Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1Dx AF defect

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 1Dx AF defect

    Al enige info ontvangen?

    Comment


    • #17
      Re: 1Dx AF defect

      Vandaag heb ik een mailtje terug gekregen, maar volgens mij hebben ze niet echt gelezen wat ik geschreven heb.
      Het gaat er over dat ik de camera best zelf kan binnenbrengen in een reparatiecentrum (daar heb ik geen tijd voor, ik moet werken), en dat de reparatie gratis is als de camera nog in garantie is (dat is die dus niet meer, die 1Dx is ongeveer 3 jaar).
      Ik had duidelijk geschreven dat de camera al binnen gebracht was (via de winkel waar ik die gekocht heb), en dat ik al een prijsopgave had gekregen.

      Ik denk dus dat ik gewoon een "standaard antwoord" heb gekregen waar ik helemaal niets aan heb...
      Dat lijkt wel de gewoonte te zijn als je ergens probeert te reclameren, je geraakt dus niet verder, je moet gewoon betalen en zwijgen...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #18
        Re: 1Dx AF defect

        Hebben jullie bij Canon geen serviceverantwoordelijke meer die je direct kan contacteren? Ik dacht dat dit er vroeger wel was.
        Wij bellen nu altijd rechtstreeks naar de NPS verantwoordelijke als we een vraag hebben of service nodig hebben. Die doet dan alles om dit zo snel mogelijk op te lossen en regelt alles met het reparatiecentrum.
        Ik hoor dat Nikon America gelijkaardige praktijken toepast als Canon in Europa. Camera ontvangen waarvan ze weten dat er een productieprobleem mee is en toch dik aanrekenen voor de reparatie.

        Comment


        • #19
          Re: 1Dx AF defect

          Het was dus, helaas, idd wat ik al suggereerde in post #5
          Ik zou ze eens wijzen op het bestaan van dit topic, baat het niet...
          Het lijkt wel of Canon liefst zo snel mogelijk van hun plekje van marktleider af wil, als ze het al niet kwijt zijn.
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

          Comment


          • #20
            Re: 1Dx AF defect

            Ik heb vandaag een nieuwe reactie gekregen, ze vragen naar het reparatienummer.
            Er komt dan toch nog beweging in de zaak.
            Afwachten wat het wordt...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #21
              Re: 1Dx AF defect

              Bart, stuur anders eens een mailtje naar Damien : contact@eos-sav-canon.com , zij zijn CPS partner voor Canon Belgie en hem kennende zal hij z'n uiterste best doen om dit op te lossen.
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

              Comment


              • #22
                Re: 1Dx AF defect

                Ik zal gewoon de rekening moeten betalen, dit is het antwoord dat ik vandaag kreeg:

                U heeft een prijsopgave ontvangen van uw verkooppunt. Zij zijn en blijven uw voornaamste aanspreekpunt en wij hebben, als Canon België, niet tussen te komen in de relatie die u met hen heeft.

                We kunnen u dus, spijtig genoeg, enkel aanraden om met hen contact op te nemen voor de verdere afhandeling van dit dossier.

                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #23
                  Re: 1Dx AF defect

                  Bart,

                  Da's nu al ongeveer 3 weken dat ze je aan het lijntje houden, ik moet zeggen, je hebt heel veel geduld, intussen ben je de camera toch kwijt.
                  Nu nog de herstelling die je toch gaat moeten betalen!
                  Het is altijd hetzelfde!
                  "Garantie", wat is dat?
                  Betaal gewoon als er niks anders opzit en je hebt dan je prima camera weer in je bezit.
                  Als dit mij ooit moest overkomen, ik zou sneller beslist hebben.
                  Ik heb nu CPS "GOLD", hopelijk heb ik het nooit nodig!

                  Comment


                  • #24
                    Re: 1Dx AF defect

                    Je legt je wel heel snel bij de feiten neer mijn gedacht... Ik zou toch nog eens andere opties bekijken ... je bent toch CPS lid of niet ?
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                    Comment


                    • #25
                      Re: 1Dx AF defect

                      Moet je geen pro zijn om CPS lid te kunnen worden? Zoniet zou ik wellicht in aanmerking komen voor een CPS Zilver maar ik ken de voordelen en eventuele kostprijs niet van dat lidmaatschap

                      ter info: mijn toestel is intussen ruim 3 weken binnen voor herstelling (ISO functioneerde niet - had dit reeds voor bij eerste ingebruikname - via reset werd het euvel opgelost maar minder dan 3 maanden later werd ik weer met hetzelfde probleem geconfronteerd). Vorige week vrijdag zou het onderdeel zijn aangekomen in het reparatiecentrum. Mijn body is maar 3 maanden oud dus gelukkig nog in garantie! Nu wachten tot het toestel terug in de winkel is waar ik hem heb gekocht ...
                      Last edited by paranoia; 7 juli 2016, 12:17.

