Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP SONY A7, A7II, A7S, A7SII, A7R, A7RII of A6000 ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: HELP SONY A7, A7II, A7S, A7SII, A7R, A7RII of A6000 ???

Waarom haalt men daar toch altijd Nikon bij.Best mogelijk dat die 800 12000 ISO aankan.Maar de vraag ging hier niet over Nikon,maar over de A7 reeks en de A 6000.

Comment

Is toch dezelfde sensor

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
        Een camera kopen voor hem maar half te gebruiken is ook niet echt je dat hé
        Nee, maar een camera niet kopen omdat hij voor sommige evenementen overkill is, lijkt het me helemaal niet.
        Dan kan je voor die gelegenheden beter even een lagere resolutie instellen.

Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
        je gaat toch een gans nieuw camera-systeem aan ook hé...
        Met zo'n adapter werken vind ik maar een eigenaardig iets, de af kan toch niet anders dan trager werken hierbij??
        Gans nieuw is het niet hé. Het gaat eerder om de tweelingbroers van de a-mount-bodies. Heel veel van de technologie, sensors, menu's, knoppen en wieltjes, edm blijven hetzelfde, en ook de lenzen blijven perfect bruikbaar met die adapters, ook al verandert de AF-snelheid misschien.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik gebruik de A7R II tot volle tevredenheid ook voor reportages. Een van de voordelen is dat je er van alles op kunt zetten met adapter, met behoud van 42mp, groot dynamisch bereik, goede controle over het eindresultaat. De native objectieven zijn niet allemaal even compact, maar de kwaliteit is uitstekend, zeker van de 1.4 35mm, de 55mm en de 90mm.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Heb dezelfde discussie lopen op het forum van Dp-preview en eigenlijk komt het idd. allemaal op hetzelfde neer.
            De A99 & de A77 die ik nu in mijn fototas heb zitten zijn stevige broertjes die onder alle omstandigheden hun naam waardig zijn.
            Wil ik duidelijk verschil in IQ en overall performance dan is the only way to go de "A7RII".
            De A7SII is zeker en optie, maar de 12mp is de bottleneck enwil ik dat geld dan wel investeren.
            BOTTOM LINE voor mij is dus de harde noot kraken en voor de A7RII te gaan en nu wat meer investeren.

Mijn enigste vraag blijft nog, hoe gaat de A7RII zich gedragen met een adapter voor de A-mount?
            Ga ik dezelfde voordelen behouden?,... gaat de AF zich anders gedragen (trager?)
            Iemand ervaring mee?

BEDANKT voor alle intel jongens, zo moet een forum werken! :-)
            DAVID TORRES
            Visual Artist Photographer
            www.david-torres.be

Comment

Dat laatste zou ik zelf eens gaan uitproberen bij nen fotoboer...
              Sowieso een goed idee als je ongeveer weet welk een toestel het moet worden...
              Iedereen heeft nl andere opvattingen bij snelheid van af, en de een gebruikt zijn camera intensiever dan de andere...

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

Comment

Vandaag toevallig met een beperkt aantal Sony gebruikers op stap geweest - hoe de A7II en A7IIR zich gedragen met A-mount lenzen hangt af van 't type lens, en moet je in combinatie met de camera, adapter (LAE-A3/4) bekijken.
                Zelf vandaag met de a6000 en la-ea1 en la-ea4 bezig geweest met een zeiss 24-70 f2.8 - de la-ea4 is sneller (heeft in feite een AF module zoals op de a57 denk ik), beide focussen correct (nu 't was in open lucht), maar bij de la-ea1 heb je meer geduld nodig (enkel contrast).
                Gezien de A7II(R) allebei contrast en fase-detectoren hebben - gaat dat dus anders zijn.
                Moet 't snel en zeker zijn - ga dan voor FE-lenzen op A7 - als 't voor trouwfotografie is - gaan SSM-lenzen in combinatie met de LA-EA3 het wellicht ook kunnen doen - maar u zou dat best toch lens per lens uittesten! De LA-EA4 doet 't met meer glas, maar met minder AF-punten.
                Hopelijk heeft u daar wat aan.

Comment

Er zijn 2 adapters om A-mount lenzen op a7-serie te gebruiken
                  LA-EA4: heeft ingebouwde AF motor en AF-sensor met 15 focuspunten. Met deze adapter wordt AF van toestel uitgeschakeld en komt dit volledig onder controle van de adapter zelf.
                  Biedt de mogelijkheid om lenzen zonder ingebouwde AF-motor (screwdrive) te gebruiken alsook SSM en SAM. Is zekers niet traag maar niet zo geschikt voor tracking.
                  Gebruik deze adapter zelf, moet wel micro AF bijstellen voor praktisch elke lens.

LA-EA3: werkt zeer traag op de niet Mkii toestellen maar snel op a7rii en waarschijnlijk ook op a7ii.
                  Gebruikt volledig AF-systeem van het toestel met behoud van 399 focuspunten in geval van a7rii.
                  Af is daarbij zeer nauwkeurig zonder micro adjustment. Is aan te raden voor SSM/SAM lenzen
                  Geen AF ingeval van screwdrive lenzen

Als je daaromtrent twijfels hebt kan ik je aanraden om Brian Smith eens te contacteren, heeft verschillende testen gedaan met verschillende adapters en lenzen.
                  Hier vindt je een overzicht van sony lenzen met zijn bemerkingen.
                  Here's a look at how Sony A-mount lenses perform on Sony a7RII using the camera's on-sensor Phase Detection AF system with Sony smart adapters.

Comment

Beetje thread hijack maar denk er sterk aan om a7r2 te kopen ter vervanging van mijn d750 en a6000 cameras, maar zou de a7r2 wel eens grondig willen testen. Iemand die weet waar ik daarvoor terecht kan?
                    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

FotoKonijnenberg in Turnhout heeft de A7RII in verhuur.

Comment

Working...
                      X