Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat zouden jullie doen met €3000 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Wat zouden jullie doen met €3000 ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Anneliesje Bekijk bericht
    Wat die nikkor 24-120 f4 betreft. Het probleem is dat ik graag een iets lichtsterkere F2.8 had gehad (over het volledige zoombereik dus). Maar idd, ik zou dan samen met die D750 binnen budget kunnen blijven (bij topfoto of zelfs een plaatselijke vakhandel).
    kun je uitleggen waarom je de f2.8 wil?
    deze (oudere versie) is nl niet gestabiliseerd (en de nieuwe is dùùr), als het dus is om langer uit de hand te kunnen fotograferen ben je bij statische onderwerpen beter af met f4 + beeldstabilisatie (meer stops winst)
    voor de beperktere scherptediepte zul je vlugger naar je primes pakken... (is bij mij toch zo...)
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #32
      Re: Wat zouden jullie doen met €3000 ?

      Ik vroeg me al af waarom Michi allemaal lenzen met een vast brandpunt aanraadde...
      Als jullie als ervarenen me zeggen dat die 24-120 f4 beter is als die 24-70 f2.8, dan wil ik jullie vast geloven. Voordeel is ook wel dat die om en bij de 500€ goedkoper is, en dat geeft me weer meer speling....

      Heb een beetje bang om allemaal lenzen met vast brandpunt te nemen vanwege het vele wisselen. Lijkt me toch onhandig?

      Comment


      • #33
        Re: Wat zouden jullie doen met €3000 ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Anneliesje Bekijk bericht
        Ik vroeg me al af waarom Michi allemaal lenzen met een vast brandpunt aanraadde...
        Als jullie als ervarenen me zeggen dat die 24-120 f4 beter is als die 24-70 f2.8, dan wil ik jullie vast geloven. Voordeel is ook wel dat die om en bij de 500€ goedkoper is, en dat geeft me weer meer speling....
        Wat Bulke bedoelt klopt als en bus op voorwaarde dat je de lens niet gaat gebruiken bij indoor sportfotografie of andere snel bewegende onderwerpen zoals een (in mijn ogen) trouwfeest. Zolang je een statisch onderwerp hebt, is de VR absoluut een meerwaarde. Heb je snelle sluitertijden nodig moet je voor de 2.8 gaan. Wat betreft het vast brandpunt. Ikzelf ben ook meer fan van zoomlenzen, al is de kwaliteit van een prime toch nog superieur. Zelfs in vergelijking met de beste zooms ( 24-70 2.8 en 70-200 2.8)
        Last edited by GregoryVG.; 29 september 2015, 16:04.
        Mvg,
        Gregory
        www.gvg-photo.com

        Comment


        • #34
          Re: Wat zouden jullie doen met €3000 ?

          Zeker niet kopen bij eglobal central hoor !
          Ik heb er onlangs even onderzoek naar gedaan omdat ze ook bij tweakers.net naar voren kwamen in de pricewatch. De raarste horrorstories kwamen naar boven !
          Ze versturen vanuit Singapore of Hong kong, ik wil het even kwijt zijn, maar ook verhalen van vervalste serienummers, gerepareerd materiaal ipv nieuw enz... Garantie kan je dan naar fluiten en je hebt kans om nog importtaksen te moeten betalen.
          Zelfs hier op het forum staan er ook zo'n verhalen. Ik zou daar echt ver van weg blijven.
          Fujifilm X-T1 en X-T2

          Comment


          • #35
            Re: Wat zouden jullie doen met €3000 ?

            Het gaat dan wsl het volgende worden bij topfoto in Duitsland (1u15 rijden voor me):

            - D750 body
            - 24-120/F4 + VR
            - 50/F1.8 AF-S

            Komt uit op €2543,90

            Aangezien ik dan nog geld over heb kan ik dat misschien investeren in andere accessoires? Zoals een batterijgrip enzo? (flitser, lichtmeter en statief zijn al voorzien)

            Comment


            • #36
              Re: Wat zouden jullie doen met €3000 ?

              Mijn virtuele Keuze

              Fujifilm X-T10 Zwart 699
              XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS 549

              Op reis gaan en foto"s maken 1752

              In't echt
              Nikon Df
              Nikon AF-S 14-24/2.8
              Nikon AF-S 24-120mm f/4G ED VR

              YMMV
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

              Comment


              • #37
                Re: Wat zouden jullie doen met €3000 ?

