Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D500 voorgesteld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nikon D500 voorgesteld

    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    D500 heeft totaal ander doelgroep dan die van D750 en D610 volgens mij en daarom heeft zo'n vergelijk niet veel zin...
    Idd, dat vind ik ook.
    Een mooi antwoord van Nikon op de Canon 7DII
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #47
      Re: Nikon D500 voorgesteld

      Deze sample foto's kwam ik vandaag tegen.. http://www.nikon-image.com/products/...00/sample.html
      Als je er op klikt zijn het afbeeldingen van 1200px..
      Zijn Jpegs recht uit de camera en niet fullsize, we weten natuurlijk niet hoeveel ruisonderdrukking is toegepast, maar vooral de 2 foto's met ISO 3200 en 51200 zijn interessant , de laatste zie je zeker ruis in de achtergrond, maar toch niet slecht voor zo'n hoge iso...
      Hopelijk komt er binnenkort meer beschikbaar, ook wel benieuwd naar een raw file..
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #48
        Re: Nikon D500 voorgesteld

        Ben vanavond naar een promo geweest bij City Foto in Eindhoven, van de D5 en D500. Ziet er een fantastische camera uit, voelt solide zoals de D300.
        Vooral het autofocussysteem lijkt echt prachtig, veel meer scherpstelmogelijkheden, en vooral SNEL!
        En en enorm aantal beelden per seconde, niet meer normaal gewoon voor een DX-camera.

        Alleen wist een van de andere geinteresseerden te vertellen dat de levering is uitgesteld naar eind april.
        Rob - Klikt digitaal

        Comment


        • #49
          Re: Nikon D500 voorgesteld

          Bedankt voor je mini review Rob..
          Volgens de diverse fora zou hij alleen uitgesteld zijn in Japan ivm te veel vraag daar. Hij zou in Europa en Amerika nog steeds half maart leverbaar moeten zijn..
          We gaan het zien, maandje later is ook nog niet zo'n probleem..
          Er is inmiddels wel een brochure uit...KLIK 49 pagina's en 150 Mb groot, duurt even voordat die geladen is!!
          Niet echt veel nieuwtjes die niet al bekend waren..
          Zie wel dat de D500 net als de D810 een electronisch eerste gordijn heeft, voor macrofotogafie lijkt me dit zeker wel wat toevoegen betreft scherpere opnames.
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #50
            Re: Nikon D500 voorgesteld

            Het was inderdaad bij de mensen van Nikon Nederland die de presentatie gaven ook nog niet bekend, dus misschien/hopelijk heb je gelijk. Maar zij gaven inderdaad ook al aan dat er erg veel vraag was naar de camera.
            Ze waren er in ieder geval wel erg secuur mee dat er geen kaartjes in de camera's kwamen en dus ook geen foto's mee het pand uit gingen. Geloof dat de firmware op de demomodellen die ze bijhadden niet de firmware was die daadwerkelijk op de geleverde camera's komt.
            Wat ik ook wel interessant vind, zeker voor macro, met het touchscherm kan je scherpstellen in liveviewmodus en eventueel gelijk de foto maken door een tik op het scherm. Ook kan je verder inzoomen op het punt waarop je schermstelt en de focus aanpassen in liveview.
            Rob - Klikt digitaal

            Comment

            Working...
            X