Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp en advies bij aanschaf digitaal fototoestel graag.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hulp en advies bij aanschaf digitaal fototoestel graag.

Geen idee welke lenzen je hebt maar zoals kawaracer vind ik dit maar eigenaardig advies. Zoek eens op het net wat ze zeggen van je 70-300. Zou kunnen dat een nieuwe 18-55(70) kitlens alles is waat je nodig hebt. Dan heb je terug groothoek in je set. En die 70-300 denk ik kan wel mee met een 18-300. De macro van sigma moet je proberen of die compatibel is. En als je een "gat" hebt tussen 18-55 en 70-300, dat is echt niet zo erg als het lijkt.

Van dat plastic/metaal zou ik me niets aantrekken. "Plastic" betekent meestal dat de buitenkant plastic is over een metalen chassis. Enige wat ik wel graag in metaal zie is de lensvatting.

Comment

Waar komt plots die 70-300 vandaan ? Waarom niet ineens een 70-200 II er bij fantaseren ?

Ik het vroeger gefotografeerd (en nog steeds in mijn bezit) v/e Canon EOS 300 (+ lenzen 28-80 Canon, 75-300 Canon, macro 105mm Sigma).
      Een oudere EF 75-300, geen stabilisatie, wellicht nog micro-motor en geen usm, ... , elke verkoper bij een dozenschuiver zal die klasseren als " rijp voor de vuilbak ". En een vakman verkoper met passie voor fotografie zal die lens ook niet als ' nog best te gebruiken als je scherpe beelden wil op je nieuwe 70D of 750D ' omschrijven ... daarvoor zijn er nu betere en toch budgetvriendelijke lenzen te koop (55-250 STM, 70-300 Tamron).

Comment

En mij ineens een Sigma lens aan te schaffen (breedhoek én tele in 1 lens): Sigma 18-300 C (559€) Dit zou een super degelijke lens zijn.
        Tja, diezelfde verkoper zou je enkele jaren terug dan wel een Tamron 18-270 aangeraden hebben, tot voor kort de Tamron 16-300 en nu dus de Sigma 18-300 ... en dat botst dan met de verwachtingen :
        moet voldoen aan : haarscherpe foto's
        Niets mis met vermelde lenzen, buiten de prijs dan maar telkens opnieuw en opnieuw komt men hier vragen of er misschien iets mis is met de aangeschafte lens .... (en lens mag/moet men vervangen door objectief natuurlijk). Helaas bekijken we geen afgedrukte foto's meer op 10x15, maar gaan we speuren naar fouten op ons 27 " beeldscherm en op 100 %.

Ofwel de heilige 3 lenzen techniek : 1 breedhoek, 1 standaard zoom, 1 telezoom om van 10 mm tot 250 of 300 mm. te gaan met als optie de standaardzoom te vervangen door een steengoed polyvalent objectief dat je als kitlens haast moet nemen, genre 18-135 STM of bij Nikon de 18-140.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
          Waar komt plots die 70-300 vandaan ? Waarom niet ineens een 70-200 II er bij fantaseren ?
          Nog nooit iets verkeerd getypt?

Comment

Working...
          X