Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon in zwaar weer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Nikon in zwaar weer

    Het zal waarschijnlijk wel de allerbeste op dit moment zijn!
    Ik zou ook graag eens wat sportfoto's zien!

    Comment


    • #77
      Re: Nikon in zwaar weer

      Ik vind dat vooral enorm veel geld voor een cropcam, maar voor sport zal die idd wel heel goed zijn, ik snap alleen niet dat men die bvb ook gaat aanraden aan iemand die vooral portret enzo doet, daar is een FF sowieso in het voordeel en die vind je zelfs al aan de helft van de prijs..
      Maar zoals al zo vaak geschreven, voor iedere persoon en elke situatie zal er wel 'een beste' camera zijn, en dat is maar goed ook, anders zou er slechts één merk en type op de markt zijn en we leven nu eenmaal niet onder het communisme, alhoewel die dan ook wel weer geweldige lenzen hebben voortgebracht
      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

      Comment


      • #78
        Re: Nikon in zwaar weer

        Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
        Ik vind dat vooral enorm veel geld voor een cropcam, maar voor sport zal die idd wel heel goed zijn, ik snap alleen niet dat men die bvb ook gaat aanraden aan iemand die vooral portret enzo doet, daar is een FF sowieso in het voordeel en die vind je zelfs al aan de helft van de prijs..
        Maar zoals al zo vaak geschreven, voor iedere persoon en elke situatie zal er wel 'een beste' camera zijn, en dat is maar goed ook, anders zou er slechts één merk en type op de markt zijn en we leven nu eenmaal niet onder het communisme, alhoewel die dan ook wel weer geweldige lenzen hebben voortgebracht
        10 fps super-AF en tot 3 stops betere high iso vergeleken met een D800 vind ik wel 2000 waard hoor....

        Comment


        • #79
          Re: Nikon in zwaar weer

          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
          tot 3 stops betere high iso vergeleken met een D800
          Dat blijkt toch niet uit de testbeelden van DPR als je de twee naast elkaar zet.
          Hun conclusie over beeldkwaliteit trouwens: "The D500's image quality, while extremely good, is perhaps the least 'stand-out' feature of the camera. That's not because it isn't good, but that cameras like the D7200 and Sony's a6300 have gotten so good that it's difficult for the D500 to set itself apart."
          Het AF-verhaal is wat anders natuurlijk. ("Autofocus is the D500's great strength: along with the D5 it's the best we've ever used.")
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #80
            Re: Nikon in zwaar weer

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Dat blijkt toch niet uit de testbeelden van DPR als je de twee naast elkaar zet.
            Hun conclusie over beeldkwaliteit trouwens: "The D500's image quality, while extremely good, is perhaps the least 'stand-out' feature of the camera. That's not because it isn't good, but that cameras like the D7200 and Sony's a6300 have gotten so good that it's difficult for the D500 to set itself apart."
            Het AF-verhaal is wat anders natuurlijk. ("Autofocus is the D500's great strength: along with the D5 it's the best we've ever used.")
            Dat merkte ik hoger ook al op.
            Het ISO voordeel lijkt mij eerder te zoeken in de extremen: 25600 en hoger.
            Tot 6400 lijkt het mij allemaal nogal dicht bij elkaar te liggen, maar ik ben dan ook niet zo snel geirriteerd door ruis als het de details niet teveel aantast.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #81
              Re: Nikon in zwaar weer

              Ik heb het filmke nu ook helemaal bekeken, ziet er idd een topcamera uit voor de omstandigheden die hij daar beschrijft, dit lijkt me een heel wat eerlijker beeld dan wat hier soms wordt opgehangen en hij maakt er prachtige foto's mee!
              Voor mijn gebruik ben ik maar jaloers op één ding en dat is het touchscreen, het is absurd dat dat nog steeds niet op de Sony's zit, maar voor de rest zou ik mijn A7 altijd boven de d500 kiezen.
              (zelfs nog los van het feit dat ik maar 2 lenzen heb die daarop passen)
              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

