Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

    Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
    In het artikel van de opening post wordt de grotere lenzen idd uitgelegd door het vergroten van de afstand tot de sensor wat volgens het artikel het voordeel van compacter en lichter te niet doet. En dat is dan een drogreden die vele over de lijn trekken om over te stappen.


    Als ik het goed verstaan heb is de diameter van de opening geen probleem voor FF maar wel voor de IBIS in combinatie met een FF sensor.
    Het is juist de kleinere register afstand die het mogelijk maakt van lenzen compacter te houden, bij DSLR is register groot omdat er voldoende plaats moet zijn om de spiegel te kunnen laten op en neer klappen zo simpel is dat.
    Dat is de enige reden waarom bij DSLR register zo groot is en bij systeemcamera's veel kleiner wat een algemeen compacter systeem toelaat. Kijk gewoon naar de M-reeks van Leica klein register met compacte lenzen en hogere kwaliteit.
    Maar vermits men in de toekomst naar 80 a 100mp toestellen gaat (lensafdeling Sony weet heel goed welke sensors er in ontwikkeling zijn) moeten de lenzen welke men nu bouwt aan heel andere eisen voldoen dan de lenzen van gisteren. We zullen als oefening eens 2 recente lenzen met zelfde brandpunt van dezelfde fabrikant eens vergelijken, eentje voor sony FE-mount en eentje voor DSLR

    Zeiss loxia 21mm f2.8 versus Zeiss Milvus 21mm f2,8
    Gewicht: E-mount 394gr DSLR:841gr
    Lengte: E-mount 72mm DSLR:95mm


    Dat register kwaliteit negatief zou beïnvloeden zoals demeyereg in zijn betoog tracht te bewijzen is ook een kwakkel
    Laat ons even kijken dan begrijp je misschien waar het allemaal om draait.

    We nemen gewoon de meetresultaten van 2 vergelijkbare lenzen met name de sony FE 55 en de nikon 58mm
    The FE 55mm F1.8 ZA Carl Zeiss Sonnar T* is one of the first three lenses available for Sony's full-frame E-mount system, having been announced alongside the Alpha 7 and 7R camera bodies. It's a slightly long 'normal' prime designed for everyday photography, and its relatively fast F1.8 aperture makes it a good choice for selective focus work or shooting in low light. Its 7-element, 5-group optical design includes three aspherical elements to minimise aberrations, which is unusual for this type of lens.



    Kun je heel duidelijk zien hoe veel scherper de sony lens is en dit bij alle diafragma's, nochtans de prijs van de nikon is een slordige 1500€ daar zal het niet aan liggen.

    Als minolta met zijn APS-DSLR als eerste met IBIS op te markt kwam werd dit zelfde verhaaltje verkondigd.
    Toen Sony als eerste FF DSLR met ingebouwde IBIS aankondigde (A900) werd dit als onmogelijk beschouwt , zelfs Canon schreef dit.
    Nu de a7 reeks IBIS heeft komt men terug met dat zelfde oude verhaaltje, denk je nu echt dat een van de belangrijkste spelers in video en foto niet zou weten wat ze doen.
    Heb nog nooit ervaren of geen enkel praktisch voorbeeld gezien dat aantoont dat beeld minder scherp zou zijn ten gevolge van IBIS, integendeel.

    Maar van mij mag je altijd verhaaltjes geloven van mensen als in gelinkt bijgaand video filmpje, sony deelt zware klappen uit aan nikon en canon en natuurlijk komen er dan van die misleidende verhaaltjes,
    zou erg zijn moesten die er niet zijn want dat zou aantonen dat ze geen rol van betekenis zouden spelen.

    Lies, hypocrisy and plagiarism of the so-called Angry Photographer.LINKS- See his full video re-uploaded here: https://vid.me/eqtO The original motorbike sho...

    Comment


    • #47
      Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      We nemen gewoon de meetresultaten van 2 vergelijkbare lenzen met name de sony FE 55 en de nikon 58mm
      The FE 55mm F1.8 ZA Carl Zeiss Sonnar T* is one of the first three lenses available for Sony's full-frame E-mount system, having been announced alongside the Alpha 7 and 7R camera bodies. It's a slightly long 'normal' prime designed for everyday photography, and its relatively fast F1.8 aperture makes it a good choice for selective focus work or shooting in low light. Its 7-element, 5-group optical design includes three aspherical elements to minimise aberrations, which is unusual for this type of lens.



