Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm brengt X-T2 uit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Fujifilm brengt X-T2 uit

    Oorspronkelijk geplaatst door dpix Bekijk bericht
    met de nikon d5 maak je gewoon tien keer zoveel foto's met één batterij dan met de x-t1, is dat nu zo moeilijk
    te aanvaarden?

    Dat is handig als je b.v. Van alles 10 foto's neemt, heel snel in burst mode...dan kan je later als je thuis bent de goeie foto's kiezen uit de duizenden van die dag...is dat nu zo moeilijk te aanvaarden?
    Last edited by Funcky; 8 juli 2016, 10:04.
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #32
      Re: Fujifilm brengt X-T2 uit

      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
      EN inderdaad, het toestel voldeed niet aan mijn eisen, wat niet wegneemt dat het een mooi en prachtig toestel is. En ook ik heb het grondig gebruikt en getest en tot schaamte van velen kan ik alleen maar zeggen dat er dagen waren waar ik zonder probleem tot 6 accu's leeg haalde ... en dat was en is er voor mij teveel aan.
      Indien mogelijk zal ik ook de X-T2 proberen grondig uit te testen naar mijn noden. En dat is iets waar ik alleen over oordeel indien ik een camera goed of onvoldoende vind.
      Mijn oordeel is vergelijkbaar, maar de X-T1 voldeed wel aan mijn verwachtingen. Met name kwaliteit hoge ISO.
      De nadelen qua AF voor tracking en low light kan ik bevestigen; de nadelen van de EVF ook, net als de voordelen.
      Mijn batterijverbruik ligt blijkbaar iets lager dan dat van Wim, maar ik heb er wel al een paar keer 4 volledig doorgejaagd op 1 dag. Ik heb er 5, dus voorlopig is dat nog geen probleem geweest.

      Ik kan Funcky ook wel bijtreden dat het vaker wisselen van batterij geen probleem is. (Een feit is het wel: de batterijen zijn vrij snel leeg.) Ook als je aan reportagewerk bezig bent, kan je er rekening mee houden dat je niet met een bijna lege batterij zit als er een kritiek ogenblik zit aan te komen. Hetzelfde kan je overkomen met een SLR die 1000 foto's maakt met 1 batterij, als je even niet oplet.

      Mijn beslissing ten voordele van de X-T1 is gevallen nadat ik een hele namiddag met het toestel en verschillende lenzen heb gefotografeerd in matig licht (regenachtige winterdag, deels ook binnen). Grondig testen in de praktijk is toch een noodzaak, zeker als het een nieuw systeem is waar je nog geen ervaring mee hebt. Ik vind het nog steeds een fenomenaal toestel, maar bij mij komen de gebreken boven als het onderwerp in beweging is. Ik geloof dat mijn eerste digitale SLR, een 10D met 28-135 lens, beter kon tracken. Beweging fotograferen is niet onmogelijk, maar het is hard werken en beseffen dat je veel missers zal hebben.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #33
        Re: Fujifilm brengt X-T2 uit

        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
        Neen, getest ... Gelukkig maar.
        EN inderdaad, het toestel voldeed niet aan mijn eisen, wat niet wegneemt dat het een mooi en prachtig toestel is. En ook ik heb het grondig gebruikt en getest en tot schaamte van velen kan ik alleen maar zeggen dat er dagen waren waar ik zonder probleem tot 6 accu's leeg haalde ... en dat was en is er voor mij teveel aan.
        En alle review, prereviews, ... ten spijt, maar de beste beoordeelaar is de persoon die het toestel in handen krijgt om het uit te testen naar datgene waarvoor hij het gebruikt.
        Indien mogelijk zal ik ook de X-T2 proberen grondig uit te testen naar mijn noden. En dat is iets waar ik alleen over oordeel indien ik een camera goed of onvoldoende vind.
        We hebben het er al in een ander topic over gehad.
        Als de X-T1 niet voldeed op vlak van Accu verbruik zal de MKII daar maar weinig verandering in brengen.
        Voor de rest is de upgrade wel de moeite.
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #34
          Re: Fujifilm brengt X-T2 uit

          ik begrijp deze hele discussie niet aangaande batterijverbruik... een enkele bemerking : aan sigma 50 mm 1.4 art weegt 815 gr. en een vergelijkbare fujinon 35 mm 1.4 weegt 187 gram... Vraagstuk hoeveel reservebatterijen kun je meenemen voor dit verschil in gewicht, in de wetenschap dat een batterij ongeveer 54 gram weegt... dan spreek ik nog niet in het verschil in grootte van het ene objectief tov het andere....
          nikon coolpix s9100

          Comment


          • #35
            Re: Fujifilm brengt X-T2 uit

            Misschien is het gewicht minder, de frustratie 's avonds als je om 11 uur thuis komt om in 5 uur nog 6 batterijen zien op te laden rekening houdende dat de oplaadtijd meer dan 1 uur bedraagt en je niet constant bij de lader zit om accu's te wisselen ..
            Maar, gewicht is voor mij geen waardemeter, toch niet als de kwaliteit en de prestaties niet gelijk zijn. Wanneer dat wel zo is, zal gewicht evetnueel mee tellen, maar het accu-wissel-gedoe ook.
            Trouwens, gelieve appelen met appelen te vergelijken.
            50 mm en 35mm betekent een groot verschil in volume en dat volume is niet alleen lucht. Om een 50 mm 1,4 te maken heb je al heel wat meer glas nodig dan om een 35mm 1,4 te maken.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #36
              Re: Fujifilm brengt X-T2 uit

              Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
              Ik kan al niet wachten op de XT-1 body's die verkocht gaan worden, 2dehands! Hoera!
              Op de mijne moet je niet rekenen.

