Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop spiegelreflexcamera (CONCERTFOTOGRAFIE)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aankoop spiegelreflexcamera (CONCERTFOTOGRAFIE)

Idd. en daarom zal ik ook niet verder ingaan op de zoveelste poging om een Canon versus Nikon polemiek op te starten.

SIEG : Ik heb niet op de man gespeeld, dat doe ik nooit trouwens, maar dat doe jij nu weer eens wel
    Niet ? Wat lees ik dan :

SIEG : TS vraagt hier specifiek om Canon materiaal, waarom moet je hem dan overtuigen voor een ander merk, omdat jij dat gebruikt ??
    Ik gaf de tip naar die Nikon D7200 die hier op het forum te koop staat, maar ik gebruik Canon, dus je kan mij niet bedoelen. Rest dus Kawaracer waarvan we weten en kunnen lezen in zijn onderschrift, dat hij met Nikon werkt ... die ' je ' zal dus wel naar Kawaracer verwijzen.

Wie iemand niet speficiek wil aanspreken gebruikt een algemeen, neutraal woordje, bv.' men ' of ' iemand '. Bijvoorbeeld : Waarom zou zou men hem dan overtuigen voor een ander merk, omdat men dat (zelf) gebruikt ?

En waar leest Sieg dat we iemand willen overtuigen ? Ik geef een opportuniteit aan omdat een D7200 met zo weinig clicks en jong leeftijd, niet zo vaak aan 770 euro zal worden aangeboden. En al zeker niet op dit forum waarin men maar al te vaak overdreven dure prijzen hanteert in de rubriek aangeboden. Niet meer, niet minder. Het gaat niet tussen Canon of Nikon, maar tussen een 70D vs een 7200D als werkmateriaal voor een specifiek doel : CONCERTFOTOGRAFIE.

Als Sieg de 70D gelijkwaardig acht als de D7200 is dat diens zaak, maar zelf doe ik dat niet, hoe goed de 70D ook is als allround aps-c camera en voor de starter die meteen met het betere spul wil beginnen.

En hierbij eindigt het voor mij in deze thread.
    Last edited by Empe; 20 januari 2016, 11:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
      Idd. en daarom zal ik ook niet verder ingaan op de zoveelste poging om een Canon versus Nikon polemiek op te starten.

Niet ? Wat lees ik dan :

Ik gaf de tip naar die Nikon D7200 die hier op het forum te koop staat, maar ik gebruik Canon, dus je kan mij niet bedoelen. Rest dus Kawaracer waarvan we weten en kunnen lezen in zijn onderschrift, dat hij met Nikon werkt ... die ' je ' zal dus wel naar Kawaracer verwijzen.

Wie niemand speficiek wil aanspreken gebruikt ' men ' of ' iemand '. Bijvoorbeeld : Waarom zou zou men hem dan overtuigen voor een ander merk, omdat men dat (zelf) gebruikt ?

En waar leest Sieg dat we iemand willen overtuigen ? Ik geef een opportuniteit aan omdat een D7200 met zo weinig clicks en jong leeftijd, niet zo vaak aan 770 euro zal worden aangeboden. En al zeker niet op dit forum waarin men maar al te vaak overdreven dure prijzen hanteert in de rubriek aangeboden. Niet meer, niet minder. Het gaat niet tussen Canon of Nikon, maar tussen een 70D vs een 7200D als werkmateriaal.

Als Sieg de 70D gelijkwaardig acht als de D7200 is dat diens zaak, maar zelf doe ik dat niet, hoe goed de 70D ook is als allround aps-c camera en voor de starter die meteen met het betere spul wil beginnen.
      Zinloze discussie weeral eens, hier geef ik geen commentaar meer op

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
        Ik voel me niet aangevallen hoor dus deze discussie hoeft niet verder te gaan.
        Als je al mijn posts door leest zou je tot de volgende conclusie moeten komen, dat ik vindt dat op dit moment specifiek voor concerten in die prijsklasse DSLRs, de D7200 op vlak van ruis en AF de beste keuze is. En dat voor mij de ergonomie en de menustructuur meer primeren boven hoge ISO, want bij alle merken gaat die ISO hoog genoeg. En dat het merk wat vrienden hebben wat mij betreft een drogreden is, want dat 'uitlenen van lenzen' zie ik in mijn omgeving weinig of niet gebeuren en zeker niet als het is om naar concerten te gaan. En ga jij een toestel, dat je niet/minder goed in de hand ligt en een voor jou minder logische menustructuur en bediening heeft, kopen omdat je vrienden dat ook hebben of ga je kijken naar waar jij het makkelijkst mee werkt. Ik denk dat dit argumenten zijn die een keuze helpen maken zonder hem in een richting te dwingen. Want ik kan hem niet zeggen wat hem goed in de hand ligt of welke instellingsmogelijkheden voor hem belangrijk zijn.
        Ok bedankt om niet mee te gaan in de zoveelste nutteloze discussie

Het is inderdaad een feit dat de D7200 op het ogenblik de betere keuze is
        Maar los staande van het merk zou ik TS toch willen adviseren om met dat budget naar 2de hands materiaal op zoek te geen
        Het setje dat hij daar kan kopen is zeker niet slecht maar met een FF natuurlijk veel beter voor zijn doeleinden
        Een 2de hands 6D zou een goede aanwinst zijn, staan hier ook regelmatig 2de hands voor een mooie prijs

grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 20 januari 2016, 11:50. Reden: typo
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Ok bedankt om niet mee te gaan in de zoveelste nutteloze discussie