      Kun je heel duidelijk zien hoe veel scherper de sony lens is en dit bij alle diafragma's, nochtans de prijs van de nikon is een slordige 1500€ daar zal het niet aan liggen.
      Over kwakkels geproken. Dit zijn helemaal geen vergelijkbare lenzen. Bij het ontwerp van de Nikon 58mm f14G stond scherpte helemaal niet bovenaan op de prioriteiten lijst van die lens. Die is ontworpen met andere kwaliteiten als vereiste. De scherpte werd in die lens bedoeld opgeofferd om andere eigenschappen in de verf te zetten. Het is absoluut geen allround 50mm (58 mm) lens.
      Trouwens ook bij Nikon, als je scherpte als belangrijkste eigenschap stelt, kies je meestal beter voor de f1.8 variant i.p.v de f1.4 (cfr bv de 50mm versies).
      Of hoe je met de keuze van (slechte) voorbeelden gelijk wat kan aantonen.

      Comment


      • #48
        Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

        Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
        Over kwakkels geproken. Dit zijn helemaal geen vergelijkbare lenzen. Bij het ontwerp van de Nikon 58mm f14G stond scherpte helemaal niet bovenaan op de prioriteiten lijst van die lens. Die is ontworpen met andere kwaliteiten als vereiste. De scherpte werd in die lens bedoeld opgeofferd om andere eigenschappen in de verf te zetten. Het is absoluut geen allround 50mm (58 mm) lens.
        Trouwens ook bij Nikon, als je scherpte als belangrijkste eigenschap stelt, kies je meestal beter voor de f1.8 variant i.p.v de f1.4 (cfr bv de 50mm versies).
        Of hoe je met de keuze van (slechte) voorbeelden gelijk wat kan aantonen.
        -ik toon aan dat je perfect scherpen lenzen kunt maken met klein register in tegenstelling van wat sommige beweren
        -ik ben met jouw akkoord dat niet alleen de scherpte van belang is, dank je , maar een zeer goede lens heeft beide , mooi bokeh, flare control etc, maar die lenzen worden complexer groter en nog duurder
        -maar de sony 55mm gaan vergelijken met een nikon 50mm 1,8 lenske waar haal je dat uit , verschil is nog groter.
        hier de nikon 50mm 1,4 G
        The AF-S Nikkor 50mm F1.4 G is Nikon's latest take on the classic 'standard lens' concept, and was introduced in September 2008. It's a replacement for the older AF-Nikkor 50mm F1.4D which we reviewed last year, with revised optics to better meet the demands of modern high-resolution full frame sensors. The optical formula is an updated version of the classic 'double Gauss' design, with an additional element placed towards the rear to give an 8 element, 7 group configuration. According to Nikon, this improves correction of off-axis aberrations, which promises better performance towards the edges of the frame particularly when using large apertures.

        oude versie 5mm 1.4 D
        The AF-Nikkor 50mm 1:1.4D is Nikon's current version of their fast 'standard' prime lens, and while this specific model was introduced in 1995, the basic optical design dates back to the manual focus 50mm 1:1.4 AI of 1977. It features a traditional layout of 7 elements in 6 groups utilizing spherical surfaces only, which Nikon claims will deliver distortion-free images with superb resolution and colour accuracy, plus high contrast even at maximum aperture. The 50mm focal length classes it as a 'standard' lens on the FX format, with none of the 'perspective distortion' characteristic of wideangle or telephoto lenses, whilst on the vastly more popular and widespread DX format it behaves like a short telephoto, ideal for portraiture.

        Comment


        • #49
          Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          Het is juist de kleinere register afstand die het mogelijk maakt van lenzen compacter te houden, bij DSLR is register groot omdat er voldoende plaats moet zijn om de spiegel te kunnen laten op en neer klappen zo simpel is dat.
          Dat is de enige reden waarom bij DSLR register zo groot is en bij systeemcamera's veel kleiner wat een algemeen compacter systeem toelaat. Kijk gewoon naar de M-reeks van Leica klein register met compacte lenzen en hogere kwaliteit.
          Maar vermits men in de toekomst naar 80 a 100mp toestellen gaat (lensafdeling Sony weet heel goed welke sensors er in ontwikkeling zijn) moeten de lenzen welke men nu bouwt aan heel andere eisen voldoen dan de lenzen van gisteren. We zullen als oefening eens 2 recente lenzen met zelfde brandpunt van dezelfde fabrikant eens vergelijken, eentje voor sony FE-mount en eentje voor DSLR

          Zeiss loxia 21mm f2.8 versus Zeiss Milvus 21mm f2,8
          Gewicht: E-mount 394gr DSLR:841gr
          Lengte: E-mount 72mm DSLR:95mm


          Dat register kwaliteit negatief zou beïnvloeden zoals demeyereg in zijn betoog tracht te bewijzen is ook een kwakkel
          Laat ons even kijken dan begrijp je misschien waar het allemaal om draait.

