Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De eerste paar dagen A7-II...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: De eerste paar dagen A7-II...

    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    Bij deze kan ik bevestigen dat al het goede dat over deze lens geschreven wordt ook klopt in de realiteit.
    Ze is vandaag toegekomen. Daarstraks toen ik thuis kwam meteen een paar testprenten mee gemaakt, en er is geen enkel punt waarvan ik kan zeggen dat het nog wel iets beter zou kunnen...
    Stopt er nu maar al mee....

    Comment


    • #17
      Re: De eerste paar dagen A7-II...


      Ach, je weet toch dat je ze ooit een keer koopt... dus waarom wachten ? Alle dagen dat je ze nog niet in huis hebt kan je er niet van genieten .
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #18
        Re: De eerste paar dagen A7-II...

        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Bij deze kan ik bevestigen dat al het goede dat over deze lens geschreven wordt ook klopt in de realiteit.
        Ze is vandaag toegekomen. Daarstraks toen ik thuis kwam meteen een paar testprenten mee gemaakt, en er is geen enkel punt waarvan ik kan zeggen dat het nog wel iets beter zou kunnen... Ik begin eerlijk gezegd te twijfelen of ik mijn Minolta 85/1.4 nu niet weg zou doen. Dat had ik eigenlijk niet voor mogelijk gehouden. De Minolta heeft nog wel iets betere bokeh, en f/1.4 natuurlijk, maar anderzijds zit je dan met de meer mechanische AF (schroef) ipv SSM, met bijhorend geluid... Nog eens over slapen, maar ik vrees nu al dat de mooie Minolta niet veel meer gebruikt gaat worden.
        Ik veronderstel dat je de Minolta vergelijkt met de Sony 90mm.
        Wat Bokeh betreft, hangt er van af hoe je dit bekijkt natuurlijk.
        Ik kan mis zijn.. maar staat die 90mm niet bekent voor zijn mooie Bokeh ?
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #19
          Re: De eerste paar dagen A7-II...

          De FE90 geeft de out-of-focus highlights net iets minder zacht/harmonieus weer dan de Minolta 85 vind ik.
          Mar als ik de Minolta niet had om mee te vergelijken, dan zou ik het verschil mogelijk niet eens gemerkt hebben .
          Vandaar mijn twijfel nu of ik de Minolta wel ga houden...
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #20
            Re: De eerste paar dagen A7-II...

            Je zegt het zelf... je ziet pas het verschil als je vergelijkt
            Als je de FE 90 puur voor macro en portret gebruikt dan zou ik het bij die lens houden.
            De Minolta in de kast laten liggen heeft ook niet veel zin.
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #21
              Re: De eerste paar dagen A7-II...

              Dat zegt mijn verstand ook, maar die 85/1.4 heeft voor portret dus nog net dat tikkeltje extra, en 1.4 natuurlijk...
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #22
                Re: De eerste paar dagen A7-II...

                Beste KII, ook ik heb een A900 - en zelf heb ik verleden week-end een a7II op de kop kunnen tikken 2de hands (het probleem voor die man was de grootte van de camera, te klein voor z'n grote handen) incl. de 28-70 kitlens. Gezien de prijsstijgingen die op komst zijn bij Sony (minstens 10 als 't geen 20% wordt), dus hebben we deze aankoop iets versneld (en de prijs was redelijk, dus moet je niet klagen).
                Ook wij gaan weer veel met glas spelen - en bepalen wat we gaan houden en wat niet.

                Comment


                • #23
                  Re: De eerste paar dagen A7-II...

                  Gefeliciteerd :-) !

                  Mijn ervaring is dat met dat FE-glas spelen vrij verslavend is en een negatieve invloed op de bankrekening kan hebben... ;-)
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #24
                    Re: De eerste paar dagen A7-II...

                    Zeker de 90mm macro,is momenteel buiten mijn bereik omdat ik andere kosten heb.Ik behelp mij enigzins met de minolta 100 macro md f/4 mf en een adapter van nog geen 10 eu..

                    Comment


                    • #25
                      Re: De eerste paar dagen A7-II...

                      Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                      ... Gezien de prijsstijgingen die op komst zijn bij Sony (minstens 10 als 't geen 20% wordt), dus hebben we deze aankoop iets versneld...
                      Juist op tijd zou ik zeggen, want vanaf vandaag is Sony flink gestegen met z'n prijzen.
                      Voor de A6000 met Kitlens > 100€
                      Voor de A7II met kitlens > 200€

                      En voor de lenzen springen/zwieren sommige prijzen ook de pan uit.

                      Comment


                      • #26
                        De eerste paar dagen A7-II...

                        Net op tijd overgestapt naar Canon [emoji1]

                        Was zeer tevreden over de A7, maar toch ook wel wat nadelen. Voornaamste is het lenzenaanbod en de Sony prijzen. Ook moest ik er wel de batterygrip opzetten om de camera goed te kunnen vasthouden, waardoor het compacte voor een stuk verloren gaat.
                        Last edited by Bobb; 1 augustus 2016, 17:46.

                        Comment


                        • #27
                          Re: De eerste paar dagen A7-II...

                          Tja, het hangt er maar van af waar je voorkeuren liggen. De A7-II is voor mij de perfecte camera vandaag, en een meer geschikte set lenzen dan wat ik op een paar weken verzameld heb kan ik me ook moeilijk voorstellen.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #28
                            Re: De eerste paar dagen A7-II...

                            De nieuwe versie is idd ergonomisch al een stuk beter.

                            De systeemcamera met EVF is zeker de toekomst, maar voor mij nog iets te vroeg.

                            Comment


                            • #29
                              Re: De eerste paar dagen A7-II...

                              Ja,het zal wachten zijn tot canikon met een serieuze systeemcamera komen.Voor mij hoeft het niet hoor,ik ben super tevreden vzn mijn A7.

                              Comment


                              • #30
                                Re: De eerste paar dagen A7-II...

                                Net terug van vakantie.

                                Het was bijzonder leuk om niet steeds van lenzen te moeten wisselen. Het meest gebruikt zijn :
                                - A7-II met 28-70 en A6000 met 10-18 ernaast, of
                                - A7-II met 16-35 of 70-200 en A6000 met 16-70 of 35/1.8, of
                                - enkel A6000 met 16-70: superhandige en relatief kleine en lichte oplossing met uitstekende output.
                                - ook wel met A6000 en 35/1.8 op stap geweest, maar minder dan verwacht. Er was immers toch steeds een rugzakje mee...

                                De FF-beelden van de A7-II hebben nog wel wat extra, en bij weinig licht is het een topcamera wat mij betreft, maar van de A6000 ben ik hoe dan ook nog steeds meer dan tevreden.
                                Het wordt weel leuk om straks van de beste prenten de eerste prints te maken en dan aan het fotoalbum te beginnen . Da's de tweede keer de reis beleven voor mij .
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X