Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat zouden jullie doen met €3000 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat zouden jullie doen met €3000 ?

Ik wil sowieso een spiegelreflexcamera, en het is mijn bedoeling dat ik op termijn naar (semi-) professioneel kan evolueren. Liefst Full frame.
    Wegens onvoorziene omstandigheden is dat budget wel veranderd van 3000€ in 1500€. Dus ben 2dehands aant rondkijken. Heb een interessant bod lopen op een 610D + 50mm prime... Daarbuiten zou ik dan nog minstens een statief en flitser willen.

- D610 (desnoods D600)
    - 50mm
    - SB900/910 flitser
    - Manfrotto statief (met nieuwprijs +/- 200€, die zouden degelijk genoeg moeten zijn)

Dis moet 2dehands wel haalbaar zijn voor 1500€... Deze set kan ik dat binnenkort nog uitbreiden met een lichtsterke zoomlens (dan denk ik bijvoorbeeld aan de Nikkor 24-70 F2.8) Spijtig dat mijn budget ineens verkleind is, maar het is niet anders....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anneliesje Bekijk bericht
      Ik wil sowieso een spiegelreflexcamera, en het is mijn bedoeling dat ik op termijn naar (semi-) professioneel kan evolueren. Liefst Full frame.
      Wegens onvoorziene omstandigheden is dat budget wel veranderd van 3000€ in 1500€. Dus ben 2dehands aant rondkijken. Heb een interessant bod lopen op een 610D + 50mm prime... Daarbuiten zou ik dan nog minstens een statief en flitser willen.

- D610 (desnoods D600)
      - 50mm
      - SB900/910 flitser
      - Manfrotto statief (met nieuwprijs +/- 200€, die zouden degelijk genoeg moeten zijn)

Dis moet 2dehands wel haalbaar zijn voor 1500€... Deze set kan ik dat binnenkort nog uitbreiden met een lichtsterke zoomlens (dan denk ik bijvoorbeeld aan de Nikkor 24-70 F2.8) Spijtig dat mijn budget ineens verkleind is, maar het is niet anders....

Als alternatief kan je bij Nissin en bij Yongnuo kijken voor flitsen, die hebben beide een gelijkaardige flits

Comment

Ik veronderstel dat jena je opleiding ( 3 jaar ?), één en ander wilt aankopen ?Dan zou ik zeggen, wacht en kijk wat er dan op de markt is, ondertussen leer het " vak"mbv 100D meaar "vervang die kitlens asap met een 1.8 50mmprime, ondertussen zal ke te weten komen waar je interesses leggebn en gerichter aankopen achteraf !
        Groetjes

Lukathi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
          Ik veronderstel dat jena je opleiding ( 3 jaar ?), één en ander wilt aankopen ?Dan zou ik zeggen, wacht en kijk wat er dan op de markt is, ondertussen leer het " vak"mbv 100D meaar "vervang die kitlens asap met een 1.8 50mmprime, ondertussen zal ke te weten komen waar je interesses leggebn en gerichter aankopen achteraf !
          Geen vertaling nodig.....
          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

Comment

1100D en 50mm prime van Canon heb ik al... Maar moet nog wat dingen aankopen, en aangezien ik sowieso de overstap naar Nikon wil maken, investeer ik liever niet meer in Canon-materiaal. Zeker niet aangezien het materiaal wat ik nog nodig heb even veel kost als het materiaal wat ik tot nu toe heb.

Met een budget van 1500€ zal ik ook wel al wat kunnen hé ;-) !

Comment

D610 + 50mm is intressant
              In aangeboden op dit forum staat een Tamron 24-70 F2.8 voor weinig geld (dit is een intressante lichtsterke lens).

Kijk ook bvb naar een SB-800, deze hebben bijna dezelfde kracht dan de SB-900/910 maar een stuk goedkoper tweedehands.

Investeer nu niet te veel in een topcamera als je deze pas binnen 3 jaar professioneel gaat gebruiken (de kans is groot dat je dan een gaan upgraden naar een recenter toestel).
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Heb ondertussen een D610+50mm 2dehands gekocht
                Een SB-910 flitser ben ik uiteindelijk zelf in de winkel gaan halen
                Wil idd nog een zoom-objectief (in de aard van 24-70 2.8) maar de portefeuille moet zich eerst nog wat aanvullen
                En een degelijk statief is zelfs net iets dringender
                Ook een lichtmeter (die ook flits meet) zal ik de komende maanden moeten aankopen

Heb wel veel gehad aan de tips van iedereen hier

Comment

Hoi Anneliesje,

Ben zelf ook net begonnen met opleiding fotograaf en heb de discussie met plezier gevolgd… Velen stellen de lens 24-70 2,8 voor, dit is dan ook een excellente (professionele) keuze… Zelf heb ik de configuratie D750 met 24-120 f4, en dit is in menige opzichten een super all-round lens; deze is uitgerust met VR, waardoor je al snel enkele stops wint. (Verder heb ik reeds de 50mm 1,4 en de 85mm 1,8 en de 70-200 2,8 is hierop een verdere uitbreiding).

Vergeet niet dat er nog tal van andere aankopen zullen volgen: statief, software voor ontwikkeling (Lightroom,…), soft- en hardware voor callibratie van je scherm van mac of pc, lensfilters,…. de lijst is lang, maar noodzakelijk !
                  Als je een dringende aankoop overweegt van een extra lens, denk dan zeker even aan de 24-120 f4, bovendien makkelijk tweedehands te vinden.

Nog veel succes in je opleiding en foto-avonturen …

Comment

Dankuwel voor je antwoord en de succeswensen :-)

Inderdaad is het belangrijk om het financiële plaatje op de langere termijn te bekijken. Het is inderdaad mijn bedoeling dat er nog een statief, lichtmeter, software en pc met gekalibreerd scherm volgen (dat laatste kan nog wel even wachten gelukkig).

Mijn voorkeur gaat toch precies ook wel naar de iets lichtsterkere 24-70 2.8 en dan op termijn inderdaad de uitbreiding met een 70-200 2.8. Vooral omdat een objectief pas goed presteert als je niet op zijn limiet werkt (dus niet F/2.8, maar een paar stops verder). En ik vind het toch leuk om in bepaalde situaties met een kleine scherptediepte te werken. Natuurlijk lijken beide opties mij zeker een goede keuze. Heeft veel te maken met persoonlijk voorkeuren. Voorlopig doe ik het met enkel mijn 50mm prime en dat gaat me goed af. Voor reportages waar je je als fotograaf zeer flexibel moet kunnen aanpassen aan snel wisselende situaties die zich onverwachts voor kunnen doen, lijkt een zoomlens mij dan weer onmisbaar. En dit is toch wel de kant die ik op professioneel gebied uit lijk te willen gaan.

Eer ik echt zover ben heb ik nog wel wat tijd, maar uiteraard is het wel mijn bedoeling om mijn materiaal en aankopen ook in die richting uit te breiden en te plannen... Mijn huidige body kan tegen dan eventueel als backup of als 2de body dienen. Ik ben alleszins wel blij met mijn keuze om een instap-Fx-body aan te kopen ;-)

Wat lightroom/photoshop betreft zal ik waarschijnlijk een Creative cloud abonnement gaan nemen binnen een paar maanden... Ik denk zelfs niet dat je dat softwarepakket nog kunt kopen nu...

In ieder geval zijn het goede tips ;-) maar ik had er al allemaal rekening mee gehouden...

Comment

Working...
                    X