Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

budget camera's?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: budget camera's?

Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
    Ik volg de algemene concensus: Investeer in een lichtsterk objectieg, daar ga je meer vooruitgang mee boeken dan met een nieuw toestel.
    Ja, tenzij je van de aankoop gebruik wil maken om naar een compactere oplossing te gaan zoals TS aangeeft.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Uiteraard is de a6000, mits de juiste AF-instelling, bruikbaar voor sport.
      Veel personen die DSLR hebben kopen niet zelden ook een compacter toestel om dat dit in veel gevallen toch handiger is. Met een A6000 is dat in wezen niet nodig, zet daar de 16-50mm lens op en je hebt iets heel compact dat DSLR kwaliteit evenaart. Dus in feite heb je toestellen 2 in 1 als je gaat vergelijken met DSLR.

Je huidig toestel met een snelle lens is uiteraard een interessante optie maar een f 2,8 zoomlens met brandpunt boven de 100mm , wat je toch wel nodig hebt voor sport, is vrij duur en past niet direct binnen je vooropgesteld budget.

Wat wel binnen je budget past is de kit A6000 + 16-50mm + 55-210mm voor 899€ bij coolblue of 799€ bij ***********.
      Andere optie is de a6000 + 18-105mm f4 maar dat ligt tussen de 1050 en 1100€

Die combinaties bieden ook de mogelijkheid om toch wel degelijke video opnames te maken wat den dag van vandaag toch ook niet onbelangrijk is.

Comment

Een hele poos geleden heb ik zelf ook een gelijkaardig topic geopend, maar dan zonder budget dacht ik.
        Ik fotografeer eveneens veel binnen, waarbij ook veel vissen. Daar heb je hetzelfde voor, je hebt nood aan goede AF
        en goede prestaties bij weinig licht.

Ik heb nog altijd geen keuze gemaakt en daardoor zelfs vorig jaar als tussenoplossing voor reis foto's de Panasonic FZ 1000 gekocht.
        De toestellen die ik wat volg voor dat soort fotografie waren ook deze die nu naar boven komen Sony A6000, Nikon 7200 en verder bekeek ik ook Sony A77 II en de Samsung NX1
        Onder de 900€ is de Sony A6000 wel bruikbaar, of zoals Jaja zegt lijkt een Nikon 5200 me ook een doenbare combinatie.
        M'n Panasonic gebruik ik nu, maar ik zit snel op iso 1600 en dan kan ik aanvaardbare foto's nemen maar je ziet wel dat deze cam daar niet z'n sterke punten in heeft (en was daar niet voor gekocht uiteraard).

Comment

Samsung NX1 ga je niet meer vinden.

Welke panasonic gebruik je chubby?
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
            Samsung NX1 ga je niet meer vinden.
            In de uitverkoop nog wel http://www.fotokonijnenberg.be/samsu...6-50mm-ex-demo

Comment

Bedankt voor de reacties allemaal!
              Hoewel ik de a6000 nog steeds interessant vind, denk ik dat ik dan ga investeren in goed glas voor mijn canon. Ik denk ook wel dat de prijzen van de a6000 binnenkort ferm zullen zakken door de aankondiging van de a6300, misschien dat ik me die dan ook aanschaf voor hoofdzakelijk mee te nemen op reizen. Ik was eigenlijk aan het denken om een Tamron 28-75mm f/2.8 lens te kopen en dan nog een lichtsterke prime erbij. Iemand ervaring met de tamron lens? Of toch gewoon sparen voor een duurder stuk glas?

Comment

Is het de moeite om over te schakelen van de canon 600d naar de nikon d5200? maakt dit een groot verschil?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexiam Bekijk bericht
                  Is het de moeite om over te schakelen van de canon 600d naar de nikon d5200? maakt dit een groot verschil?
                  Dat is gewoon hetzelfde toestel maar dan van een ander merk. De verschillen zijn zeer klein.

Comment

@paly
                    Staat in m'n origineel bericht vermeld. Voorlopig dus de Panasonic FZ 1000 die ik voor op reis gekocht heb. Ik ben eveneens nog naar een toestel aan het zoeken die echt goed foto's kan nemen bij minder licht en snel bewegende visjes

Comment

Working...
                    X