Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik weet niet wat kiezen :-) heb er slapelozenachten van :-(

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Ik weet niet wat kiezen :-) heb er slapelozenachten van :-(

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Allemaal goed en wel 100 Mpix, maar met welk glas zal je dat pixelgeweld op een 24 X 36 mm sensor voeden?
    Weinig of geen glas heeft bij mijn weten een oplossend vermogen dat dat aan kan, daarom zijn er nog steeds de grotere digitale ruggen gebruikt op MF.
    Trouwens, niet iedereen zit op RAW bestanden van + 100 MB per stuk te wachten, dat als enig nut grote afdrukken mogelijk maakt, of de mogelijkheid tot croppen verhoogt.
    Klopt 100%... Ik heb nu 42MP met de A7RII en dat is al ongelofelijk veel... Sony brengt nu de GM-reeks lenzen uit (24-70/2.8, 70-200/2.8, 85/1.4) die geschikt zijn voor +100MP maar de prijzen zijn ook +100%

    Wel een groot voordeel vind ik bij het croppen... Als ik van FF naar crop ga heb ik nog steeds 18MP over...
    Ook high-iso downsample zorgt ervoor dat de iso kwaliteit gelijk blijft tot 25000 iso met de A7SII (enkel fotografie), wat uitzonderlijk goed is...

    Comment


    • #32
      Re: Ik weet niet wat kiezen :-) heb er slapelozenachten van :-(

      Oke, Ik ga me een prime lens aanschaffen om te zien wat dat geeft :-) Ga wel voor een die ook op Full frame kan, Zodat als ik niet tevreden ben nog steeds naar een full frame kan en deze lens dan niet verloren is :-)
      Van sony ben ik toch maar afgestapt, blijf bij men vertrouwd merk :-)
      Heb via een tool eens gekeken welke afstand ik het meest gebruik hier onder een printscreen er van.
      Welke prime lens of lenzen neem ik nu het best, rekening houdend met dat er mischien ooit ne full frame komt.
      Ik wil een goei, dus na geld wil ik niet kijken.

      Last edited by DerwaelMonique; 30 mei 2016, 13:55.

      Comment


      • #33
        Re: Ik weet niet wat kiezen :-) heb er slapelozenachten van :-(

        Er zijn 2 pieken ik die curve, erg duidelijk!
        Een 35mm of 85mm zal op fullframe dezelfde beeldhoeken geven van 24 en 55mm nu
        Maar als je nu deze lens al wil gebruiken zou ik eerder opteren voor een 35mm aangezien die ook op je huidige camera iets meer alround te gebruiken is...
        Goeie primes kosten idd iets,
        Ikzelf heb een sigma 35mm 1.4, ben daar érg content van, zou even goed zijn of de nikon die véél duurder is, enkel weather sealing ontbreekt

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #34
          Re: Ik weet niet wat kiezen :-) heb er slapelozenachten van :-(

          Ik zou beginnen met bv. een niet al te dure 50/1.8. Kan je nooit je broek aan scheuren. Ofwel de uitstekende Sigma 50/1.4 HSM.
          Deze lenzen zitten dus waar je de grootste piek ziet. Ga je langer of korter dan 50mm (met eenzelfde f-waarde), dan wordt het normaal enkel maar duurder.

          Als je ooit naar FF gaat, dan kan je de 50mm nog altijd inwisselen voor een 30 à 35/1.8 (of /1.4) van een of ander merken. Er zijn gewoonlijk wel verschillende goede alternatieven.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #35
            Re: Ik weet niet wat kiezen :-) heb er slapelozenachten van :-(



            Gisteren de Tamron 35mm 1.8 eens mogen testen :-) Denk dat ik voor deze ga gaan alleen al om dat hij een stabilisator heeft.
            Iemand ervaring met de Tamron 35mm

            Comment


            • #36
              Re: Ik weet niet wat kiezen :-) heb er slapelozenachten van :-(

              De knoop is door gehakt :-) ben voor de D750 gegaan en 85mm lens van Tamron de 35mm is voor volgende maand :-)

              Comment


              • #37
                Re: Ik weet niet wat kiezen :-) heb er slapelozenachten van :-(

                Veel plezier ermee, topgerief!

                Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #38
                  Re: Ik weet niet wat kiezen :-) heb er slapelozenachten van :-(

                  Veel plezier met het nieuwe materiaal Monique

                  Comment


                  • #39
                    Re: Ik weet niet wat kiezen :-) heb er slapelozenachten van :-(

                    Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                    Veel plezier ermee, topgerief!

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                    Dank je wel :-)

                    Comment


                    • #40
                      Re: Ik weet niet wat kiezen :-) heb er slapelozenachten van :-(

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      Veel plezier met het nieuwe materiaal Monique
                      Dank je wel :-)

                      Comment


                      • #41
                        Re: Ik weet niet wat kiezen :-) heb er slapelozenachten van :-(

                        Oorspronkelijk geplaatst door DerwaelMonique Bekijk bericht
                        Op dit moment heb ik een Nikon D7100 Met een Tamron 24-70 2.8 lens. Ben ik heel tevreden over, maar toch heb ik steeds het gevoel het kan beter, meer detail, scherper enz...
                        Gevoelens mag je hebben, maar ergens op baseren, is ook heel aardig.

                        Kortom waarop berusten je gevoelens??????
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment

                        Working...
                        X