Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanbod Fuji

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aanbod Fuji

Oorspronkelijk geplaatst door Snowy Bekijk bericht
    .....
    Heb mijn huiswerk grotendeels gemaakt na het afschuimen van de markt(pana, sony, olympus, fuji etc).
    Ik heb besloten om te gaan voor een Fuji.

Nu ben ik niet helemaal mee in het aanbod van Fuji: De XT20 & XE3 zitten toch in elkaars vaarwater? Ik trek er de X100F ook even bij. Ok, deze heeft een vaste 23mm lens maar toch, lijkt me ook goeie kandidaat
    voor mijn doeleinden(uitbreidbaar met conversielenzen). Al heb ik moeite met die brandpuntsafstand, lijkt me vis noch vlees?

Ze maken het ons als eindconsument toch moeilijk vind ik. Of heeft elk model zijn specifieke doelgroep?
    Zal ik mijn keuze moeten laten afhangen van zaken zoals locatie van de viewfinder, wel of geen beeldstabilisatie, wel of geen kantelbaar scherm enz? Lijkt me toch zo op't eerste zicht.
    ....
    Daarnet zag ik nog een recente (en redelijk objectieve) vergelijking tussen de Fujifilm X-T20 en de X-E3
    Jan Akkermans
    (BD1097BE)
    Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
      Doet me terug denken aan de score die de Nikon 850 haalde bij een tester. 100%. We kunnen dus de boeken sluiten want meer dan 100% kan je echt niet hebben
      Even off topic,
      Ik heb zo’n vermoeden ... maar over wie of welke tester heeft u het hier ?
      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Doet me terug denken aan de score die de Nikon 850 haalde bij een tester. 100%. We kunnen dus de boeken sluiten want meer dan 100% kan je echt niet hebben.
        Off topic,
        De enige reviewer die met de D850 een score haalt van 100 is DXO dus ik vermoed dat je het daar gehaald hebt. (ik wacht nog op een antwoord in post 17)
        Nu ja, die score van 100 dat is een puntensysteem... geen percentage.
        De D850 is de eerste DSLR die de 100 haalt. Twee medium formaat camera’s halen 101 resp. 102.
        Die scores gaan over de sensor en zeggen maar weinig over de camera zelf.
        Als Nikon de D850 sensor in een body konden steken zoals een D5500 dan zouden veel D850 gebruikers de wenkbrauwen fronsen terwijl anderen het juist misschien interessant vinden.

On Topic,
        Fujifilm laat je hier ook de keuze, wil je een kleinere body en heb je geen behoeften aan extra voorzieningen ... keuze genoeg.
        Vind je die kleinere body's onhandig en past zo'n grotere body met extra voorzieningen meer in je behoeften.. geen probleem.

Ik denk niet dat er een probleem moet gemaakt worden van een probleem die er eigenlijk niet is.
        Last edited by Funcky; 26 maart 2018, 10:25.
        Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
          Fujifilm laat je de keuze, wil je een kleinere body en heb je geen behoeften aan extra voorzieningen ... keuze genoeg.
          Vind je die kleinere body's onhandig en past zo'n grotere body met extra voorzieningen meer in je behoeften.. geen probleem.

Ik denk niet dat er een probleem moet gemaakt worden van een probleem die er eigenlijk niet is.
          Zoals te zien in uw profiel, je hebt zelf de keuze uit X-T20 of X-H1 (klein of groot wanneer het past)

Comment

Off topic,
            De enige reviewer die met de D850 een score haalt van 100 is DXO dus ik vermoed dat je het daar gehaald hebt. (ik wacht nog op een antwoord in post 17)
            Nu ja, die score van 100 dat is een puntensysteem... geen percentage.
            De D850 is de eerste DSLR die de 100 haalt. Twee medium formaat camera’s halen 101 resp. 102.
            Die scores gaan over de sensor en zeggen maar weinig over de camera zelf.
            Als Nikon de D850 sensor in een body konden steken zoals een D5500 dan zouden veel D850 gebruikers de wenkbrauwen fronsen terwijl anderen het juist misschien interessant vinden.

