Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1Dx AF defect

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: 1Dx AF defect

    Ik ben de 1Dx net gaan ophalen, voor 847,42 euro is het probleem dus opgelost.
    Op de (heel dure) reparatie is overigens maar 3 maanden garantie...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #47
      Re: 1Dx AF defect

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik ben de 1Dx net gaan ophalen, voor 847,42 euro is het probleem dus opgelost.
      Op de (heel dure) reparatie is overigens maar 3 maanden garantie...
      Schandalig veel geld hé Bart, volgende keer toch maar de verantwoordelijken contacteren (ik had het je hierboven ergens al eens geschreven ....)
      En maar 3 maand garantie op een herstelling/vervanging van de mirror cage, dat vind ik toch echt niet kunnen
      Waar is 'm hersteld geweest ?

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #48
        Re: 1Dx AF defect

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Ik ben de 1Dx net gaan ophalen, voor 847,42 euro is het probleem dus opgelost.
        Op de (heel dure) reparatie is overigens maar 3 maanden garantie...
        Ik vind dit een erg dure herstelling en de afhandeling ervan is ver beneden het niveau dat ik van Canon verwacht, zeker aangezien het over een topmodel gaat.
        Hoedanook, je zal wel blij zijn dat hij terug is en (hopelijk) terug als nieuw presteert.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #49
          Re: 1Dx AF defect

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Waar is 'm hersteld geweest ?
          Bij Tech Repair, maar ik heb een vermoeden dat het een stuk goedkoper kan als je er zelf voor zorgt dat die daar geraakt (ik denk dat ze er in de winkel nog hun winstmarge bijtellen).

          De kostprijs van deze reparatie was duurder dan het vervangen van de cilinderkoppakking bij mijn Clio een aantal jaren geleden.
          Dan moet ik misschien niet teveel reclameren op de hoge kosten in de garage, want in verhouding valt dat dan nog best mee...

          De test is voor donderdagavond op Rijkevorsel Swingt, en zaterdagavond is er hier een kermiskoers voor de wielertoeristen van Rijkevorsel.
          Dan zal ik wel genoeg testfoto's gemaakt hebben.
          Last edited by Black B@ndit; 18 juli 2016, 13:13.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #50
            Re: 1Dx AF defect

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Bij Tech Repair, maar ik heb een vermoeden dat het een stuk goedkoper kan als je er zelf voor zorgt dat die daar geraakt (ik denk dat ze er in de winkel nog hun winstmarge bijtellen).
            Toch niet binnen gebracht via konijn Bart?
            Mij hebben ze daar één keer bij mijn ... gehad, nooit zet ik daar nog één voet binnen...

            En velen hier zullen mij naspreken, daar ben ik zeker van.

            Comment


            • #51
              Re: 1Dx AF defect

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Ik heb nog nooit gehoord dat er vuil achter de AA filter zat. Maar theoretisch kan het natuurlijk. Dat lijkt me wel een ellende om het er uit te krijgen want de camera moet helemaal gesloopt worden.
              Als dat zo is, dan zit dat vuil daar van bij de productie of is er iets los gekomen, of is dat filter slecht gelijmd, conclusie productiefout.

              Tenzij dat filter eens werd vervangen om er astro fotografie of iets dergelijks mee te gaan doen natuurlijk....

              Comment


              • #52
                Re: 1Dx AF defect

                de keuze van een herstelpunt heeft volgens mij ook te maken waar de winkel zijn toestellen en lenzen aankoopt .

                voor foto konijn is dat waarschijnlijk canon Nederland en zij sturen door naar het servicepunt in Bergen op Zoom .

                voor andere winkel oa Grobet in Antwerpen komen de toestellen via canon Belgie en zij sturen door naar een service punt in Frankrijk .

                ik had in Mei problemen met mij AF van mijn 70-200 2.8 lens , ik bracht ze ook via de winkel ter herstelling binnen .
                de lens is in totaal bijna 2 maand weg geweest ook omdat ze na de eerste herstelling na 3 dagen opnieuw hetzelfde probleem had .

                daarom nu via raad van canon Belgie bij CPS geregistreerd .
                nu kan je bij problemen zelf het service punt contacteren en een afspraak maken om zelf langs te gaan met het toestel .
                je garantie is eveneens geldig en je kan zelf persoonlijk alles uitleggen en een deal sluiten met het service punt .

                joachim devedeleer is inderdaad iemand bij canon Belgie die zich met de techniek van de toestellen en Lenzen bizig houd .

                ook gaf hij de introducties van de nieuwe 1 DX mark II .

                Hopelijk is je toestel opnieuw in orde Bart

                groeten
                actroske

                Comment

                Working...
                X