Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-H1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Fuji X-H1

    Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
    Nee, nee, De Rudy bedoelde ik !

    Luc
    Dat kon ik natuurlijk niet weten met drie posts ertussen
    Ik dacht dat Rudy nu een Pen F had. (verleden niet meegerekend)
    Last edited by Funcky; 2 april 2018, 22:55.
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #62
      Re: Fuji X-H1

      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
      @Lukathi,
      Naar mijn ervaring is de IBIS van Olympus beter dan die van Fuji,
      Wat bedoel je met intense Fuji Gebruiker ? Dpix ? (ik denk niet dat hij een intens Fuji gebruiker is.. maar wel ruimdenkend)
      IBIS van Olympus is niet normaal hoor... ik haal makkelijk 1,5 sec. op 100mm (200FF equiv.)

      Comment


      • #63
        Re: Fuji X-H1

        Proficiat met je E-M1MkII !
        Veel fotoplezier ermee ...

        Jaja

        Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #64
          Re: Fuji X-H1

          Goh, weten waar ik nu mee speel is eigenlijk niet te volgen ;-)
          Mijn laatste was een x-e3, tof toestel. Maar de x-h1 is van een andere planeet.
          Pen-F was ook tof, maar de sensor was toch net niet "dat" voor mij.

          Comment


          • #65
            Re: Fuji X-H1

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Pen-F was ook tof, maar de sensor was toch net niet "dat" voor mij.
            Ja, M43 sensor is nog iets kleiner dan APS-C (Fuji), theoretisch ong. 2/3 stop verschil.
            Vooral vanaf iso6400 begint je het zien...

            Maar...Als ik zie welke knappe foto's de vorige eigenaar gemaakt heeft zal er maar één limiterende factor zijn en dat ben ik ...

            Comment


            • #66
              Re: Fuji X-H1

              En Dirk,

              Dat komt helemaal in orde ...

              Jaja


              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
              Ja, M43 sensor is nog iets kleiner dan APS-C (Fuji), theoretisch ong. 2/3 stop verschil.
              Vooral vanaf iso6400 begint je het zien...

              Maar...Als ik zie welke knappe foto's de vorige eigenaar gemaakt heeft zal er maar één limiterende factor zijn en dat ben ik ...
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #67
                Re: Fuji X-H1

                Ongelooflijk dat die ineens zo hard in prijs gezakt is, nu nieuw met grip en 3 batterijen voor 1399....
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                Comment


                • #68
                  Re: Fuji X-H1

                  Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                  Ongelooflijk dat die ineens zo hard in prijs gezakt is, nu nieuw met grip en 3 batterijen voor 1399....
                  Dat is sinds de komst van de X-T3. Zonder grip vind je hem nieuw voor 1.199 euro. Schitterende prijs voor een TOP camera.
                  Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                  Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                  Comment


                  • #69
                    Re: Fuji X-H1

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                    Dat is sinds de komst van de X-T3. Zonder grip vind je hem nieuw voor 1.199 euro. Schitterende prijs voor een TOP camera.
                    Mooi, maar een ramp voor de tweedehandsmarkt, paar weken geleden zag ik op 2dehands
                    een X-T1 met 18-55 en nog geen 3.000 kliks voor 450€.....
                    Drie jaar geleden koste die set iets van 1.800€ ?

                    Comment


                    • #70
                      Re: Fuji X-H1

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Mooi, maar een ramp voor de tweedehandsmarkt, paar weken geleden zag ik op 2dehands
                      een X-T1 met 18-55 en nog geen 3.000 kliks voor 450€.....
                      Drie jaar geleden koste die set iets van 1.800€ ?
                      5 jaar geleden uitgebracht voor idd 1600~1800€

                      Comment


                      • #71
                        Re: Fuji X-H1

                        Tja, een camera body is een slechte investering, zeker als je altijd direct het nieuwste wil.

                        Het loont om even te wachten (X-H1 is nu 1 jaar op de markt en fors in prijs gezakt), dan is het waardeverlies bij eventuele verkoop meteen ook veel kleiner. Trouwens, mijn X-T1 gaat de deur niet uit, voor die paar honderd euro die ik er nog van kan maken hou ik hem liever als back up naast mijn X-H1.
                        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                        Comment


                        • #72
                          Re: Fuji X-H1

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                          5 jaar geleden uitgebracht voor idd 1600~1800€
                          Inderdaad, maar wel in de markt gebleven tot september 2016.
                          Zulke zware waardeverminderingen zijn zelden gezien bij andere merken.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Fuji X-H1

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Inderdaad, maar wel in de markt gebleven tot september 2016.
                            Zulke zware waardeverminderingen zijn zelden gezien bij andere merken.
                            dit geldt spijtig genoeg voor alle merken... probeer maar eens een toestel tweedehands te verkopen...
                            nikon coolpix s9100

                            Comment


                            • #74
                              Re: Fuji X-H1

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Mooi, maar een ramp voor de tweedehandsmarkt, paar weken geleden zag ik op 2dehands
                              een X-T1 met 18-55 en nog geen 3.000 kliks voor 450€.....
                              Drie jaar geleden koste die set iets van 1.800€ ?
                              Je kan dat ook als een zegen zien, 'tis maar net of koper of verkoper bent.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment


                              • #75
                                Re: Fuji X-H1

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Inderdaad, maar wel in de markt gebleven tot september 2016.
                                Zulke zware waardeverminderingen zijn zelden gezien bij andere merken.
                                .
                                Een collega heeft eind December een EOS M5 gekocht (KE).. was 470 en dan nog 80 euro cashback van Canon = 390 euro
                                Lanceerprijs was (als ik me niet vergis) meer dan 1100 euro . Slechts twee jaar geleden.

                                De X-H1 was bij Fuji een uitzondering op een sterk verlaagde prijs. (op zeer korte termijn)
                                Voor de gelukkigen.. zeer goed toestel voor bar weinig geld (zeker als je de Grip erbij wil)
                                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                                Comment

                                Working...
                                X