Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D 500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D 500

    Wel heel veel ruis in de raw foto bestanden, vinden jullie dat ook niet? Of is er iets mis met het toestel of mijn instellingen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    bd0379be

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D 500

      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Zelfde hier
      Wat loopt daar nu weer fout Vincent? Steeds linkjes kunnen plaatsen van uit mijn Public folder, maar blijkbaar werkt dat nu niet meer...
      Nog eens proberen.

      Ha werkt terug, waarschijnlijk een knoop in de draad.

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D 500

        Ik was ook eerst wat sceptisch om een D4 te vervangen door een D500 maar ben helemaal overtuigd. De D4 komt straks in de vitrine (wildlife fotografie)
        Persoonlijk vind ik dat niet echt een goed idee...
        Raar vandaag toevallig ff aan het kijken naar de prijzen van een D500 en kwam toch tot een wel heel grote marge: enkel voor de body...

        Digitaland : 1602.38 euro
        ***********.be : 1869.00
        Art&Craft en Coolblue : 2189 euro
        Pixmania.be : 1724.0 euro
        Dus 500 euro aub verschil tss de goedkoopste en de duurste...
        Verder toch ook wel enkele nadelen aan zo een D500 denk ik ...20.0 mp DX zelfs een Nikon D3200 heeft meer...(maar goed zegt natuurlijk niet alles)
        Geen interne flits...geen mogelijkheid om camerainstellingen op te slaan...denk toch dat een FX betere kwaliteit afleverd dan een D500...
        https://fredor2.wixsite.com/my-site

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D 500

          Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
          Persoonlijk vind ik dat niet echt een goed idee...
          Raar vandaag toevallig ff aan het kijken naar de prijzen van een D500 en kwam toch tot een wel heel grote marge: enkel voor de body...

          Digitaland : 1602.38 euro
          ***********.be : 1869.00
          Art&Craft en Coolblue : 2189 euro
          Pixmania.be : 1724.0 euro
          Dus 500 euro aub verschil tss de goedkoopste en de duurste...
          Verder toch ook wel enkele nadelen aan zo een D500 denk ik ...20.0 mp DX zelfs een Nikon D3200 heeft meer...(maar goed zegt natuurlijk niet alles)
          Geen interne flits...geen mogelijkheid om camerainstellingen op te slaan...denk toch dat een FX betere kwaliteit afleverd dan een D500...
          Je gaat hier grijze importeurs vergelijken met benelux verdelers Freddy.
          Wat is de meerwaarde van een interne flits ? Buiten de D5 is er geen enkele FX die de D500 verslaat op vlak van iso
          en AF alsook beeldkwaliteit.

          Comment


          • #20
            Nikon D 500

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Je gaat hier grijze importeurs vergelijken met benelux verdelers Freddy.
            Wat is de meerwaarde van een interne flits ? Buiten de D5 is er geen enkele FX die de D500 verslaat op vlak van iso
            en AF alsook beeldkwaliteit.
            Inderdaad niet te vergelijken. Vraag maar eens een BTW factuur. Dan weet je gelijk waar het om draait. Trek de BTW af en het is goed mogelijk dat je BTW exclusief duurder uitvalt.
            Dat is natuurlijk van geen belang als je niet BTW plichtige bent.

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D 500

              Oorspronkelijk geplaatst door IvoPhoto Bekijk bericht
              Inderdaad niet te vergelijken. Vraag maar eens een BTW factuur. Dan weet je gelijk waar het om draait. Trek de BTW af en het is goed mogelijk dat je BTW exclusief duurder uitvalt.
              Dat is natuurlijk van geen belang als je niet BTW plichtige bent.
              Heb je een voorbeeld om dat laatste aan te tonen ?

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D 500

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Buiten de D5 is er geen enkele FX die de D500 verslaat op vlak van iso en AF alsook beeldkwaliteit.
                AF: waar
                De Df bv is nog altijd beter op vlak van hoge ISO. Zelfs bij downsampling van D500 naar 16mp is de Df beter.
                Puur beeldkwaliteit: beste is nog steeds de D810 en zeker op de native ISO 64.
                De D500 is een staffe camera als totaal pakket maar zijn sensor vermorzelt de huidige fulframe sensoren van Nikon niet... Zou ook wel zeer straf zijn.

