Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Canon FF naar Fuji? maar welke ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Van Canon FF naar Fuji? maar welke ??

ik wil hier toch even op inhaken wederom, ik heb jarenlang (en nog) met een 5D mark 2 gefotografeerd en nu met een X-PRO1 met "slechts" 16,3 milj pixels, toch ervaar ik de beelden die direct uit de camera komen als helderder, scherper, die laatste 6 mij pixels zullen je de kop niet kosten, natuurlijk is de PRO2 een fantastische keuze, maar wel een keuze van dik 1800 euro excl lens, als je het niet bevalt, camera's blijven persoonlijk, dan is het een kostbare keuze, de X-PRO 1 bv is nu ruim aanwezig incl 2 erg mooie lensjes voor 700 of 800 euro, mocht dit niet bevallen dan is er niet veel aan de hand, mocht ie wel bevallen ook niet dan heb je voor dat geld in ieder geval een paar mooie lensjes al in je bezit.

Dus ik zou het op deze manier eens proberen, ik moes zelf eerst langs Olympus om mijn keuze te maken, heb nu Fuji en mijn plezier is weer terug, heb nu meer tijd om rond te kijken in plaats van proberen die zware tas aan mijn schouder te houden.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Even een snel antwoord op hierboven. Als je dan toch goedkoper wil testen zou ik eerder voor een Xe2 gaan. Ook een rangefinder model, maar wel up to date. De xpro1 is niet meer mee met de recentste updates. Deze mist dan wel de optische viewfinder.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
      Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ODB Bekijk bericht
        Even een snel antwoord op hierboven. Als je dan toch goedkoper wil testen zou ik eerder voor een Xe2 gaan. Ook een rangefinder model, maar wel up to date. De xpro1 is niet meer mee met de recentste updates. Deze mist dan wel de optische viewfinder.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
        Eerste vraag of al dan niet een rangefinder je gaat bevallen (en die haast nooit gesteld wordt door de verkoper) is: met welk oog kijk je door de zoeker? Met je linkeroog? Dan heeft de rangefinder weinig méér te bieden dan de kwaliteit sommige lenzen (Leica M serie of bvb de 43mm van de Mamyia M7). Met je rechteroog en je linkeroog gesloten? Weinig meerwaarde. Daarentegen met je rechteroog en het linkeroog de omgeving aanschouwend: dan is het wel een méérwaarde. IMHO.
        Last edited by efbeo; 26 maart 2016, 18:21.
        https://efbeo.wordpress.com

Comment

Er is toch wel meer meerwaarde aan een rangefinder dan dat. Enig probleem is dat de Fuji's geen rangefinders zijn! Er is geen enkel direct verband tussen de zoeker en wat je met de scherpstelling van de lens doet. Zeker niet als je de evf gebruikt, dan is het selfs meer een slr dan wat anders.

Comment

Ondertussen is de knoop doorgehakt, tis een XT 1 geworden....ben benieuwd.
            Bedankt voor de tips
            Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
            www.ginodepreter.com

Comment

Tof zeg! Hou ons op de hoogte van uw bevindingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                Niet zozeer van Canon naar Fuji, maar ik zeul ook al jaren rond met de combinatie Nikon D700-Nikkor 24-70 2.8. Ik heb (meer om nostalgische reden eerst) een Nikon Df gekocht met een prime 50 mm 1.8 en dat is een verademing. Geen kwaad woord over die D700 hoor, topmateriaal, maar omwille van het gewicht grijp ik nu steeds meer naar de Df. Hij valt ook minder op, 'men' denkt dat je nog zo'n oubollige-niet-bij-de-tijd ouwe man bent met een uit-de-tijd-fototoestelleke....geeft binnenpretjes natuurlijk.
                Je ziet, er zijn nog andere pistes hé !
                Vergelijkbaar hier (wij kennen elkaar al langer Firmin, Marc S. was een goede vriend van mij). Ik heb wel een beetje spijt dat ik de zilveren Df versie niet heb, die ziet er nog ouwbolliger uit :-)
                Paar maand geleden 2 weken Costa Rica met D3, Df en de 14-24 de 24-70 en de 70-200. Dat was pas sleuren. Maar ik heb het er nog altijd voor over.
                De 70-200 op de D3 voor de stabiliteit (beestjes), de 14-24 in feite niet gebruikt.
                In November nog eens de Handelsbeurs in A'pen gedaan (4e keer) en heb toen mezelf gedwongen om de 50/1.4 te gebruiken, het is idd heel anders werken. Ik moet dat eens meer doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
                  Ondertussen is de knoop doorgehakt, tis een XT 1 geworden....ben benieuwd.
                  Bedankt voor de tips
                  Ik ben ook nieuwsgierig...
                  Maar tevens een beetje bang om te veranderen, Nikon zit nu al bijna 40 jaar op mij ingesleten en dit is toch een heel ander concept van camera.
                  Geen sprake van dat ik mijn Nikons weg doe maar met twee systemen werken ???? Ik heb zo nog een Panasonic FZ-7 voor in situaties waarin ik de camera in mijn zak wil steken (vb in de bergen) en telkens opnieuw moet ik me weer afvragen : hoe ging dat ook alweer ?

