Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850 - mét foto's met D850 gemaakt...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Ne nieuwe computer nodig, of alvast een een nieuwste generatie SSD voor mijn D850

    Oorspronkelijk geplaatst door SBfoto Bekijk bericht
    Ik ben ondertussen een tijdje bezig met die D850 files en ik merk dat ik nu toch echt een nieuwe PC nodig heb of op zijn minst zo'n supersnelle nieuwste generatie SSD (3200 MB/s, Schrijven: 1500 MB/s) (*).
    Met mijn huidige PC configuratie-Intel Core i7-2600K @ 3.40GHz, 16GB ram en een 250GB klassieke SSD voor mijn OS & 1Tb SSD voor mijn fotookes gaat het echt te traag...
    Uiteraard ligt dat niet enkel aan mijn SSD, maar aan mijn processor, oud MB en te oud en/of weinig ram
    Prettig weekend,
    Stany

    (*) die nieuws SSD's (3200 MB/s, Schrijven: 1500 MB/s) zijn gelukkig niet zo duur, zo'n 150 euro voor de 250GB versie.
    Nadat ik de nieuwste versie van Nikon Capture NX-D geïntstalleerd heb en mijn eerste foto's bewerkt blijkt de bewerking in relatie met mijn computer toch nog mee te vallen.
    De enige kost die ik ga maken is zo'n supersnelle SSD kaart.

    Vriendelijke groet,
    Stany

    Comment


    • #47
      Libelle met D850

      Libellen fotograferen is een van mijn geliefkoosde onderwerpen.
      Dat lukte vrij aardig met D1 en al zijn opvolgers maar met de D850 wordt dat toch weeral wat eenvoudiger door de resolutie, goede beeldkwaliteit bij hogere iso's, ongelooflijke autofocus en prachtige scherpe beelden recht uit de camera (zonder nabewerking of verscherping) als je auto picture control gebruikt...

      Hieronder een uit de hand gemaakte foto met mijn D850 & micro 105 AF-S VR



      en een 100% crop uit het origineel:



      de camera instellingen waren als volgt:



      En de autofocus zat er bonk op...



      Meer informatie in deze link op mijn website.

      Vriendelijke groet,
      Stany

      Comment


      • #48
        Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850 - mét foto's met D850 gemaak

        Inderdaad schitterend toestel.....ooit schaf ik deze wel aan maar niet aan de huidige hoofdprijs.... voorlopig mijn D3S nog even dienst laten doen....
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #49
          Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850 - mét foto's met D850 gemaak

          Ben lid van de NIKON-club en ik hoor alleen maar positieve berichten van degenen die hem hebben aangeschaft...
          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

          Comment


          • #50
            Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850 - mét foto's met D850 gemaak

            Interessant filmpje op youtube van een wildlife fotograaf: https://www.youtube.com/watch?v=9zwh4h4Jv9k
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #51
              Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850 - mét foto's met D850 gemaak

              De D850. Nog nooit zo snel een Nikon na bestelling kunnen bemachtigen. Was nauwelijks iets meer dan een week.
              Ziet er uiterlijk bijna hetzelfde uit als mijn vertrouwde D800E. Pas als je er mee begint te werken word je onmiddellijk met de verschillen geconfronteerd. Ruim 2 uur ben ik in het weekend bezig geweest met de 4 opname- en menubanken te personaliseren, helemaal zoals op mijn D800E. De multiselector achteraan is 1 mm kleiner en de rand ervan is scherp en niet afgerond als op de D800. Werkt minder makkelijk. Daardoor kom je bij het selecteren van het scherpstelpunt met je duim tegen je neus. Die dikke handige AE knop, die tevens een draaifunctie had waarmee je de lichtmeetmodus kunt veranderen? Verdwenen. Thans moet je voor de lichtmeetmodus ook met de linkerhand werken en bovenaan links het juiste vakje van de modusknop indrukken, onderwijl met het grote stelwiel draaiend. Kon ik op de D800 met alleen de rechterhand dankzij mijn handgrip. P/S/A/M kiezen? Was heel gemakkelijk met de D300, al wat moeilijker met de D800, die de plaats van het knopje had gereserveerd voor de filmpknop, maar, met wat moeite en een gestrekte wijsvinger ging het. Niet zo op de D850. Nu moet en zal je je linkerhand moeten gebruiken en alweer die bovenste modusknop op de juiste moeten indrukken. Wie vindt zoiets uit? Het vermindert het snelle praktische gebruik van zo'n camera. Het grote stelwiel achteraan was op de D800 perfect, echt perfect geïntegreerd. Prima bereikbaar en toch voldoende verzonken om niet per ongeluk je sluitertijd te veranderen. Op de D850 net dat ietsiepietsie minder verzonken zodat je toch per ongeluk het stelwiel zou kunnen verdraaien bij het oppakken van de camera.
              De AE knop is nu een klein priegelig hard knopje, tegelijk ook een joystickje, waar je ook je scherpstelpunten mee kunt selecteren. Al wat makkelijker dan met de multiselector, maar nog steeds te dicht bij de neuszone.
              Al bij al is puur ergonomisch gesproken, de achterzijde van de camera op een aantal punten minder goed bestudeerd dan de D800. Never change a winning team! Aan de andere kant, letterlijk, is er wel een diepere handgreep. En, hoera hoera, een inclineerbaar LCD scherm!! Eindelijk niet meer voluit in het natte gras gaan liggen voor een macro of fingers crossed een opname maken over de hoofden heen en maar hopen dat je juist gekadreerd hebt. Werd wel een beetje tijd want tenslotte kon mijn Sony DSC-F717 dit trukje al in 2003.
              Zij die denken dat ik hier de D850 aan het ontheiligen ben, niets is minder waar! Al het bovenstaande is detailkritiek en tenslotte gaat het vooral om de beeldkwaliteit. En die is zonder meer verbluffend. Dit is echt medium formaat. Even brak het angstzweet me uit want ik zag allemaal fijne streepjes. Ik dacht al met een ernstig geval van banding te maken het hebben. Bleken die afkomstig te zijn van het dunne platsic beschermvliesje van het LCD scherm.


