Aangezien de perfecte camera no steeds niet bestaat, ben ik aan het overwegen om naast mijn prachtige Olympus EM1 een 2de camera in te zetten
De meest voor de hand liggende keuze is uiteraard om binnen het zelfde merk te blijven, waardoor je minder van lens hoeft te wisselen, dezelfde menu hebt, accessoires onderling kan uitwisselen en de omvang van de fototas beperkt blijft.
Langs de andere kant mis ik enkele zaken bij de Olympus EM1, en hoop deze met 2de camera als aanvulling te compenseren zodat ik weer enige tijd verder kan.
Zaken die ik bij een 2de camera op de 1ste plaats zet:
- Compact en licht.
- Gebruik van hoge iso’s voorbij iso 6400 met minder ruis.
- Long exposures met minder ruis.
- Meer achtergrondblur + geschikt voor licht portretwerk.
- Mogelijkheid tot gebruik van een groothoeklens + lichte portretlens die allround kan ingezet worden.
Zaken die ik bij een 2de camera op de 2de plaats zet:
- Uitstekende jpg’s recht uit de camera.
- Goede EVF
- elektronische sluiter
De camera zou allround ingezet worden, maar vooral voor landschappen, long exposures, avond en nachtfotografie, binnenopnamen met behoud van sfeer (licht), enz...
Alvast bedankt voor de komende reacties
De meest voor de hand liggende keuze is uiteraard om binnen het zelfde merk te blijven, waardoor je minder van lens hoeft te wisselen, dezelfde menu hebt, accessoires onderling kan uitwisselen en de omvang van de fototas beperkt blijft.
Langs de andere kant mis ik enkele zaken bij de Olympus EM1, en hoop deze met 2de camera als aanvulling te compenseren zodat ik weer enige tijd verder kan.
Zaken die ik bij een 2de camera op de 1ste plaats zet:
- Compact en licht.
- Gebruik van hoge iso’s voorbij iso 6400 met minder ruis.
- Long exposures met minder ruis.
- Meer achtergrondblur + geschikt voor licht portretwerk.
- Mogelijkheid tot gebruik van een groothoeklens + lichte portretlens die allround kan ingezet worden.
Zaken die ik bij een 2de camera op de 2de plaats zet:
- Uitstekende jpg’s recht uit de camera.
- Goede EVF
- elektronische sluiter
De camera zou allround ingezet worden, maar vooral voor landschappen, long exposures, avond en nachtfotografie, binnenopnamen met behoud van sfeer (licht), enz...
Alvast bedankt voor de komende reacties
Comment