Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop spiegelreflexcamera (CONCERTFOTOGRAFIE)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Aankoop spiegelreflexcamera (CONCERTFOTOGRAFIE)

    Een 17-55 f2.8 is een mereigen top-zoomlens dacht ik eerder....
    En lijkt dit een mooie start denk ik dan voor die prijs...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #17
      Re: Aankoop spiegelreflexcamera (CONCERTFOTOGRAFIE)

      dan nog een tamron 70-200 f2.8 voor een 300€ en ik kan starten.
      de ene tamron 70-200 is echt niet dezelfde een andere Tamron 70-200

      Tamron SP 70-200 f/2.8 Di ... versus TAMRON AF 70-200mm F2.8 Di VC USD bijvoorbeeld ...

      Comment


      • #18
        Re: Aankoop spiegelreflexcamera (CONCERTFOTOGRAFIE)

        Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
        Een 17-55 f2.8 is een mereigen top-zoomlens dacht ik eerder....
        En lijkt dit een mooie start denk ik dan voor die prijs...

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        dan heb je meer info dan ik ;-)
        þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
        Freelance bedrijfsfotograaf
        klikerdeklik hier voor mijn website!

        Comment


        • #19
          Re: Aankoop spiegelreflexcamera (CONCERTFOTOGRAFIE)



          Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.


          Hoewel ondertussen toch al zo'n 10 jaar op de markt, is het toch nog steeds een van de beste en qua AF snelste EF-S lenzen. Ik denk niet dat men die naar ons hoofd smijt op tweedehands sites. Diegene die die verkoopt stapt wellicht over op een FF camera of stopt met de hobby. Maar ik sta open voor voorbeelden die het tegendeel aantonen.

          Nu wordt de term ' kitlens ' vaak nogal veralgemeend denigrerend gebruikt. Eigenlijk betekent het niet meer of minder : een lens die door de fabrikant of verdeler al eens in 1 gezamenlijke aanbieding wordt geleverd, al dan niet in een en dezelfde verpakking.

          Een Nikon 18-140 bv., een Canon 24-105 bv, .... kitlenzen. Maar daarom geen goedkoop spul dat er volgens sommigen gratis wordt bijgeleverd.

          Voorbeeld : http://photoleet.com/Image/0138600_.jpg dat is bestaand een kit aanbod van Canon ... is zo'n lensje met rood boordje nu een van die kitlenzen die ze naar ons hoofd smijten ...
          Last edited by Empe; 18 januari 2016, 23:38.

          Comment


          • #20
            Re: Aankoop spiegelreflexcamera (CONCERTFOTOGRAFIE)

            Oorspronkelijk geplaatst door Wim89 Bekijk bericht
            Neen, maar Canon wordt wel het meeste gebruikt voor dit soort fotografie, daarbij gebruiken de meeste vrienden/kennissen Canon dus kan eventueel wel handig zijn om in de toekomst lenzen te wisselen/kopen.

            Er werd mij verteld dat ik beter kan investeren in goede lenzen en een cheapere body, ook weer geen beginnersmodel omdat ik deze snel beu zou zijn...
            De 70D kan ik momenteel overkopen van iemand, of toch maar ineens een full frame?
            Lol,
            dat is een goede dat canon het meeste gebruikt wordt voor concert fotografie
            de laatste jaren is het eerder omgekeerd.

            Comment


            • #21
              Re: Aankoop spiegelreflexcamera (CONCERTFOTOGRAFIE)

              - Canon 70D body. Aangekocht augustus 2014 met twee jaar garantie bij Grobet in Antwerpen.
              - Canon EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM lens. Een zeer veelzijdige, scherpe en lichtsterke lens.
              - Canon EF 50 mm f/1.8 II lens. Een simpele maar leuke lens die dankzij het grote diafragma voor mooie scherptediepte zorgt.
              - Lowepro FastPack 200 rugzak. Als nieuw.

              En dit voor een 1000€, doen of niet?

              Comment


              • #22
                Re: Aankoop spiegelreflexcamera (CONCERTFOTOGRAFIE)

                Oorspronkelijk geplaatst door Wim89 Bekijk bericht
                - Canon 70D body. Aangekocht augustus 2014 met twee jaar garantie bij Grobet in Antwerpen.
                - Canon EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM lens. Een zeer veelzijdige, scherpe en lichtsterke lens.
                - Canon EF 50 mm f/1.8 II lens. Een simpele maar leuke lens die dankzij het grote diafragma voor mooie scherptediepte zorgt.
                - Lowepro FastPack 200 rugzak. Als nieuw.