                      Comment


                      • #26
                        Re: 1Dx AF defect

                        Dat is gratis ( toch de Silver ) , hangt vast aan welk materiaal je in bezit hebt... hoe het juist zit kan ik niet vanbuiten zeggen maar dit kun je zeker terugvinden , hangt af van hoeveel pro body's en L lenzen je in bezit hebt. Ikzelf ben al jaren Silver lid.
                        Ooit eens een probleem gehad met een 5D waarbij het draaiwieltje het niet meer deed , was uit garantie en via CPS heb ik toen direct een vervangtoestel gekregen en is de mijne alsnog in garantie hersteld. ( TNT kwam de mijne ophalen en had al een vervanger mee )
                        Daarmee dat ik zeg dat Bart zich hier nogal snel bij de feiten gaat neerleggen... ik ben 100% zeker van dat als je gaat praten en aandringen dat de kans groot is dat ze dit al dan niet deels in garantie gaan herstellen, maar je zal wel eens je mond moeten open trekken natuurlijk.
                        Ik heb hierboven al een mailadres van Damien van CPS canon partner Belgie neergezet, ik weet niet of Bart al heeft effectief kontakt heeft opgenomen... ik kan het maar meegeven maar ik zou dit toch maar eens doen.
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                        Comment


                        • #27
                          Re: 1Dx AF defect

                          Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                          Dat is gratis ( toch de Silver ) , hangt vast aan welk materiaal je in bezit hebt... hoe het juist zit kan ik niet vanbuiten zeggen maar dit kun je zeker terugvinden , hangt af van hoeveel pro body's en L lenzen je in bezit hebt. Ikzelf ben al jaren Silver lid.
                          Ooit eens een probleem gehad met een 5D waarbij het draaiwieltje het niet meer deed , was uit garantie en via CPS heb ik toen direct een vervangtoestel gekregen en is de mijne alsnog in garantie hersteld. ( TNT kwam de mijne ophalen en had al een vervanger mee )
                          Daarmee dat ik zeg dat Bart zich hier nogal snel bij de feiten gaat neerleggen... ik ben 100% zeker van dat als je gaat praten en aandringen dat de kans groot is dat ze dit al dan niet deels in garantie gaan herstellen, maar je zal wel eens je mond moeten open trekken natuurlijk.
                          Ik heb hierboven al een mailadres van Damien van CPS canon partner Belgie neergezet, ik weet niet of Bart al heeft effectief kontakt heeft opgenomen... ik kan het maar meegeven maar ik zou dit toch maar eens doen.
                          bedankt voor de tips maar ben jij een professionele fotograaf en is dit een vereiste of kan ik als amateur ook mijn lidmaatschap aanvragen? Ik vermoed dat Bart ook geen pro is maar ik kan mij uiteraard vergissen

                          Comment


                          • #28
                            Re: 1Dx AF defect

                            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                            Ik zou toch nog eens andere opties bekijken ... je bent toch CPS lid of niet ?
                            Heb zoals gemeld alleen ervaring met de telefonische helpdesk (toen het nog een internationaal gratis nummer was ) en die was goed. Dit betrof alleen technische vragen, o.a. toegelaten triggerspanning analoge EOSsen pc contact.
                            Ben ook CPS Gold (dankzij de analoge 1V uit de verzameling). Heb zonet nog eens ingelogd. Je kan vandaar contact opnemen met de Belgische CPS verantwoordelijke, ene zekere Joachim Devedeleer en dit niet alleen via een emailformulier maar ook telefonisch, tel 02 722 0620. Ik zou hem eens telefoneren en uiteraard verwijzen naar dit BD topic en verwijzen naar het feit dat je niet de enige bent !

                            Comment


                            • #29
                              Re: 1Dx AF defect

                              Dit lees ik op hun site: Canon Professional Services (CPS) is opgericht om professionele fotografen over heel Europa te helpen bij het gebruik van Canon apparatuur.
                              Vandaar mijn twijfels

                              Comment


                              • #30
                                Re: 1Dx AF defect

                                Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
                                Dit lees ik op hun site: Canon Professional Services (CPS) is opgericht om professionele fotografen over heel Europa te helpen bij het gebruik van Canon apparatuur.
                                Vandaar mijn twijfels
                                Als je twee professionele camerabody's hebt (7D, 5D of 1D) en een bepaald aantal "L" lenzen (hoeveel, dat weet ik niet vanbuiten), dan kan je het silver membership aanvragen.
                                Maar daar heb je niets aan als je de camera in een winkel binnenbrengt voor herstelling, dat heb ik nu zelf ondervonden.

                                Ik heb zelf ook een Gold membership, en ben ook geen professionele fotograaf (ik ben koeltechnieker).

                                Morgen heb ik een verlofdag, dan zal ik toch maar eens bellen om te horen of ze iets voor mij kunnen doen.

                                Ik heb net ook nog een mailtje gestuurd Damien van CPS Canon...
                                Last edited by Black B@ndit; 7 juli 2016, 16:09.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X