Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik heb het gedaan ;-)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ik heb het gedaan ;-)

Omdat het betere Sony glas toch wel overdreven duur is naar mijn mening, ben ik recent aan een Canon FD collectie begonnen.

Er is veel 'mint condition' glas te vinden op eBay voor een prikje. Wel manueel focussen, maar dat is een makkie met de sony body's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
      Omdat het betere Sony glas toch wel overdreven duur is naar mijn mening, ben ik recent aan een Canon FD collectie begonnen.

Er is veel 'mint condition' glas te vinden op eBay voor een prikje. Wel manueel focussen, maar dat is een makkie met de sony body's.
      ha .. een gelijkgestemde ziel !! LOL ...

Comment

FWIW ...

A6000 grip

http://www.amazon.com/dp/B00RJTCAJ4/

Comment

ik zou het niet beter kunnen schrijven !
          ook ik ben van een Nikon D7000 naar een Sony A6000 overgestapt.
          wat een luxe om een lichte camera mee te kunnen nemen op mijn reizen en moto trips ... met resultaten die ik met mijn D7000 nooit heb kunnen bereiken.
          voor het ogenblik met spanning aan het wachten op de aankondiging van de A6100 die onmiddeijk zal besteld worden !
          lenzen die ik heb aangekocht de zeer lichte (maar met toch zeer goede resultaten) kitlens 16-50, een zoom 16-200 en een SamYang 12mm 2.0 (schitterende superscherpe photo's)
          ik kijk zeker niet meer naar Nikon ! Proficiat Sony
          BD0236BE ** Sony A6000 18-200, 18-50,Nikon P7700, Ikelite Scuba Housing **

Comment

Ondertussen zijn we een aantal maanden verder en ik moet zeggen dat ik er alleen maar enthousiaster over geworden ben. Eens je de instellingen wat naar je hand hebt gezet en de mindswitch gemaakt hebt naar de knoppen en menu-indelingen van Nikon naar Sony, is het een plezier om me te fotograferen.

Het toestel is de laatste twee weken mee geweest op verlof naar Curaçao en, nogmaals, de compactheid van alles is zo een gemak. De body met de kitlens, de 55-200 en een samyang 8mm fisheye samen wegen minder en nemen minder plaats in dan mijn 7100 met de tamron 16-300 erop. Die laatste beschouwde ik dan nog als ideale reisgezel omdat je niet van objectieven hoeft te wisselen dan.

Over de beeldkwaliteit ga ik jullie laten beslissen, de volgende dagen mogen jullie wat foto's 'uit het veld' verwachten gemaakt met deze drie lenzen. Maar voor mij kan ik moeilijk streven naar beter. Zeker gezien ik het liefst zo weinig mogelijk bewerking doe achteraf (wat bijsnijden, wat contrast eventueel)! De foto's sooc zijn meestal al zeer goed tenzij ik het zelf verprutst heb door bvb WB vergeten aan te passen natuurlijk .

Dus hier, na een aantal maanden testperiode, een uiterst tevreden en zeer overtuigde gebruiker !

Comment

Allez, ik ben niet de enige die gek is ... haha .. van dit toestel dan toch ..

Comment

Ik heb het gedaan ;-)

Vinden jullie die 16-50 kitlens zo goed? Ik vond ze niet slecht...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                  Dus hier, na een aantal maanden testperiode, een uiterst tevreden en zeer overtuigde gebruiker !
                  Verwondert me niet . Bij mij is dslr-apsc al jaren de deur uit.

Nog veel plezier ermee !
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                    Ik vind ze zelf vrij goed, zeker als ze een stopje dicht gedraaid wordt.
                    Enorm voordeel is de compactheid vind ik. De enige oplossing waarbij het geheel in mijn jaszak past, met toch een standaardzoom erop.
                    Ik moet wel zeggen dat ik eerder voor 35/1.8 ga in plaats van deze zoom als het niet zo compact moet.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                      Ik vind ze super eigenlijk. Levert echt wel kwaliteit af en is nog eens supercompact.

Comment

Lap, nu lees ik hier deze discussie en nu neig ik weer meer naar de A6000.. Leuk om te lezen dat er enthousiastelingen zijn!!
                        Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

Comment

Working...
                        X