Comment

Maar ik heb hetzelfde gevoel hoor, reeds 40 jaar met canon rondhezeuld. en het heeft me heel wat twijfel bezorgd om een fuji te kopen.
                    Ondertussen ben ik tot het besluit gekomen dat de 6D body in elk geval hier blijft en ik me wss 1 of 2 primes ga kopen ( wss een 50mm 1.4 en mss wel een samyang ultragroothoek ). we zien wel

Ik heb gisteren eerst enkele uren een xt1 mogen lenen van de fotowinkel en ik vermoed zeer sterk dat als je de camera gewoon bent ( knopjes staan op andere plaatsen en zijn nogal klein ) dat het een zaligheid is om mee rond te lopen en te fotograferen, zo vederlicht.
                    www.ginodepreter.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht

Ik heb gisteren eerst enkele uren een xt1 mogen lenen van de fotowinkel en ik vermoed zeer sterk dat als je de camera gewoon bent ( knopjes staan op andere plaatsen en zijn nogal klein ) dat het een zaligheid is om mee rond te lopen en te fotograferen, zo vederlicht.
                      Mogen lenen van de winkel? Heb je een nieuwe besteld dan?
                      Vederlicht :-) Dat is wat ik in dit topic vermelde, het is nog niet de lichtste, verre van, maar tov een 6d, vederlicht ;-)

Comment

Ja bij grobet in Antwerpen kan je die voor 1 of 2 uur testen, als je hem langer wilt dan rekenen ze een huurprijs aan
                        www.ginodepreter.com

Comment

ik heb ook de overstap gemaakt, van canon naar Fuji, had de pro1 en x-e2 met wat optiek erbij, zeer plezant om mee rond te lopen. Ideaal voor stadsfotografie. Toen de pro2 uitkwam (die lang op mijn verlanglijstje stond) was ik eigenlijk ontgoocheld door de prijsstelling van Fuji, 1800 euro voor de body.
                          uit pure frustratie heb ik alles van Fuji verkocht en een Sony A7 gekocht. De Sony heeft een prachtige body, FF, klein en handig, maar de lenzen die erop moeten zijn even groot als de lenzen van Canon en voor de goedkoop moet je het ook niet doen. Natuurlijk zijn de Zeiss lenzen, toplenzen.
                          Nu ben ik terug aan het overwegen om de Sony terug weg te doen en gewoon met mijn ouwe getrouwe Canon verder te werken, op verplaatsing gaan met een kleine selectie aan lenzen naargelang de bestemming.
                          Misschien komt er later nog een pro2 als het een beetje betaalbaarder wordt om als extra systeem in huis te halen.
                          Sony A7III & Sony A7 RIII
                          Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

Comment

gisteren ook even de pro 2 in mijn handen gehad. Op gebied van scherpstelsnelheid denk ik dat die niet meer moet onderdoen voor mijn 6D, was toch nog een stuk sneller dan de XT1, maar zoals je zegt...de prijs voor die body
                            Maar met de huidige cashback op de xt1 is deze body betaalbaar
                            www.ginodepreter.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smetse Bekijk bericht
                              uit pure frustratie heb ik alles van Fuji verkocht en een Sony A7 gekocht. De Sony heeft een prachtige body, FF, klein en handig, maar de lenzen die erop moeten zijn even groot als de lenzen van Canon en voor de goedkoop moet je het ook niet doen. .
                              wetten van de fysica gelden voor alle merken hoor....
                              b.v. een xt-1 met 16-55/2.8 is ook bijna evengroot als een A7 met 24-70....

Comment

Working...
                              X