                Comment


                • #23
                  Nikon D 500

                  Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                  Heb je een voorbeeld om dat laatste aan te tonen ?
                  Ja. Dat heb ik.

                  Check PM
                  Last edited by IvoPhoto; 22 oktober 2016, 15:51.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D 500

                    Oorspronkelijk geplaatst door IvoPhoto Bekijk bericht
                    Inderdaad niet te vergelijken. Vraag maar eens een BTW factuur. Dan weet je gelijk waar het om draait. Trek de BTW af en het is goed mogelijk dat je BTW exclusief duurder uitvalt.
                    Dat is natuurlijk van geen belang als je niet BTW plichtige bent.
                    Dat is stellen dat het bij al die bedrijven zo zou zijn, wat niet zo hoeft te zijn.

                    Via PM. haal je een bedrijf uit Gibraltar aan dat aan een neushoorn doet denken en dat die geen btw faktuur zouden afleveren ... wat logisch is want Gibraltar heft geen btw. en valt buiten EU btw. gebied. Hou zouden ze dan btw. kunnen aanrekenen ?

                    Idem met die China en zelfs Hong Kong bedrijfjes of vanuit de VS. Al een faktuur met btw. ontvangen van een amerikaanse verkoper ?

                    Als zelfstandige Belg hoor je dat te weten en moet je idd. goed uitkijken waar de goederen vandaan komen en dan uitvissen of de netto prijzen nog interessant zijn.

                    Maar Pixmania bijvoorbeeld heeft het hoofdkwartier in Frankrijk en Frankrijk ligt in het EU btw. gebied. Uiteraard : Pixmania zelf verkoopt geen artikelen, wel een dienst : het is een platform waar verkopers hun artikelen kunnen aanbieden. De verkopers op Pixmania moeten (wel, zouden moeten ...want er zitten ook HongKong verkopers en dergerlijke op) wel EU bedrijven zijn met btw. nummer. Fakturen van Pixmania zijn dan ook met btw.. Wel kan het voorkomen dat er geen papieren faktuur bij de verzonden artikelen zit, die kan je zelf afdrukken in pdf. formaat.
                    Last edited by Empe; 23 oktober 2016, 06:33.

                    Comment


                    • #25
                      Nikon D 500

                      Ik vind het eerlijk gezegd niet zo fijn dat je de inhoud van mijn PM hier openbaar zet. Ik wil bewust geen polemiek rond een bepaald bedrijf omdat ik verder geen mening heb over parallel import en opereren vanuit belastingsparadijzen.
                      Last edited by IvoPhoto; 22 oktober 2016, 20:43.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D 500

                        Ah zo.

                        Mijn bericht dus aangepast en de naam van dat specifieke bedrijf verwijderd.

                        Een faktuur met btw. laten vragen aan een bedrijf uit een land waar ze geen btw. heffen is anders ook niet zo realistisch of slim.

                        Wel realistisch en vaak voorkomend : een btw. plichtige die geheel of gedeeltelijk geen faktuur uitschrijft omdat hij de klant eerst uitlegt dat het voor hem dan goedkoper zou zijn en dus beter is.
                        Last edited by Empe; 23 oktober 2016, 06:59.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D 500

                          Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                          Ah zo.

                          Mijn bericht dus aangepast en de naam van dat specifieke bedrijf verwijderd.

                          Een faktuur met btw. laten vragen aan een bedrijf uit een land waar ze geen btw. heffen is anders ook niet zo realistisch of slim.

                          Wel realistisch en vaak voorkomend : een btw. plichtige die geheel of gedeeltelijk geen faktuur uitschrijft omdat hij de klant eerst uitlegt dat het voor hem dan goedkoper zou zijn en dus beter is.
                          Hm.
                          De laatste paragraaf laat ik voor jouw rekening, want jij weet natuurlijk al sinds Crombé dat zelfstandigen per definitie zware criminelen zijn. Bon.

