Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm brengt X-T2 uit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Fujifilm brengt X-T2 uit

    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Ik vind het weer een mooi toestel, met voor mij 1 misser, de viewfinder moet aan de kant staan. Niet in het midden. Dat is eigenlijk een slechte plaats, zit je altijd met je neus tegen het scherm. Ok voor een dslr, met ovf is het daar de "kortste" weg, maar met de evf hoeft dat toch niet meer?
    De hele accu discussie is er voor mij niet bij, zoveel foto's maak ik niet mee.
    Je hebt een Punt hier.
    Alhoewel, er zijn ook gebruikers waar het linkeroog dominant is (o.a Pieter) en dan heeft het plaatsen van de EVF naar links niet veel zin.
    Dit euvel is al eens aan bod gekomen en ik herinner mij nog meningen van gebruikers die toch liever zoeker en lens op een lijn willen omdat het natuurlijker aanvoelt (heel dikwijls SLR gebruikers)

    Als EX-MFT gebruiker weet ik wel dat de Olympus camera's met EVF in het midden weinig problemen oplevert i.v.m. je neus omdat het oculair vrij ver uitsteekt.
    Ook bij de Sony's A7 is dit het geval.
    Bij de X-T's zit het oculair bijna gelijk met het LCD scherm waar een aanraking met de neus niet uitgesloten is.
    Als je in dat geval een touchscreen hebt dan kan het best zijn het focuspunt (in geval van Olympus) verplaatst met je neus
    Voor XT gebruikers (inclusief mezelf) is het niet zo extreem... maar als je een joekel hebt staan
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #47
      Re: Fujifilm brengt X-T2 uit

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Ik vind het weer een mooi toestel, met voor mij 1 misser, de viewfinder moet aan de kant staan. Niet in het midden. Dat is eigenlijk een slechte plaats, zit je altijd met je neus tegen het scherm. Ok voor een dslr, met ovf is het daar de "kortste" weg, maar met de evf hoeft dat toch niet meer?
      Ook dat is voor discussie vatbaar, of een persoonlijke kwestie in elk geval.
      Ik ben linkshandig en mijn linkeroog is dominant. Het maakt dus niet uit waar de zoeker zit, want mijn neus drukt altijd tegen het scherm
      Qua stabiliteit - of misschien is het meer gewoonte dan iets anders - verkies ik een centrale zoeker.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment

      Working...
      X