Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
Daar ik mijn 7D mkII wil verkopen ben ik op zoek gegaan naar een tool om het aantal kliks te achterhalen. Helaas vind ik geen werkend voor mijn 7D mk II
Iemand tips?
www.fotojoel.be
7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400
Benoem dan wel in je post welke tools je allemaal al geprobeerd hebt, dan krijg je ook geen onzinnige post over tools die je al bekeken hebt. En misschien ook handig om te vermelden welk OS je gebruikt.
Last edited by in2lapland; 12 januari 2018, 07:12.
maken jullie gebruik van een of ander versie van Photoshop?
Of kennen jullie iemand die daar gebruik van maakt?
In "Bestandsinfo" (linksboven "Bestand", dan naar beneden naar "Bestandsinfo") in Photoshop kun je je aantal clicks van je camera lezen.
In Photoshop 5 of 6:
(afbeelding van het Internet afgeplukt...)
Hier kun je lezen dat deze camera 6349 clicks heeft gehad.
Hier een voorbeeld, screenprint van mijzelf, gemaakt met m'n D750, foto nr 23.000 met Photoshop CC:
Linksboven lees je fotonummer DS2_3000.JPG (23.000), in bestandsinfo kun je ImageNumber 25617 lezen (geaccentueerd).
Dit verschil is het aantal Live View clicks.
Het totaal aantal clicks wat m'n D750 op dat moment gemaakt heeft is 25.617 clicks.
maken jullie gebruik van een of ander versie van Photoshop?
Of kennen jullie iemand die daar gebruik van maakt?
In "Bestandsinfo" (linksboven "Bestand", dan naar beneden naar "Bestandsinfo") in Photoshop kun je je aantal clicks van je camera lezen.
Dit werkt enkel met een Nikon Camera, met Canon lukt dit niet en zie je ook niks staan
Ik heb indertijd mijn 7DMkII verkocht en zocht toen ook naar een progje ervoor.
Het enige wat werkte bij de nieuwere Canon toestellen is Shuttercount van Dire Studio
Kost je wel 4 dollar, wat ik persoonlijk verwaarloosbaar vond met de reden dat ik dan de juiste aantal clicks kon meedelen aan de toenmalige koper
Hierbij de link ; http://www.direstudio.com/shuttercount/
Ik heb indertijd mijn 7DMkII verkocht en zocht toen ook naar een progje ervoor.
Het enige wat werkte bij de nieuwere Canon toestellen is Shuttercount van Dire Studio
Kost je wel 4 dollar, wat ik persoonlijk verwaarloosbaar vond met de reden dat ik dan de juiste aantal clicks kon meedelen aan de toenmalige koper
Hierbij de link ; http://www.direstudio.com/shuttercount/
Normaal begint de teller om de 10.000 opnamen terug op 0.
Als je je foto's volgens opnamedatum doorbladert kan je zien hoeveel keer dat gebeurt is.
Bij mij is dat 5 keer sinds eind 2014, laatste opname is nr 8484, totaal 58484.
Dat klopt hetgeen je zegt Jan als je steeds dezelfde kaart gebruikt, eenmaal een andere kaart en je nummering klopt niet meer
Tevens hangt dit ook af van welk toestel je gebruikt, niet elk toestel begint opnieuw te tellen vanaf 10000
Lijkt me toch veel makkelijker om dat progje aan te schaffen voor dat hele weinige geld, ben je altijd zeker hoeveel clicks het toestel heeft gemaakt (als je dat wil weten natuurlijk)
Maar eigenlijk maakt het niets uit voor TS want die heeft niks meer van zich laten horen hier ...
ps goed geklikt als je op zo'n korte tijd zoveel opnames hebt ;-)
grts
Sieg
Last edited by Sieg; 24 januari 2018, 14:46.
Reden: ps
Dat klopt hetgeen je zegt Jan als je steeds dezelfde kaart gebruikt, eenmaal een andere kaart en je nummering klopt niet meer
Tevens hangt dit ook af van welk toestel je gebruikt, niet elk toestel begint opnieuw te tellen vanaf 10000
Lijkt me toch veel makkelijker om dat progje aan te schaffen voor dat hele weinige geld, ben je altijd zeker hoeveel clicks het toestel heeft gemaakt (als je dat wil weten natuurlijk)
Maar eigenlijk maakt het niets uit voor TS want die heeft niks meer van zich laten horen hier ...
ps goed geklikt als je op zo'n korte tijd zoveel opnames hebt ;-)
grts
Sieg
Een camera dient om te gebruiken, he !
1000 opnamen op een dag is niet veel, dus eigenlijk ga ik niet zo dikwijls op stap.
Sluiter schijnt goed te zijn voor minstens 200.000, ik heb nog geen enkele body versleten voordat hij obsolete was.
Mijn eerste 7D doet het ook nog altijd.
Uit nieuwsgierigheid toch eens een paar kaartjes gewisseld en geformateerd, bij mij telt die nummering wel degelijk door onafhankelijk van kaart of slot.
Menu instelling staat op nummering continu.
Waarom maken ze daar nu geen cijfertje bij ? (vroeger telden auto's ook maar tot 100.000)
Comment