Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ik vind dat vooral enorm veel geld voor een cropcam, maar voor sport zal die idd wel heel goed zijn, ik snap alleen niet dat men die bvb ook gaat aanraden aan iemand die vooral portret enzo doet, daar is een FF sowieso in het voordeel en die vind je zelfs al aan de helft van de prijs..
Maar zoals al zo vaak geschreven, voor iedere persoon en elke situatie zal er wel 'een beste' camera zijn, en dat is maar goed ook, anders zou er slechts één merk en type op de markt zijn en we leven nu eenmaal niet onder het communisme, alhoewel die dan ook wel weer geweldige lenzen hebben voortgebracht
Ik vind dat vooral enorm veel geld voor een cropcam, maar voor sport zal die idd wel heel goed zijn, ik snap alleen niet dat men die bvb ook gaat aanraden aan iemand die vooral portret enzo doet, daar is een FF sowieso in het voordeel en die vind je zelfs al aan de helft van de prijs..
Maar zoals al zo vaak geschreven, voor iedere persoon en elke situatie zal er wel 'een beste' camera zijn, en dat is maar goed ook, anders zou er slechts één merk en type op de markt zijn en we leven nu eenmaal niet onder het communisme, alhoewel die dan ook wel weer geweldige lenzen hebben voortgebracht
10 fps super-AF en tot 3 stops betere high iso vergeleken met een D800 vind ik wel 2000 waard hoor....
tot 3 stops betere high iso vergeleken met een D800
Dat blijkt toch niet uit de testbeelden van DPR als je de twee naast elkaar zet.
Hun conclusie over beeldkwaliteit trouwens: "The D500's image quality, while extremely good, is perhaps the least 'stand-out' feature of the camera. That's not because it isn't good, but that cameras like the D7200 and Sony's a6300 have gotten so good that it's difficult for the D500 to set itself apart."
Het AF-verhaal is wat anders natuurlijk. ("Autofocus is the D500's great strength: along with the D5 it's the best we've ever used.")
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
Dat blijkt toch niet uit de testbeelden van DPR als je de twee naast elkaar zet.
Hun conclusie over beeldkwaliteit trouwens: "The D500's image quality, while extremely good, is perhaps the least 'stand-out' feature of the camera. That's not because it isn't good, but that cameras like the D7200 and Sony's a6300 have gotten so good that it's difficult for the D500 to set itself apart."
Het AF-verhaal is wat anders natuurlijk. ("Autofocus is the D500's great strength: along with the D5 it's the best we've ever used.")
Dat merkte ik hoger ook al op.
Het ISO voordeel lijkt mij eerder te zoeken in de extremen: 25600 en hoger.
Tot 6400 lijkt het mij allemaal nogal dicht bij elkaar te liggen, maar ik ben dan ook niet zo snel geirriteerd door ruis als het de details niet teveel aantast.
Ik heb het filmke nu ook helemaal bekeken, ziet er idd een topcamera uit voor de omstandigheden die hij daar beschrijft, dit lijkt me een heel wat eerlijker beeld dan wat hier soms wordt opgehangen en hij maakt er prachtige foto's mee!
Voor mijn gebruik ben ik maar jaloers op één ding en dat is het touchscreen, het is absurd dat dat nog steeds niet op de Sony's zit, maar voor de rest zou ik mijn A7 altijd boven de d500 kiezen.
(zelfs nog los van het feit dat ik maar 2 lenzen heb die daarop passen)
Sony had gewoon geen deftig glas in eigen huis, en heeft dat uit noodzaak moeten toepassen.
Net HET grootste voordeel voor mij dat Sony deze keuze heeft gemaakt. Gelukkig willen de meesten enkel maar horen dat die 'oude brol' op niks trekt en al zeker niet in combinatie met een Sony mirrorless body. Nochtans haalt men er nu blijkbaar de HOF mee en investeren fabrikanten in een remake van veel van deze oude lenzen
edit: dat was natuurlijk weer een reactie op jozef13
Nu op opapol: ja, ik ken dat verhaal, maar dat is wel heel lang geleden hé, dat was van voor de spiegelreflex als ik me niet vergis, was dat niet de m39 schoefmount waar ik het in een vorig bericht toevallig over had?
Ik dacht eigenlijk dat 'Nippon Kogaku' gewoon 'made in japan' betekende, google maakt er 'Japan oude muziek' van, maar je zult wel gelijk hebben.
Maar ik had het dus eigenlijk over f-mount lenzen op ef-mount camera's.
Ik zie dat die 6mm extreem ver uitsteekt in de camera, maar ik zie niet in waarom die wel op een Nikon en niet op een Canon zou passen, maar ik kan het helaas niet testen, als je mij er eentje wilt lenen/schenken probeer ik het met alle plezier voor je, als je hem schenkt wil ik evt zelfs de sluiter en sensor opofferen van mijn 40D!
