Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A7iii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: A7iii

    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

    Comment


    • #92
      Re: A7iii

      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Als je puur naar low light en ruis kijkt, kan dat inderdaad kloppen. Mijn A6000 zit op bepaalde aspecten van beeldkwaliteit ook niet ver van mijn A7-II af. Maar als ik naar kleurweergave en dynamisch bereik kijk, gewoon bij prenten overdag, dan is er echt wel een aanzienlijk verschil. Of dat voor jou van belang is weet ik natuurlijk niet, maar voor mij is het de een belangrijke reden om een FF te houden.
      Dit is ook wat ik vaststel tussen FF (D850) en crop (X-H1)

      Comment


      • #93
        Re: A7iii

        Nog eens 2 "snapshots" genomen. Fuji met de 35/2, Sony met de 28-75@55mm. Beide recht uit de camera, geen pp.

        Sony : https://www.dropbox.com/s/bqnippf7yt...00831.JPG?dl=0
        Fuji : https://www.dropbox.com/s/04nbbzs47z...F0243.JPG?dl=0
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

        Comment


        • #94
          Re: A7iii

          Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
          Nog eens 2 "snapshots" genomen. Fuji met de 35/2, Sony met de 28-75@55mm. Beide recht uit de camera, geen pp.

          Sony : https://www.dropbox.com/s/bqnippf7yt...00831.JPG?dl=0
          Fuji : https://www.dropbox.com/s/04nbbzs47z...F0243.JPG?dl=0
          Waren je settings identiek ? De 2de foto is namelijk minstens 1/3 stop donkerder.
          Ik heb zelf ook recent een X-T2 extra aangeschaft (naast een D800) en ik merk dat ik standaard al minsters +1/3 toevoeg.
          De Fuji lichtmeter lijkt me altijd iets donkerder te gaan.
          Nikon shooter - Samyang fan

          Comment


          • #95
            Re: A7iii

            Klopt, beide camera's hadden de EV op 0 staan, en Fuji heeft idd de neiging om donkerder te fotograferen.
            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

            Comment


            • #96
              Re: A7iii

              Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
              Klopt, beide camera's hadden de EV op 0 staan, en Fuji heeft idd de neiging om donkerder te fotograferen.
              En pas die Fuji foto eens aan met enkel wat belichting omhoog.
              Volgens mij mis dan toch nog heel wat imo.

              Comment


              • #97
                Re: A7iii

                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                Ik werk nu een half jaar met de X-H1
                De X-H1 is ver superieur tegenover de X-T2 ondanks dezelfde sensor. Alles is beter op de X-H1.
                Ergonomie is top.
                Iso 1600 is evengoed bruikbaar als iso 200.. je ziet natuurlijk het verschil op 400%. Zelfs iso 12800 perfect bruikbaar.
                De discussie door sommigen van afwijkend iso gedrag laat ik in het midden.. daar zijn al genoeg welles/niets woorden genoeg over versleten.. feit is dat de camera mij op dat vlak nergens belemmert
                De zoeker is dag en nacht verschil tegenover de X-T2.
                Enfin de meeste dingen komen nog altijd overeen wat mijn eerste indrukken betreft 5 maand geleden klik http://forum.belgiumdigital.com/f9/x...t2-557931.html


                De Fuji lenzen 23 2.0 en 35 2.0 degraderen in scherpte vanaf je korter dan één meter komt op open diafragma.
                De 23 2.0 heeft hier het meeste last van en is zo goed als onbruikbaar op 2.0 met kortste instel afstand (X100F zelfde bedje ziek)
                Das ook meteen de reden waarom ik geen X100F/T/S wil.
                Anderzijds is de 23 2.0 wel scherp boven de meter.. ook op 2.0... zelfs heel scherp en heeft de lens nog andere kwaliteiten zoals het gewicht, compactheid, stevige diafragma ring en de WR.

                Over de Sony AIII
                Ik heb te weinig ervaring met dat toestel om daar een deftig oordeel over te kunnen geven maar ik zou zo al voor de A7RIII of A9 kiezen
                EVF van deze twee laatste is ook de betere want die van de A7III vind ik een beetje een afknapper.
                Allemaal persoonlijk hoor.

                De Sony spreekt mij zeker aan maar dan alleen maar met objectieven zoals de 35 1.4, 50 1.4, de 85 1.4 en de 70-200 2.8.

                De Sony-Zeiss 35 1.4 heb ik uitgebreid kunnen proberen en mijn eerste indrukken waren.. fenomenale lens... niet voor de scherpte maar voor de ondiepe DOF fotografie (Bokeh is zeer zeer goed)
                Het Fuji equivalent 23 1.4 (2.1) komt zelfs niet in de buurt .. wat op dat vlak toch ook al een heel goed objectief is.
                Het nadeel van bovengenoemde lenzen is de omvang en gewicht.


                Opvallende lensjes zijn de Loxia"s.. klein maar loodzwaar.
                Meteen een antwoord op de M lenzen (zeer klein en MF)
                Nog niet geprobeerd maar spreekt mij zeker aan.

                Eerlijk gezegd.. via deze weg discussier er ik er niet meer graag over.. schiet dikwijls in het verkeerde keelgat of komt verkeerd over zonder dat dit echt de bedoeling was.
                Een persoonlijk praatje met iemand die dezelfde interesse heeft in Fotografie is een stuk aangenamer.

                Hopelijk kan je ook u plezier vinden in je nieuwe aankoop en bedankt voor de feedback
                Vraagje, kan jij de foto's van de X-H1 automatisch op je smartphone krijgen? (ben beetje verwend met de D850 en snapbridge, moest gewoon zorgen dat snapbridge aktief was op mij iPhone, en alles foto's kwamen automatisch in mijn filmrol van de smartphone)
                Nu moet ik het telkens manueel doen.