              Ik ben al 2 jaar supercontent van mijn X-T1 (inclusief batterijverbruik ), en daar gaat de komst van de X-T2 niets aan veranderen.
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

              Comment


              • #37
                Re: Fujifilm brengt X-T2 uit

                Hilarische discussie. Ik gebruik mijn X-T1 ook al een hele tijd, nog nooit zonder stroom gevallen... En ik heb maar één accuutje! Heeft wellicht iets te maken met de zoektocht naar kwaliteit boven kwantiteit :')

                Natuurlijk is het energieverbruik bij een systeemcamera veel hoger tov. een dSLR - dat weten we ondertussen allemaal. Gelukkig kan iedereen een camera kopen naar zijn eigen noden, zonder dat daar belachelijke discussies over moeten ontstaan
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment


                • #38
                  Re: Fujifilm brengt X-T2 uit

                  Ik kan bevestigen dat ik tijdens mijn X-T2 testperiode oa. eens 2 dagen gefotografeerd heb in Rotterdam. Toen had ik 4 batterijen mee waaronder 1 nieuwe versie en ik heb geen enkele batterij moeten laden, ik ben dus met die 4 batterijen toegekomen. Ik verbruik ook maar 2 batterijen als ik een catalogus maak, Fuji slikt idd. meer batterijen dan bv. mijn Nikon D4 maar uiteindelijk valt het al bij al goed mee.
                  www.fotofolio.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: Fujifilm brengt X-T2 uit

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                    Misschien is het gewicht minder, de frustratie 's avonds als je om 11 uur thuis komt om in 5 uur nog 6 batterijen zien op te laden rekening houdende dat de oplaadtijd meer dan 1 uur bedraagt en je niet constant bij de lader zit om accu's te wisselen ..
                    Maar, gewicht is voor mij geen waardemeter, toch niet als de kwaliteit en de prestaties niet gelijk zijn. Wanneer dat wel zo is, zal gewicht evetnueel mee tellen, maar het accu-wissel-gedoe ook.
                    Trouwens, gelieve appelen met appelen te vergelijken.
                    50 mm en 35mm betekent een groot verschil in volume en dat volume is niet alleen lucht. Om een 50 mm 1,4 te maken heb je al heel wat meer glas nodig dan om een 35mm 1,4 te maken.
                    alle dan, een sigma 35 mm 1.4 Art weegt 660 gram.... maar we zullen maar stoppen met dit onnozel gedoe, want wat is het verschil tussen frustratie om enkele batterijen op te laden en frustratie om tussen 1.000 foto"s er dan 10 uit te zoeken.. bonne chance
                    nikon coolpix s9100

                    Comment


                    • #40
                      Re: Fujifilm brengt X-T2 uit

                      Allee, ge weet nu ook al hoe ik foto's neem en ...
                      Ik heb hier een schitterende prima van 35mm en 1,4 als diafragma en die weegt geen 660 gr.

                      Ik heb nog nergens gezegd dat de Fujifilm een slecht toestel is. Alleen dat hij niet voldoet aan mijn werkwijze, interesse en dat de batterij niet lang genoeg mee gaat. Heeft niets met aantal foto's te maken hoor. Ik heb een verklaring en voor mij is dat voldoende.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #41
                        Re: Fujifilm brengt X-T2 uit

                        Zoals ik al aangaf in post 12 is het batt. verbruik van de X-t1 en waarschijnlijk ook de X-t2 voor veel mensen helemaal geen issue.
                        Het batt. verbruik van de Fuji's is zelfs vrij normaal te noemen in vergelijking met andere systeemcamera's.
                        Er kunnen zich uiteraard situaties voordoen waar het accu verbruik intenser is maar ik denk dat voor de meesten onder ons de accu autonomie volstaat.

                        Indien je een iemand bent waar die regelmatig te kampen heeft met intensief-langdurig-marathon-fotografie dan ben je beter af met een DSLR als frequent accu-wissel je stoort.

                        Veel interessanter is... het nieuwe Lcd scherm achteraan die je nu ook in portretstand kan gebruiken wat voorheen alleen voorbehouden was aan swifel screens.
                        Voordeel van dit scherm tegenover swifel screen dat zowel verticale stand als horizontaal in één beweging kan gedaan worden wat handiger werkt.

                        Ook niet te vergeten dat de achterstand op videovlak nu meer dan goed gemaakt is.
                        4k op een read out van 6K... met een knipoogje naar de fameuze a6300 van Sony.

