Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FF Systeemcamera van Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: FF Systeemcamera van Nikon

Best gebouwde en water afgedichte milc die er bestaat blijkbaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      https://wordpress.lensrentals.com/bl...orless-camera/
      Verbaast me niets. Toestel voelt zeer solide aan Intussen al 2 maand in gebruik. Time flies when you're having fun

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Verbaast me niets. Toestel voelt zeer solide aan Intussen al 2 maand in gebruik. Time flies when you're having fun
        Is dat al 2 maand? Wow, inderdaad, het gaat snel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          https://wordpress.lensrentals.com/bl...orless-camera/
          Correctie : het betreft full frame ...en dan van daaruit besluiten dat het om de best gebouwde en water afgedichte milc is toch een brug te ver ... er zijn nog andere dan full frame toestellen
          nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Is dat al 2 maand? Wow, inderdaad, het gaat snel.
            Het gaat inderdaad snel! Ik ben nu vooral benieuwd naar de 50mm/1.8S en de 14-30/4S alsook de bij de introductie aangekondigde CFexpress geheugenkaart compatibiliteit via firmware.

Comment

Het gaat inderdaad snel! Ik ben nu vooral benieuwd naar de 50mm/1.8S en de 14-30/4S alsook de bij de introductie aangekondigde CFexpress geheugenkaart compatibiliteit via firmware.
              Edit: verkeerd geteld... 1 maand

Comment

Hoi,

yip, zo'n maandje is al rap voorbij...
                Nog mooie resultaten om te delen, bijvoorbeeld wildlife resultaten?
                Over 3 en over 5 weken hoop ik de Z7 even in de hand te kunnen hebben.
                Daarnaast wil ik eerst een Z7 een aantal dagen of een week gaan huren, zodra deze beschikbaar zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                  Hoi,

yip, zo'n maandje is al rap voorbij...
                  Nog mooie resultaten om te delen, bijvoorbeeld wildlife resultaten?
                  Over 3 en over 5 weken hoop ik de Z7 even in de hand te kunnen hebben.
                  Daarnaast wil ik eerst een Z7 een aantal dagen of een week gaan huren, zodra deze beschikbaar zijn.
                  Benieuwd naar je bevindingen

Vandaag een roofvogel workshop gedaan met 300/2.8 en 70-200/2.8 en D7200 als backup camera. Ik weet dat sommigen hiervoor hun neus ophalen voor zo'n evenement maar het was een zeer interessante leerschool voor autofocus tracking

Portretten en lateraal vliegende vogels waren het makkelijkst en hier ligt de keeper rate op nagenoeg 100%.

Met vogels die snel dichter komen vliegen, heeft het toestel een pak meer moeite. Op een redelijke afstand valt de tracking precisie nog mee maar dichtbij en wanneer het wat sneller gaat zie je snel backfocus optreden met onbruikbare foto's tot gevolg. Natuurlijk is het met vogelvluchten niet altijd evident om je focusveld exact op je onderwerp te houden tussen vertrek en landing. Anderzijds zie ik dat de D7200 het in dezelfde discipline ook niet heel veel beter doet. Hier zal een D5/D500 en ook D850 ongetwijfeld beter tracken?

Ook zag ik een paar keer dat de AF de achtergrond veel interessanter vond en bleef plakken bij autofocus start terwijl er duidelijk een onderwerp op de voorgrond aanwezig was. Dit moet duidelijk nog aangepakt worden via een firmware update.
                  Last edited by frank207be; 2 november 2018, 20:45.

Comment

Een D7200 lijkt mij een beetje een unfaire vergelijking met een Z7. Het prijskaartje is ook van een andere orde.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

unfair is niet aan de orde.
                      Wat er voorhanden was, voor die vergelijking is meer van toepassing...
                      Frank deed z'n workshop met de Z7 en een D7200 als back-up camera, zoals hij schreef.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                        Wat er voorhanden was, voor die vergelijking is meer van toepassing...
                        Frank deed z'n workshop met de Z7 en een D7200 als back-up camera, zoals hij schreef.
                        Zover was ik ook al, bedankt.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                          Een D7200 lijkt mij een beetje een unfaire vergelijking met een Z7. Het prijskaartje is ook van een andere orde.
                          Dat is de recentste DSLR die ik heb. Ik heb heel lang foto's genomen met D700 en D300s + PDK-1 power drive grips. De D800 en D810 hebben met nooit echt aangesproken als all-round DSLR. De D7200 heb ik een half jaar voor de D500 uitkwam als toenmalig APS-C 'top' toestel gekocht. Ik heb een upgrade naar de D500 wel overwogen maar het kwam er nooit van. Recent heb ik de D850 'besnuffeld' maar het formaat van de D7200 vond ik een verademing tov de grotere DSLR modellen. Ook heb je een grip + D5 batterij nodig om het volle potentieel te benutten. Toen de Z7 aangekondigd werd, wist ik dus meteen wat ik wou. Ik heb gisteren nog gedacht wat de D700 nog kon brengen qua tracking op die roofvogels maar dat was uiteraard te laat.

DPReview Z7 Review conclusie
                          Last edited by frank207be; 5 november 2018, 17:52. Reden: zinsbouw

Comment

Voor diegenen die het gemist hebben :

Dpreview review:

Jarid Polins Z7 review:

USE CODE FroKnowsPhoto at http://squarespace.com/froknowsphoto to get your 14 day FREE Trial.NEW FroPack 1 Lightroom Presets https://froknowsphoto.com/preset...
                            Last edited by Dpix; 7 november 2018, 10:33.

Comment

Intussen zitten we op firmware 1.02 met enkel bugfixes.

Comment

Intussen zitten we op firmware 1.02 met enkel bugfixes.
                                En ik heb mijn D850 niet meer gebruikt sinds de Z7 is thuis ...
                                I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
                                Some of my photos at www.pessolano.net

Comment

Working...
                                X