Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
1dxMKII aangekondigd
Collapse
X
-
1dxMKII aangekondigd
"I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."Labels: Geen
-
-
Re: 1dxMKII aangekondigd
Ik ben eigenlijk nog altijd heel tevreden over de 1DX, voorlopig heb ik de nieuwe nog niet nodig, ik zal toch niet meteen naar de winkel rijden om de nieuwe te kopen (tenzij ze binnenkort bij de Lotto de juiste cijfertjes trekken...).
Natuurlijk ben ik ook wel benieuwd of die op extreem hoge iso nog beter presteert, maar dan moet die extreem hoge iso al veel beter zijn (een paar stops verschil) voor ik begin te overwegen om te sparen voor de 1DX MKII.
De betere low-light gevoeligheid van de AF-punten zou voor mij ook wel eens een voordeel kunnen zijn, maar dan moet dat wel zijn voor alle AF-punten, en niet alleen voor het middelste.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Dit is nog niet de officiële voorstelling maar die komt eraan
Zoals Bart het schrijft, voor mij ook de betere low-light gevoeligheid, want daarin is de 7DII op het ogenblik net een beetje beter
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtDit is nog niet de officiële voorstelling maar die komt eraan
Zoals Bart het schrijft, voor mij ook de betere low-light gevoeligheid, want daarin is de 7DII op het ogenblik net een beetje beter
Wat die low light betreft: ik dacht gelezen te hebben dat er 41 van de 61 punten cross sensors zijn (geen dubbele cross?) die tot f/8 werken en een gevoeligheid van -3EV hebben. Ik heb niet de moeite gedaan om de cijfers van de 7DmkII ernaast te leggen, maar dat klinkt op zich toch niet verkeerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk berichtIk zou ook 1-2 stops verschil willen zien in hoge-ISO prestaties om zelfs maar een upgrade te overwegen. In deze categorie kan je mijns inziens een generatie of 2 overslaan, tenzij er echt iets revolutionairs is gebeurd.
Wat die low light betreft: ik dacht gelezen te hebben dat er 41 van de 61 punten cross sensors zijn (geen dubbele cross?) die tot f/8 werken en een gevoeligheid van -3EV hebben. Ik heb niet de moeite gedaan om de cijfers van de 7DmkII ernaast te leggen, maar dat klinkt op zich toch niet verkeerd.
Maar toch even afwachten op de officiële aankondiging en kenmerken .
grts
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk berichtde strijd kan beginnen nikon d5 versus canon 1 dxii :d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht... betere low-light gevoeligheid, want daarin is de 7DII op het ogenblik net een beetje beter
grts
Sieg
Comment
-
-
Last edited by Sieg; 2 februari 2016, 11:43.Voor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk berichtals de 1dxII uitkomt neem ik aan dat ze toch nog de accu en lader voor de 1Dx (en 1dc) zullen blijven maken omdat de 1dx II weer al een andere accu zal gebruiken ?
Ik veronderstel dat de batterijen nog wel even zullen gemaakt worden, of ze omgekeerd ook compatibel zijn weet ik eigenlijk niet.
Ik heb eigenlijk nooit de batterij van m'n 1Dx in de 1DMkIV gebruikt, wel omgekeerd
grts
SiegLast edited by Sieg; 2 februari 2016, 11:45.Voor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtNog snellere burst, nog snellere AF, 4K opnemen, Iets grotere bestanden, grotere buffer, lichtgevoeliger, GPS, enz .... en waarschijnlijk nog duurder
grts
Sieg
Zit er dik in ..
Comment
-
Prijzen staan ondertussen ook al online, zoals ik verwacht had ..... bij Art & Craft 6399 €
Wat ik wel heel frappant vind is dat hij bij B&H 5999 $ kost, dus eigenlijk omgerekend naar de huidige koers zou dit dan 5484 € moeten zijn
En dat is dan toch een kleine 900€ verschil
grts
Comment
Comment