                En dit voor een 1000€, doen of niet?
                En het is echt een vriend?
                Dus je hebt nog garantie tot augustus...

                testen en als het u bevalt...
                Doen...
                þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                Freelance bedrijfsfotograaf
                klikerdeklik hier voor mijn website!

                Comment


                • #23
                  Re: Aankoop spiegelreflexcamera (CONCERTFOTOGRAFIE)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wim89 Bekijk bericht
                  - Canon 70D body. Aangekocht augustus 2014 met twee jaar garantie bij Grobet in Antwerpen.
                  - Canon EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM lens. Een zeer veelzijdige, scherpe en lichtsterke lens.
                  - Canon EF 50 mm f/1.8 II lens. Een simpele maar leuke lens die dankzij het grote diafragma voor mooie scherptediepte zorgt.
                  - Lowepro FastPack 200 rugzak. Als nieuw.

                  En dit voor een 1000€, doen of niet?
                  als het allemaal in goede staat verkeerd is dit een mooi pakket. die 50 1.8 is niks bijzonders maar wel leuk speelgoed. kijk 17-50 goed na dat er niet overdreven veel stof in de lens zit, beetje kan geen kwaad.
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                  Comment


                  • #24
                    Re: Aankoop spiegelreflexcamera (CONCERTFOTOGRAFIE)

                    Ik ben een Canon fan, punt. De 70D is een fijne camera, punt.

                    Maar er staat hier bij aangeboden 2 Nikon D7200 aan 770 euro 't stuk, koop daar een nieuwe en steengoede Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS bij (nu 399 euro) en dan denk ik dat die combinatie voor (indoor ?) concertfotografie toch een ' betere ' keus is.





                    PS. Let ook op : de ene Tamron 70-200 2.8 is de andere niet, als je eentje ziet aan 300 euro dan is het de oude versie en die wil je echt niet gebruiken voor concertfotografie.
                    Last edited by Empe; 19 januari 2016, 10:11.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Aankoop spiegelreflexcamera (CONCERTFOTOGRAFIE)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                      Ik ben een Canon fan, punt. De 70D is een fijne camera, punt.

                      Maar er staat hier bij aangeboden 2 Nikon D7200 aan 770 euro 't stuk, koop daar een nieuwe en steengoede Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS bij (nu 399 euro) en dan denk ik dat die combinatie voor (indoor ?) concertfotografie toch een ' betere ' keus is.





                      PS. Let ook op : de ene Tamron 70-200 2.8 is de andere niet, als je eentje ziet aan 300 euro dan is het de oude versie en die wil je echt niet gebruiken voor concertfotografie.

                      Ik denk dat je geen beter cropcamera vind voor actie in Low light dan de D7200, die heeft de sensor dat het beste omgaat met ruis en een heel goed AF systeem. Enkel de D500 zal daar boven komen maar die is nog niet te krijgen en komt met een prijskaartje van boven de 2000 eur voor de body.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Aankoop spiegelreflexcamera (CONCERTFOTOGRAFIE)

                        Eigenlijk toch wel grappig om te lezen dat het steeds weer dat Canon Nikon vergelijk wordt
                        TS vraagt hier specifiek om Canon materiaal, waarom moet je hem dan overtuigen voor een ander merk, omdat jij dat gebruikt ??

                        Canon of Nikon, maakt niks uit hoor, niemand zal ooit zien met welk merk die opname gemaakt is

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Aankoop spiegelreflexcamera (CONCERTFOTOGRAFIE)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          TS vraagt hier specifiek om Canon materiaal, waarom moet je hem dan overtuigen voor een ander merk, omdat jij dat gebruikt ??

                          Canon of Nikon, maakt niks uit hoor, niemand zal ooit zien met welk merk die opname gemaakt is

                          grts
                          Sieg
                          Specifiek gevraagd naar Canon ?

                          Ik wil een goedkopere body ik dacht aan 7D, of andere aanraders?
                          En ook :

                          Ik ben een totale leek dus graag wat meer info dat ik kan beginnen aan deze prachtige hobby!
                          Canon of Nikon, tja ... maakt weinig uit, maar value for money telt toch ook ?

                          Een 70D versus de 7200D voor (indoor ?) concertfotografie. En dan het budget en wat in zicht was (1000 euro).

                          Een D7200 aan 770 euro, nieuwer dan de 70D die hij op het oog heeft. Een nieuwe lens ipv. een occasie. (dat is dan 1200 euro met wellicht nog iets onderhandelingsmarge).

                          Dat is niet iemand willen overtuigen en Kawaracer doet dat ook niet, dat is opties aantonen en die optie is kwalitatief dan nog beter voor een relatief gelijkaardige som geld. Het gaat dus niet om merk, maar om totaal plaatje.

