Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon of Sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Nikon of Sony

    Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
    snel online zoeken geeft:

    Nikon D850 = 1.005kg (incl batterij )
    Sony A9 = 0.673kg
    -> verschil body = 0.332kg

    Sony 400mm f/2.8 = 2.9kg
    Nikon 400mm f/2.8 = 3.8kg
    -> verschil lenzen = 0.9kg

    -> verschil totaal = 1.2kg
    a9 vergelijk je niet met D850, spreek over high-end toestellen zoals de D5, deze weegt 1,450kg met batterij en de canon 1dxii heeft ongeveer zelfde gewicht.
    www.polartha.com

    Comment


    • #62
      Re: Nikon of Sony

      Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
      Volgens mij kan u de 400mm nog niet betalen laat staan de 600mm.Enkel mijn mening uiteraard
      OMG meen je dit nu echt?

      Comment


      • #63
        Re: Nikon of Sony

        Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
        a9 vergelijk je niet met D850, spreek over high-end toestellen zoals de D5, deze weegt 1,450kg met batterij en de canon 1dxii heeft ongeveer zelfde gewicht.
        Ieder heeft voor en nadelen he.
        Is gewicht een nadeel. voor mij niet .
        Je kan alles in lichter materiaal maken maar is het dan ook sterk?

        Ik maak vlot 3500 beelden (D5) met één lading van de batterij en hoeveel maakt er een a9?


        Johan
        Last edited by Johan G; 9 augustus 2018, 05:30.

        Comment


        • #64
          Re: Nikon of Sony

          De sony fe 400 mm kost om en bij de 12000 eu.Wie kan dat betalen.Ik als simpel hobbyistje al zeker niet.

          Comment


          • #65
            Re: Nikon of Sony

            Oorspronkelijk geplaatst door summum Bekijk bericht
            Ik lees hier al jaren dat de dslr gedaan heeft en is er toch nog.De voorsprong blijft op gebied van autofocus en vooral de tracking van bewegende onderwerpen,vooral bij weinig licht!!!.Ligt beter in de hand,batterijen gaan langer mee enz,want ben het ook moe om dit al jaren te moeten uitleggen.Het verschil wordt kleiner maar is er nog steeds.Nikon heeft pas een nieuwe super tele van 12.000€ op de markt gebracht en er zijn er nog op komst.Omdat ze er gaan mee stoppen zeker???Jaja.Sony is zus en zo en revolutionair en wat lezen we hier nog.Toch zie ik vele nieuwe dslr's van andere merken.Raar hé!Dus niemand weet wat de toekomst brengt.Dus iemand zijn keuze is niet voor iedereen de beste en moet NIET opgedrongen worden!Bij mij nooit Sony dus.Deze liggen me echt niet.Mag dit,is dit toegelaten?Dank.Rafke maak nu maar je eigen keuze.
            Is er iemand je komen vertellen dat je je Nikon moet weg gooien of zo?
            Tuurlijk maak jij je keuze.

            Feit is dat bij de instappers de verkoop enorm daalt.
            Vermits de camera's in de telefoons pakken beter zijn geworden gaat die instap DSLR minder en minder mee, en wordt dus minder verkocht.

            Ik dacht dat we de periode waar de Nikon fotografen het nodig vonden om Canon/Sony af te kakken en omgekeerd hier voorbij waren.

            Comment


            • #66
              Re: Nikon of Sony

              Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
              Is gewicht een nadeel. voor mij niet .
              Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
              Ik maak vlot 3500 beelden (D5) met één lading van de batterij en hoeveel maakt er een a9?
              Maak jij 3500 beelden per sessie?
              De laatste generatie maakt gemakkelijk 1000 beelden per batterij en één extra weegt 85gram...
              Zie echt het probleem niet hoor…

              Comment


              • #67
                Re: Nikon of Sony

                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                Maak jij 3500 beelden per sessie?
                De laatste generatie maakt gemakkelijk 1000 beelden per batterij en één extra weegt 85gram...
                Zie echt het probleem niet hoor…
                Er is ook geen probleem ik wil maar vermelden dat aan ieder toestel pro en contra's zijn.
                Nikon is niet zalig makend maar sony ook niet !