                          Op je eerste paragraaf wil ik wel ingaan, als ik in Nederland of Frankrijk koop en ik mijn BTW nummer doorgeef koop ik sowieso zonder BTW. (Uiteraard voor zaken die ik voor mijn beroep dus nodig heb)
                          De bewuste dozenschuiver waar we het hier over hebben vermeldt nergens redelijkerwijs duidelijk dat ze buiten Europese regelgeving qua BTW zitten. Waarschijnlijk moet je dat afleiden uit het feit dat ze .BE en .NL websites gebruiken? Ik ben daar achtergekomen door natuurlijk eerst voor ik iets kocht te vragen of ze me een factuur zouden bezorgen. Ook in het antwoord werd geen melding gemaakt over het feit dat ze off shore opereren, alleen dat ze geen factuur maken maar wel de goedkoopste zijn. Nou, exc BTW is dat dus niet het geval. Tel hun extra winst uit. Daarnaast kan je je inbeelden dat dit één van de redenen is waarom de lokale handelaar het zo moeilijk heeft.
                          Als je dus als particulier bewust bij zo een bedrijf koopt en hoopt dat je de invoer en BTW rechten kan omzeilen ben je eigenlijk een klant uit je tweede paragraaf.

                          Ik vind dat allemaal niet erg. Ieder zijn ding. En dat we hier flink genaaid worden door de Europese regelgeving is geen sprookje. Ik snap alleen niet goed waarom je op de tafel denkt te moeten springen voor bedrijven die via off Shore constructies belastingen vermijden.

                          Dit alles op vriendelijke toon geschreven, hoor.

                          Afijn. Vandaag wordt het mooi fotoweer.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D 500

                            Oorspronkelijk geplaatst door IvoPhoto Bekijk bericht
                            Hm.

                            ...
                            Afijn. Vandaag wordt het mooi fotoweer.
                            Van dat mooi fotoweer is niet veel in huis gekomen, alhoewel mist heeft ook z'n charmes :-)

                            Aan je schrijf_talent_kunst is nog niet veel veranderd... :-)

                            mvrgr
                            https://efbeo.wordpress.com

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon D 500

                              Oorspronkelijk geplaatst door IvoPhoto Bekijk bericht
                              Hm.
                              De laatste paragraaf laat ik voor jouw rekening, want jij weet natuurlijk al sinds Crombé dat zelfstandigen per definitie zware criminelen zijn. Bon.

                              Op je eerste paragraaf wil ik wel ingaan, als ik in Nederland of Frankrijk koop en ik mijn BTW nummer doorgeef koop ik sowieso zonder BTW. (Uiteraard voor zaken die ik voor mijn beroep dus nodig heb)
                              De bewuste dozenschuiver waar we het hier over hebben vermeldt nergens redelijkerwijs duidelijk dat ze buiten Europese regelgeving qua BTW zitten. Waarschijnlijk moet je dat afleiden uit het feit dat ze .BE en .NL websites gebruiken? Ik ben daar achtergekomen door natuurlijk eerst voor ik iets kocht te vragen of ze me een factuur zouden bezorgen. Ook in het antwoord werd geen melding gemaakt over het feit dat ze off shore opereren, alleen dat ze geen factuur maken maar wel de goedkoopste zijn. Nou, exc BTW is dat dus niet het geval. Tel hun extra winst uit. Daarnaast kan je je inbeelden dat dit één van de redenen is waarom de lokale handelaar het zo moeilijk heeft.
                              Als je dus als particulier bewust bij zo een bedrijf koopt en hoopt dat je de invoer en BTW rechten kan omzeilen ben je eigenlijk een klant uit je tweede paragraaf.

                              Ik vind dat allemaal niet erg. Ieder zijn ding. En dat we hier flink genaaid worden door de Europese regelgeving is geen sprookje. Ik snap alleen niet goed waarom je op de tafel denkt te moeten springen voor bedrijven die via off Shore constructies belastingen vermijden.

                              Dit alles op vriendelijke toon geschreven, hoor.

                              Afijn. Vandaag wordt het mooi fotoweer.

                              Mijnheer de slimme zelfstandige.

                              Als je in Nederland of Frankrijk kan kopen zonder btw. te betalen aan de handelaar (wat prima kan als die je vertrouwt), dan moet je het bedrag aan belgische btw. op die aankopen wel zelf invullen in je btw. aangifte. Je moet immers OOK btw. betalen alvorens die te kunnen aftrekken. Daarvoor dient vak 86 en 55 van die aangifte, respectievelijk maatstaf van heffing (het bedrag) en de te betalen btw.(aan België) .... en in een ander vakje vul je dat ook in om die btw. terug te trekken zodat het een nul operatie wordt. Als je dat niet eens weet, dan betekent die dat je foert zegt aan (digitaal)papierwerk en het overlaat aan een boekhouder (waarschijnlijk zo een van het type dat tegen het einde van het jaar zegt : ' je moet toch nog wat onkosten maken anders ga je teveel belastingen betalen ... ')

                              Ik heb Crombé niet nodig, ik spreek uit ervaring zowel als klant, werknemer en zelfstandige. Ook ik kocht destijds artikelen aan bij buitenlandse leveranciers omwille van het tijdelijk besparen van de btw. op de aankopen als handelaar. Toen deed ik ook zelf de noodzakelijke aangiften bij de douane aan de grens (eind jaren 70, begin jaren 80).