                Comment


                • #98
                  Re: A7iii

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Vraagje, kan jij de foto's van de X-H1 automatisch op je smartphone krijgen? (ben beetje verwend met de D850 en snapbridge, moest gewoon zorgen dat snapbridge aktief was op mij iPhone, en alles foto's kwamen automatisch in mijn filmrol van de smartphone)
                  Nu moet ik het telkens manueel doen.
                  Rudy , ik gebruik zelden de iPhone transfer... idd manueel.. maar voor mij geen probleem omdat mijn foto's toch altijd op de Mac automatisch overgezet worden op de iPhone.
                  Ik weet het, Snapbridge kan handig zijn.
                  Ik zet alle connectiviteit op de X-H1 uit als ik ze niet nodig acht... want heeft serieuze invloed op autonomie.. de X-H1 is de ergste battterij verbruiker van alle Fuji camera's.
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #99
                    Re: A7iii

                    Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                    Klopt, beide camera's hadden de EV op 0 staan, en Fuji heeft idd de neiging om donkerder te fotograferen.
                    De Fuji doet het anders heel goed qua hoge iso in vergelijk met de FF A7 III vind ik....Laat er nog een verschil van 2/3 stop belichting zijn...
                    De scherpte is vergelijkbaar, de kitlens doet het toch zo slecht niet tov de Fuji prime...

                    Comment


                    • Re: A7iii

                      @Rudy
                      Even nog melden, je kan uw beelden ook automatisch naar je iPhone overzetten als bij bluetooth automatische overdracht "aan" zet
                      Van zodra je u camera uitzet wordt de overdracht gestart en alle beelden worden getransfereerd.
                      Nadeel is als je dat thuis gebruikt zal je iPhone eerst je netwerk verbinden.. beetje omslachtig.
                      Het zou ook moeten werken op het moment dat je de foto maakt.. maar dat heb ik nog ni gevonden
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • Re: A7iii

                        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        @Rudy
                        Even nog vergeten, je kan uw beelden ook automatisch naar je iPhone overzetten als bij bluetooth automatische overdracht "aan" zet
                        Van zodra je u camera uitzet wordt de overdracht gestart en alle beelden worden getransfereerd.
                        Nadeel is als je dat thuis gebruikt zal je iPhone eerst je netwerk verbinden.. beetje omslachtig.

                        Thanks, eens uitproberen, tot nu toe niet werkend gekregen.<<update, werkt zoals je zegt, moet hier nu thuis gewoon telkens weer de fujiwifi kiezen>>
                        Overigens, die X-H1 is echt een leuk toestel, heb er ook de grip bij, maakt er een hybride toestel van.
                        En de lenzen zijn goed en betaalbaar, 23/2, 50/2, 60/2.4 (aanrader, staat er nu al een paar dagen op, met laatste FW update echt niet langzaam meer)
                        Mis nog een paar zaken, een echte breedhoek, de 90mm(?), de 55-200.
                        Ik heb nog een heel goede nikon 85 1.8 te koop waar ik voorlopig niet vanaf geraak, misschien zet ik hier wel een adapter tussen, en gebruik ik die manueel, met de uitstekende focus peak mogelijkheden op de Fuji.
                        Last edited by Rudy; 21 augustus 2018, 20:17.

                        Comment


                        • Re: A7iii

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          Thanks, eens uitproberen, tot nu toe niet werkend gekregen.<<update, werkt zoals je zegt, moet hier nu thuis gewoon telkens weer de fujiwifi kiezen>>
                          Overigens, die X-H1 is echt een leuk toestel, heb er ook de grip bij, maakt er een hybride toestel van.
                          En de lenzen zijn goed en betaalbaar, 23/2, 50/2, 60/2.4 (aanrader, staat er nu al een paar dagen op, met laatste FW update echt niet langzaam meer)
                          Mis nog een paar zaken, een echte breedhoek, de 90mm(?), de 55-200.
                          Ik heb nog een heel goede nikon 85 1.8 te koop waar ik voorlopig niet vanaf geraak, misschien zet ik hier wel een adapter tussen, en gebruik ik die manueel, met de uitstekende focus peak mogelijkheden op de Fuji.

                          Ok..dat van de Grip wist ik al

                          Aha.. je hebt de 60 2.4 ook... ik heb hem zaterdag gaan halen.
                          Een beetje raar als je hem voor het eerst uit de doos haalt, het is een oudere lens.. één van de eerste drie.. de 18 2.0, 35 1.4 en de 60 2.4.
                          Deze drie komen nog in de speciale doosjes met schuim.
                          Af is snel op de X-H1.. zeer snel (behalve tijdens macro... hunting.. wat normaal is)
                          Af is zeer precies.
                          Wat een lens... scherpte en bokeh zijn fantastisch .. zeer licht

                          Eén van de meest onderschatte Fujinon's..
                          Enfin ik moet het je niet vertellen zeker ? je weet het nu ook wel..

                          Sorry aan de Sony liefhebbers, dit is of-topic

                          Ik heb zeker even veel lof over de bv. Sony 35 1.4 in combo met de A7IIIR.
                          Over de A7III weet ik bitter weinig... daarom dat ik dit draadje volg.
                          Ik ben een Fuji liefhebber maar zeker geen Sony hater.. belange niet.
                          Dank zij de agressief geprijsde A7III koop je nu de X-H1 voor een prikje
                          En de X-T3 zou ook al onder de prijslancering van de X-T2 gaan.
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment

                          Working...
                          X