Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    ik zoek nog steeds naar de foto genomen met 12800 ISO in een licht-afgrijselijke omgeving waar rood en bruin de hoofdtoon zijn en waar je een F4 nodig hebt en een snelheid van 1/30. Eveneens een langtijds-opname in die omstandigheden Spijitg, maar daar ging de X-T1 voor mij de mist in.
    Welk toestel doet dit dan wel goed naar jouw normen? Kan je dit met een voorbeeld aantonen?
    Hoge iso is net het sterkste punt volgens Fuji?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
      Welk toestel doet dit dan wel goed naar jouw normen? Kan je dit met een voorbeeld aantonen?
      Hoge iso is net het sterkste punt volgens Fuji?
      EN jawel, ik kan dit met een voorbeeld aantonen, met meerdere zelfs. Ik heb nu éénmaal de gewoonte om mijn beeldmateriaal ook statistisch te verwerken en daar kreeg ik voor de X-T1 heel duidelijke tendenzen die alleen mijn gevoel en indruk bevestigen. In lichtmoeilijke omstandigheden bij een ISO en een 1/30 sec waren de resultaten stukken slechter dan die ik met andere apparatuur maakte. EN bij die andere apparatuur zijn er ook wel camera's die het nog slechter doen.
      Ik schreef al en schrijf het nog eens, X-T1 is schitterend zoals vele andere camera's trouwens in hun comfort-zone.
      Dat FUji beweert dat zij schitteren in hoge ISO-waarden en beheer van ruis? Nogal logisch. Welke maatschappij haalt het nu in zijn hoofd om zijn eigen producten af te breken ....
      DIt is hetzelfde als de "Witter dan wit"-reclame van Dash. Die kunnen toch ook niet zeggen dat hun wasproduct niet scoort in het wit krijgen van de was en dat er enkel wit over blijft en geen grijs ? Raar, want bij de volgende nieuwe reclamestunt en voorstelling van een vernieuwd, verbeterd of nieuw product is de slogan weer dezelfde. Maw, het voorgaande product was dus niet zo wit als dat ze toen beweerden.
      Dat er geen ruis is op een ISO 6400, ISO 12800 bij zonneklare hemel is evident. Het zou schande zijn mocht ook daar al ruis op treden, maar daar heb ik die hoge ISO dan ook niet nodig.
      Dat je bij lichtarme en lichtafgrijselijke omgevingen geen ruis genereert bij een lange belichtingstijd, daar kan ik in komen, maar daar gebruik je dan ook een lage ISO.
      Mijn toestel schittert naar war de vendor mij verklaart in de superhoge ISO-waarden. Maar, waar ook, indien mogelijk prefereer ik lage ISO en een lange, heel lange belichtingstijd. En ook mijn toestel genereert ruis, maar die is naar mijn normen best aanvaardbaar, daar waar naar diezelfde norm, de X-T1 onder doet wat Fuji ook moge zeggen wat het wil.
      Vandaar de opreop naar beeldmateriaal genomen uit de comfortzone en laat ons dan praten over die kwaliteit en niet babbelen over een theoretisch gemelde kwaliteit waar je alleen de reclamemelding van de vendor hebt.
      PS. Ik heb hier dan ook niet gezegd dat de X-T2 een prul is. Het zal opnieuw een schitterend toestel zijn in zijn comfortzone. Het is juist de vraag naar de grootte van de comfort-zone die ik stel.
      Hoe groot is het optimale werkgebied van de X-T2 om die als mijn comfortzone te ervaren ?
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

