Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel tussen fuji x-pro2 en Olympus pen f

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Twijfel tussen fuji x-pro2 en Olympus pen f

    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Aan alle mensen die tijd in de antwoorden op mijn vraag gegeven hebben;-)
    Voila, setje in huis.
    Eerste gevoel, zeer snel toestel, mooie beelden (tot iso 6400), kleine lensjes (allemaal 1.8), focus via touchscreen is zalig, zelf als je door de zoeker kijkt!
    Minpuntje tot nu toe, menus zijn zeer uitgebreid, en niet zo eenvoudig.
    En , zelfs met een 17, 45 en 75mm 1.8, en de 15mm bodycap lens vederlicht en compact!
    Keep you posted ;-)
    Ik kan dit alleen maar bevestigen.
    AF bedienen via touchscreen is een verademing (terwijl je in de zoeker kijkt)
    De Olympus prime lenzen zijn allemaal heel goed.
    De menu's zijn idd complex.. maar eenmaal je knoppen toegewezen aan je persoonlijke wensen heb je dat menu zelden nodig.
    Single AF is supersnel.
    Aanbod van lenzen is enorm (grootste aanbod van alle systeemcamera's)
    De Pen F is de mooiste maar bied wel geen meerwaarde tegenover de goedkopere OMD Em5 mkII.
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #47
      Re: Twijfel tussen fuji x-pro2 en Olympus pen f

      Ik moet bekennen dat ik de pen f voor het design verkozen heb, wetende dat Olympus nog betere modellen heeft.
      Vraagje, kun de je lettergrootte van de menu's niet wat groter zetten? Is wel erg klein...

      Comment


      • #48
        Re: Twijfel tussen fuji x-pro2 en Olympus pen f

        Ik zou ook voor de Pen F kiezen.. ondanks dat de relatief hogere prijs. Uiteraard omdat ik hem prachtig vind.
        De E-M1 is nog altijd het top model.. maar persoonlijk vind ik dat hij best een opvolger mag hebben nu..

        Wat lettergrootte betreft, ik heb er nooit achter gezocht, ik had er geen last van, dus k'zou het niet weten... maar de lettertjes zijn idd wel klein
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #49
          Re: Twijfel tussen fuji x-pro2 en Olympus pen f

          Krijg toch twijfels, die menu's zijn voor mij zonder leesbril kwasi onleesbaar, zo kleine lettertjes! Heb nog nooit zo een blunder gezien in een toch al ingewikkelde menustructuur!

          Comment


          • #50
            Re: Twijfel tussen fuji x-pro2 en Olympus pen f

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Krijg toch twijfels, die menu's zijn voor mij zonder leesbril kwasi onleesbaar, zo kleine lettertjes! Heb nog nooit zo een blunder gezien in een toch al ingewikkelde menustructuur!
            Is de menu niet beter leesbaar via de EVF ?

            Comment


            • #51
              Re: Twijfel tussen fuji x-pro2 en Olympus pen f

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Krijg toch twijfels, die menu's zijn voor mij zonder leesbril kwasi onleesbaar, zo kleine lettertjes! Heb nog nooit zo een blunder gezien in een toch al ingewikkelde menustructuur!
              Zo klein is dat toch niet ?
              Zoals Dpix zegt..... via EVF
              Je hoeft ook niet echt in het menu in te duiken... de meeste belangrijke zaken kan je via het SCP doen.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #52
                Re: Twijfel tussen fuji x-pro2 en Olympus pen f



                [QUOTE]
                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                sorry maar dat is niet goed, je hebt niet voldoende contrast
                Je bent echt wel dringend aan een nieuwe monitor toe

                je hebt de gevreesde hallo effecten door over verscherping
                Dat jij zoiets ziet op een afbeelding van amper 1000 pixels breed.. onzin

                of zwakke lens
                Welke Fujinon dit ook mag zijn ?