              Comment


              • #82
                Re: Nikon in zwaar weer

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Sony had gewoon geen deftig glas in eigen huis, en heeft dat uit noodzaak moeten toepassen.
                Net HET grootste voordeel voor mij dat Sony deze keuze heeft gemaakt. Gelukkig willen de meesten enkel maar horen dat die 'oude brol' op niks trekt en al zeker niet in combinatie met een Sony mirrorless body. Nochtans haalt men er nu blijkbaar de HOF mee en investeren fabrikanten in een remake van veel van deze oude lenzen

                Comment


                • #83
                  Re: Nikon in zwaar weer

                  Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                  Uiteraard, net als van politiek en voetbal

                  edit: dat was natuurlijk weer een reactie op jozef13

                  Nu op opapol: ja, ik ken dat verhaal, maar dat is wel heel lang geleden hé, dat was van voor de spiegelreflex als ik me niet vergis, was dat niet de m39 schoefmount waar ik het in een vorig bericht toevallig over had?
                  Ik dacht eigenlijk dat 'Nippon Kogaku' gewoon 'made in japan' betekende, google maakt er 'Japan oude muziek' van, maar je zult wel gelijk hebben.
                  Maar ik had het dus eigenlijk over f-mount lenzen op ef-mount camera's.
                  Ik zie dat die 6mm extreem ver uitsteekt in de camera, maar ik zie niet in waarom die wel op een Nikon en niet op een Canon zou passen, maar ik kan het helaas niet testen, als je mij er eentje wilt lenen/schenken probeer ik het met alle plezier voor je, als je hem schenkt wil ik evt zelfs de sluiter en sensor opofferen van mijn 40D!

                  Edit 2: die steekt blijkbaar helemaal niet uit achter de mount? Dan past die zonder enig probleem op een Canon, je hoeft niet op de knieën van mij hoor

                  Ik heb slechts één Nikkor in gebruik en dat is de 105mm f/1.8 en die werkt zowel op mijn Canon 40D als op mijn Sony A7 als op een Nikon, enige verschil is dat sommige duurdere Nikon body's wel automatisch het diafragma kunnen regelen wsl, dat is wel handig, maar niet noodzakelijk, zeker niet met de elektronische zoeker van de A7 die nog goed bruikbaar is met de lens ver afgestopt, op de Canon kan dat soms lastiger zijn, dat geef ik toe.
                  Haha, ik heb zelf allesbehalve de wijsheid in pacht maar ik leen mijn info van de mens met de grootste verzameling Nikonmateriaal te wereld (alleen analoog en geen AF).
                  Maar het is moeilijker dan dat : de pre-AiS lenzen werken/passen op geen enkele moderne digitale Nikon (uitz : de Df). "Ik ben benieuwd als ze dan op een Canon gaan" was mijn (te ?) spontane reactie. Maar niet getreurd, ik heb hier een Nikkor pre AiS lens liggen. Die 50/2 zat destijds op de F1, als ik het goed voor heb was dat de komst van de F-vatting, genoemd naar de familienaam van de ingenieur. Maar ik denk dat ik afzie van de test met de iconische 6/2.8 op een 40D Canon :-) zie dat de spiegel eens een kras maakt op de achterste lens :-)

                  Comment


                  • #84
                    Re: Nikon in zwaar weer

                    Jammer!
                    Ik denk dat de spiegel geen echt glas is en dus wel geen krassen zal maken, maar ik zou het er ook niet op wagen als het mijn lens was
                    Als je in de buurt moest wonen (Antwerpen stad) wil ik gerust die 50/2 eens proberen op de 40D, maar ik ben +- zeker dat dit gewoon werkt, de Nikon body's hebben nog enkele mechanische onderdelen in de mount (diafragma en AF) die stuk kunnen gaan, maar de Canon heeft dit allemaal niet (en kan natuurlijk ook niks mechanisch aansturen op die manier) dus zou het gewoon moeten passen met zo'n soort adapter er tussen: http://www.dslrfilmnoob.com/wp-conte...af-adapter.jpg en de mount ziet er zo uit: https://upload.wikimedia.org/wikiped...mera_mount.jpg dus als er één f-mount lens op past passen ze allemaal denk ik, buiten degene die te ver naar binnen steken zodat je mirrop-up moet gebruiken, maar zelfs dat blijft hetzelfde tss Canon en Nikon denk ik, tenzij bij een van de 2 de sluiter juist iets dieper ligt dan bij de andere.

