Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Zojuist een mailtje gestuurd naar de winkel met het verzoek om toch in Nederland te leveren; ik heb ook het voorstel gedaan om er meerdere te kopen (10 stuks bijvoorbeeld); ik zal dan zorgdragen voor distributie binnen NL. Een soort van gezamenlijke inkoopactie dus.
Ben benieuwd naar de reactie van de winkel en houd jullie op de hoogte...
Lovenswaardig initiatief. Als het doorgaat wil ik er ook een.
Daarnet naar de eigenaar van de winkel gebeld en hij wist me te vertellen dat er daadwerkelijk al veel bestelling doorgegeven waren maar dat er eerst moet betaald worden alvorens een bestelling doorgaat.
Ik heb me dus geregistreerd en 2 ringen besteld.
Vanavond ga ik de betaling uitvoeren en dan is het wachten tot ten vroegste 16 september want dan komt Canon nog eens leveren.
Naar het schijnt stond die prijs al scherp vanaf maart maar is de 'hype' pas recent begonnen bij hem.
Zou iemand kunnen zeggen hoe ik de showcase van casey kan raadplegen.
Nu bezit ik een 180mm macro van canon waarvan ik zeer tevreden ben.
Nu vraag ik mij af of ik met zo'n tube het vergrotingseffect van macro kan vergroten of ik dan beter af ben met een convertor 1.4X.
Groeten mous
http://www.worldpicture.be Canon 10D/Canonlens 28-135mm-100-400mmlens/Canon180mm macro / BG-ED3/Lowepro 75AW/Photo Trekker AW II/Speedlite 550 EX
Volgens de handleiding van de extension tube (ef 25) kun je met de 180 macro een maximale vergroting behalen van 1.21. Dat is dus 21% meer vergroting dan voorheen.
De 100mm macro haalt met tube een vergroting van 1.39. Het vergrotingseffect is bij deze lens groter o.w.v. de kortere brandpuntafstand.
Of je hetzelfde effect bereikt met een convertor weet ik eigenlijk niet.
Volgens de handleiding van de extension tube (ef 25) kun je met de 180 macro een maximale vergroting behalen van 1.21. Dat is dus 21% meer vergroting dan voorheen.
De 100mm macro haalt met tube een vergroting van 1.39. Het vergrotingseffect is bij deze lens groter o.w.v. de kortere brandpuntafstand.
Groeten,
Jeroen
In principe wordt de vergrotingsmaatstaf van een lens vermenigvuldigt met de vergroting van de convertor! En aangezien een TC geen invloed heeft op de scherpstelafstand... Het wordt zelfs nog interessanter om een TC te combineren met een extension tube
Groeten,
Jeroen
momenteel gebruik ik dikwijls een 1.4TC samen met de 100 mm maar ik heb dus ook een ring besteld om de TC te vervangen. (of dat toch eens te proberen) een TC is en blijft extra glas dus kwaliteitsdaling.
momenteel gebruik ik dikwijls een 1.4TC samen met de 100 mm maar ik heb dus ook een ring besteld om de TC te vervangen. (of dat toch eens te proberen) een TC is en blijft extra glas dus kwaliteitsdaling.
Een TC en een tussenring hebben een aparte werking!! Een TC vergroot de brandpuntsafstanden (zorgt dus voor een groter telebereik), terwijl een tussenring de scherpstelafstand verkleint: hiermee kun je dus dichter tegen het onderwerp gaan zitten en krijg je op die manier een vergroting...
Een TC en een tussenring hebben een aparte werking!! Een TC vergroot de brandpuntsafstanden (zorgt dus voor een groter telebereik), terwijl een tussenring de scherpstelafstand verkleint: hiermee kun je dus dichter tegen het onderwerp gaan zitten en krijg je op die manier een vergroting...
weet ik ook wel
maar voor mijn doel en configuratie (dus voor anderen gaat dit niet op) is de scherpstelafstandswijziging niet van belang en het resultaat van de TC en ring gelijk maar dan zonder exra glas.
Heeft er al iemand zijn tube gekregen?
Ik heb de mijne betaald op 01 september, maar tot nu toe nog niets gehoord.
Heb in het begin van deze week gebeld en de eerst bestellingen van Canon komen pas 16 september binnen en dan is het fifo (first in first out).
DUs nog ff wachten dus
Via mijn werkgever heb ik toegang tot de database van de leverancier van de vermelde zaak. Ik merk zonet dat de voorziene leveringsdatum bij de dealer (techdata voor de kenners) verschoven is naar 22 sept.
Dus nog wat wachten vrees ik... of het zou moeten wezen dat er een aantal tussentijds geleverd zijn.
Comment