                              Als zelfstandige wordt verondersteld dat je bekwaam bent en voldoende kennis. Met wie je zaken wil doen MOET je dus zelf goed onderzoeken. Je staat wettelijk op DEZELFDE voet als de andere handelaar waar je zaken mee doet. Een partikulier niet, die verdient dus extra bescherming.

                              Op de .be site van die ' dozenschuiver ' staat :

                              2. Plaats van uitvoering en toepasselijk recht

                              2.1 Primary Holdings past EU-wetgeving toe op haar kopers. Tenzij anders aangegeven, is het materiaal op deze website uitsluitend gericht aan degenen die deze website vanaf Europa bezoeken. *********** geeft geen garantie met betrekking tot de bruikbaarheid of beschikbaarheid van de producten, aangeduid als ""materiaal"" op deze website, op andere locaties. Degenen die ervoor kiezen om deze website vanuit andere locaties te bezoeken zijn verantwoordelijk voor de naleving van lokale wetten, indien en voor zover lokale wetten van toepassing zijn. De Gibraltar wetgeving is van toepassing op deze Overeenkomst.

                              2.2 Zowel u als *********** dient zich te onderwerpen aan de exclusieve jurisdictie van de Gibraltar rechtbank met betrekking tot geschillen die voortvloeien uit deze Overeenkomst.
                              Gibraltar heft geen btw., kent geen btw. ... dat moet men je niet komen vertellen, dat moet je als handelaar nagaan ALVORENS een contract aan te gaan.

                              Maar het is niet omdat ze geen btw. heffen in Gibraltar, dat er in de prijs geen rekening zou gehouden worden met de btw. die de koper bij invoer zou moeten betalen. Ze kunnen de importverrichtingen in je plaats doen en de te betalen btw. voldoen via hun transporteur. Dat is een idee (en wordt door sommige bedrijven zo gedaan ook) en evenveel waard als jouw verdachtmaking dat partikulieren dan sowieso belastingontduikers zouden zijn als ze iets kopen van buiten de EU of de EU-btw landen.

                              Je hoeft niet te snappen waarom ik tussenkom, ik doe het enkel maar als reaktie op jouw bewering. " vraag maar eens een faktuur met btw. aan *********** " ... dat is hetzelfde als ' vraag maar eens aan een blinde wat hij ziet '.

                              We worden trouwens helemaal niet genaaid door europese wetgeving, dat is een sprookje dat je jezelf inbeeldt. Typisch syndroom van de arme, kleine noeste zelfstandige.

                              En je schrijft nu weer dat *********** belastingen zou vermijden ... nee, er is geen btw. heffing in Gibraltar, er is dus NIETS te vermijden wat dat betreft.

                              *********** is een bedrijf zoals een ander : winst maken en altijd onder het motto : Meer, meer, meer. Precies zoals een belgische zelfstandige ook doet.

                              Bovendien zijn er talrijke van die gebiedjes in EU landen die buiten de eu-btw zone vallen ... La Palma, Tenerife, Gran Canaria, Lanzarote, Fuerteventura, La Gomera, El Hierro, Helgoland, Busingen, Aland, Athos, Livigno, Campione d'Italia, ... vraag maar eens een faktuur met btw. als je ginds iets koopt ...

                              Men vestigt zich niet in Gibraltar omdat er geen btw heffing is.
                              Last edited by Empe; 23 oktober 2016, 23:31.

                              Comment


                              • #30
                                Nikon D 500

                                Inhoudelijk heb ik bijna geen probleem, maar Ik heb geen zin in jouw toon van redenering, Empe.
                                Last edited by IvoPhoto; 24 oktober 2016, 06:14.

                                Comment

                                Working...
                                X