                        De Evf heeft een betere refresh rate en dat zal duidelijk te zien zijn... ik had wel een hogere resolutie verwacht.

                        Wat nog het LCD screen betreft achteraan,
                        Zoals Dpix het al vermelde in post 21... dat het spijtig is dat ze er geen touchscreen ingeplant hebben.
                        Touchscreen is b.v. heel handig op u focus punt te verplaatsen met je duim op het scherm terwijl je gewoon door de EVF kijkt.
                        M43 (Panasonic/Olympus) past dit al geruime tijd toe en dat werkt zeer doeltreffend en volgens mij handiger dan zo'n joystick.
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • #42
                          Re: Fujifilm brengt X-T2 uit

                          Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                          Hilarische discussie. Ik gebruik mijn X-T1 ook al een hele tijd, nog nooit zonder stroom gevallen... En ik heb maar één accuutje! Heeft wellicht iets te maken met de zoektocht naar kwaliteit boven kwantiteit :')

                          Natuurlijk is het energieverbruik bij een systeemcamera veel hoger tov. een dSLR - dat weten we ondertussen allemaal. Gelukkig kan iedereen een camera kopen naar zijn eigen noden, zonder dat daar belachelijke discussies over moeten ontstaan
                          Is er een nieuw soort fotografie techniek ontstaan? Mitraillette fotografie? Of is dat eerder spelen op de lotto? :-)
                          https://efbeo.wordpress.com

                          Comment


                          • #43
                            Re: Fujifilm brengt X-T2 uit

                            Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                            alle dan, een sigma 35 mm 1.4 Art weegt 660 gram.... maar we zullen maar stoppen met dit onnozel gedoe, want wat is het verschil tussen frustratie om enkele batterijen op te laden en frustratie om tussen 1.000 foto"s er dan 10 uit te zoeken.. bonne chance
                            Wim en ik hebben hier nog nergens gezegd dat de Fuji X-T1 geen goed toestel was hé Spikke.
                            Integendeel zelfs, wat er uit komt is prima, en de jpg in camera verwerking is zelfs superieur volgens mij.
                            Ik heb alleen opgemerkt dat de optionele grip met twee extra batterijen nodig was, iets wat ze bij Fuji zeker
                            ook als een tekortkoming hebben gezien, anders hadden ze deze niet gemaakt.
                            Een batterijgrip heeft natuurlijk ook meer voordelen dan alleen batterijen bevatten, er is voor velen de handigheid
                            portretstand bediening, "persoonlijk" heb ik dat nu minder van doen omdat ik weinig portret fotografeer, (meer reisfotografie, motorsport en landschap).
                            En daar is mijn Nikon D500 een flinke stap in voor, je hoeft de camera nooit af te zetten om de batterij te sparen en de bediening is op alle vlakken superieur, super AF, bediening op kantelbaar scherm, stukken lichter dan mijn andere Nikon's
                            (weegt ook slechts 760 gram) super in de hoge iso en véél gemakkelijker qua bediening, voor iedere belangrijke instelling
                            staat er wel een knop op die je blindelings kan instellen en niet te vergeten het fameuse Nikon flitssysteem dat nu bij de
                            D500 ook volledig TTL radiografisch off camera kan sturen, enige nadeel is dat die SB5000 flitsen een gat in de grond kosten.

                            Dus 70% pro Fuji maar 90% pro Nikon D500.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Fujifilm brengt X-T2 uit

                              Ik vind het weer een mooi toestel, met voor mij 1 misser, de viewfinder moet aan de kant staan. Niet in het midden. Dat is eigenlijk een slechte plaats, zit je altijd met je neus tegen het scherm. Ok voor een dslr, met ovf is het daar de "kortste" weg, maar met de evf hoeft dat toch niet meer?
                              De hele accu discussie is er voor mij niet bij, zoveel foto's maak ik niet mee.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Fujifilm brengt X-T2 uit

                                Hoe het bij de xt2 zit weet ik niet maar voor de xpro 2 is de accuduur redelijk/slecht. althans toch op de manier hoe ik hem gebruik. komende van een 5dmkIII en een 1dIII is het verschil groot, heeel groot. In mijn privé gebruik, zeg maar gezinsuitstapjes scheelt het dus minstens 50%. Waar ik vroeger met 1 batterij toekwam en vaak nog veel % overhad neem ik nu 2-3 fuji's mee. ik tel nooit in het aantal shots want zet de camera op burst of in een timelaps met schermen uit en dan gaat hij plots dubbel zo lang mee. Ik gebruik wel hoofdzakelijk de evf en hij staat steeds op high prestatie modus. ik neem liever extra batterijen mee dan minder verbruik. Ik heb er ook totaal geen problemen mee, de accu's zijn redelijk goedkoop en compact.
                                De echte test voor mij komt binnenkort in de vorm van een tweedaags event, eens benieuwd hoeveel accu's er dan per dag doorgaan. elk toestel heeft zijn voor en nadelen, ik ben tevreden met die van mij.

                                xt2 ziet er op papier een beest uit maar aan die prijs zal ik toch eerder een xt1 tweedehands bijkopen als backup
                                A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                                Comment

                                Working...
                                X