                          Toevallig is dat een Nikon, moest mij een 7DII aan zo'n lage prijs gekend zijn, dan had ik die wel aangebracht, maar die zal je niet vinden aan 770 euro.

                          Maar tof dat iemand in een rustige thread weeral eens een hetze probeert te starten en de persoon (in dit geval Kawaracer) speelt en niet de bal.
                          Last edited by Empe; 19 januari 2016, 22:20.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Aankoop spiegelreflexcamera (CONCERTFOTOGRAFIE)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Eigenlijk toch wel grappig om te lezen dat het steeds weer dat Canon Nikon vergelijk wordt
                            TS vraagt hier specifiek om Canon materiaal, waarom moet je hem dan overtuigen voor een ander merk, omdat jij dat gebruikt ??
                            Haha! Die is leuk. Ik schiet Pentax, al jaren. Niet omdat het moet, niet omdat het populair is maar omdat het kan en omdat ik het lekkere cameras en ditto glas vindt. Dat gezegd hebbende, heb ik mijn dochter die eerst met mijn K-30 schoot aan een D750 (Nikon) geholpen omdat zij voor haar werk concerten, bands, congressen en wat dies meer zij schiet. Ik vind Olympus een machtig mooi merk, altijd al gevonden, met mooi glas en slimme electronica (lange belichtingen met LCD updates bijvoorbeeld waar je het beeld "ziet verschijnen"). Ik heb een Ricoh GR voor het groothoekwerk en heb Fuji altijd bewonderd. Canon maakt waanzinnig mooi glas en zo kan ik nog wel even doorgaan.

                            Ik raad niemand Pentax aan, niet omdat het slecht zou zijn - integendeel zelfs - maar omdat ik vind dat mensen moeten kiezen waar ze comfortabel mee kunnen werken en waar ze vertrouwen in kunnen hebben. Als ze Pentax kiezen (om wat voor reden ook, weather sealing, body SR, Ltd. primes, metalen body, uitstekende Sony sensoren) vind ik dat super leuk uiteraard. Een beetje als mijn afscheid van zowel Microsoft als Apple nu reeds meer dan 10 jaar geleden. Niemand hoeft van mij Linux te gebruiken, ik ben geen evangelist. Diegene die het toch wil proberen help ik enthousiast. Wie Windows of OSX wil blijven gebruiken: prima toch? Idem met Adobe producten.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Aankoop spiegelreflexcamera (CONCERTFOTOGRAFIE)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                              ....Maar tof dat iemand in een rustige thread weeral eens een hetze probeert te starten en de persoon (in dit geval Kawaracer) speelt en niet de bal.
                              Ik heb niet op de man gespeeld, dat doe ik nooit trouwens, maar dat doe jij nu weer eens wel
                              En nu probeer jij er mij ervan te beschuldigen dat ik Kawaracer fixeer, tjah ....

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wim89 Bekijk bericht
                              .... daarbij gebruiken de meeste vrienden/kennissen Canon dus kan eventueel wel handig zijn om in de toekomst lenzen te wisselen/kopen.......
                              ......

                              grts
                              Sieg
                              Last edited by Sieg; 20 januari 2016, 00:49.
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • #30
                                Re: Aankoop spiegelreflexcamera (CONCERTFOTOGRAFIE)

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                                Ik heb niet op de man gespeeld, dat doe ik nooit trouwens, maar dat doe jij nu weer eens wel
                                En nu probeer jij er mij ervan te beschuldigen dat ik Kawaracer fixeer, tjah ....



                                ......

                                grts
                                Sieg
                                Ik voel me niet aangevallen hoor dus deze discussie hoeft niet verder te gaan.
                                Als je al mijn posts door leest zou je tot de volgende conclusie moeten komen, dat ik vindt dat op dit moment specifiek voor concerten in die prijsklasse DSLRs, de D7200 op vlak van ruis en AF de beste keuze is. En dat voor mij de ergonomie en de menustructuur meer primeren boven hoge ISO, want bij alle merken gaat die ISO hoog genoeg. En dat het merk wat vrienden hebben wat mij betreft een drogreden is, want dat 'uitlenen van lenzen' zie ik in mijn omgeving weinig of niet gebeuren en zeker niet als het is om naar concerten te gaan. En ga jij een toestel, dat je niet/minder goed in de hand ligt en een voor jou minder logische menustructuur en bediening heeft, kopen omdat je vrienden dat ook hebben of ga je kijken naar waar jij het makkelijkst mee werkt. Ik denk dat dit argumenten zijn die een keuze helpen maken zonder hem in een richting te dwingen. Want ik kan hem niet zeggen wat hem goed in de hand ligt of welke instellingsmogelijkheden voor hem belangrijk zijn.

                                Comment

                                Working...
                                X