Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies aan een leek - welk type aankopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

    Ik heb de FZ 1000 bijna 3 maanden in m'n bezit. Gekocht om op reis foto's te kunnen nemen (m'n vorige cam was 7 jaar oud), en dit als tussen camera omdat
    ik er nog niet uit ben welke camera ik definitief wil voor fotografie van m'n honden, vissen & kinderen.
    Echter gaat het met deze FZ 1000 zo goed dat ik nu rustig kan afwachten tot er een camera is die voor mijn doeleinden echt veel beter presteert.
    Ik kan zelf mooie foto's maken van m'n vissen wat niet gemakkelijk is met het weinige licht en hun beweeglijke karakter.
    M'n kindjes of honden trekken is een piece of cake daarmee vergeleken.
    Ik ben er zeer tevreden van. En ja, er zijn zeker camera's die me nog mooiere foto's kunnen opleveren, maar niet in dit handige pakket van opties waar de FZ 1000 mee komt & voor die prijs.
    De lens is echt machtig, veel zoom.
    Het is gewoon een zeer goede allround camera wat betekent dat hij in zeer veel zaken goed tot zeer goed is, maar dat andere setups met specifieke lenzen wel beter kunnen op
    de verschillende onderdelen waar ik hem voor gebruik.

    Comment


    • #32
      Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

      Ik wil hier geen reclame maken maar om kinderen te fotograferen is er denk ik niet veel beter dan de sony A6000 ik heb het geprobeerd en het ding is verbluffend ! De tracking mogelijkheden en de gezichtsherkenning en het samenspel van beiden is ronduit een absoluut tech hoogstandje .. tel daarbij op dat de camera "eye focussing lock" kan doen EN 11 frames(fotos) per seconde. het zou al heeeel slecht moeten gaan zou men daarme zijn, bewegende!, kinderen niet feilloos kunnen fotograferen .. en de kit-lens die er bij zit is niet half zo slecht als hij afgeschilderd wordt, integendeel zelfs !!
      Als ik mij niet vergis beginnen sommige grote ketens deze camera aan dumpingprijzen te verkopen omdat ze de A6100 verwachten (ILCE6000Y, bundel body + kitlens + 55-210mm lijkt mij echt een koopje! heb spijt dat ik het niet gedaan heb, de zoom is ferm goed voor de prijs), maar bij Sony blijft het daarover (A6100 waarschijnlijk maar GEEN A7000, geruchten) ijzig stil ... voorlopig vaporware

      Comment


      • #33
        Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

        De Sony A6000 stond bij mij ook lang op het lijstje. Het is zeker een goed toestel en als je er 2 lenzen bij kan krijgen in bundel aan een goedkope prijs, dan is dat zeker te overwegen.

        Comment


        • #34
          Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

          Alhoewel de algemene lijst prijs voor de ILCE 6000Y op 949 ligt kan de combo ook gevonden worden voor 850-899 geen idee of dit binnen het budget van TS valt ..

          Comment

          Working...
          X