Omdat de X-H1 waarschijnlijk weer een populair toestel van Fujifilm zal worden is het misschien interessant een apart draadje op te starten.
Er valt nog weinig over te vertellen vermits er nog altijd geen toestellen in verkoop zijn maar er zijn toch al een paar opmerkelijke opmerkelijke zaken die in het oog springen.
Een paar dingen die ik al goed vind en minder goed (puur persoonlijk)
Positief:
IBIS waardoor elke lens nu stabilisatie heeft, interessant voorral voor video
Betere Handgrip handig voor de grotere objectieven
LCD scherm (donker of helder) handig als je van start gaat of snel een instelling wil checken zonder te switchen op je LCD/EVF
Aanraakscherm kan soms handig zijn om focuspunt te verplaatsen (trackpad) of gewoon als AF punt selector
Het weglaten van het compensatie wiel vind ik niet zo'n slecht idee.. meestal is zo'n draaiwiel stram en ik prefereer één van de draaiwieltjes (voor-achter) in combinatie met een knop (zoals b.v. Canon 5D/1D enz...)
Zelfde Accu's dan de X-T2 en andere Fuji's van de laatste generatie
EVF met hogere resolutie
Minder Positief:
Door o.a de betere handgrip van de body is het gewicht en afmetingen relatief fors toegenomen.
Accu verbruik is lager, waarschijnlijk komt dit grotendeels door de IBIS (grotere accu's was waarschijnlijk mogelijk in de grip, maar nu kan je gewoon uw huidige terug gebruiken) (als je die hebt)
EVF die een kleinere vergroting heeft dan die in de X-T2
Er valt nog weinig over te vertellen vermits er nog altijd geen toestellen in verkoop zijn maar er zijn toch al een paar opmerkelijke opmerkelijke zaken die in het oog springen.
Een paar dingen die ik al goed vind en minder goed (puur persoonlijk)
Positief:
IBIS waardoor elke lens nu stabilisatie heeft, interessant voorral voor video
Betere Handgrip handig voor de grotere objectieven
LCD scherm (donker of helder) handig als je van start gaat of snel een instelling wil checken zonder te switchen op je LCD/EVF
Aanraakscherm kan soms handig zijn om focuspunt te verplaatsen (trackpad) of gewoon als AF punt selector
Het weglaten van het compensatie wiel vind ik niet zo'n slecht idee.. meestal is zo'n draaiwiel stram en ik prefereer één van de draaiwieltjes (voor-achter) in combinatie met een knop (zoals b.v. Canon 5D/1D enz...)
Zelfde Accu's dan de X-T2 en andere Fuji's van de laatste generatie
EVF met hogere resolutie
Minder Positief:
Door o.a de betere handgrip van de body is het gewicht en afmetingen relatief fors toegenomen.
Accu verbruik is lager, waarschijnlijk komt dit grotendeels door de IBIS (grotere accu's was waarschijnlijk mogelijk in de grip, maar nu kan je gewoon uw huidige terug gebruiken) (als je die hebt)
EVF die een kleinere vergroting heeft dan die in de X-T2
Comment