EN jawel, ik kan dit met een voorbeeld aantonen, met meerdere zelfs. Ik heb nu éénmaal de gewoonte om mijn beeldmateriaal ook statistisch te verwerken en daar kreeg ik voor de X-T1 heel duidelijke tendenzen die alleen mijn gevoel en indruk bevestigen. In lichtmoeilijke omstandigheden bij een ISO en een 1/30 sec waren de resultaten stukken slechter dan die ik met andere apparatuur maakte. EN bij die andere apparatuur zijn er ook wel camera's die het nog slechter doen.
        Ik schreef al en schrijf het nog eens, X-T1 is schitterend zoals vele andere camera's trouwens in hun comfort-zone.
        Dat FUji beweert dat zij schitteren in hoge ISO-waarden en beheer van ruis? Nogal logisch. Welke maatschappij haalt het nu in zijn hoofd om zijn eigen producten af te breken ....
        DIt is hetzelfde als de "Witter dan wit"-reclame van Dash. Die kunnen toch ook niet zeggen dat hun wasproduct niet scoort in het wit krijgen van de was en dat er enkel wit over blijft en geen grijs ? Raar, want bij de volgende nieuwe reclamestunt en voorstelling van een vernieuwd, verbeterd of nieuw product is de slogan weer dezelfde. Maw, het voorgaande product was dus niet zo wit als dat ze toen beweerden.
        Dat er geen ruis is op een ISO 6400, ISO 12800 bij zonneklare hemel is evident. Het zou schande zijn mocht ook daar al ruis op treden, maar daar heb ik die hoge ISO dan ook niet nodig.
        Dat je bij lichtarme en lichtafgrijselijke omgevingen geen ruis genereert bij een lange belichtingstijd, daar kan ik in komen, maar daar gebruik je dan ook een lage ISO.
        Mijn toestel schittert naar war de vendor mij verklaart in de superhoge ISO-waarden. Maar, waar ook, indien mogelijk prefereer ik lage ISO en een lange, heel lange belichtingstijd. En ook mijn toestel genereert ruis, maar die is naar mijn normen best aanvaardbaar, daar waar naar diezelfde norm, de X-T1 onder doet wat Fuji ook moge zeggen wat het wil.
        Vandaar de opreop naar beeldmateriaal genomen uit de comfortzone en laat ons dan praten over die kwaliteit en niet babbelen over een theoretisch gemelde kwaliteit waar je alleen de reclamemelding van de vendor hebt.
        PS. Ik heb hier dan ook niet gezegd dat de X-T2 een prul is. Het zal opnieuw een schitterend toestel zijn in zijn comfortzone. Het is juist de vraag naar de grootte van de comfort-zone die ik stel.
        Hoe groot is het optimale werkgebied van de X-T2 om die als mijn comfortzone te ervaren ?
        Wat een hoogdravendheid zeg, fotografie heeft weinig vandoen met 'R'egistratie maar veel meer met 'I'nterpretatie. Wordt dringend tijd om eens na te denken over 'kwaliteit' van het beeld.
        https://efbeo.wordpress.com

Comment

EN jawel, ik kan dit met een voorbeeld aantonen, met meerdere zelfs.
          Graag

Ik heb nu éénmaal de gewoonte om mijn beeldmateriaal ook statistisch te verwerken en daar kreeg ik voor de X-T1 heel duidelijke tendenzen die alleen mijn gevoel en indruk bevestigen. In lichtmoeilijke omstandigheden bij een ISO en een 1/30 sec waren de resultaten stukken slechter dan die ik met andere apparatuur maakte. EN bij die andere apparatuur zijn er ook wel camera's die het nog slechter doen.
          Ik geloof je wel met de statements dat hoge iso beoordeeld moet worden bij slechte omstandigheden wanneer je echt hoge iso nodig hebt
          (heb ik trouwens hier ook al een paar keer gemeld op het forum)

Welk toestel van dezelfde prijsklasse doet dan merkelijk beter?
          Welke toestellen gebruik jij?
          Last edited by Dpix; 15 juli 2016, 10:13. Reden: typo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
            Wat een hoogdravendheid zeg, fotografie heeft weinig vandoen met 'R'egistratie maar veel meer met 'I'nterpretatie. Wordt dringend tijd om eens na te denken over 'kwaliteit' van het beeld.
            Weet niet wat daar hoogdravendheid aan was en is. Leuk te horen dat je me vertelt en duidt op het feit dat ik geen rekening hou met de kwaliteit van een beeld. Ruis en dergelijke zijn inderdaad geen duiding, waarde over kwaliteit van een beeld. Waarom steken ze zoveel tijd in die dingen bij het vervaardigen van materiaal ?
            Last edited by Wim.Vanmaele; 15 juli 2016, 10:54.

Comment

Graag

Ik geloof je wel met de statements dat hoge iso beoordeeld moet worden bij slechte omstandigheden wanneer je echt hoge iso nodig hebt
              (heb ik trouwens hier ook al een paar keer gemeld op het forum)

Welk toestel van dezelfde prijsklasse doet dan merkelijk beter?
              Welke toestellen gebruik jij?
              Ik zou niet zozeer een prijsklasse durven hanteren om kwaliteit te aanvaarden of af te keuren. Indien ik dat toch moet doen, dan kijk ik naar de Nikon D500. Jawel 400 Euro duurder, maar we vergelijken dan ook appelen met peren. De ene is een spiegelloze camera en de andere is dat niet.
              Ik moet bekennen dat ik meer afweet van DSLR-camera's dan van de spiegellozen.

Comment

Nikon D500 is volgens testen bij de beste op APS-C sensor niveau maar heel groot zal het verschil niet zijn volgens mij.

Zeker niet om zo'n statement als hierboven aan te halen...Vergelijk de studio scene op dpreview maar eens (in low light) tussen X-Pro2 en D500... heel veel verschil zit er niet in dat ik kan zien...

Dit komt van Dpreview D500 review:

In low light - or at high ISO settings - the D500 is class-leading: it's able to perform at least on par with the previous class-leader, the Nikon D7200, at ISO 6400

By ISO 25,600, the D500 even slightly surpasses the D7200 and Sony a6300, though we're talking minor differences at this point, as most cameras in this comparison are faring quite well.

