Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D500 voorgesteld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nikon D500 voorgesteld

    Eindelijk, beter laat dan nooit een vervanger voor de D300/D300S.

    De specs zien er prima uit maar...er zullen toch nog 2 voorwaarden vervuld moeten zijn voor Nikon mij over de meet trekt:

    - ISO prestaties minstens 2 stops beter dan de D7100/7200
    - Een prijs onder de 2.000 euro
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

    Comment


    • #32
      Re: Nikon D500 voorgesteld

      Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
      Eindelijk, beter laat dan nooit een vervanger voor de D300/D300S.

      De specs zien er prima uit maar...er zullen toch nog 2 voorwaarden vervuld moeten zijn voor Nikon mij over de meet trekt:

      - ISO prestaties minstens 2 stops beter dan de D7100/7200
      - Een prijs onder de 2.000 euro
      Dus je verwacht van een crop sensor body betere iso waarden te kunnen hanteren dan op een fullframe voor minder geld?
      Iso zou idd wel "iets" beter moeten/mogen zijn dan de d7200, maar geloof toch maar niet te vlug dat het een volle stop zal zijn! (Bruikbare iso welteverstaan)
      De prijs is idd een beetje veel aan het haar getrokken, samen met hun nu duurdere lenzen wordt het érg hard sparen voor nieuw speelgoed

      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #33
        Re: Nikon D500 voorgesteld

        Als de iso prestaties zouden meevallen zou ik ernstig overwegen om mijn d750 te switchen. zalige camera maar ff heeft ook nadelen zoals dure en zware lenzen, en daarvoor is apsc economisch gezien soms interessanter. een 24-120/4 vs 18-80/2.8 is quasi identiek.
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

        Comment


        • #34
          Re: Nikon D500 voorgesteld

          Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht

          - ISO prestaties minstens 2 stops beter dan de D7100/7200
          Dan berg je het idee al maar op.... De D7200 heeft volgens DXO een ISO prestatie van 1333. Je spreek over minstens 2 stops beter. Dan moet het naar als ik goed reken. 5332.

          Als je dan weet dat de D750 ( full frame) op 2956 zit volgens DXO en de D4s daar rond de 3100 zit, dan is jou vereiste compleet onhaalbaar. Al zeker voor een crop toestel .
          Mvg,
          Gregory
          www.gvg-photo.com

          Comment


          • #35
            Re: Nikon D500 voorgesteld

            Die getallen zeggen eerder vanaf wanneer er zichtbaar ruis BEGINT te komen, veel hogere iso getallen zijn perfect werkbaar zéker met goede belichting

            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
            Last edited by bulke41; 10 januari 2016, 17:57.
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #36
              Re: Nikon D500 voorgesteld

              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
              D500 heeft totaal ander doelgroep dan die van D750 en D610 volgens mij en daarom heeft zo'n vergelijk niet veel zin...
              He Dpix wat bedoel je met doelgroep ? Lijkt mij interessant om te weten ik ben nog een keus aan het maken en ik weet eigenlijk niet goed welke dus alle info is welkom 👍🏼
              " Everything that has a beginning has an end "

              Comment


              • #37
                Re: Nikon D500 voorgesteld

                Oorspronkelijk geplaatst door malt Bekijk bericht
                He Dpix wat bedoel je met doelgroep ? Lijkt mij interessant om te weten ik ben nog een keus aan het maken en ik weet eigenlijk niet goed welke dus alle info is welkom 👍🏼
                Volgens mij is de D500 vooral gericht op mensen die snelle sport of dieren willen fotograferen... Hoge FPS, heel snelle AF, crop-factor voor telelenzen, eventueel ook voor macro...

                D750 is fullframe en is beter voor geschikt voor kleinere scherptediepte (o.a. portretten en personen) en minder ruis op hoge iso (low-light avond opnamen) en is daarom ook een toestel dat betere (lees duurdere) lenzen nodig heeft....

                Beide toestellen zullen super zijn.... kwestie van wat uw prioriteiten zijn...
                En eerlijk gezegd als je nog niet goed weet welke te kiezen zou ik de Nikon D7200 ook aan uw lijstje toevoegen...(dit is ook hele goeie en wat minder van prijs zodat je meer aan lenzen kan spenderen)

                Comment


                • #38
                  Re: Nikon D500 voorgesteld

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                  Volgens mij is de D500 vooral gericht op mensen die snelle sport of dieren willen fotograferen... Hoge FPS, heel snelle AF, crop-factor voor telelenzen, eventueel ook voor macro...

                  D750 is fullframe en is beter voor geschikt voor kleinere scherptediepte (o.a. portretten en personen) en minder ruis op hoge iso (low-light avond opnamen) en is daarom ook een toestel dat betere (lees duurdere) lenzen nodig heeft....

