Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn D700 nam een duikje, wat nu? :(

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mijn D700 nam een duikje, wat nu?

Oorspronkelijk geplaatst door arten Bekijk bericht
    We waren op vakantie en gek veel kon ik niet doen, maar ik heb hem in de koffer gelegd waar het enorm warm was door de hitte, leek me de beste optie..

Hoe lang zou ik best wachten? Het is nu al bijna twee weken geleden.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Iets wat vochtig is in een gesloten warme koffer leggen is het slechtste wat je kan doen.
    De vochtigheidsgraad gaat immers nog meer omhoog.

Comment

Koffer is open over de hele auto he (stationwagen) leek me beste Idee dat de warmte zo snel mogelijk hielp drogen.

500px

Comment

Stationwagen of mini-koekendoos, wat W00ha zegt blijft geldig.

Gr, V.
        http://www.catchlight.be
        Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
        https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Comment

Het was dat of in een tent, die me nog veel vochtigere lucht leek te hebben..

Soit, het is allemaal gebeurd dus toch niks meer aan te doen

500px

Comment

Je kan die testen als die nu al bijna 2 weken ligt te drogen, als de camera niet werkt, dan haal je er de accu wel meteen terug uit, en wacht je nog langer.
            De kans dat het dan nog goed komt is dan wel vrij klein.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

dat van die rijst is anders wel waarheid!
              Ooit eens met men telefoon gedaan en plots zaten er een hoop aziaten aan men telefoon te werken

Anyway, ik leef vooral met je mee en ik hoop dat het goed komt...
              zolang mogelijk laten drogen en een paar kaarsjes laten branden.
              þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
              Freelance bedrijfsfotograaf
              klikerdeklik hier voor mijn website!

Comment

Net een opgeladen batterij erin gedaan: geeft geen kik zelfs niet de kleinste glimmer van leven. Lijkt compleet dood.

Heeft het nut om hem op te sturen?

500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Een luchtontvochtiger is eigenlijk de beste optie, maar niet iedereen heeft zo'n apparaat in huis.
                  Ik gebruik er zo wel een in de bandkamer (stond ooit in reclame bij den Aldi), en die gebruik ik altijd om mijn fotomateriaal te drogen als dat in de regen is gebruikt.
                  Dan zit er wel geen vocht in de camera of lenzen, maar als het ergens tussen blijft zitten, dan is er altijd een kans dat er nadien nog vocht binnen trekt op plaatsen waar dat beter niet komt.
                  Voor een goede verstandhouding,..

Toestel in een warme ruimte plaatsen laat enkel het oppervlakkige vocht/water 'verdampen', men loopt kans dat het inwendig aanwezige vocht/water onvoldoende uitweg heeft, blijft circuleren, voor extra oxidatie zorgt.

Snelheid voor het aanwezige vocht/water is belangrijk.
                  De luchtontvochtiger werkt snel en haalt álle vocht, net zoals een stofzuiger, uit het toestel en lens.
                  Voor zij die in alle omstandigheden reportages maken is dit geen overdreven luxe. Bart weet heel goed wat hij doet om zijn materiaal te verzorgen doordat hij geniet van fotograferen.
                  Op reis is geen excuus,... wat zou bvb onze intelligente Bart doen in zulke omstandigheid ? Meteen naar een electrowinkel stappen, de eigenaar zijn probleem vertellen en vragen om met het Demo apparaat zijn ongemak binnen een klein uurtje te verhelpen.
                  Creatief zijn is belangrijk. Als ik vele bijdragen hier lees stel ik mezelf de vraag dat het een wonder is dat analoge foto's zijn gemaakt met de mogelijkheid van slechts 1 klik, zelfs sport (mijn eerste toestel had 6x9 negatiefjes), nu zie ik sommigen portretten maken in kalasjnikov stand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
                    dat van die rijst is anders wel waarheid!
                    Ooit eens met men telefoon gedaan en plots zaten er een hoop aziaten aan men telefoon te werken

Anyway, ik leef vooral met je mee en ik hoop dat het goed komt...
                    zolang mogelijk laten drogen en een paar kaarsjes laten branden.
                    Dat is spijtig!
                    Ik had er veel vertrouwen in!
                    Persoonlijk zou ik hem niet opsturen ter herstelling.
                    Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

Net een opgeladen batterij erin gedaan: geeft geen kik zelfs niet de kleinste glimmer van leven. Lijkt compleet dood.

Heeft het nut om hem op te sturen?

Je mag hem naar mij opsturen
                      Wel geen garantie dat je hem terugkrijgt .
                      Ik had er redelijk veel vertrouwen in dat hij ging werken, maar de eerste dag is zeer belangrijk.

Comment

Heeft het nut om hem op te sturen? .....
                        Vraag de technische dienst prijs van herstelling,.. dan kan je zelf beslissen of het je waard is.
                        Bij niét herstellen ben je enkele euro kwijt voor het nazicht + verzendkost.
                        Het leven kan zoooo eenvoudig zijn.

Comment

Mijn D700 nam een duikje, wat nu?

En tot welke technische dienst moet ik mij dan wenden? Ik weet niet of dat de moeite gaat zijn want moet dan sowieso ook een nieuwe lens kopen aangezien die het dan wel al helemaal niet overleefd zal hebben

En wat is enkele euro voor het nazicht? Spreken we dan over 50 euro of meer of ...

500px

Comment

Ik heb onlangs 75 euro betaald voor een bestek van de 1Dx.
                            Daarin zitten de verzendkosten + het nazicht, dan krijg je een mailtje waarin uitgelegd is wat er defect is en hoeveel de herstelling zal kosten, en dan mag je zelf beslissen wat er moet gebeuren.

Ik weet niet of dat overal hetzelfde is, dat is in ieder geval wat het kost bij Fotokonijnenberg als je een defecte camera binnen brengt voor herstelling.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Ik denk niet dat dit het beste plan is voor een camera met dergelijke 2de hands waarde...
                              Zelfs met herstelling zal de kans op latere defecten groot blijven....
                              Het is erg jammer natuurlijk, en qua 2de hands: een d700 zonder extra's zie ik toch nu en dan eens passeren tussen de 500 en 700€ hoor, met iets meer budget zou je rond de 1300€ al met de d800 naar huis gaan 2de hands

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                              portfolio en workshops:
                              https://www.bennybulke.com/

Comment

Hoe komt het eigenlijk dat die d700 rond de 600 zit terwijl de 5d mkIi aan het dubbele blijft gaan?

Ik hb echt geen 1000 euro dat ik kan uitgeven hieraan op het moment ...

Een 7200 ofzo met lens ben ik ook rap 800 euro kwijt tweedehands.

Een x pro 1 komt soms voorbij voor 350. Dan boet ik in op autofocus maar heb ik wel nog goeie beeldkwaliteit.. Andere suggesties?

Zou de d700 nog iets waard zijn voor onderdelen ofzo?

500px

Comment

Working...
                                X