continuos shooting that is echt iets nuttig. De 30FPS … nee, buffer is veel te kleine and SD is veel te traag. Maar CM met 20FPS … is WOW!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Dat er geen aparte AF sensor meer gebruikt wordt bij mirrorless dat weet ik Frank
                      Doch het resultaat van focussen blijft toch hetzelfde
                      Heb nog nooit gehad, met geen enkele dslr, dat hij ergens focust waar ik het zelf niet wil

grts
                      Sieg
                      De rechthoeken die de AF punten in de viewfinder van mijn D7200 zijn een pak groter dan bij de Z7 en bij fijne details en kleine scherptediepte (bv portret van persoon met bril op 85/1.4) kan de AF wel eens op het verkeerde detail focussen. Ook in de natuur neem ik al eens een foto van een vogel veraf - enkel voor de waarneming - en dan kan de focus op een paaltje springen ipv op de vogel. Hier kan uiteraard back- en frontfocus ook meespelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                        Hoi Frank,

Dank je voor de energie die jij hier in je ervaringen delen steekt. Ik steek daar veel van op.
                        Twijfels zetten om een telelens op zo'n systeemcamera te zetten is te dol...
                        Waarom zou je met een systeemcamera geen beestjes, race auto's en motoren (+ andere sporten) en vliegtuigjes willen gaan fotograferen??
                        Frank, zou jij een keer die 200-500 van een vriend willen proberen, hoe die focust ten opzichte van een spiegeldoos...?
                        Ik ga nog wel een keer míjn Sigma 150-600 C (die ik op m'n D850 gebruik) proberen op een Z7.
                        Misschien wel een vergelijk met zo'n zelfde lens, maar dan Canon versie, met een mount converter Sigma MC-11 op een Sony A7RIII.
                        Maar met zo'n Sony wil je dan weer wachten op de A7R IV... die dan misschien/wellicht ook zo'n groot AF veld heeft als de A9 en A7III en de Nikon's en Canon.
                        Bij die test dan Jared Polin dacht ik ook al, dat het beter zou moeten kunnen, dat zijn instellingen niet perfect waren.
                        Een Sony A7RIII of een A9 kun je ook zó instellen, dat de tracking niet zo veel meer voorstelt.
                        Frank, ga zo door! Wij willen er met z'n allen nog véél meer van weten...
                        Vergeet daarbij vooral niet te genieten van je materiaal. Da's (bijna ) belangrijker dan wij...
                        Ieder doet inderdaad met zijn materiaal wat hij/zij wil. Ik heb ook al lang geleerd niet te defensief te reageren op negatieve commentaren wegens tijdverspilling

Zondag ga ik met mijn maat op stap en dan testen we de 200-500 wel uit. Verder deel ik graag mijn bevindingen en kan ook leren van de reacties hierop

Comment

Ik ga kijken zaterdag met voetbal, Z7+70-200 met en zonder TC2. Tot nu mijn ervaring is positief. Het is geen D850 met AFC, maar geen D810 ook … beter dan mijn Fuji X-T3. Ik moet nog eens testen mijn Sigma 150-600 … daar verwacht ik minder goed resultaten. In die geval, ik ga dit verkopen of uit voor huren.
                          Wat veel mensen ook vergeten is dat met de Z7 AF tuning is niet meer nodig. Dus met niet perfect lenzen, de Z7 zal vaak meer in focus zijn (zeker met non-Nikon zooms)
                          Hier soms betere en soms slechtere resultaten dan de D7200 op AF-C. Ik ga deze avond nog eens met de 300/2.8 op stap en ga AF-C Wide small en large uittesten op iets minder schuwe vogels.

Ik zag ook je posts op DPR

Comment

Hier soms betere en soms slechtere resultaten dan de D7200 op AF-C. Ik ga deze avond nog eens met de 300/2.8 op stap en ga AF-C Wide small en large uittesten op iets minder schuwe vogels.

Ik zag ook je posts op DPR
                            :-)

De sigma 150-600 gaat goed. Vind ik beter dan met de D850 (door de AF tuning dat de Sigma heeft nodig van een variable oplossing dat bestaat niet). Hunting is daar met de sigma na f/8, maar niet te veel en niet meer met wide area

Comment

De AF van de X-T3 is super vs andere Fuji, maar tot nu het is hetselfde or minder dan de Z7 (ik denk omdat meeste Fuji lenzen zijn traag ..). Ik ga beter zien op zaterdag.
                              Maar de X-T3 heeft continuos shooting that is echt iets nuttig. De 30FPS … nee, buffer is veel te kleine and SD is veel te traag. Maar CM met 20FPS … is WOW!
                              Met welke fuji lenzen heeft U de testen dan gedaan...
                              nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                                Met welke fuji lenzen heeft U de testen dan gedaan...

Equivalent lenses. Dus 23/1.4 vs 35Z, 16 vs 24F, 35/2 vs 50F, 56 vs 85F, etc etc. Ik heb geen 50-140 hellas voor tegen de 70-200F

Comment

Working...
                                X