Het is inderdaad een feit dat de D7200 op het ogenblik de betere keuze is
          Maar los staande van het merk zou ik TS toch willen adviseren om met dat budget naar 2de hands materiaal op zoek te geen
          Het setje dat hij daar kan kopen is zeker niet slecht maar met een FF natuurlijk veel beter voor zijn doeleinden
          Een 2de hands 6D zou een goede aanwinst zijn, staan hier ook regelmatig 2de hands voor een mooie prijs

grts
          Sieg
          Dat lijkt mij misschien wat overkill voor de noden van iemand die er maar net mee begint, maar als hij 2de hands langs komt aan de juiste prijs is dat net zoals de D700 of een D610 of een 5dmkII een goede optie.

Comment

Jammer dat er onderling wordt gediscussieerd ivm Nikon/Canon, anyway ik zoek eerder Canon, waarom? Reeds uitgelegd.

Nu twijfel ik zeker nog om een 5D mkii te kopen, ik zie een aantal occasie soms incl (basis) lens voor tussen 850-1000€ dus zeker ook wel te overwegen, moeilijke keuze!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim89 Bekijk bericht
              Jammer dat er onderling wordt gediscussieerd ivm Nikon/Canon, anyway ik zoek eerder Canon, waarom? Reeds uitgelegd.

Nu twijfel ik zeker nog om een 5D mkii te kopen, ik zie een aantal occasie soms incl (basis) lens voor tussen 850-1000€ dus zeker ook wel te overwegen, moeilijke keuze!

Ik zou dan eens grondig gaan vergelijken tussen de 5dII, 6d, 70d en de 7d,..... Zo hebben de 5d en 6d geen ingebouwde flits, bij concerten mag je niet flitsen dus daar ga je die niet missen, maar soms gebruik ik die in commanderstand om een off-camera aan te sturen. Als ik me niet vergis ook geen volledige automatische stand wat soms wel handig is als je partner ook eens een foto wil maken. Ik dacht ook dat de 5d met compacflash kaartjes is en niet met SD. Vergelijk dus de details en koop die dat het minste nadelen heeft.

Comment

De 17 -55 is geen kit lens Canon EF-S 17-55mm f 2.8 IS USM kost nieuw nu rond de 700 euro !
                Deze is de kit lens Canon's 18-55mm 1:3.5-5.6 IS . ik heb zelf de 17 -55 gehad het is een zeer goede lens .

Comment

Canon 70D body. Aangekocht augustus 2014 met twee jaar garantie bij Grobet in Antwerpen.
                  - Canon EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM lens. Een zeer veelzijdige, scherpe en lichtsterke lens.
                  - Canon EF 50 mm f/1.8 II lens. Een simpele maar leuke lens die dankzij het grote diafragma voor mooie scherptediepte zorgt.
                  - Lowepro FastPack 200 rugzak. Als nieuw.

En dit voor een 1000€, doen of niet?

Als je nog garantie hebt tot augustus is dit een mooie prijs hoor .

Comment

als het in goede staat is lijkt het me wel een faire prijs. 50 1.8 focust niet zo geweldig in low light
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                      Ik zou dan eens grondig gaan vergelijken tussen de 5dII, 6d, 70d en de 7d,..... Zo hebben de 5d en 6d geen ingebouwde flits, bij concerten mag je niet flitsen dus daar ga je die niet missen, maar soms gebruik ik die in commanderstand om een off-camera aan te sturen. Als ik me niet vergis ook geen volledige automatische stand wat soms wel handig is als je partner ook eens een foto wil maken. Ik dacht ook dat de 5d met compacflash kaartjes is en niet met SD. Vergelijk dus de details en koop die dat het minste nadelen heeft.
                      ja en 6D en hoger vraagt ook een hogere photoshop...
                      Ik had CS5 dus toen ik mij een 6D kocht mocht ik nog gaan investeren in een nieuwe photoshop...
                      þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                      Freelance bedrijfsfotograaf
                      klikerdeklik hier voor mijn website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht
                        De 17 -55 is geen kit lens Canon EF-S 17-55mm f 2.8 IS USM kost nieuw nu rond de 700 euro !
                        Deze is de kit lens Canon's 18-55mm 1:3.5-5.6 IS . ik heb zelf de 17 -55 gehad het is een zeer goede lens .
                        ik was idd abuis,en dacht dat het om de plastieke bazaar ging :-p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht
                          Canon 70D body. Aangekocht augustus 2014 met twee jaar garantie bij Grobet in Antwerpen.
                          - Canon EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM lens. Een zeer veelzijdige, scherpe en lichtsterke lens.
                          - Canon EF 50 mm f/1.8 II lens. Een simpele maar leuke lens die dankzij het grote diafragma voor mooie scherptediepte zorgt.
                          - Lowepro FastPack 200 rugzak. Als nieuw.

En dit voor een 1000€, doen of niet?

Als je nog garantie hebt tot augustus is dit een mooie prijs hoor .
                          Als alles in goede staat is is dit een terechte prijs...

Comment

Uiteindelijk de Canon 70d package gekocht, nu spelen maar!

Comment

succes er mee, en laat binnenkort maar resultaten zien

Comment

Working...
                              X