          We nemen gewoon de meetresultaten van 2 vergelijkbare lenzen met name de sony FE 55 en de nikon 58mm
          The FE 55mm F1.8 ZA Carl Zeiss Sonnar T* is one of the first three lenses available for Sony's full-frame E-mount system, having been announced alongside the Alpha 7 and 7R camera bodies. It's a slightly long 'normal' prime designed for everyday photography, and its relatively fast F1.8 aperture makes it a good choice for selective focus work or shooting in low light. Its 7-element, 5-group optical design includes three aspherical elements to minimise aberrations, which is unusual for this type of lens.



          Kun je heel duidelijk zien hoe veel scherper de sony lens is en dit bij alle diafragma's, nochtans de prijs van de nikon is een slordige 1500€ daar zal het niet aan liggen.

          Als minolta met zijn APS-DSLR als eerste met IBIS op te markt kwam werd dit zelfde verhaaltje verkondigd.
          Toen Sony als eerste FF DSLR met ingebouwde IBIS aankondigde (A900) werd dit als onmogelijk beschouwt , zelfs Canon schreef dit.
          Nu de a7 reeks IBIS heeft komt men terug met dat zelfde oude verhaaltje, denk je nu echt dat een van de belangrijkste spelers in video en foto niet zou weten wat ze doen.
          Heb nog nooit ervaren of geen enkel praktisch voorbeeld gezien dat aantoont dat beeld minder scherp zou zijn ten gevolge van IBIS, integendeel.

          Maar van mij mag je altijd verhaaltjes geloven van mensen als in gelinkt bijgaand video filmpje, sony deelt zware klappen uit aan nikon en canon en natuurlijk komen er dan van die misleidende verhaaltjes,
          zou erg zijn moesten die er niet zijn want dat zou aantonen dat ze geen rol van betekenis zouden spelen.

          https://www.youtube.com/watch?v=lE7LfPrSgh8
          De uitleg in dit artikel bij een foto die duidelijk toont dat de lengte voor de geven modellen gelijk is.
          "It shows the Sony a7RII, Canon 5Ds, and Sony a99 each with a native 24-70mm f/2.8 lens mounted. As you can see, the total lengths are the same. Sony have failed to overcome the laws of physics. If you take something from the camera body, you have to give it back to the lens, and by the same amount."

          En er zijn er in die in dit verhaaltje geloven jij gelooft in een ander. ik heb zie niet echt goede ervaringen in mijn omgeving dus ben ik sceptisch maar ik kijk wel met een brede open blik en staar me niet blind op 1 verhaal

          Comment


          • #50
            Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            -maar de sony 55mm gaan vergelijken met een nikon 50mm 1,8 lenske waar haal je dat uit , verschil is nog groter.
            Euh.... waar haal jij dat ik die 2 vergelijk? 'k Zou het niet moeten herhalen maar soit: ik zei dat je bij Nikon vaak beter wat scherpte betreft de f1.8 kiest ipv de 1.4 zoals bij de 50mm's van Nikon. M.a.w. ik haal dat wat jij beweert nergens uit. Jij neemt een Sony 1.8 lens en een Nikon 1.4 lens die dan nog eens speciaal ontworpen is voor een "3D look".
            't Is zoals van een Fuji 56mm APD lens zeggen dat die vignetering heeft.
            Waarom nam je de Nikon 58mm? Omdat het een 58mm en een dure is? Goe bezig.

            Comment


            • #51
              Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

              Het is weer de tijd van het jaar, iedereen voelt gepakt bij zijn merkenkeuze. Is het nu Mercedes of BMW, is het nu Apple of Windows, iPhone of Samsung, winterbanden of zomerbanden, benzine of diesel ?
              Ik vind dit tijd en energieverlies, niet in het minst omdat iedereen voortduren afritten neemt in de discussie.
              Bridges, compact of zware reflexen, ik heb ze alle drie en ik gebruik ze alle drie en de reflexen het meest, de andere in "speciale gevallen".
              Ze hebben allemaal ergens wel voordelen en nadelen.

