Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de camera binnen het zelfde merk aanbevolen of...niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 2de camera binnen het zelfde merk aanbevolen of...niet?

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
    Gebruik m'n gx8 voor optredens. (iso4000:https://flic.kr/p/S3eP7u ; iso5000:https://flic.kr/p/S3eLeL)
    Stille stand is...een must.
    Aan de hand van enkele foto’s zie ik dat de foto’s bij optredens, in niet al te donkere ruimten zijn genomen. Dit verklaart enigszins dat je nog kon werken onder de iso 6400.
    Wat bedoel je met stille stand?

Comment

Geen geluid.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Zal wel aan het verschil van merk liggen vind dit al aardig storende ruis, en snap wel dat je hogere iso nodig hebt omdat je al laag in de sluitertijd zit.
        Ik heb hier namelijk een sluitertijd gebruikt van 200ste en iso 2500 als ik me niet vergis, veel hoger dan 4000 iso zal ik niet gaan zitten omdat ik scherpte nodig heb. had hier overigens alleen spots van voren, en lichtjes wat blauw licht van achteren.

1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

Comment

Tsja de ultieme camera bestaat wssnog niet. Soms moet je nu eenmaal bepaalde compromissen maken. Voor mij is het dus welke camera voldoet het meest aan wat ik nodig heb. Er zijn geen slechte cameras meer. Meestal doen ze allemaal het zelfde vermits de meeste merken vooral daar op mikken.
          Ik zou wel binnen het zelfde merk type camera komen. Tenzij je natuurlijk budget hebt voor twee verschillende sets.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Als ik het puur vanuit economisch standpunt bekijk en hierbij rekening houd met de M-43 lenzen, accessoires en flitsers die ik reeds in het bezit heb, en de ideale camera nog steeds niet bestaat!
            Lijkt het misschien wel beter dat ik opteer om mijn oude EM.1 als 2de camera in te zetten en te upgraden naar de Olympus EM.1 mark II.
            Als ik de reviews mag geloven zijn de ruisprestaties, hoge iso’s er sterk op vooruit gegaan.
            Wat betreft de achtergrondblur, dit zou ik voor een deel kunnen opvangen door gebruik te maken van lichtsterkere en beter lenzen.

Mocht ik bovenstaande verkeerd ingeschat hebben, hoor ik graag jullie reactie hierop

Comment

Ik denk dat dat inderdaad de juiste logica en een goede samenvatting is, zonder dat ik Olympus en de prestaties echt ken.

Voor een tweede camera bij hetzelfde merk blijven en eventueel zelfs bij hetzelfde model is altijd een dik voordeel. Hetzelfde merk maakt al je materiaal compatibel, Daarnaast vind ik gewoon ook de automatismen die je na verloop van tijd met een camera in de vingers hebt heel belangrijk. Die blijven grotendeels bestaan overeind als je binnen eenzelfde productgamma van een merk blijft (bv. EM.1 I/II), en al helemaal als je exact hetzelfde model neemt.
              Van merk veranderen wordt pas interessant als het aanbod van een merk niet meer aan je vereisten voldoet, of wanneer je graag af en toe experimenteert met nieuw speelgoed natuurlijk .
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digiboy Bekijk bericht
                Wat betreft de achtergrondblur, dit zou ik voor een deel kunnen opvangen door gebruik te maken van lichtsterkere en beter lenzen.
                Wat zijn je verwachtingen hierin? Bij korte brandpunt afstanden zal er niks boven een 24/35mm 1.4 lens gaan op full frame
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                  Wat zijn je verwachtingen hierin? Bij korte brandpunt afstanden zal er niks boven een 24/35mm 1.4 lens gaan op full frame
                  Aangezien fullframe uitgesloten is, gaat de vergelijking enkel op tussen APS en M-43.
                  Ivm de achtergrondblur zocht ik als maatstaf ongeveer dezelfde resultaten als bij mijn vroegere Canon 7D + EF 50mm F/1.4 USM.