                (zie koterij in de weide) , je hebt CA (zie witte lijntjes rond de takken van de bomen)
                Geen CA te zien hoor... neen ik moet niet naar de oogarts

                zit een donkere sluier op het beeld (zit geen leven in)
                Misschien is het je opgevallen dat dit gewoon een avondfoto (zonsondergang) en dat Pieter deze sfeer wil behouden zonder daar echt een schilderij van te maken.

                maar indien je deze foto met licht mee zou maken
                als dit volgens jou criteria goed is, ja dan zijn we uitgepraat denk ik, moet je dringend is gaan bijscholen voor je over beeldkwaliteit begint te discussiëren, maar als je die jpeg beschikbaar maakt in een zo hoog mogelijke resolutie wil ik wel eens tonen hoe het volgens mij wel moet, of als je een RAW versie hebt is dat zelfs nog beter
                Natuurlijk weet je hier op voorhand dat Pieter jou geen jPeg (of Raw) gaat ter beschikking stellen.... beetje blufpoker
                Maar niets weerhoud je om ook eens een fantastische Foto te posten... liefst niet hier maar in een ander Topic


                ps: dit is screenshot is van Post 18... vandaar de wazigheid. (even bij vermelden vooraleer hier ook kritiek op komt )
                Last edited by Funcky; 22 april 2016, 22:44.
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #53
                  Re: Twijfel tussen fuji x-pro2 en Olympus pen f

                  Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                  Geen CA te zien hoor... neen ik moet niet naar de oogarts


                  ...
                  Sorry Funcky, ik ga me niet uitlaten over alles wat die foto aangaat.
                  CA (meer halo in feite) is wel duidelijk aanwezig, redelijk veel zelfs op ware grote.
                  Het verwonderde me zelf een beetje dat die lens 18-55 dat heeft, want dat is een redelijke goede kitlens.
                  Ook op de samples van ephotozine is dit goed te zien op 18mm.

                  Bij mijn 18-135 die vrijwel vast op mijn X-T1 staat, heb ik dit nog niet zo erg gezien.(tot nu toe... )
                  Die lens (misschien heb ik een prima exemplaar) heeft me qua IQ en scherpte aangenaam verrast.
                  Klein voorbeeld:

                  De volgende foto in het album is een crop uit deze foto.
                  Het origineel komt rechtstreeks uit de camera, zonder enige PP. De crop heb ik 'n beetje verscherpt.
                  Als er voldoende detail inzit, kan dat imo.
                  Last edited by w00ha; 23 april 2016, 08:33.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Twijfel tussen fuji x-pro2 en Olympus pen f

                    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                    Sorry Funky, ik ga me niet uitlaten over alles wat die foto aangaat.
                    CA (meer halo in feite) is wel duidelijk aanwezig, redelijk veel zelfs op ware grote.
                    Het verwonderde me zelf een beetje dat die lens 18-55 dat heeft, want dat is een redelijke goede kitlens.
                    Ook op de samples van ephotozine is dit goed te zien op 18mm.

                    Bij mijn 18-135 die vrijwel vast op mijn X-T1 staat, heb ik dit nog niet zo erg gezien.(tot nu toe... )
                    Die lens (misschien heb ik een prima exemplaar) heeft me qua IQ en scherpte aangenaam verrast.
                    Klein voorbeeld:

                    De volgende foto in het album is een crop uit deze foto.
                    Het origineel komt rechtstreeks uit de camera, zonder enige PP. De crop heb ik 'n beetje verscherpt.
                    Als er voldoende detail inzit, kan dat imo.
                    Hoi Whooha,

                    Zoals je zelf zegt, meer halo dan CA ( ik corrigeer... Helemaal geen CA) en zoals Pieter in zijn voorbeeld al aangaf kan dit te wijten zijn aan de opscherping.
                    Nu ik ga geen oordeel vellen op een 1024 breedte foto... Dus van ware grootte is hier weinig sprake.
                    Maar het was Pieter daar niet om te doen.
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #55
                      Re: Twijfel tussen fuji x-pro2 en Olympus pen f

                      Ik heb ook een leesbril nodig maar kan met mijn gewone bril ook overweg met de Fuji leesbaarheid. Zeker in de EVF is het al supergroot en de menustructuur is éénvoudiger vind ik.
                      https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                      Comment


                      • #56
                        Re: Twijfel tussen fuji x-pro2 en Olympus pen f

                        Ondertussen gewend aan de cam, met zijn uitgebreide menu's, en toegewezen knoppen.
                        Als lensjes de 17, 25, 45 alle 1.8.
                        De 12-40 2.8 pro zoom en als Tele de 75-300mk2
                        Als je dat allemaal bIj elkaar ziet, zo kompakt... En daar ging het me ook om.

                        Comment

                        Working...
                        X