Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

    Dag Peter,

    Deze blogger kende ik van de vorige Fuji's. Ik zie een heleboel foto's die zo uit de folder van mijn oude Nikon D70 kunnen komen...
    Is de hype bij een nieuw model niet groter dan de prestaties?... Natuurlijk moet iedereen dit nieuwe model kopen! (dat is de bedoeling
    van Fuji). Voor mij geen argument gezien om ook maar te denken over te stappen... :-).

    Comment


    • #17
      Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

      Oorspronkelijk geplaatst door Johanuz Bekijk bericht
      ? Is dit een antwoord om zomaar iets te posten?.... Ik vind er niets duidelijks in...: waarom wordt er dan niet geantwoord op de vraag?
      Misschien omdat ik persoonlijk GEEN ervaring heb met het fotograferen van bewegende onderwerpen, zoals ik duidelijk aangegeven heb in mijn blogpost?
      Ik heb de link naar de AF-C geplaatst omdat dit voor mij de enige referentie kan zijn voor de technische fotografen die hier belang aan hechten.
      Omdat de vraag er gekomen is heb ik gevraagd aan Dirk Bogaerts om hier zijn relaas met Fujifilm X-T2 AF-C tijdens zijn automotive shoots te plaatsen, nog even wachten want hij is geen lid hier.
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #18
        Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

        Oorspronkelijk geplaatst door Johanuz Bekijk bericht
        Dag Peter,

        Deze blogger kende ik van de vorige Fuji's. Ik zie een heleboel foto's die zo uit de folder van mijn oude Nikon D70 kunnen komen...
        Is de hype bij een nieuw model niet groter dan de prestaties?... Natuurlijk moet iedereen dit nieuwe model kopen! (dat is de bedoeling
        van Fuji). Voor mij geen argument gezien om ook maar te denken over te stappen... :-).

        Ik snap u eigenlijk niet hoor.
        Het lijkt niet echt of je wil overstappen naar Fuji... Dus als het enige argument de snelheid in AF is dan zou u Fuji kopen ? Waarom ? Die AF speed heb je toch al in je DSLR ?

        Je zegt zelf dat er niks overtuigend is om Fuji te kopen en gewicht ook geen echt argument is ?

        Dan blijf je toch gewoon bij een DSLR ? want waarom zou je veranderen ?
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #19
          Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

          Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
          Ik denk dat dit juist een heel duidelijk antwoord is.
          Geert heeft hier toch een punt hoor.
          Ik denk dat elke Fuji gebruiker toch wel benieuwd is naar de AF speed van de nieuwste telg.

          Er is een verschil met gegevens op papier en het daadwerkelijk doeltreffend kunnen toepassen in de praktijk.
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #20
            Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

            Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
            Omdat de vraag er gekomen is heb ik gevraagd aan Dirk Bogaerts om hier zijn relaas met Fujifilm X-T2 AF-C tijdens zijn automotive shoots te plaatsen, nog even wachten want hij is geen lid hier.
            Thanks!
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #21
              Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

              Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
              Geert heeft hier toch een punt hoor.
              Ik denk dat elke Fuji gebruiker toch wel benieuwd is naar de AF speed van de nieuwste telg.

              .
              Natuurlijk. Dat bedoel ik juist.

              Ik vind het altijd vervelend als iemand op een directe vraag (van Pieter G) geen direct antwoord verstrekt. Een beetje zoals de politici. Ofwel zeg je dat je het niet weet, of niet uitgetest hebt (wat ik al raar zou vinden), maar je geeft geen antwoord dat eromheen draait.
              Daarom zei ik ook dat daarmee het antwoord 'duidelijk' was: hoogstwaarschijnlijk geen nieuw wereldwonder.
              Vooruitgang gaat in de meeste gevallen altijd in stappen, nooit in plotse uitvindingen. Daarom zal de vooruitgang, wat snelheid betreft, van xt1 naar xt2 ook eerder 'stapsgewijs' zijn. Geen reuzenstappen maar eerder progressief.