On Topic,
            Fujifilm laat je hier ook de keuze, wil je een kleinere body en heb je geen behoeften aan extra voorzieningen ... keuze genoeg.

Klopt.
            Het enige waar ik me meer en meer aan stoor is dat iedereen die niet op de GAS-piste zit verguisd wordt al zijnde gewoon fotospeelgoed te hebben.
            Dat spel speel ik niet mee. Was indertijd mijn D3s niet gestolen geweest, ik had die nog steeds en daar zou het wat betreft NIKON (D4, D5, D850, ... productie) bij gebleven zijn. Dat ding (een collega heeft die indertijd op aanraden 2de hands gekocht) staat nog steeds voor wat het is. Een schitterende camera om U tegen te zeggen.
            De X-T2 is wel een grote stap vooruit geweest op de X-T1. En daar voel ik me nog steeds goed bij. Het dingetje heeft zijn tekorten, maar daar vult H1 die niet in en een perfect toestel bestaat niet, zal nooit bestaan.
            Voor elk wat wils, ok, maar dan met respect voor datgene wat een mens zich (kan) permiteren en zich goed bij voelt. Is dit nu een compactje, gsm, .... Het de foto die telt en niet de machinerie waarmee die gemaakt werd.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

Comment

Klopt.
              Het enige waar ik me meer en meer aan stoor is dat iedereen die niet op de GAS-piste zit verguisd wordt al zijnde gewoon fotospeelgoed te hebben.
              Dat spel speel ik niet mee. Was indertijd mijn D3s niet gestolen geweest, ik had die nog steeds en daar zou het wat betreft NIKON (D4, D5, D850, ... productie) bij gebleven zijn. Dat ding (een collega heeft die indertijd op aanraden 2de hands gekocht) staat nog steeds voor wat het is. Een schitterende camera om U tegen te zeggen.
              De X-T2 is wel een grote stap vooruit geweest op de X-T1. En daar voel ik me nog steeds goed bij. Het dingetje heeft zijn tekorten, maar daar vult H1 die niet in en een perfect toestel bestaat niet, zal nooit bestaan.
              Voor elk wat wils, ok, maar dan met respect voor datgene wat een mens zich (kan) permiteren en zich goed bij voelt. Is dit nu een compactje, gsm, .... Het de foto die telt en niet de machinerie waarmee die gemaakt werd.
              Wim,
              De X-T2 blijft een schitterende camera en dat geldt ook voor de X-T20.
              De X-H1 is ook geen vervanger van dat toestel maar bevat wel alle eigenschappen plus vele verbeteringen.
              Of je u daar in vindt of niet is persoonlijk.
              Voor mij is de X-H1 een even grote verbetering dan de X-T2/X-T1 (accu en sensor niet meegerekend)

Wat het kopen betreft van een toestel... of dat nu om de 5 jaar is, jaarlijks of maandelijks ... maakt niet uit hoor.
              Ik denk dat iedereen vrij is om te doen en laten wat hij zelf wenst.
              Dat heeft trouwens ook maar weinig te maken met een oordeling over een toestel.

Maar als je zegt "het is de foto niet telt en niet de machinerie" dan kon u evengoed de X-T1 gehouden hebben.. toch ?

Daarentegen begrijp ik zeker je standpunt.
              Ieder moet doen waar hij zich goed bij voelt.

Comment

Wim,
                De X-T2 blijft een schitterende camera en dat geldt ook voor de X-T20.
                De X-H1 is ook geen vervanger van dat toestel maar bevat wel alle eigenschappen plus vele verbeteringen.
                Of je u daar in vindt of niet is persoonlijk.
                Voor mij is de X-H1 een even grote verbetering dan de X-T2/X-T1 (accu en sensor niet meegerekend)

Wat het kopen betreft van een toestel... of dat nu om de 5 jaar is, jaarlijks of maandelijks ... maakt niet uit hoor.
                Ik denk dat iedereen vrij is om te doen en laten wat hij zelf wenst.
                Dat heeft trouwens ook maar weinig te maken met een oordeling over een toestel.