                  Beide toestellen zullen super zijn.... kwestie van wat uw prioriteiten zijn...
                  En eerlijk gezegd als je nog niet goed weet welke te kiezen zou ik de Nikon D7200 ook aan uw lijstje toevoegen...(dit is ook hele goeie en wat minder van prijs zodat je meer aan lenzen kan spenderen)
                  Ok dan zal ik de D7200 ook een bekijken , wilde natuurlijk het nieuwste maar de lenzen zijn zeker zo belangrijk . Ik denk dat ik meer naar landschap en personen ga gaan maar ik moet alles nog eens overwegen
                  " Everything that has a beginning has an end "

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nikon D500 voorgesteld

                    Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
                    Dan berg je het idee al maar op.... De D7200 heeft volgens DXO een ISO prestatie van 1333. Je spreek over minstens 2 stops beter. Dan moet het naar als ik goed reken. 5332.

                    Als je dan weet dat de D750 ( full frame) op 2956 zit volgens DXO en de D4s daar rond de 3100 zit, dan is jou vereiste compleet onhaalbaar. Al zeker voor een crop toestel .
                    Ik dacht tov van een D7200 1 stop winst omdat er van 24 Mp naar 20 Mp wordt gegaan en nog een stop omdat het toch weer een nieuwere sensor is. Maar misschien is het inderdaad wishful thinking. We zullen moeten wachten op de eerste objectieve tests voor definitief uitsluitsel.
                    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                    Flickr - JAlbum

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nikon D500 voorgesteld

                      Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                      Ik dacht tov van een D7200 1 stop winst omdat er van 24 Mp naar 20 Mp wordt gegaan en nog een stop omdat het toch weer een nieuwere sensor is. Maar misschien is het inderdaad wishful thinking. We zullen moeten wachten op de eerste objectieve tests voor definitief uitsluitsel.
                      Ik hoop er zeker samen met jou op! een volle stop winst zou voor een APS-C sensor ongezien zijn en laat ons hopen dat het dat kan waarmaken.
                      Mvg,
                      Gregory
                      www.gvg-photo.com

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nikon D500 voorgesteld

                        Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                        Die getallen zeggen eerder vanaf wanneer er zichtbaar ruis BEGINT te komen, veel hogere iso getallen zijn perfect werkbaar zéker met goede belichting

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                        Klopt helemaal. Uit ervaring weet ik dat ik met mijn D750 tot ISO 6400-8000 kan gaan bij avondvoetbal. Met een goede nabewerking, niet te veel croppen en mits in RAW geschoten is er dan nog veel haalbaar. Maar dan nog blijven de verhouding wat ze zijn...
                        Mvg,
                        Gregory
                        www.gvg-photo.com

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nikon D500 voorgesteld

                          Ben wel heel benieuwd naar wat reviews van deze camera..
                          Zie dit toch als een waardige opvolger voor mijn D7000.
                          Toch nog enige twijfel: Landschap en macro is wat ik het meeste doe, dus wellicht is de D7200 dan geeneens zoveel minder dan.
                          De waarschijnlijk veel betere AF en grote buffer heb ik niet echt nodig, maar kan altijd handig zijn natuurlijk.

                          + punten D500 die ik nu zie voor landschapsfotografie en macro.

                          * Waarschijnlijk toch een stukje hoger kunnen in de ISO dan de D7200. ( Doe wel eens sterrenfotografie )
                          * Dynamisch bereik ( Zal toch ook hoger moeten zijn dan de D7200 die meer pixels heeft )
                          * Afsluitbare occulair ( Doe veel lange sluitertijd fotografie, en dit is dan echt handig )
                          * Automatische AF fine tune, als dit echt goed werkt is dit toch wel heel mooi.
                          * Kantelbaar scherm, zeker voor macro ideaal.

                          Ben dus echt benieuwd naar de eerste testen van deze camera..
                          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                          MIJN WEBSITE

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nikon D500 voorgesteld

                            Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
                            Klopt helemaal. Als je de persconferentie van de D5 bekijkt blijven ze ook echt geloven in DSLR en hier is wel duidelijk waarom denk ik. het grootste voordeel dat men aanhaalt over een mirorless is geen "time lag". OF dat nu effectief zo erg is weet ik niet, maar de D500 is wel een zeer mooi toestel voor sportfotografen die geen D5 kunnen/willen bekostigen.
                            De elektronische zoekers op bv de Sony zijn zeer scherp: maar hoe goed ook, je kijkt immer naar een bewerkt beeld. Een heel kleine vertraging die kleiner is als je reactievermogen zal meestal geen probleem opleveren. Belangrijker: bij een DSLR zie je altijd het licht door de zoeker zoals het werkelijk is. Zeker voor de professionele markt zal een DSLR voorlopig niet verdwijnen.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nikon D500 voorgesteld

                              Hoi,

                              ik heb alvast de D500 besteld. Ga hem gebruiken naast mijn D800, voor tele, macro en snellere fotografie. Ik zie het toestel door al zijn mogelijkheden, echt als een supplement aan mijn D800. Levering is voorzien einde maart, aanvang april.

                              We komen er dan later op terug.

                              M V G

                              Eugène
                              BD1766BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nikon D500 voorgesteld

                                Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
                                ik heb alvast de D500 besteld.
                                Ik ben alvast benieuwd naar je resultaten...
                                Pieter
                                --
                                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                                Comment

                                Working...
                                X