Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera voor leek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: welke camera voor leek

    Andere oplossing : http://www.amazon.de/dp/B00L4BLL3Y/r...SIN=B00L4BLL3Y

    Comment


    • #32
      Re: welke camera voor leek

      Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
      Het licht leren lezen en begrijpen is toch iets wat redelijk wat tijd en oefening vraagt. Ik vind een model aansturen naar mooie poses en expressies niet zo makkelijk. Een fotoshoot bij een fotograaf is voor mij nog altijd een leer moment, of dit nu in de studio of op locatie is.
      Dat is waar. Maar wat je nu omschrijft, vind ik wel pro-niveau. En dat zijn dingen die alleen door ervaring te leren zijn (en dan nog), inclusief de communicatie met de persoon voor de lens. Reken daarbij dan ook nog het artistieke kantje, dat niet iedereen heeft - zoals ik Technisch goeie, spontane foto's maken van een communicant, mag van mij ook een stuk minder finesse hebben. De voldoening van iets af te leveren dat je zelf hebt gemaakt, zal al groot zijn. Ik vind dat we de topic starter ook wat mogen aanmoedigen...
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #33
        Re: welke camera voor leek

        Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
        Op zich is zoiets altijd een goed idee: combinatie van vele voordelen van verschillende systemen.
        Alleen die foto's van rondhollende kinderen en voetballers... zou frustrerend kunnen zijn met zo'n toestel en beter te doen met een SLR.
        Aangezien er geen prijsvoordeel aan hangt, zou ik hier nog altijd de SLR verkiezen.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #34
          Re: welke camera voor leek

          Uiteraard.

          Voordeel is dat zo'n camera ook als de fun eraf is nog altijd vlugger zal worden meegenomen dan een dslr met meerdere lenzen. Zeker als ik tussen de lijnen al de honger naar mm's lees ... ' hoever geraak ik met 300 mm ". Anders wordt weer een dslr gekocht met een 16-300 of zo.

          Waarom zou het frustrerend zijn met zo'n Panasonic ? Ik zou filmen in 4K en de beste foto's eruit halen, frustratie vermeden.



          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.




          Vereiste : goed licht (dus bijna altijd buitenwerk) maar dat geldt ook voor aps-c dslr's uitgerust met normale low cost zoomlenzen, zelfs al zijn die veel beter qua hogere ISO.

          Never miss a moment with the 4K Photo function, as it allows you to capture a still image with 8.3 megapixel-equivalent resolution from a 4K Ultra HD video. ...
          Last edited by Empe; 28 januari 2016, 11:13.

          Comment


          • #35
            Re: welke camera voor leek

            bedankt voor jullie reacties en tips!
            heb deze morgen de 1200d gaan halen met de misschien verouderde lenzen, maar denk dat dit voor mij als beginner zeker volstaat.
            heb ook een redelijke prijs betaald , gisteren stond die nog aan 469, en vandaag aan 399.

            Comment


            • #36
              Re: welke camera voor leek

              Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
              Waarom zou het frustrerend zijn met zo'n Panasonic ? Ik zou filmen in 4K en de beste foto's eruit halen, frustratie vermeden.
              (snip)
              Vereiste : goed licht (dus bijna altijd buitenwerk) maar dat geldt ook voor aps-c dslr's uitgerust met normale low cost zoomlenzen, zelfs al zijn die veel beter qua hogere ISO.
              Mja dat is een 'redelijke' oplossing. Frustratie vermeden, dat wel.
              Die SLR reageert toch een flink stuk sneller, zelfs een instapmodel, maar een FZ1000 (of RX10) is als totaalpakket doorgaans wel interessanter dan een basis SLR met kitlenzen.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #37
                Re: welke camera voor leek

                Oorspronkelijk geplaatst door bokkie3 Bekijk bericht
                heb deze morgen de 1200d gaan halen met de misschien verouderde lenzen, maar denk dat dit voor mij als beginner zeker volstaat.
                heb ook een redelijke prijs betaald , gisteren stond die nog aan 469, en vandaag aan 399.
                Veel plezier ermee, in elk geval
                Je hebt aardig wat gekregen voor je centen. Als het fotograferen jou ligt, kan je er de beperkingen van leren aftasten, en dan zal je nadien kunnen bepalen op welk vlak je verbetering moet zoeken.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #38
                  Re: welke camera voor leek

                  Oorspronkelijk geplaatst door bokkie3 Bekijk bericht
                  bedankt voor jullie reacties en tips!
                  heb deze morgen de 1200d gaan halen met de misschien verouderde lenzen, maar denk dat dit voor mij als beginner zeker volstaat.
                  heb ook een redelijke prijs betaald , gisteren stond die nog aan 469, en vandaag aan 399.
                  Veel plezier met je aanwinst. Laat ons ook eens weten of het lukt dmv eens eens een foto te posten.

                  Comment


                  • #39
                    Re: welke camera voor leek

                    En zo heb je direct de beste camera, nl. degene die je (bij) hebt.

                    Comment


                    • #40
                      Re: welke camera voor leek

                      hoe kan ik hier een foto toevoegen? voeg beeld toe -> url invoegen , maar hoe doe ik dit?

                      thnx

                      Comment


                      • #41
                        Re: welke camera voor leek

                        Oorspronkelijk geplaatst door bokkie3 Bekijk bericht
                        hoe kan ik hier een foto toevoegen? voeg beeld toe -> url invoegen , maar hoe doe ik dit?

                        thnx
                        Hier een Pdf waar alles in beschreven staat http://home.scarlet.be/webboy/PC-web-BD.pdf
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • #42
                          Re: welke camera voor leek

                          Bokkie, op volgende link kan je leren hoe je een foto kunt posten via een bepaalde host.


                          Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.

                          Comment


                          • #43
                            Re: welke camera voor leek

                            bij deze mijn 3 eerste foto's




                            Comment


                            • #44
                              Re: welke camera voor leek

                              Zeker niet slecht voor eerste foto's. Als je opmerkingen of tips wil bekomen is het beter om je foto's in het juiste forum te plaatsen( Beginnershoek). Ook kan je eventueel je exif's vermelden(niet verplicht), zodat je beter gerichte tips kan krijgen.
                              Voor mij is de eerste zeker niet slecht , juist nog een beetje rechter zetten, scherpte ziet er goed uit. Wat je met de tweede wil laten zien , begrijp ik niet heel goed. De rechtse mist een beetje scherpte en het hoofdonderwerp staat hier te central.
                              In ieder geval welkom op het forum met je eerste foto's en zoals reeds gezegd post je foto's in een ander forum en je zal meer gerichte info en tips krijgen. En VOORAL laat je niet ontmoedigen en blijf oefenen en posten.

                              Comment

                              Working...
                              X