Comment

Aangezien fullframe uitgesloten is, gaat de vergelijking enkel op tussen APS en M-43.
                    Ivm de achtergrondblur zocht ik als maatstaf ongeveer dezelfde resultaten als bij mijn vroegere Canon 7D + EF 50mm F/1.4 USM.
                    50*1,6/2 = 40mm
                    1,4*1,6/2 = F1.12
                    Goh ik denk dat je opzoek moet naar lichtsterke CCTV lenzen met adapter. De zogenaamde CCTV lenzen konden doormiddel van een adapter ook op een M-43 toestel.

Of anders misschien de Samyang 35mm f/1.2 ED AS UMC CS lens

Maar de dof van de 7D (Heb de 30D) + 50mm 1.4 vind ik vaak ook nog te veel voor mijn goesting.

Comment

Eigenlijk vraag je iets wat niet bestaat hé, erg compact, lichtgewicht, hoger dan iso 6400 met weinig/minder ruis, en ongeveer de hoeveelheid/kwaliteit dof/bokeh als jouw voormalige 7d met 50mm 1.4.....

Als het geen bewegende onderwerpen zijn bij weinig licht denk ik dat de in-body stabilistie bij olympus veeel rechttrekt.
                      Groothoek ook hier geen probleem meer, compacter en lichter dan uiteindelijk met 1 nieuwere olympus omd 1 mkii, wel dat weet je ook al dat dit net de sterkte is van het systeem, dus met ander merk een dubbele set is altijd zwaarder en omslachtiger.
                      En onlangs heeft een goede vriend van mij de olympus 75mm 1.8 gekocht, prachtige bokeh, erg beperkte dof ook door de langere brandpuntsafstand (150mm beeldhoek eq op ff)

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                      portfolio en workshops:
                      https://www.bennybulke.com/

Comment

Ivm de ruis kan ik zeggen dat de Canon 7D geen al te hoge ogen gooide, hoor.
                        Gelukkig kan je bij statische onderwerpen en dankzij door de IBIS van Olympus de sluitertijden wel zeer laag houden, waardoor je de hoge iso wat minder moet aanspreken.
                        Bij bewegende onderwerpen in slechte lichtomstandigheden is er binnen M-43 eigenlijk maar 1 oplossing, lichtsterke lenzen nemen, of naar een merk met grotere sensor overstappen, toch?

Ik hoop voor de hoge iso’s dat de Olympus EM1 mark II het wel wat beter mag doen tov zijn voorganger en de resultaten nu minder ruis, enz.. mogen hebben tot iso 6400.

Comment

Mijn Sony A7Rii is niet veel groter dan mijn EM1. Als je die met compacte lenzen gebruikt valt het formaat nogal mee.
                          Aan de andere kant vraag ik mij inderdaad af of betere objectieven je ook niet gaan helpen. Welke heb je momenteel op je Olympus?
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                            Aan de andere kant vraag ik mij inderdaad af of betere objectieven je ook niet gaan helpen. Welke heb je momenteel op je Olympus?
                            ​Olympus f1.8 17mm
                            Olympus f1.8 25mm >->-> eventueel upgraden naar >->-> Panasonic 25mm f/1.4
                            Olympus f1.8 45mm >->-> eventueel upgraden >->-> Panasonic 42.5mm f1.2
                            Olympus macro f2.8 60mm

Olympus Pro f.2.8 12-40mm
                            Olympus Pro f2.8 40-150mm

Comment

​Olympus f1.8 25mm >->-> eventueel upgraden naar >->-> Panasonic 25mm f/1.4
                              Olympus f1.8 45mm >->-> eventueel upgraden >->-> Panasonic 42.5mm f1.2
                              Om heel eerlijk te zijn, ik betwijfel of de upgrade veel zoden aan de dijk zet. Al is de upgrade van de 45mm groter, als die van de 25mm.

Comment

Fullframe is door het gewicht en de omvang van de lenzen geen optie.

U schrijft dat de nieuwe generatie Fuji’s het misschien “nipt” kunnen worden.
                                Mag ik hieruit begrijpen dat het verschil in de hoge iso’s en achtergrondblur tov de Olympus te klein is om als 2de camera in te zetten?

Al eens bij de Sony's gaan kijken, die zijn FF en behoorlijk klein.

Maar wanneer je de tweede camera vind die voldoet aan je eisen, denk is dat je hem meestal als eerste camera gaat gebruiken en jou Olympus waarschijnlijk nauwelijks nog uit de kast komt
                                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Working...
                                X