Comment

Nikon D500 is volgens testen bij de beste op APS-C sensor niveau maar heel groot zal het verschil niet zijn volgens mij.
                  Zeker niet om zo'n statement als hierboven aan te halen...Vergelijk de studio scene op dpreview maar eens (in low light) tussen X-Pro2 en D500... heel veel verschil zit er niet in dat ik kan zien...

Dit komt van Dpreview D500 review:
                  In low light - or at high ISO settings - the D500 is class-leading: it's able to perform at least on par with the previous class-leader, the Nikon D7200, at ISO 6400
                  By ISO 25,600, the D500 even slightly surpasses the D7200 and Sony a6300, though we're talking minor differences at this point, as most cameras in this comparison are faring quite well.
                  Natuurlijk zijn de tests van DPreview nog altijd vrij algemeen, zij het redelijk praktijkgericht. In hun oordeel speelt bijvoorbeeld low light performance en resultaten bij hoge ISO ook maar voor een bepaald percentage mee. Als je als fotograaf toevallig net hoofdzakelijk met die zaken bezig bent (denk aan indoor sport) dan weegt die relatief kleine voorsprong wel veel zwaarder door in je persoonlijke evaluatie.
                  Wat de low light prestaties van de X-trans betreft: ik grijp altijd naar mijn X-T1 als ik hoge ISO nodig heb, en laat mijn Nikon liggen - class leader of niet. Als je de Fuji tijd geeft, maakt hij merkbaar betere beelden. Die tijd heb ik bij mijn soort foto's ook meestal...
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Pieter, is ook mijn idee hoor... als je de vorige posts naleest zal je zien dat ik de uitspraken van Wim in twijfel trek...
                    Ik denk persoonlijk ook wel dat de Nikon D500 "iets" beter zal zijn dan de X-trans in X-Pro2 maar enkel marginaal (te verwaarlozen) beter...

Comment

Ruis en dergelijke zijn inderdaad geen duiding, waarde over kwaliteit van een beeld. Waarom steken ze zoveel tijd in die dingen bij het vervaardigen van materiaal ?
                      Ik heb je een Nikon D500 NEF bestand doorgestuurd Wim, gemaakt op iso 25.600 in een duistere kerk f5.6 1/100 sec. zie PM naar de link.
                      Last edited by Guest42; 15 juli 2016, 17:55.

Comment

Pieter, is ook mijn idee hoor... als je de vorige posts naleest zal je zien dat ik de uitspraken van Wim in twijfel trek...
                        Ik denk persoonlijk ook wel dat de Nikon D500 "iets" beter zal zijn dan de X-trans in X-Pro2 maar enkel marginaal (te verwaarlozen) beter...
                        I know...
                        Ikzelf trek Wim's stellingen niet zozeer in twijfel, maar ik vermoed dat zijn fotografie nauwer aansluit bij de sterkte van de SLR.
                        Mijn keuzes en voorkeuren zijn ook op mijn eigen manier van fotograferen gebaseerd. En ik ben eveneens fan van de studio scene comparison van DPreview
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Nog mensen de xt2 getest voorbije dagen tijdens de dealer tours? Twijfel nog steeds om te switchen naar Fuji xt2 of te upgraden naar a6300 (nu a6000).
                          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Mooi verslag Tom, dank u wel!
                            Filmen interesseert mij niet, dus daar kan ik mij niet over uitspreken.
                            En wat ik als verbetering zie tegenover de X-T1 is de batterijgrip met twee batterijen (sorry Tom maar voor mij is dat toch belangrijk), het dubbel SD slot, de oogschelp en misschien dat je ietsjes meer kan draaien met het LCD scherm.
                            De rest vind ik gewoon marketing en priet/praat om de camera beter te verkopen.
                            Ik acht een verbetering van de objectieven veel belangrijker maar Fuji zit daar al enorm goed.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                              Nog mensen de xt2 getest voorbije dagen tijdens de dealer tours? Twijfel nog steeds om te switchen naar Fuji xt2 of te upgraden naar a6300 (nu a6000).
                              Gisteren heb ik een xt2 demo bijgewoond, de camera uitgebreid kunnen vasthouden en enkele dingen kunnen proberen.
                              De draaiknoppen voor iso en sluitertijd zijn absoluut verbeterd, iets groter en met een vergrendeling.
                              Het deurtje voor de sd kaarten is ook verstevigd en is nu niet meer zo speelgoedachtig als bij de XT1
                              maar wat mij vooral interesseerde is de AF snelheid. Jammer genoeg zal ik om dat te beoordelen de camera langer moeten testen maar de eerste indruk was zeker sneller.
                              Bij continu opnames in de C stand in elk geval hoger percentage van scherpe fotos t.o.v. mijn XT1
                              Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                              www.ginodepreter.com

Comment

Working...
                              X