Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D 500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nikon D 500

    Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
    Van dat mooi fotoweer is niet veel in huis gekomen, alhoewel mist heeft ook z'n charmes :-)

    Aan je schrijf_talent_kunst is nog niet veel veranderd... :-)

    mvrgr
    Mist is mooi hoor.
    En wie is u dan, als ik het mag vragen? :-)

    Comment


    • #32
      Re: Nikon D 500

      Boys,
      het is een zielige vertoning, die "oorlog" tussen jullie...
      De topicstarter vraagt advies voor een keuze tussen 2 toestellen en jullie kapen dit topic en gaan vechten.
      Kinderachtig.

      Topicstarter, de D750 is een echte winnaar voor zijn prijs.
      Kwalitatief zijn de beelden bijna niet te evenaren, AF is byzonder goed, bouwkwaliteit is zeer best.
      De D500 is natuurlijk ook een dijk van een camera in alle opzichten.
      Het is echter een APS-C camera. Dan kom je aan een vergelijk tussen Full Frame en APS-C.
      Welke je uiteindelijke voorkeur heeft, kan je alleen zelf bepalen.
      Boys, ga het daar maar weer over hebben, in plaats van BTW gedoe.
      Nu, de eerste dag op Mallorca, wordt het een héle fijne dag om te fotograferen...
      We sluimeren nog in bed, deuren en ramen lekker open.

      Adrie

      Comment


      • #33
        Re: Nikon D 500

        Oorspronkelijk geplaatst door IvoPhoto Bekijk bericht
        Mist is mooi hoor.
        En wie is u dan, als ik het mag vragen? :-)
        Herinner je de digi-ana oorlogjes op fotoapparatuur?! :-)
        https://efbeo.wordpress.com

        Comment


        • #34
          Re: Nikon D 500

          O jawel hoor Fred. Net je Tumblr pagina bezocht.

          Oorlogjes? Legendarische veldslagen waren het.

          Hahaha. Ach ja.

          A propos, heb je het dokacollectief in Willebroek nog?

          Comment


          • #35
            Re: Nikon D 500

            Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
            Boys,
            het is een zielige vertoning, die "oorlog" tussen jullie...
            De topicstarter vraagt advies voor een keuze tussen 2 toestellen en jullie kapen dit topic en gaan vechten.
            Kinderachtig.

            Topicstarter, de D750 is een echte winnaar voor zijn prijs.
            Kwalitatief zijn de beelden bijna niet te evenaren, AF is byzonder goed, bouwkwaliteit is zeer best.
            De D500 is natuurlijk ook een dijk van een camera in alle opzichten.
            Het is echter een APS-C camera. Dan kom je aan een vergelijk tussen Full Frame en APS-C.
            Welke je uiteindelijke voorkeur heeft, kan je alleen zelf bepalen.
            Boys, ga het daar maar weer over hebben, in plaats van BTW gedoe.
            Nu, de eerste dag op Mallorca, wordt het een héle fijne dag om te fotograferen...
            We sluimeren nog in bed, deuren en ramen lekker open.

            Adrie
            Met alle respect, maar daar voel ik me niet aangesproken. Ik ben hier niet gaan stuiteren.
            Ik geef advies omtrent de pitfalls betreffende de prijzen en heb enkel iets verduidelijkt via PM net met de bedoeling dit topic niet te kapen.

            Comment


            • #36
              Re: Nikon D 500

              Oorspronkelijk geplaatst door IvoPhoto Bekijk bericht
              O jawel hoor Fred. Net je Tumblr pagina bezocht.

              Oorlogjes? Legendarische veldslagen waren het.

              Hahaha. Ach ja.

              A propos, heb je het dokacollectief in Willebroek nog?
              Neen Ivo, weggedaan. 1 (prachtige) TT georganiseerd (Jerome de Perlinghi), 250 man bij de vernissage, daarna 40 man op 3 maanden.
              Qua kosten niet houdbaar en gestopt, ook wegens omstandigheden.

              A propos: mooie (analoge) portretjes maak je tegenwoordig... :-)
              https://efbeo.wordpress.com

              Comment


              • #37
                Re: Nikon D 500

                Bedankt Fred. Spijtig van de doka. Was mooi initiatief.
                Die portretjes doe ik heel graag. Is op 8x10 positive direct papier.

                Comment


                • #38
                  Re: Nikon D 500

                  Is het mogelijk om terug even "on topic" te gaan......kwestie van de vraagsteller verder te informeren.....
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nikon D 500

                    D500 of D750, ik zat een beetje met hetzelfde probleem.
                    Uiteindelijk de keuze gemaakt voor FF.

                    De D810 maakt het alleen maar duurder, en geeft voor "mij" geen voordelen die dat verantwoorden.
                    Dus waarom zou ik voor de D750 gaan en niet voor de D500

                    Als ik kijk naar mijn foto's, dan heb ik de extra mm van de crop niet nodig.
                    ff en DOF gaan beter samen
                    De snelheid van de D500 heb ik ook niet nodig
                    D750 - 2 Sd kaartslots en geen duur XQD kaartslot zoals de d500
                    D750 - scherpstellen snel(genoeg) en met weinig licht.
                    kantelscherm, maar is dit nog werkbaar (trager scherpstellen heb ik gehoord)
                    wifi soms wel handig
                    Beetje goedkoper, maar dat maakt niet veel uit, het verschil gaat toch in de lenzen ;-)

                    Nu nog beslissen of ik de omschakeling van Sony naar Nikon maak, maar dat heeft geen haast.

