Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn D700 nam een duikje, wat nu? :(

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mijn D700 nam een duikje, wat nu?

Canon 5D2 kost ongeveer hetzelfde hoor. 700 euro meestal: http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv...Page=lr&pos=13
    De 5D is iets populairder door de resolutie, maar de D700 heeft dan weer een beter autofocusssysteem.

Get the best deals for Broken Nikon D700 at eBay.com. We have a great online selection at the lowest prices with Fast & Free shipping on many items!

Voor 100€ geraak je er wel vanaf.

Wat zegt de lens?

Koop een D7000 totdat je het geld hebt voor een betere body. Hopelijk werkt je lens wel nog.
    Ik ben van plan 1 van mijn D7000's te verkopen voor een extra D800, dus als je interesse hebt laat je het maar weten (350 euro vaste prijs, omgeving Gent of Brugge).

Comment

Ik kan de lens niet testen, ga eens proberen op een d90 van mijn schoonvader. Ik kan zijn toestel daar toch niet mee beschadigen he?

Sent from my iPhone using Tapatalk
      500px

Comment

Ik heb erg met je te doen, ik weet hoeveel het allemaal kost. Kan je niet ergens iets verhalen op de verzekering? Een D7000 is inderdaad de beste oplossing. Is ook een goed toestel en is niet meer duur 2de hands. Ik heb juist de mijne verkocht, anders had ik hem gelaten voor een prijsje.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

Comment

Nee niks qua verzekering kan baten.

Bedankt voor het medeleven. Het is balen, zeker omdat we kleine kindjes hebben waar ik veel foto's van probeer te maken enzo.

Ik zou liever fullframe blijven of x series gaan, maar dat is misschien beide niet haalbaar.

Mijn vrouw heeft nog een fuji x10 maar dat voelt een beetje als speelgoed als je een d700 gewoon bent

500px

Comment

Triest, dit soort dingen... Ik heb ooit eens mijn gsm in het zwembad zien gaan. Dat was al helemaal niet leuk en kost nog niet eens zoveel.

Ik zou zeggen: tik ergens een goede tweedehands aps-c op de kop en spaar verder voor een full frame in een latere fase.
            Als je een body van bv. €300 koopt, dan kan je er als slechts 150 op verliezen als je deze binnen 2 jaar weer verkoopt.
            Neem er daarnaast een niet al te dure tweedehands 18-50/2.8 of 28-75/2.8 van Tamron of Sigma bij, en een goedkope 50/1.8 of zo. Die lenzen zijn ook al niet zo duur en houden tweedehands redelijk goed hun waarde, dus kan je binnen een paar jaar zonder probleem weer kwijt.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Mocht het je interesseren, ik heb nog een 28-75/2.8 tamron liggen.

Gr, V.
              http://www.catchlight.be
              Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
              https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Comment

Een 50mm heb ik nog. Wat zou je voor die tamron willen eventueel?

500px

Comment

160,00€
                  http://www.catchlight.be
                  Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                  https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Comment

Misschien ben je er iets mee?
                    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

Comment

niet meteen, maar toch bedankt

afhankelijk van wat de lens zegt ga ik proberen een d700 opnieuw te zoeken rond de 500 euro.

als de lens kapot is neig ik op dit moment eerder naar een fuji xe2 of x-pro 1 of x100s, al zal die laatste buiten budget zijn
                      500px

Comment

Lijkt me vreselijk als dit gebeurt

Is dit misschien iets voor jou?
                        Ontdek een breed assortiment aan kwalitatieve tweedehands camera's, lenzen en accessoires bij Camera-Tweedehands.nl. Bespaar op topmerken en geniet van betrouwb

Hier krijg je ook 3 maanden garantie...

In ieder geval succes!

Comment

Die heeft wel al 182000 clicks, dat ga ik niet riskeren denk ik, maar wel heel bedankt om hem te tonen!

500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arten Bekijk bericht
                            Die heeft wel al 182000 clicks, dat ga ik niet riskeren denk ik, maar wel heel bedankt om hem te tonen!

