Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nikon of Sony
Collapse
X
-
-
Re: Nikon of Sony
Vind de discussie op zich wel amusant omdat de bulk van de argumenten niets te zien hebben met fotografische kwaliteit, enkel maar met subjectieve "behandeling" en buiten Canon bouwt schijnbaar iedereen cameras rond sensors die ontworpen en gemaakt zijn door Sony ? so what ?
.. en idd best mogelijk dat de nieuwe Nikon systeem camera plots en automagisch "de nieuwe standaard" voor systeemcameras gaat genoemd worden ... bijzonder hilarisch maar ocharme ... LOL!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk berichtVind de discussie op zich wel amusant omdat de bulk van de argumenten niets te zien hebben met fotografische kwaliteit, enkel maar met subjectieve "behandeling" en buiten Canon bouwt schijnbaar iedereen cameras rond sensors die ontworpen en gemaakt zijn door Sony ? so what ?
.. en idd best mogelijk dat de nieuwe Nikon systeem camera plots en automagisch "de nieuwe standaard" voor systeemcameras gaat genoemd worden ... bijzonder hilarisch maar ocharme ... LOL!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk berichtDe sony fe 400 mm kost om en bij de 12000 eu.Wie kan dat betalen.Ik als simpel hobbyistje al zeker niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk berichtMaar Sony luistert naar zijn klanten
Ben je het eens met de TrustScore van Sony Nederland? Geef jouw mening en bekijk wat 205 andere klanten vinden.
Grapje hoor
Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk berichtMaar dat zal wel en Sony zal ook alwel een antwoord klaar liggen hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtIk heb al 10 jaar een Nikon 600/4VR waar ik al héél véél plezier aan beleefd heb. Afgelopen zondag ben ik er nog mee op pad geweest. Toegegeven, de huidige prijzen van deze categorie objectieven zijn bijna verdubbeld en grenzen inderdaad aan het waanzinnige.
Mijn 600/4 kost trouwens aanzienlijk minder, in de RX-10 ;-)
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk berichtTja, wordt vanzelf goedkoper indien het spul tegen die prijzen niet verkocht raakt, en verkoopt men wel, dan zal het niet aan mij zijn :-)
Mijn 600/4 kost trouwens aanzienlijk minder, in de RX-10 ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtToont ook alweer aan dat ieders beleving van deze hobby anders is. In dit licht heb ik wel een interesse in wat de nieuwe Nikon P1000 allemaal kan.There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk berichtGoh, in heb de voorganger gehad, de Nikon P900, dat was toch een beetje een ontgoocheling met die kleine sensor.
Nieuw is zoiets wel duur vind ik, maar tweedehands zeker ruim het geld waard wat mij betreft.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk berichtHeb je zo'n recente RX10 al een keer geprobeerd Francis ? De voorbeelfoto's op DPR zijn echt wel realistisch, voor iedereen, ook in jpeg, niet alleen voor wie RAW en een pak pc-werk wil doen.
Nieuw is zoiets wel duur vind ik, maar tweedehands zeker ruim het geld waard wat mij betreft.There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk berichtAmai. .. moet toegeven dat de A9 het beter doet dan ik verwacht had.... Forse verbetering tov vorige generatie (A7RII)
Comment
-
Ook eens naar het filmpje gekeken.
Ik had toch liever eens een test van de AF gezien op bv: 850mm. Waar je maar een flinterdunne dof hebt.
Wat gebeurt er als er een vogel met hoge snelheid voorbij vliegt met een contrastrijke achtergrond zoals een bos?
Met een 24-70 mm is het scherpstellen nu ook niet zo moeilijk hé.
Johan
P.S. waarom gebruiken ze nu een tamron in dat filmpje???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk berichtWil nog wel eens even inpikken hier. Ik ben iemand die altijd het laatste nieuwe wil, een Gear freak. En ik ben nu ook al een poosje weg van dslr, mirroless,in allerlei merken en varianten. (Favoriet is de fuji x-h1)
Hierdoor begon ik de dslr ook als passé te beschouwen, en dacht dat de mirrorless het allemaal overgenomen had, dat de dslr gebruikers nog wat zonderlingen waren.
Heb een paar dagen voor mijn verlof een Nikon D850 gekocht (had een A7 mkIII in bestelling die ik kon afzeggen, reden vooral de bouw van de body en het mij niet liggende lenzenaanbod) en moet ik mijn mening toch bijstellen / herzien.
Deze Nikon kamera is een verademing in het gebruik, de body ligt goed in de hand, de knoppen zijn heerlijk groot, en de menu’s zijn overzichtelijk. De beeldkwaliteit is subliem met die 45mpixel, je krijgt zoveel detail, kan bijna blijven inzoomen, maar dat vind je bij Sony ook al.
Dus ik zie die dslr nog wel een tijd blijven bestaan, zeker in het hogere segment.
Hallo, ik heb een paar weken geleden de prachtige D850 aangeschaft, maar de grootte en gewicht zullen me op termijn toch weer gaan tegen zitten (begint nu al). Dus ga ik hem maar weer te koop zetten. Iemand belangstelling?
Vraagprijs 3250€
Aankoop Belgie (Foto Degreef Edegem), uiteraard met papieren en nog bijna 2 jaar garantie.
Comment
Comment