Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

    Hehe, ik weet wat je bedoelt, die doffe extra plastic beschermlaag, maar dat is niet waar ik het over heb, op mijn sony gsm zit er ook standaard zo'n extra laagje op om te zorgen dat wanneer het scherm toch barst je geen glasscherven in je been krijgt (laatste nieuwe modellen hebben dit eindelijk ook niet meer nodig zoals bij de meeste andere merken), je kunt een goed voorbeeld zien van wat ik bedoel in dit filmpje, daarin zit er op het vervangglas eerst ook nog die extra laag die jij bedoelt en die er idd sowieso af moet https://www.youtube.com/watch?v=xW724cngWk4
    Last edited by oermens; 9 februari 2016, 18:02.
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

    Comment


    • #62
      Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

      Hallo,

      Ik had hier nog een (te grote) beschermfolie liggen, op maat geknipt en klaar is kees (een beetje prutswerk, dat wel).
      Je ziet niet eens dat die folie er is.

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #63
        Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
        Hallo,

        Ik had hier nog een (te grote) beschermfolie liggen, op maat geknipt en klaar is kees (een beetje prutswerk, dat wel).
        Je ziet niet eens dat die folie er is.

        Jaja
        Ik plak er ook altijd onmiddellijk een protector op... kost bijna niets en je bent veilig.
        Sony heeft er hele goeie zoals Regulus voorstelde....

        Ik gebruik meestal de Sony zebrapatronen om ervoor te zorgen dat de belichting ok is...
        Er zijn er toch ook heel veel die ETTR aanbevelen, vooral in donkere situaties (high iso)

        Comment


        • #64
          Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
          Ik gebruik meestal de Sony zebrapatronen om ervoor te zorgen dat de belichting ok is...
          Er zijn er toch ook heel veel die ETTR aanbevelen, vooral in donkere situaties (high iso)
          Euh ja, maar ik zou dat vooral doen op basis van het histogram en niet zozeer het beeld op het scherm. Of was er geen oorzakelijk verband tussen die twee zinnen?

          Edit: ik dacht aan zebrapatronen voor MF... bedoel jij iets om grijswaarden te beoordelen? Ik zal waarschijnlijk weer een functie gemist hebben door het niet lezen van de handleiding...
          Last edited by Pieter G.; 9 februari 2016, 19:18.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #65
            Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
            Euh ja, maar ik zou dat vooral doen op basis van het histogram en niet zozeer het beeld op het scherm. Of was er geen oorzakelijk verband tussen die twee zinnen?
            Moet eerlijk toegeven dat ik niet alle posts heb teruggelezen maar volgens mij komen die zebrapatronen redelijk overeen met het histogram (om te zorgen dat er geen overexposure voorkomt)?

            Comment


            • #66
              Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
              Moet eerlijk toegeven dat ik niet alle posts heb teruggelezen maar volgens mij komen die zebrapatronen redelijk overeen met het histogram (om te zorgen dat er geen overexposure voorkomt)?
              Ik heb het even opgezocht. Het is blijkbaar een overlay-functie die uit de video-wereld afkomstig is. Ik had het nog nooit op een fototoestel gezien.
              Inderdaad, het lijkt mij een goed instrument om de belichting hoog genoeg te pushen zonder over de overbelichtingslimiet te gaan. De vraag is alleen of je er echt op mag voortgaan, aangezien het scherm ook maar een weergave is van iets dat in raw waarschijnlijk veel meer speelruimte heeft voor er echt beeldinformatie verloren gaat. (Dat stond ook goed beschreven in de link van regulus.)
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #67
                Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                Hehe, ik weet wat je bedoelt, die doffe extra plastic beschermlaag, maar dat is niet waar ik het over heb, op mijn sony gsm zit er ook standaard zo'n extra laagje op om te zorgen dat wanneer het scherm toch barst je geen glasscherven in je been krijgt (laatste nieuwe modellen hebben dit eindelijk ook niet meer nodig zoals bij de meeste andere merken), je kunt een goed voorbeeld zien van wat ik bedoel in dit filmpje, daarin zit er op het vervangglas eerst ook nog die extra laag die jij bedoelt en die er idd sowieso af moet https://www.youtube.com/watch?v=xW724cngWk4
                vreemd, ik heb geen flauw idee van wat die gast daar achteraan afpelt. Ik heb ook een Nex5 in bruikleen gehad en dat zag er zeker zo niet uit en die was een beetje "Afrikaans" behandeld .. nu ja, mijn cameras krijgen nooit de kans om er zo uit te zien als in dat filmpje

                Comment


                • #68
                  Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                  Ik heb het even opgezocht. Het is blijkbaar een overlay-functie die uit de video-wereld afkomstig is. Ik had het nog nooit op een fototoestel gezien.
                  Inderdaad, het lijkt mij een goed instrument om de belichting hoog genoeg te pushen zonder over de overbelichtingslimiet te gaan. De vraag is alleen of je er echt op mag voortgaan, aangezien het scherm ook maar een weergave is van iets dat in raw waarschijnlijk veel meer speelruimte heeft voor er echt beeldinformatie verloren gaat. (Dat stond ook goed beschreven in de link van regulus.)
                  Ik heb dat "zebra" ding even gebruikt maar ik werd er turreluurs van ... schijnt idd vooral populair te zijn bij video filmers zie filmpjes op youtube. Persoonlijk zie ik er de meerwaarde niet van in, maar dat zal wel aan mij liggen

                  Comment


                  • #69
                    Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                    Ik plak er ook altijd onmiddellijk een protector op... kost bijna niets en je bent veilig.
                    Sony heeft er hele goeie zoals Regulus voorstelde....