              Herinner je de Fuji update van firmware versie naar 4.0, dacht ik, waar de snelheid ook zogezegd 'enorm' zou verbeterd zijn. Iedereen was er lyrisch over in het begin. Vooruitgang, ja, maar geen tovenarij.
              En zo zal het ook zijn van xt1 naar xt2. Zo is het overal.

              Comment


              • #22
                Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

                Iedereen bekijkt een toestel van op de manier waarop hij het gebruikt en met de invalshoek die voor hem belangrijk is.
                Er komen zeker nog reviews van mensen die testen wat jij belangrijk vind. Kijk even rond op het internet en je vind zeker terug wat je zoekt.

                Peter

                Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

                Comment


                • #23
                  Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

                  Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                  Herinner je de Fuji update van firmware versie naar 4.0, dacht ik, waar de snelheid ook zogezegd 'enorm' zou verbeterd zijn. Iedereen was er lyrisch over in het begin. Vooruitgang, ja, maar geen tovenarij.
                  En zo zal het ook zijn van xt1 naar xt2. Zo is het overal.
                  Klopt. Dat was de nieuwigheid in de X-T10 die via firmware ook in de T1 terechtkwam.
                  Aanvankelijk was ik enthousiast omdat een configureerbare zone van focuspunten een stuk handiger is dan 1 punt. Na een tijdje ben ik teruggekeerd naar 1 punt (wel zo groot mogelijk vierkantje) omdat het betrouwbaarder was, ondanks dat het moeilijker is om je onderwerp in beweging onder dat punt te houden. Voor sommige vormen van fotografie in beweging is het redelijk werkbaar - bijvoorbeeld een rijdende wagen of fietser - maar voor spelende kinderen, toch een vrij courant onderwerp voor veel mensen, is het ontzettend moeilijk. In vergelijking zijn dat soort omstandigheden voor de SLR haast een fluitje van een cent. En dan heb ik het nog puur over de AF, want als je vogels in vlucht met meerdere foto's na elkaar probeert te fotograferen, is de EVF blackout zelfs met de best mogelijke settings gewoon haast onwerkbaar. Daar wil ik vooruitgang zien, en vermoedelijk velen met mij.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

                    ik ben onlangs met de xpro2 en de 50-140 in een heel donkere hal foto's gaan nemen van een karting-event.
                    En daar zaten nochtans veel goeie foto's bij. Het grootste probleem dat ik had (wat met een dslr ook zou zijn !) is dat vaak op de helm werd scherpgesteld ipv op het oog.
                    Dat werd dan opgelost door diafragma op F4.5 te zetten (en iso wat hoger om redelijke sluitertijd nog te hebben)
                    Ontzettend moeilijk / onwerkbaar is in mijn ogen overdreven.
                    Is een xpro2 ideaal voor vogels in vlucht ? dat hoor je me niet zeggen. Als ik 100% van de tijd zou dat fotograferen zou ik een topmodel DSLR nemen.
                    Voor mij is de xpro2 wel een geslaagde camera en de xt2 zal ik ook wel aanschaffen. Ik kan er alles mee doen wat ik wil. Ik ben vooral blij dat voor mijn soort fotografie de fuji's ideaal zijn.

                    voorbeeld van meerdere foto's na mekaar ? (performance stond op high om blackout te verminderen)
                    birds in flight foto

                    Veel hangt ook af van welke lens er gebruikt wordt, net zoals bij een dslr.

                    Spelende kinderen een fluitje van een cent met een dslr. Funny. nochtans hoor ik veel mensen klagen / zuchten die een instapmodel dslr hebben met daar daar zo'n superzoom lens hebben opstaan dat het hen niet lukt.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

                      Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                      Natuurlijk. Dat bedoel ik juist.

                      Ik vind het altijd vervelend als iemand op een directe vraag (van Pieter G) geen direct antwoord verstrekt. Een beetje zoals de politici. Ofwel zeg je dat je het niet weet, of niet uitgetest hebt (wat ik al raar zou vinden), maar je geeft geen antwoord dat eromheen draait.
                      Daarom zei ik ook dat daarmee het antwoord 'duidelijk' was: hoogstwaarschijnlijk geen nieuw wereldwonder.
                      Vooruitgang gaat in de meeste gevallen altijd in stappen, nooit in plotse uitvindingen. Daarom zal de vooruitgang, wat snelheid betreft, van xt1 naar xt2 ook eerder 'stapsgewijs' zijn. Geen reuzenstappen maar eerder progressief.

