Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat zouden jullie doen met €3000 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat zouden jullie doen met €3000 ?

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Voor een "all round gebruik" ? zeker geen 3K uitgeven !!
    +1..

Ik denk dat je om deftige antwoorden te krijgen toch iets meer je prioriteiten moet aangeven.
    Wat is belangrijk voor jou? Veel DoF-vrijheid? Compactheid en gewicht? Resolutie?

Los daarvan, gek eigenlijk, zo superver spring je niet met 3k€ als je van nul moet beginnen.
    Ik zou een d750 kopen bij topfoto, een 28mm, 50mm en een 85mm, allen 1.8 AF-S G, net binnen budget ook. Als je een breedhoekzoom wil dan vervang je de 28mm door een 18-35mm G (Nikon)
    Last edited by Michi85; 29 september 2015, 06:29. Reden: Dubbelzinnigheid 18-35 aangepast

Comment

Wel,

Ik ben een opleiding professioneel fotograaf begonnen. Het is ook mijn bedoeling erna aan de slag te gaan als zelfstandige in bijberoep, dus ik wil wel materiaal hebben dat daarvoor voldoet (of toch voldoet voor een zelfstandige starter).

Tot nu toe heb ik gewerkt met een instapmodel van Canon (1100D + 18-55mm kitlens), maar om verschillende redenen wil ik de weloverwogen overstap maken naar Nikon. Maar gelieve daar nu even niet verder over uit te weiden, want daar gaat het me niet om... ;-) ...

Minimumvereiste voor de opleiding qua camera/objectief is een DSLR en een 50mm prime (of 35mm indien niet full frame), mijn budget is 3200€ (of 4000€ met andere accesoires)

Ikzelf had na wat opzoekingswerk dit in de gaten:
      - D610 of D750 (Afhankelijk van waar ik deze bestel kan ik de D750 (bijvoorbeeld bij eglobalcentral) of de D610 (bijvoorbeeld bij vakhandel) nemen. Daar moet ik nog een aantal nachtjes over slapen)
      - 24-700mm F2.8 ED (dit zou dan de all-round lens zijn in mijn ogen)
      - 50mm F1.8 (sowieso nodig voor de opleiding)

Er is hier buiten dus ook nog een 800€ budget voorzien voor andere accesoires (flitser 400€, statief 200€, lichtmeter 200€)

Natuurlijk kan ik in de toekomst nog wat objectieven e.d. aanschaffen, maar mijn bedoeling is om toch een goede basis te hebben om mee aan de slag te kunnen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anneliesje Bekijk bericht
        - D610 of D750 (Afhankelijk van waar ik deze bestel kan ik de D750 (bijvoorbeeld bij eglobalcentral) of de D610 (bijvoorbeeld bij vakhandel) nemen. Daar moet ik nog een aantal nachtjes over slapen)
        ..
        Eglobalcentral..had er nog nooit van gehoord..
        Ik spreek zonder kennis van zaken of zonder ervaring, maar een D750 voor minder dan €1350, dat lijkt me toch écht te mooi om waar te zijn?

Comment

D750 + nikkor 24-120 f4 + nikkor 50mm 1.8= 3000€
          D610 zou ik zeker niet willen als ik zo'n budget uitbesteed...

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

Comment

...Ikzelf had na wat opzoekingswerk dit in de gaten:
            - 24-700mm F2.8 ED (dit zou dan de all-round lens zijn in mijn ogen)
            - 50mm F1.8 (sowieso nodig voor de opleiding)...
            too good to be true
            Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Je hebt er al een goed idee van wat het zal worden anneliesje.
              Maar bij globalcentral mag je niet kopen hoor. Je gaat in uw ongeluk lopen en het zijn toch zuur verdiende centjes heh.
              Beter die 100 euro extra even ophoesten toch en kopen bij een gereputeerde winkel (kan ook online aan scherpe prijzen).
              Zo koop ik meeste bij cameranu.nl maar er zijn nog andere goede winkels hoor.

Comment

Ik ben zelf al een tijdje de d750 bij topfoto.de in het oog aan het houden.

Zeer scherpe prijs bij een toch wel gereputeerde winkel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michi85 Bekijk bericht
                  +1..

Ik zou een d750 kopen bij topfoto, een 28mm, 50mm en een 85mm, allen 1.8 AF-S G, net binnen budget ook. Als je een breedhoekzoom wil dan vervang je de 28mm door een 18-35mm.
                  Ik zou zeker geen aps-c lens aanraden om te gebruiken op een fullframe hoor!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                    Ik zou zeker geen aps-c lens aanraden om te gebruiken op een fullframe hoor!
                    Dit zijn nochtans allemaal FX-objectieven....