                En ivm met de opnames.... Dat kan gebeuren . Probeer maar eens een klein vogeltje in de vlucht te fotograferen .
                Dat lukt je niet van de eerste keer hoor.
                Al meerdere malen 2000 opnames gemaakt om één goed beeld .


                Johan

                Comment


                • #68
                  Re: Nikon of Sony

                  Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                  Er is ook geen probleem ik wil maar vermelden dat aan ieder toestel pro en contra's zijn.
                  Nikon is niet zalig makend maar sony ook niet !

                  En ivm met de opnames.... Dat kan gebeuren . Probeer maar eens een klein vogeltje in de vlucht te fotograferen .
                  Dat lukt je niet van de eerste keer hoor.
                  Al meerdere malen 2000 opnames gemaakt om één goed beeld .


                  Johan
                  Vogels fotograferen gaat volgens mij idd ook veel beter met een dslr door de ergonomie en OVF dan een systeemcamera
                  Maar toch vind ik wel dat het batterijprobleem bij systeemcamera Sony A7 een non-issue geworden is ondertussen...

                  Maar ik begrijp je punt wel… Sommigen zijn wel veel te fanatiek over de systeemcamera soms

                  Comment


                  • #69
                    Re: Nikon of Sony

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Is er iemand je komen vertellen dat je je Nikon moet weg gooien of zo?
                    Tuurlijk maak jij je keuze.

                    Feit is dat bij de instappers de verkoop enorm daalt.
                    Vermits de camera's in de telefoons pakken beter zijn geworden gaat die instap DSLR minder en minder mee, en wordt dus minder verkocht.

                    Ik dacht dat we de periode waar de Nikon fotografen het nodig vonden om Canon/Sony af te kakken en omgekeerd hier voorbij waren.
                    Werk al een tijdje met Fuji ( willens nillens), aangezien ik sinds een drietal jaren halfzijdig uitgeschakeld ( verlamd ) ben. Maar mocht dat niet het geval zijn zou ik me zeker en vast vastklampen aan een DSLR, mis gewoon mijn 5D, met 300 2.8/70-200... die ergonomie etc...
                    Groetjes

                    Lukathi

                    Comment


                    • #70
                      Re: Nikon of Sony

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                      Vogels fotograferen gaat volgens mij idd ook veel beter met een dslr door de ergonomie en OVF dan een systeemcamera
                      Maar ik begrijp je punt wel… Sommigen zijn wel veel te fanatiek over de systeemcamera soms
                      Ja waarom zou dat beter gaan met DSLR dan bvb een A9 ?
                      Bij DSLR wordt beeld altijd onderbroken door opklappende spiegel bij A9 niet.
                      AF wordt ook telkens onderbroken door spiegel, bij A9 niet waardoor de AF
                      herberekening van 60 maal /seconde behouden blijft.
                      DSLR heeft beperkt aantal AF-punten en AF-area is beperkt, bij de betere systeemcamera's
                      bedekt de af-area praktisch gans het beeld en hebben daarbij veel meer AF-punten.
                      Frame rate (met AF) bij DSLR is beperkt tot 12fps, A9 20fps.

                      Denk dat je uitspraken maar uit de lucht gegrepen zijn.

                      Systeemcamrea kan men zo groot bouwen alles men wil, geen enkel probleem, juist zoals men een GSM
                      zo groot kan maken als klassieke ouderwetse telefoon. DSLR zo compact bouwen als systeemcamera zal niet lukken
                      of je moet er de spiegel uithalen, maar ja dan heb je een systeemcamera.

                      Systeemcamera heeft ook nadelen, maar als je de lijst van voordelen afweegt tegenover de nadelen dan is
                      systeemcamera toch aan de winnende hand en de gap tussen systeemcamera en DSLR zal op korte termijn nog veel groter worden.


                      Volgens mij zullen er binnen 14 dagen veel vogeltjes anders fluiten als Nikon zijn systeemcamera voorstelt, dan gaat het plots het van het zijn.
                      www.polartha.com

                      Comment


                      • #71
                        Re: Nikon of Sony

                        Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
                        Denk dat je uitspraken maar uit de lucht gegrepen zijn.