              [IMG]DSC_0249_01 by Walter Leclair, on Flickr[/IMG]

              100% crops, onbewerkt, de D850 procuceert trouwens jpg's die er precies zo uitzien als de RAW's, zonder verschillen in helderheid of saturatie:


              [IMG]CropHaar100% by Walter Leclair, on Flickr[/IMG]


              [IMG]crop100%Hemd by Walter Leclair, on Flickr[/IMG]


              Walter
              D850

              Comment


              • #52
                Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850 - mét foto's met D850 gemaak

                Oorspronkelijk geplaatst door SBfoto Bekijk bericht
                Als macro liefhebber ben ik daar ook benieuwd naar maar daar was geen tijd voor over.
                Op dpreview hebt ge die d850 toch precies nog altijd?
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

                Comment


                • #53
                  Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850 - mét foto's met D850 gemaak

                  Ik haakte een tijdje geleden af na aankoop van mijn D700, net bij het uitbrengen van de D800.
                  Ik ben de topics rond de D850 nauwgezet aan 't volgen. Ik moet eerlijk bekennen, 't begint toch te jeuken

                  Groetjes,

                  Riho
                  Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                  Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850 - mét foto's met D850 gemaak

                    Zorg dat die jeuk dan gauw over gaat.....
                    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850 - mét foto's met D850 gemaak

                      Hoi,

                      mijn jeuk is voorbij...
                      Net de bestelling voor de D850 gedaan.
                      Goed weekje nageltjes knabbelen...

                      Comment


                      • #56
                        Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                        Hoi,

                        mijn jeuk is voorbij...
                        Net de bestelling voor de D850 gedaan.
                        Goed weekje nageltjes knabbelen...
                        Waar besteld aub?
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #57
                          Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850 - mét foto's met D850 gemaak

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Waar besteld aub?
                          Bij Foto de Vakman In Uden.
                          Dirk, de eigenaar, zei dat ie komende donderdag binnen zou komen.
                          Als lid van Nikon Club Nederland krijg je daar ook 5% korting...
                          Daarnaast is het een fijne zaak die de tijd voor je neemt, maar die ervaring had ik al...

                          Comment


                          • #58
                            Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850 - mét foto's met D850 gemaak

                            Oorspronkelijk geplaatst door SBfoto
                            Als macro liefhebber ben ik daar ook benieuwd naar maar daar was geen tijd voor over.
                            Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                            Op dpreview hebt ge die d850 toch precies nog altijd?
                            Da was een reactie over in camera focus stacking na het gebruik van die pre productie versie. Heb mijn eigen D850 sinds 6 september, maar nog steeds geen in camera stacking geprobeerd. Het weer valt niet mee momenteel, veel regen en wind...
                            Last edited by SBfoto; 15 september 2017, 19:37.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850 - mét foto's met D850 gemaak

                              Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                              Bij Foto de Vakman In Uden.
                              Dirk, de eigenaar, zei dat ie komende donderdag binnen zou komen.
                              Als lid van Nikon Club Nederland krijg je daar ook 5% korting...
                              Daarnaast is het een fijne zaak die de tijd voor je neemt, maar die ervaring had ik al...
                              Damn... vandaag geen levering...
                              Nog een week langer wachten... ...en m'n nageltjes zijn al kort...

                              Comment


                              • #60
                                Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850 - mét foto's met D850 gemaak

                                Hier nog een review: https://photographylife.com/reviews/nikon-d850
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                                Comment

                                Working...
                                X