Comment

Ja, sorry... Je hebt gelijk...was blijkbaar nog niet wakker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                        Ja, sorry... Je hebt gelijk...was blijkbaar nog niet wakker
                        Ik besefte te laat dat je eigenlijk ook een punt had, de 18-35 van Sigma is APS-C maar ik bedoelde die van Nikon met variabel diafragma

Comment

Ik lees eigenlijk geen enkele effectie slechte ervaring over eglobal central (ook al veel opgezocht), enkel dat de europese garantie er niet geldig is.
                          Ik ken ondertussen verschillende mensen die daar bestelden, en telkens binnen de week hun producten probleemloos en goed verpakt ontvangen.
                          Ken wel nog niemand die aanspraak heeft moeten maken op eender welke vorm van garantie (terugsturen dus).
                          Het grote prijsverschil zou hem zitten in het feit dat ze rechtstreeks van de fabriek komen (heb ik me laten vertellen...

Nuja, of ik het zelf wil riskeren of niet, laat ik even in het midden, ben ik zelf nog niet over uit...

Wat die nikkor 24-120 f4 betreft. Het probleem is dat ik graag een iets lichtsterkere F2.8 had gehad (over het volledige zoombereik dus). Maar idd, ik zou dan samen met die D750 binnen budget kunnen blijven (bij topfoto of zelfs een plaatselijke vakhandel).

Comment

Wat die nikkor 24-120 f4 betreft. Het probleem is dat ik graag een iets lichtsterkere F2.8 had gehad (over het volledige zoombereik dus). Maar idd, ik zou dan samen met die D750 binnen budget kunnen blijven (bij topfoto of zelfs een plaatselijke vakhandel).
                            Topfoto is zeker niet de goedkoopste online retailer, maar het is wel een winkel met een voorgeschiedenis als gewone fotowinkel (overgedragen van vader op zoon) en met een zeer sterke reputatie ook qua service. Als ik mij niet vergis, is Ingo Albert op dit forum nog een tijdlang actief geweest, en hij heeft hier ongetwijfeld nog steeds een aantal klanten (waaronder ikzelf ).

Voor mij is dit soort winkel de gulden middenweg: online bereikbaar met competitieve prijzen, maar ook tastbaar aanwezig als winkel die je een bezoekje kan brengen of opbellen. Vandaag hebben we in eigen land Art&Craft die aan price matching met Belgische winkels doet, dus je hebt ook een "echte" winkel met gegarandeerd de laagste prijs in het land. Ik koop heel veel dingen online - tot sportkledij en deodorant toe - maar een paar duizend euro uitgeven aan electronica uit Azie is een paar bruggen te ver. Het risico op problemen achteraf is te groot, en met garantie heb je gegarandeerd prijs.

Nikon Europe kwam al eens onder de internet-aandacht omdat het weigerde herstellingen uit te voeren aan grijs geimporteerde apparatuur. De grijze import was niet eens het hoofdprobleem want de klant kan nog altijd kiezen om de herstelkosten volledig te betalen, maar blijkbaar circuleren er nogal wat spullen, met name dure bodies, die vol zitten met namaak-componenten met duplicaat serienummers. Ik weet het, de probleemverhalen drijven altijd boven, en de kans dat je in die situatie belandt, is miniem, maar het zal je maar overkomen...
                            Pieter
                            --
                            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Dit is natuurlijk geen onbelangrijke informatie en dus ook redelijk overtuigend om die optie idd te laten vallen (die namaak-componenten met duplicaat serienummers trokken me over de streep)... Bedankt voor de info... Ook bedankt voor het opsommen van die andere winkels... Als beginneling ben ik hier nog niet echt in thuis....

Comment

(die namaak-componenten met duplicaat serienummers trokken me over de streep)
                                Ik wil je anderzijds ook niet de schrik op het lijf jagen.
                                Er zijn heel wat mensen die met veel plezier, zonder problemen en met extra centen in hun zak hun spullen bij eGlobal gekocht hebben.

Voor grote foto-aankopen zou ik persoonlijk naar Art&Craft gaan, omdat Gent voor mij dichtbij is. Ze zijn er ook thuis in fotomateriaal en kunnen je adviseren.
                                Er zijn er in Vlaanderen nog wel een aantal, die interessanter kunnen zijn als je in Antwerpen of Limburg woont. Namen als Grobet, Coudenys, Bartok en Robijns schieten mij op dit moment te binnen...
                                Pieter
                                --
                                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Working...
                                X