                        Relax … Ikzelf ben ook groot voorstander van de systeemcamera (heb ervaring met Olympus E-M1.2, Sony A7RII en Fuji X-T2)

                        MAAR ik kan wel begrijpen dat (ondanks hoe goed die A9 wel is) sommigen een traditionele DSLR prefereren om :

                        - OVF geeft nog meer details (kleine vogels in de lucht) dan de EVF
                        - OVF kost geen batterij, dus uren spotten kost geen batterij i.t.t. systeemcamera
                        - DSLR is bestand tegen rotweer...A9 een pak minder
                        - DSLR is robuuster, beter in balans met grote lenzen
                        - DSLR lenzenaanbod is nog steeds een pak groter
                        - DSLR kan gemakkelijker gebruikt worden met handschoenen

                        Of AF van A9 het beter doet dan topsegment DSLR laat ik in het midden...

                        Er zijn er nog meer waarschijnlijk maar andersom zijn er natuurlijk ook nog veel voordelen van de systeemcamera

                        Dpreview heft in zijn review van A9 een test gedaan tussen A9/ Nikon D5 (voetbal)
                        With the 24MP, 20fps full-frame mirrorless a9, Sony is clearly looking to shake up the sports and action photographer market. Read our full review to find out if we think it might succeed.


                        Zo uitgesproken is het resultaat ook niet…

                        Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
                        Volgens mij zullen er binnen 14 dagen veel vogeltjes anders fluiten als Nikon zijn systeemcamera voorstelt, dan gaat het plots het van het zijn.
                        Ik kijk er alvast naar uit, ook naar de Canon variant in September (volgens geruchten)
                        Eens kijken of Nikon de A7III kan bijbenen met hun nieuw toestel… ( A7III is volgens mij prijs/kwalteit heel moeilijk te verslaan)
                        Qua ergonomie verwacht ik dat wel maar voor de rest is het nog afwachten...

                        Ook het lenzenaanbod zal de eerste Jaren mager zijn…

                        ...Competite is goed voor ons allemaal…

                        Comment


                        • #72
                          Re: Nikon of Sony

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                          [LEFT][COLOR=#222222]
                          - OVF geeft nog meer details (kleine vogels in de lucht) dan de EVF
                          - DSLR is bestand tegen rotweer...A9 een pak minder
                          - DSLR is robuuster, beter in balans met grote lenzen
                          Dit zijn allemaal keuzes van de ontwerper en heeft niks met DSLR of systeem camera te maken.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #73
                            Re: Nikon of Sony

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Dit zijn allemaal keuzes van de ontwerper en heeft niks met DSLR of systeem camera te maken.
                            Klopt maar deze eigenschappen zijn op de moment nog enkel te vinden bij DSLR toestellen en niet bij de systeemcamera…
                            Je snapt best wat ik bedoel….

                            Comment


                            • #74
                              Re: Nikon of Sony

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                              [LEFT][COLOR=#222222][FONT=Verdana]Ik kijk er alvast naar uit, ook naar de Canon variant in September (volgens geruchten)
                              Eens kijken of Nikon de A7III kan bijbenen met hun nieuw toestel…

                              ...Competite is goed voor ons allemaal…
                              Mee eens. Gezonde competitie is goed voor iedereen.

                              Niet dat ik dan meteen verander, maar het houdt Sony scherp :-).
                              Ik voel bv. ook de behoefte niet om van A7-II naar A7-III te gaan... Tegenwoordig vind ik de verbeteringen van een generatie naar de volgende steeds minder belangrijk, zeker in vergelijking met wat tot 2010 gerealiseerd werd. Vandaag loop ik nog nauwelijks echt tegen de beperkingen van het toestel aan. Dat was met een KM7D, a100 of a700 nog wel anders.



                              Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment


                              • #75
                                Re: Nikon of Sony

                                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht


                                Relax … Ikzelf ben ook groot voorstander van de systeemcamera (heb ervaring met Olympus E-M1.2, Sony A7RII en Fuji X-T2)

                                MAAR ik kan wel begrijpen dat (ondanks hoe goed die A9 wel is) sommigen een traditionele DSLR prefereren om :

                                - OVF geeft nog meer details (kleine vogels in de lucht) dan de EVF
                                - OVF kost geen batterij, dus uren spotten kost geen batterij i.t.t. systeemcamera
                                - DSLR is bestand tegen rotweer...A9 een pak minder
                                - DSLR is robuuster, beter in balans met grote lenzen
                                - DSLR lenzenaanbod is nog steeds een pak groter
                                - DSLR kan gemakkelijker gebruikt worden met handschoenen

                                Of AF van A9 het beter doet dan topsegment DSLR laat ik in het midden...