Voor 500 euro zal je niet veel keuze hebben.
                            Ik heb eens een artikel gezien van een D3s met 1.1 miljoen clicks met dezelfde sluiter en deze werkt nog steeds. 182.000 clicks in België is ook niet hetzelfde als 182.000 clicks in het amazonewoud .
                            Bied 425 euro en kijk wat ze zeggen. (een link naar dit topic is een goed idee )

Comment

Hou vooral bij tweede hands voor ogen:
                              1) De VERKOPER vindt dat hij steeds te weinig krijgt
                              2) De AANKOPER vindt dat hijs teeds teveel betaald
                              Het is soms heel moeilijk tot een concensus te komen.
                              Ik heb eigenlijk maar één gouden raad. Verzeker je materiaal tegen dergelijke problemen, of neem geen risico's ...
                              EN ja, ik weet het, een verzekering kost geld, voor velen veel geld, maar als je eens op telt wat de fotografische glaswinkel ... uiteindelijk kost dan moet je afwegen. Een verzekering is gespreid, terwijl de aankoop bij catastrofe een waanzinnig bedrag wordt.
                              En een tijdelijke investering om zich bij een panne te helpen is en blijft een verloren investering.
                              Koop geen materiaal om je te depanneren want dat is ook vaak een apk geld. Bijt dan liever op je tanden en tong en doe de investering voor definitief materiaal. Gratis bestaat nu helaas niet.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arten Bekijk bericht
                                Ik heb niet echt tips nodig, ik ga hem zo lang mogelijk laten drogen, heb silica zakjes besteld en ga de D700 en lens in een zal steken met die zakjes erbij. (Kom niet af met rijst want dat is onzin

Soit, ik ga van het ergste uit en vrees dat hij niet veel leven gaat tonen als ik hem terug aanzet dus de vraag is, wat nu?
                                Mijn Canon 6D heeft vorig jaar december in een typisch Nederlandse prutsloot een duik genomen na een val met de fiets.
                                Hoewel de onderdompeling (ongeveer 5 seconden) waarschijnlijk niet heel veel langer had moeten duren heb ik de camera een dag na het ongeval anderhalf uur lang op 40 graden in een bak met rijst in de oven gelegd (we hebben een elektrische oven, ik denk dat dit met een gasoven niet aan te raden zou zijn, maar goed, ik heb dan ook geen verstand van gasovens) en om de 5 minuten het oppervlak getemperatuurd.
                                Voor de behandeling in de oven heeft de camera in een bak met rijst (ik had geen sylicagel zakjes) bovenin de kast van de stadsverwarming (daar is het altijd ongeveer 26-27 graden) gelegen.

In het scherm zat een waas en de camera was niet inschakelbaar zonder dat de spiegel ontzettend ging klapperen.
                                Na de oven echter was de camera weer in te schakelen, kon de datum en tijd weer ingevoerd worden en waren foto's te nemen.
                                De autofocus liet het een tijdje afweten bij de 50mm die ik op de camera had zitten ten tijde van het ongeval, evenals de besturing van het diafragma.

Na het reinigen van de lenscontacten ging de eerste weer werken, de tweede werkte pas een week later plotseling weer.
                                (De 50mm heb ik overigens wel helemaal uit elkaar gehaald en een avond lang zitten ontdoen van zand in het versnellingsmechaniek voor het autofocus mechaniek).

Om een lang verhaal kort te maken: deze camera doet het nog altijd zonder rare problemen (wat natuurlijk niet hoeft te betekenen dat een ieder met hetzelfde probleem deze ervaring zal hebben bij exact dezelfde werkwijze).
                                Het is denk ik een combinatie van factoren geweest: dat de onderdompeling maar 5 seconden heeft geduurd (er zat bijvoorbeeld geen water in het spiegelhuis), de weerafdichtingen die toch iets gemakkelijker voorkomen dat water het camerahuis binnendringt en de behandeling in de oven.
                                De fotowinkel is ook stomverbaasd dat mijn camera het nog altijd doet.

Als je toch nog een Nikon lens hebt, zou ik daar bij blijven. Alleen maar van merk wisselen om zoiets lijkt me economisch gezien nog minder voordelig dan een crop-body van hetzelfde merk kopen.

Klein extra stukje aan dit bericht: De 50mm zit sinds de duik wel vol met aan de eerste en tweede lensgroep vastgeplakt zand. Alleen bij erg uitdagende lichtomstandigheden én een groot of juist erg klein diafragma is dat zand te zien, verder presteert de 50mm eigenlijk zoals ik van 'm gewend ben.
                                Last edited by Alex_en_Iris; 5 augustus 2016, 14:41.

Comment

Working...
                                X