              Comment


              • #52
                Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Een hoop eindeloos geleuter over vormfactoren om te argumenteren dat Mirrorless of FF een vergissing is ? .. moeder ik wordt hier niet goed van ...
                Ik ook niet.
                Ik blijf ook na bijna 40 jaar in elk geval bij mijn top-end FF Nikons en glas. Wie kan beter doen mag het tonen.
                En reviews zijn in alle gevallen met een dikke zak zout te nemen (zie Ken Rockwell). Wat ben je met een kwalitatief superieure lens die in tropisch regenwoud niet condensbestendig blijkt, zelfde met de sensor en het verdere inwendige van een camera ?

                Comment


                • #53
                  Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

                  Sultana had het ooit ergens over de "gouden drie" : lensopening, ISO en sluiter. Heel juist Vincent, en ook heel sec en correct beschreven. Iemand die dat niet snapt of wil snappen koopt best een compactje met een groene knop.
                  Zelf zou ik daar een "gouden vier en vijf" willen bij zetten en dat is brandpuntsafstand en sensorgrootte.

                  In de analoge pionierstijd ging het enkel over improviseren tussen lensopening en sluiter. De film zat er in, de sensors waren allemaal 24x36 en zooms bestonden niet.
                  En raar maar waar : er kwamen daar prachtige beelden uit. Hoe IS dat nu mogelijk ?

                  Comment


                  • #54
                    Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

                    Ik vind het vooral schitterend hoe er hier mensen zijn die er in slagen de strategie en de visie van de grote bedrijven openbaar te maken, niet gehinderd door enige kennis van zaken....
                    nikon coolpix s9100

                    Comment


                    • #55
                      Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Nikon gebruikt sinds jaar en dag nog steeds hun F vatting met een nuttige doorlaat van 46mm, wat kon voor hun analoge 35mm films
                      kan dus gerust verder voor een FF sensor 24mmX36mm is daar steeds de standaard geweest.
                      En eigenlijk zou die F vatting theoretisch voldoende moeten zijn om een 50mm f1.0 objectief aan te kunnen moest deze bestaan.
                      Een 1/1.2 (de Noct-Nikkor) bestaat in ieder geval wel.
                      Ik ga hem ooit nog kopen. Veel geld.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

                        Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                        Ik vind het vooral schitterend hoe er hier mensen zijn die er in slagen de strategie en de visie van de grote bedrijven openbaar te maken, niet gehinderd door enige kennis van zaken....
                        Mag ik me daar bij aansluiten ?

                        Comment


                        • #57
                          Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

                          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                          Het is weer de tijd van het jaar, iedereen voelt gepakt bij zijn merkenkeuze. Is het nu Mercedes of BMW, is het nu Apple of Windows, iPhone of Samsung, winterbanden of zomerbanden, benzine of diesel ?
                          Ik vind dit tijd en energieverlies, niet in het minst omdat iedereen voortduren afritten neemt in de discussie.
                          Bridges, compact of zware reflexen, ik heb ze alle drie en ik gebruik ze alle drie en de reflexen het meest, de andere in "speciale gevallen".
                          Ze hebben allemaal ergens wel voordelen en nadelen.

                          Dit is ok
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #58
                            Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

                            maar dan komt er dit
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment


                            • #59
                              Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

                              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                              Ik ook niet.
                              Ik blijf ook na bijna 40 jaar in elk geval bij mijn top-end FF Nikons en glas. Wie kan beter doen mag het tonen.
                              Eerst je pijlen verschieten naar anderen omdat ze hun merk prefereren terwijl je nu juist hetzelfde doet.
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment


                              • #60
                                Re: Waarom Sony's Full Frame Pro Mirrorless een fatale fout is.

                                Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                                Een 1/1.2 (de Noct-Nikkor) bestaat in ieder geval wel.
                                Ik ga hem ooit nog kopen. Veel geld.
                                Euh, hier de 50mm 1,2
                                Een dijk van een lens maar het vergt wel wat oefening eer je die grillen van een ultra korte DOF (door 1,2) door hebt.
                                Maar ze is wel heel zwaar.
                                Maar hou je hart en ziel vast, 't is naar het schijnt rommel, want oud, manueel, heeft ook nog een diafragmaring .... en wie wil vandaag de dag nog iets uit grootvaders tijd (concept en constructie van die lens). Oh, ja, nu zie ik het, je nickname
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

                                Comment

                                Working...
                                X