                                Er zijn er nog meer waarschijnlijk maar andersom zijn er natuurlijk ook nog veel voordelen van de systeemcamera

                                Dpreview heft in zijn review van A9 een test gedaan tussen A9/ Nikon D5 (voetbal)
                                With the 24MP, 20fps full-frame mirrorless a9, Sony is clearly looking to shake up the sports and action photographer market. Read our full review to find out if we think it might succeed.


                                Zo uitgesproken is het resultaat ook niet…



                                Ik kijk er alvast naar uit, ook naar de Canon variant in September (volgens geruchten)
                                Eens kijken of Nikon de A7III kan bijbenen met hun nieuw toestel… ( A7III is volgens mij prijs/kwalteit heel moeilijk te verslaan)
                                Qua ergonomie verwacht ik dat wel maar voor de rest is het nog afwachten...

                                Ook het lenzenaanbod zal de eerste Jaren mager zijn…

                                ...Competite is goed voor ons allemaal…
                                Toch het een en het ander corrigeren zodat je een beetje op de hoogte geraakt

                                -Je mag OVF a9 of a7riii niet vergelijken met a7rii of xt2, resolutie is stukken hoger (bijna 4k) indien je je onderwerp niet duidelijk ziet in je zoeker zal je AF het ook niet kunnen oppikken ook niet met DSLR. Daarbij zie je met EVF of je belichting OK is en veel beter in het donker en zo veel meer. Als je de kans hebt eens door zulke zoeker kijken, zal je blik op de wereld veranderen.

                                -Battery is niet echt een probleem, in zulke situatie gebruik je een powerpack of connecteer je gewoon een powerbank via USB. Allemaal geen probleem vooral oogkleppen afdoen.

                                -Batterij deur is inderdaad niet 100% waterdicht maar kun je zelf verhelpen, maar dat is een zwak punt van sony niet van systeemcamera. Maar pas maar op met andere toestellen in een vochtige omgeving zonder bescherming. Heb zo al accidentjes gezien met topmodellen DSLR en water.

                                -Robuuster, zou ik niet zeggen beter in balans hangt ervan af. Het zwaartepunt van bvb de 400mm heeft men naar achter gebracht om zo een goede balans te krijgen. Het is vooral de constructie vd lenzen die de balans bepaalt. Is misschien in het verleden minder aandacht aan geschonken maar we moeten naar de toekomst kijken. 2kg meer rondsleuren voor zelfde config dat weegt zenne.

                                -Lenzen aanbod systeemcamera is veel, veel groter, kunt praktisch alle lenzen gebruiken en al heel veel met goede AF. Elke week komt er hier of daar wel een nieuwe E-mount lens op de markt. Er zijn nog een paar gaten in de E-mount serie van Sony zelf maar die verkleinen en iedere fabrikant kan en mag E-mount lenzen produceren, zijn niet gebonden aan patent.

                                Voor de ene is camerahuis nog te groot voor de andere te klein, voor sommige zelfs goed.
                                Denk wel dat voor de meeste de systeemcamera’s van Sony iets groter hadden mogen zijn.

                                Maar Sony luistert naar zijn klanten indien pro’s echt klachten hebben ivm met de grote past men dit wel aan, geen enkel probleem om camerahuis groter te maken kan iedereen, kleiner is veel moeilijker.

                                Ja Canon en Nikon weten ook wel waarom ze stilaan overschakelen naar systeemcamera, DSLR kan niet meer volgen wat mogelijkheden betreft dat is vrij simpel.
                                Ben benieuwd met wat ze op de markt gaan komen, hopelijk beter voorbereid dan fuji indertijd. Maar dat zal wel en Sony zal ook alwel een antwoord klaar liggen hebben
                                www.polartha.com

                                Comment

                                Working...
                                X