                    Als je al ff lenzen hebt, en je hebt de snelheid van de D500 niet nodig, dan is de D750 zeker een goede keuze.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nikon D 500

                      Heb een schrijfpauze ingelast om de BTW-boys ook hun moment te gunnen.
                      Het blijft een keuze maken tussen DX en FF. Ik zou geneigd zijn om de D 550 te kiezen, ook al omdat ik die mooie Nikkor 17-55 2.8 in de kast heb liggen, altijd een schitterende lens gevonden. Maar ook voor FF heb ik al die jaren al mooi glas verzameld....
                      ik besef dat het een luxe-probleem is.... misschien nog eens naar Grobet stappen en vragen om met beide wat foto's te mogen maken binnenshuis. Die D 750 voelde wel...voller aan, precies steviger....maar ook dat ik subjectief natuurlijk.
                      Ik wil in ieder geval iedereen bedanken om te reageren, ik heb er zeker veel aan gehad !

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nikon D 500

                        Als je meer naar het telewerk neigt is een Dx geen onverstandige keuze, als je enkel Makro doet zou de nikon1 met converter zelfs de beste keuze zijn. Als je meer aan de portretten zit is FF de betere keuze ivm DOF.
                        Persoonlijk wil ik geen Crop factor DSLR meer omdat je al snel met een feitelijk groothoek zit en dat maakt toch een verschil als je voornamelijk in het 35 en 50mm kb equivalent zit te fotograferen.
                        Een ander verhaal word het met systeemcamera's die helemaal rond een MFT of APSc sensor zijn gebouwd.
                        Ik heb de Dx objectieflijn van Nikon altijd een beetje behelpen gevonden. Maar ik volg Nikon al een hele tijd niet meer en waarschijnlijk vind je nu bij Nikon ook een mooie Dx objectief lijn

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nikon D 500

                          De keuze is zo moeilijk, omdat ik niet een specifiek doelgebied heb. Ik stel vast dat het overgrote deel van mijn foto's gemaakt wordt met (op FF) het 24-70 2.8 objectief. En ik vind die 17-55 2.8 een evenwaardig broertje voor DX hoor. Beiden behoren toch tot de betere objectieven hé !
                          Je bedoelt waarschijnlijk dat je met een feitelijk tele zit bij DSRL met cropfactor ?

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nikon D 500

                            Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                            De keuze is zo moeilijk, omdat ik niet een specifiek doelgebied heb. Ik stel vast dat het overgrote deel van mijn foto's gemaakt wordt met (op FF) het 24-70 2.8 objectief. En ik vind die 17-55 2.8 een evenwaardig broertje voor DX hoor. Beiden behoren toch tot de betere objectieven hé !
                            Je bedoelt waarschijnlijk dat je met een feitelijk tele zit bij DSRL met cropfactor ?
                            Ja. Dat heeft in tele en Makro bereik zijn voordeel.
                            In feite in groothoek ook omdat je veel minder last hebt van vignetering, maar dat is tegenwoordig perfect gecorrigeerd in de software.
                            Nadeel zit hem, volgens mij, in het portret bereik waar je dus in feite met groothoek zit terwijl je eigenlijk standaard wil ivm de vertekening de je krijgt omdat je met je feitelijke groothoek vrij dicht komt met de typische groothoek eigenaardigheden als gevolg.

                            Ook iets om te overwegen: om tot een 35mm te komen moet je een 23mm hebben. Dat is toch al redelijk groothoek. En die lenzen zijn vrij duur als je ze goed gecorrigeerd wil hebben.
                            Waar op FF een fatsoenlijke lichtsterke 35mm niet gelijk de hoofdprijs kost ligt dat bij een 23mm toch iets anders. Het is bv in een compact ontwerp zeer moeilijk om een groothoek te bouwen die een vlak scherpte vlak heeft. Met de lens dichtgeknepen maakt dat niet uit, maar vol open en dichter dan bv 50cm speelt dat in beeldkwaliteit.

                            Maar eerlijk gezegd denk ik dat je geen fouten kan maken in de keuzes die je in gedachten hebt. Alleen zou ik uitkijken wat de bijkomende secundaire kosten zijn bij een overstap, bv batterijen, objectieven die je al dan niet hebt, speedgun, tot iets onnozels als een sensor clean setje.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nikon D 500

                              Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                              Heb een schrijfpauze ingelast om de BTW-boys ook hun moment te gunnen.
                              Het blijft een keuze maken tussen DX en FF. Ik zou geneigd zijn om de D 550 te kiezen, ook al omdat ik die mooie Nikkor 17-55 2.8 in de kast heb liggen, altijd een schitterende lens gevonden. Maar ook voor FF heb ik al die jaren al mooi glas verzameld....
                              ik besef dat het een luxe-probleem is.... misschien nog eens naar Grobet stappen en vragen om met beide wat foto's te mogen maken binnenshuis. Die D 750 voelde wel...voller aan, precies steviger....maar ook dat ik subjectief natuurlijk.
                              Ik wil in ieder geval iedereen bedanken om te reageren, ik heb er zeker veel aan gehad !
                              Als je de 17-55 in je kast hebt liggen moet je zeker niet twijfelen, je zal verstomd staan wat de D500 presteert, doe daar eventueel nog een 12-24 oid bij en je hebt alles wat je maar wil.
                              Last edited by Guest42; 25 oktober 2016, 08:50.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nikon D 500

                                Mijn 14-24 zal het misschien ook wel doen ? Alhoewel in het groothoekbereik die laatste mm's nog wel doorwegen ?

                                Comment

                                Working...
                                X