                      Herinner je de Fuji update van firmware versie naar 4.0, dacht ik, waar de snelheid ook zogezegd 'enorm' zou verbeterd zijn. Iedereen was er lyrisch over in het begin. Vooruitgang, ja, maar geen tovenarij.
                      En zo zal het ook zijn van xt1 naar xt2. Zo is het overal.
                      Ik herinner mij de Update maar de X-T10 was de eerste camera die daarmee al uitgerust was... dus hoe het ervoor was met de X-T1 weet ik niet.
                      Ik geef je voor de rest 100% gelijk ...evolutie maar geen revolutie... was zo met mijn Canon DSLR's en ook met het M43 systeem.
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #26
                        Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Binnenkort weten we het wel van Lieven Coudenys, is dit weekend de camera gaan testen naar het circuit van Le Mans.

                        https://www.facebook.com/FotoCoudenys/
                        Voor de mensen die FB gebruiken. KLIK
                        Ook wel rekening mee houden dat Lieven een beroeps topfotograaf is KLIK
                        Last edited by Guest42; 12 juli 2016, 17:18.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

                          Sedert midden april heb ik een pre-productie Fujifilm X-T2 getest in Dubai...

                          Het resultaat van mijn bevindingen en first look review vind je hier:
                          Deel 1: http://bjornmoerman.blogspot.ae/2016...ra-review.html
                          Deel 2: http://bjornmoerman.blogspot.ae/2016...-review_7.html

                          Contacteer me gerust als er vragen of opmerkingen zijn.
                          BJORN

                          Comment


                          • #28
                            Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

                            Bedankt fotofolio, demeyereg en biggles71, jullie bijdragen worden zeer geapprecieerd.
                            Keep up the good work.

                            Vriendelijke groeten

                            Peter


                            Sent from my iPad using Tapatalk

                            Comment


                            • #29
                              Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

                              Tweakers preview :

                              Onlangs kondigde Fujifilm de X-T2 aan en hoewel de camera pas in september uitkomt, konden wij er al even mee spelen. Onze bevindingen lees je in deze preview.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Mijn Fujifilm X-T2 Hands On review en voorbeelden

                                Hier toch al wat nuttige info gevonden en bij het struinen op het internet ...
                                Tegen alle reacties in en op risico mijn leven erbij in te schieten voel ik me meer en meer veilig in de Nikon-thuishaven.
                                1) De basisprijs van dit toestel begint hell nauw de prijs de volgen van de andere merken, maar dan voor meer geperfectioneerde toestellen.
                                2) Beetje bij beetje wordt ook het argument klein, licht en kwalitatief uitstekend onderuit gehaald. Wil je met dit nieuwe toestel betere performanties, wil je een betere accuduur ... dan komt daar een heel pak geld bovenop en een grip en wordt het toestel ook zwaarder en groter en buiten de dikte is er niet veel verschil meer.
                                3) De X-T1 blijft een uitstekend toestel als je het in de gepaste omgeving gebruikt. ISO boosted tussen 100 en 51200 zien we dat dit behouden blijft bij de X-T2. De normale werking zit tussen 200 en 6400 bij de X-T1 en tussen de 200 en de 12800 bij de X-T2. Niet spectaculair voor de huidige tendenzen en ik zoek nog steeds naar de foto genomen met 12800 ISO in een licht-afgrijselijke omgeving waar rood en bruin de hoofdtoon zijn en waar je een F4 nodig hebt en een snelheid van 1/30. Eveneens een langtijds-opname in die omstandigheden Spijitg, maar daar ging de X-T1 voor mij de mist in.

                                En natuurlijk zijn er wel de positieve toevoegingen en aanpassingen maar voor mij zijn die minder belangrijk dan ruis ....
                                De kans dat dit mijn huidige setup gaat vervangen of deel van zal uit maken is nu ook wel weer heel klein.
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

                                Comment

                                Working...
                                X