Maar als je zegt "het is de foto niet telt en niet de machinerie" dan kon u evengoed de X-T1 gehouden hebben.. toch ?

Daarentegen begrijp ik zeker je standpunt.
                Ieder moet doen waar hij zich goed bij voelt.
                Even naar je derde laatste zin. Ik meen dat het de foto is die telt en niet het toestel. Daarom vind ik het steeds bangelijk en krijg ik het op mijn heupen dat een foto wordt gepost met als uitleg wat voor fototoestel er werd gebruikt en welke lens ... Precies of dat dit nu DE foto maakt.
                Dat bedoel ik met mijn zin. Als ik foto's probeer te beoordelen is het laatste waar ik aan denk het type toestel en gebruikte lens. En dat mag voor mijn part een gewone gsm-opname zijn.
                Waarom ik een X-T2 heb en geen X-T1 meer heeft zijn redenen die ik hier niet aan de deurbel hang. Ik heb wel de mogelijkheid gehad om beide goed te testen en te vergelijken. Mijn reisverslag naar Barcelona (Shoot) heeft een tweede deel. Maar helaas was men niet zo happig om dat te publiceren. Daar heb ik voor mij, lees voor mij, een grondige en vergelijkende test gedaan.
                En ik probeer ook maar enkel info, uitleg te geven over toestellen die ik even in de hand heb gehad (en liest iets langer dan 3 minuten). Commentaren op het internet zijn helaas vaak vertekend. Maar we drijven af van TS startpunt. Off Topic noemen we dat.

Wat ik enorm apprecieer in je resumé is dat je meldt dat het toestel voor jou (mening) op een aantal punten een grote stap vooruit is. Zo mag ik het horen. Een persoonlijke visie en niet het evangelie. Uiteindelijk maken we allen een vergelijk op en hebben we allen onze eigen beoordelingsfase. Vandaar mijn kritiek aan diegenen die nu bij hoog en laag de niet actuele toestellen de vergeetpunt in keilen en nekel zweren bij het allerlaatste.
                Last edited by Wim.Vanmaele; 27 maart 2018, 10:47.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

Comment

Heb de X-H1 voor de eerste keer vastgehad. Ikzelf heb de X-T2 en X-PRO 2. Hij ligt wel beter in de hand die X-H1. De X-T2 ook maar dan moet voor mij de grip erop. De EVF op de X-H1 is ook wel beter dan op de X-T2. Het LCD scherm is handig maar ik mis het wel niet op mijn X-T2. Alleen de exposure compensation is wel wennen op de X-H1. Mijn X-T2 staat quasi altijd op statief dus heb de body stabilisatie niet nodig. De bediening knoppen op de X-H1 zijn ook wel wat groter maar geen super verschil.
                  https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                    Heb de X-H1 voor de eerste keer vastgehad. Ikzelf heb de X-T2 en X-PRO 2. Hij ligt wel beter in de hand die X-H1. De X-T2 ook maar dan moet voor mij de grip erop. De EVF op de X-H1 is ook wel beter dan op de X-T2. Het LCD scherm is handig maar ik mis het wel niet op mijn X-T2. Alleen de exposure compensation is wel wennen op de X-H1. Mijn X-T2 staat quasi altijd op statief dus heb de body stabilisatie niet nodig. De bediening knoppen op de X-H1 zijn ook wel wat groter maar geen super verschil.
                    Ik heb er ook al 2 keer naar gaan kijken en moet toegeven dat het begint te kriebelen;.... Die EVF is echt wel beter...
                    Twijfel nog tussen deze en m43... Er is trouwens nu een cashback van 150€ op icm sommige lenzen...

ps Funcky...De Sony A7III ziet er echt wel goed uit...Ik koop jouw x-h1 wel over voor een prikje
                    Last edited by Dpix; 27 maart 2018, 19:58.

Comment

Zeker weten Dpix,
                      De Sony A7III is een zeer mooie troef van Sony en trekt zeker mijn aandacht.
                      Maar ik ga er niet veel over zeggen hier, uit respect voor de topic starter.

Comment

Working...
                      X