Edit 2: die steekt blijkbaar helemaal niet uit achter de mount? Dan past die zonder enig probleem op een Canon, je hoeft niet op de knieën van mij hoor
Ik heb slechts één Nikkor in gebruik en dat is de 105mm f/1.8 en die werkt zowel op mijn Canon 40D als op mijn Sony A7 als op een Nikon, enige verschil is dat sommige duurdere Nikon body's wel automatisch het diafragma kunnen regelen wsl, dat is wel handig, maar niet noodzakelijk, zeker niet met de elektronische zoeker van de A7 die nog goed bruikbaar is met de lens ver afgestopt, op de Canon kan dat soms lastiger zijn, dat geef ik toe.
Haha, ik heb zelf allesbehalve de wijsheid in pacht maar ik leen mijn info van de mens met de grootste verzameling Nikonmateriaal te wereld (alleen analoog en geen AF).
Maar het is moeilijker dan dat : de pre-AiS lenzen werken/passen op geen enkele moderne digitale Nikon (uitz : de Df). "Ik ben benieuwd als ze dan op een Canon gaan" was mijn (te ?) spontane reactie. Maar niet getreurd, ik heb hier een Nikkor pre AiS lens liggen. Die 50/2 zat destijds op de F1, als ik het goed voor heb was dat de komst van de F-vatting, genoemd naar de familienaam van de ingenieur. Maar ik denk dat ik afzie van de test met de iconische 6/2.8 op een 40D Canon :-) zie dat de spiegel eens een kras maakt op de achterste lens :-)
Jammer!
Ik denk dat de spiegel geen echt glas is en dus wel geen krassen zal maken, maar ik zou het er ook niet op wagen als het mijn lens was
Als je in de buurt moest wonen (Antwerpen stad) wil ik gerust die 50/2 eens proberen op de 40D, maar ik ben +- zeker dat dit gewoon werkt, de Nikon body's hebben nog enkele mechanische onderdelen in de mount (diafragma en AF) die stuk kunnen gaan, maar de Canon heeft dit allemaal niet (en kan natuurlijk ook niks mechanisch aansturen op die manier) dus zou het gewoon moeten passen met zo'n soort adapter er tussen: http://www.dslrfilmnoob.com/wp-conte...af-adapter.jpg en de mount ziet er zo uit: https://upload.wikimedia.org/wikiped...mera_mount.jpg dus als er één f-mount lens op past passen ze allemaal denk ik, buiten degene die te ver naar binnen steken zodat je mirrop-up moet gebruiken, maar zelfs dat blijft hetzelfde tss Canon en Nikon denk ik, tenzij bij een van de 2 de sluiter juist iets dieper ligt dan bij de andere.
Jammer!
Ik denk dat de spiegel geen echt glas is en dus wel geen krassen zal maken, maar ik zou het er ook niet op wagen als het mijn lens was
Als je in de buurt moest wonen (Antwerpen stad) wil ik gerust die 50/2 eens proberen op de 40D, maar ik ben +- zeker dat dit gewoon werkt, de Nikon body's hebben nog enkele mechanische onderdelen in de mount (diafragma en AF) die stuk kunnen gaan, maar de Canon heeft dit allemaal niet (en kan natuurlijk ook niks mechanisch aansturen op die manier) dus zou het gewoon moeten passen met zo'n soort adapter er tussen: http://www.dslrfilmnoob.com/wp-conte...af-adapter.jpg en de mount ziet er zo uit: https://upload.wikimedia.org/wikiped...mera_mount.jpg dus als er één f-mount lens op past passen ze allemaal denk ik, buiten degene die te ver naar binnen steken zodat je mirrop-up moet gebruiken, maar zelfs dat blijft hetzelfde tss Canon en Nikon denk ik, tenzij bij een van de 2 de sluiter juist iets dieper ligt dan bij de andere.
Ja hallo, wat een gedachtengang is dat ? Je steekt toch ook geen wielen van een 2pk op een Mercedes...
Sony had gewoon geen deftig glas in eigen huis, en heeft dat uit noodzaak moeten toepassen.
Euuuhhh. Spreek je met kennis van zaken ? Minolta glas was het scherpste wat ik ooit op een dslr heb gezet en niet peperduur. Wat sony in het begin heeft gedaan was minder, maar ondertussen beginnen ze wel bij te benen.
Ik ben maar een leek maar wat ik graag zou weten.
Kan je met zo'n mirrorless camera ook snel bewegende onderwerpen fotograferen zoals een racemotor pannen of een vogel in de vlucht?
MVG
Johan
Momenteel niet vrees ik. Dat is ook de volgens mij de enige reden dat sommige mensen nog dslr's hebben. Meerbepaald natuurfotografen en sportfotografen. Maar dat gaat volgens mij ook veranderen in de toekomst.
Comment