                de 24-120 f4 is niet beter dan de 24-70 f2.8 hoor, is gewoon een ander soort gebruik,
                de 24-120 is meer allround zoals je zelf al aangaf, de 24-70 lichtsterker en gebouwd als een tank (gewicht is er ook naar)
                als je geld over hebt, spaar het dan,
                eens je met zo'n set een paar maand gespeeld hebt zal je beter weten wat je nog ontbreekt

                je noden veranderen ook van tijd tot tijd,
                ikzelf hou bv steeds meer van prime lenzen voor de ultieme beeldkwaliteit en dof controle
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #38
                  Re: Wat zouden jullie doen met €3000 ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Anneliesje Bekijk bericht
                  Ik vroeg me al af waarom Michi allemaal lenzen met een vast brandpunt aanraadde...
                  Omdat de 1.8 primes voor mij persoonlijk het optimum zijn qua gewicht, beeldkwaliteit, lichtsterkte en DoF-control. Een zoom wérkt voor mij niet en ik amuseer mij meer met primes. Maar da's heel persoonlijk en een andere discussie.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Wat zouden jullie doen met €3000 ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Anneliesje Bekijk bericht
                    Het gaat dan wsl het volgende worden bij topfoto in Duitsland (1u15 rijden voor me):

                    - D750 body
                    - 24-120/F4 + VR
                    - 50/F1.8 AF-S

                    Komt uit op €2543,90

                    Aangezien ik dan nog geld over heb kan ik dat misschien investeren in andere accessoires? Zoals een batterijgrip enzo? (flitser, lichtmeter en statief zijn al voorzien)
                    Een goede keuze. ik zelf zou de zelfde keuze gaan, enkel heb ik echt wel die 2.8 (concerten) en zou ik voor een 24-70 van Tamron of Sigma gaan. En die 50mm vind j erg vaak 2de hands in zeer goede staat.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Wat zouden jullie doen met €3000 ?

                      alvorens een beslissing te nemen zou ik ook eens in mijn omgeving kijken met welk merk de mensen werken en dan beslissen voor welk merk te gaan ivm met eventueel van elkaar lenen van lenzen zodat je meer mogelijkheden creëert naar omstandigheden
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Wat zouden jullie doen met €3000 ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                        Een goede keuze. ik zelf zou de zelfde keuze gaan, enkel heb ik echt wel die 2.8 (concerten) en zou ik voor een 24-70 van Tamron of Sigma gaan. En die 50mm vind j erg vaak 2de hands in zeer goede staat.

                        Tamron blijft inderdaad ook nog altijd wel een optie. Ook ongeveer dezelfde prijs....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                        alvorens een beslissing te nemen zou ik ook eens in mijn omgeving kijken met welk merk de mensen werken en dan beslissen voor welk merk te gaan ivm met eventueel van elkaar lenen van lenzen zodat je meer mogelijkheden creëert naar omstandigheden
                        Leuke tip, maar dan blijven we in ieder geval bij Nikon ;-)

                        Comment


                        • #42
                          Re: Wat zouden jullie doen met €3000 ?

                          Aangezien de opleiding nog niet is voltooid, en 3000 euro je niet ZO veel glas biedt, verschiet ik er van dat niemand nog spreekt over een 2dehandse d700 of indien je Canon ook een optie vindt, een 5dmark2 of zo? Indien je niet op groot formaat hoeft af te drukken is 12mp namelijk ruim voldoende, en de voordelen die full frame bieden, zijn mijn inziens echt de moeite waard. Uiteraard kan je ook nieuwe full frame bodies kopen, maar dan houd je niet zo veel meer over voor goed glas.

                          Uiteraard moet je vooral je eigen prioriteiten bepalen. Wil je bijvoorbeeld nieuwe gebruiksgemakken of een zeer hoge resolutie, dan kan mijn mening uiteraard volkomen nutteloos zijn...
                          http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
                          Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

                          Comment


                          • #43
                            Re: Wat zouden jullie doen met €3000 ?

                            Is ook niet verkeerd. Zelf zou ik voor een tweedehands body gaan, de 50/35mm die gevraagd wordt en voor de rest een simpele kitlens. De overschot geld bijhouden tot ik weet waardoor die kitlens vervangen (bvb voor primes gaan of zooms, voor groothoek of tele).

                            Maar ja, ik volg geen cursus en kan dus lekker doen wat ik wil

                            Comment


                            • #44
                              Re: Wat zouden jullie doen met €3000 ?

                              IK zou een Nikon D750 kopen en een 24-70 lens. Ben dan lichtelijk over budget maar dat zou ik misschien zelf aanpassen.
                              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                              Comment


                              • #45
                                Re: Wat zouden jullie doen met €3000 ?

                                Iedereen verstaat onder all round iets anders. Ik vind je vraagstelling nogal oppervlakkig. Wil je een tweedehandse super dslr set van een paar jaar terug van rondom de tien kg of zou je een systeemcamera met enkele goede objectieven willen...
                                Welke ervaring heb je tot nu toe?
                                Sony en Olympus
                                Fotoseries

                                Comment

                                Working...
                                X