                    Ik gebruik meestal de Sony zebrapatronen om ervoor te zorgen dat de belichting ok is...
                    Er zijn er toch ook heel veel die ETTR aanbevelen, vooral in donkere situaties (high iso)
                    Ik ben toch heel erg tevreden over die Sony dingen .. ik vind dat die behoorlijk krasvast zijn en heel snel en grondig te ontdoen van "neusvet" LOL !

                    RE ETTR .. Ik heb al heel veel zitten lezen daarover en voor digitale fotografie schijnen de "voordelen" zeer miniem te zijn, zeker in de praktijk ... vreemd genoeg hebben de "tegenstanders" altijd beter onderbouwde argumenten dan de voorstanders die meestal op "emotionele" argumenten drijven of in 't beste geval op vage "algemene waarheid" argumenten (zoals "de sensor vangt meer licht " ...)

                    Comment


                    • #70
                      Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

                      Mijn A7 heeft net ruim 6 weken Filippijnen achter de rug,aan het schermpje of de zoeker is niets te merken.Ik veeg het zelfs regelmatig af met mijn zakdoek.Waar halen jullie dit allemaal?

                      Comment


                      • #71
                        Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                        Ik heb het even opgezocht. Het is blijkbaar een overlay-functie die uit de video-wereld afkomstig is. Ik had het nog nooit op een fototoestel gezien.
                        Inderdaad, het lijkt mij een goed instrument om de belichting hoog genoeg te pushen zonder over de overbelichtingslimiet te gaan. De vraag is alleen of je er echt op mag voortgaan, aangezien het scherm ook maar een weergave is van iets dat in raw waarschijnlijk veel meer speelruimte heeft voor er echt beeldinformatie verloren gaat. (Dat stond ook goed beschreven in de link van regulus.)
                        Ik had dit gelezen in één of andere advanced ebook voor mijn A7RII... Je hebt verschillende instellingen en met de 100+ zebra instelling zou je net nog een heel klein beetje ruimte hebben...
                        Komt idd van video...

                        Comment


                        • #72
                          Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

                          Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                          Mijn A7 heeft net ruim 6 weken Filippijnen achter de rug,aan het schermpje of de zoeker is niets te merken.Ik veeg het zelfs regelmatig af met mijn zakdoek.Waar halen jullie dit allemaal?
                          Toch ne propere zakdoek hee

                          Comment


                          • #73
                            Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            vreemd, ik heb geen flauw idee van wat die gast daar achteraan afpelt. Ik heb ook een Nex5 in bruikleen gehad en dat zag er zeker zo niet uit en die was een beetje "Afrikaans" behandeld .. nu ja, mijn cameras krijgen nooit de kans om er zo uit te zien als in dat filmpje
                            De mijne ziet er exact zo uit als in dat filmpje, behalve dat het folie er (nog) niet af pelt, nooit iets vreemds mee gebeurd en relatief voorzichtig behandeld, gezien het feit dat er amper een kras op zit, zal mss aan de zuurtegraad van je huid liggen oid..
                            Last edited by oermens; 9 februari 2016, 21:29.
                            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                            Comment


                            • #74
                              Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

                              Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                              De mijne ziet er exact zo uit als in dat filmpje, behalve dat het folie er (nog) niet af pelt, nooit iets vreemds mee gebeurd en relatief voorzichtig behandeld, gezien het feit dat er amper een kras op zit, zal mss aan de zuurtegraad van je huid liggen oid..
                              oei .. ik bedoelde er niets mee hoor maar die Nex 5 had al een "afrikaanse" jungle reis in Congo achter de rug en een even wilde reis doorheen de USA en daar zat verwonderlijk totaal niets los aan ... heeft dat te maken met de productieseries? Ik vind dat vreemd dat daar zo een dunne pel kan afgetrokken worden, precies dikke scotch tape, maar dan met uitzonderlijk veel kracht.
                              Ik bedoel, er zit geen logica in dat Sony zoiets primtiefs over hun LCD displays zou plakken en dan een afzonderlijke plastic bescherming op de markt brengt om die "domme" scotch tape te beschermen ???

                              Comment


                              • #75
                                Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

                                Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                                Mijn A7 heeft net ruim 6 weken Filippijnen achter de rug,aan het schermpje of de zoeker is niets te merken.Ik veeg het zelfs regelmatig af met mijn zakdoek.Waar halen jullie dit allemaal?
                                Hang uw camera eens een week aan een neck-straf zodat hij tegen de rits van uw windjak schuurt, daarna praten we terug

                                Comment

                                Working...
                                X