                    Ik dacht eerst dat je het over deze lens had, die zou wel moeilijker kunnen worden, maar denk wel dat het lukt in live view http://www.mir.com.my/rb/photography...on/8mmfish.htm
                    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                    Comment


                    • #85
                      Re: Nikon in zwaar weer

                      Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                      Jammer!
                      Ik denk dat de spiegel geen echt glas is en dus wel geen krassen zal maken, maar ik zou het er ook niet op wagen als het mijn lens was
                      Als je in de buurt moest wonen (Antwerpen stad) wil ik gerust die 50/2 eens proberen op de 40D, maar ik ben +- zeker dat dit gewoon werkt, de Nikon body's hebben nog enkele mechanische onderdelen in de mount (diafragma en AF) die stuk kunnen gaan, maar de Canon heeft dit allemaal niet (en kan natuurlijk ook niks mechanisch aansturen op die manier) dus zou het gewoon moeten passen met zo'n soort adapter er tussen: http://www.dslrfilmnoob.com/wp-conte...af-adapter.jpg en de mount ziet er zo uit: https://upload.wikimedia.org/wikiped...mera_mount.jpg dus als er één f-mount lens op past passen ze allemaal denk ik, buiten degene die te ver naar binnen steken zodat je mirrop-up moet gebruiken, maar zelfs dat blijft hetzelfde tss Canon en Nikon denk ik, tenzij bij een van de 2 de sluiter juist iets dieper ligt dan bij de andere.

                      Ik dacht eerst dat je het over deze lens had, die zou wel moeilijker kunnen worden, maar denk wel dat het lukt in live view http://www.mir.com.my/rb/photography...on/8mmfish.htm
                      Neenee, ik had het meer bepaald over deze :-).

                      Comment


                      • #86
                        Re: Nikon in zwaar weer

                        Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeGraaf Bekijk bericht
                        Ik zou ook graag eens wat sportfoto's zien!
                        Weinig beschikbaar daar wielrennen mijn ding niet is Danny, maar ik heb 8 beelden te downloaden gezet, gemaakt aan een snelheid van 10 bps. zie PM.
                        Last edited by Guest42; 4 juni 2016, 07:53.

                        Comment


                        • #87
                          Re: Nikon in zwaar weer

                          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                          Neenee, ik had het meer bepaald over deze :-).
                          https://fstoppers.com/gear/rare-lens...ehind-you-5956
                          Morgen lever ik je er een spinternieuwe voor minder dan de helft van die prijs opapol, en je weet waar ik hem zal halen.
                          Last edited by Guest42; 3 juni 2016, 18:06.

                          Comment


                          • #88
                            Re: Nikon in zwaar weer

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Morgen lever ik je er een spinternieuwe voor minder dan de helft van die prijs opapol, en je weet waar ik hem zal halen.
                            Kan er nog 10% vanaf ?

                            Comment


                            • #89
                              Re: Nikon in zwaar weer

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Ja hallo, wat een gedachtengang is dat ? Je steekt toch ook geen wielen van een 2pk op een Mercedes...
                              Sony had gewoon geen deftig glas in eigen huis, en heeft dat uit noodzaak moeten toepassen.
                              Euuuhhh. Spreek je met kennis van zaken ? Minolta glas was het scherpste wat ik ooit op een dslr heb gezet en niet peperduur. Wat sony in het begin heeft gedaan was minder, maar ondertussen beginnen ze wel bij te benen.

                              Comment


                              • #90
                                Re: Nikon in zwaar weer

                                Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                                Ik ben maar een leek maar wat ik graag zou weten.
                                Kan je met zo'n mirrorless camera ook snel bewegende onderwerpen fotograferen zoals een racemotor pannen of een vogel in de vlucht?

                                MVG
                                Johan
                                Momenteel niet vrees ik. Dat is ook de volgens mij de enige reden dat sommige mensen nog dslr's hebben. Meerbepaald natuurfotografen en sportfotografen. Maar dat gaat volgens mij ook veranderen in de toekomst.

                                Comment

                                Working...
                                X