Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies aan een leek - welk type aankopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

    Hallo,

    Een prima DSLR-combinatie (Nikon D5200 + Nikon 18-105mm) heb je ook al voor minder dan € 600,00. En waarom "to soon"? Je moet er eens mee beginnen
    Deze Nikon combinatie levert prima beelden en is niet te groot. Prima starterskit.

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #17
      Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Maaikeveedeebee Bekijk bericht
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
      Zal je geen spijt van hebben! Veel plezier ermee!
      Beste Muse, Rudimaes,...

      Net enkele toestellen gaan bekijken waaronder de Panasonic FZ1000 zoals jullie mij hem aanraadden.
      De verkoper bracht met iets of wat van de wijs. Hij raadt me nl de Fuji x-T10 aan. Omdat ik die 16 optische zoom volgens hem zelfden ga nodig hebben. Uiteindelijk zou dat sporadisch maar eens het geval zijn op schoolfeesten etc. Maar hij beweerde dat de kwaliteit van de foto's en de diepte ervan gewoon veel mooier zijn op de Fuji. Die ik in eerste instantie op automaat zal gebruiken maar hier ook de mogelijkheid heb om manueel mee aan de slag te gaan in de toekomst.

      What's your opinion?
      Keuze genoeg natuurlijk. En elk heeft zijn voorkeur. 't is maar eenmaal dat je met een toestel aan de slag gaat, dat je weet of of voor jou gescikt is.
      De A6000 is inderdaad een goede systeem camera, waarop men net als op en DSLR, verschillende lenzen kan gebruiken. Had dit toestel ook, maar heb het verkocht
      omdat ik persé de FZ1000 wilde en ik niet zo hou van lenzen wisselen. (oud worden zeker )
      Ook de Nikon D5200, D5300 en de iets kleinere D5500, zijn zeker te overwegen.
      Wat de 16x zoom van de FZ1000 betreft, ook al gebruik je niet dikwijls, het is altijd nuttig die te hebben. (als je eens niet dicht bij je onderwerp kan komen.)
      Veel geluk met je camerakeuze.
      Rudi

      Comment


      • #18
        Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

        Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
        Keuze genoeg natuurlijk. En elk heeft zijn voorkeur. 't is maar eenmaal dat je met een toestel aan de slag gaat, dat je weet of of voor jou gescikt is.
        De A6000 is inderdaad een goede systeem camera, waarop men net als op en DSLR, verschillende lenzen kan gebruiken. Had dit toestel ook, maar heb het verkocht
        omdat ik persé de FZ1000 wilde en ik niet zo hou van lenzen wisselen. (oud worden zeker )
        Ook de Nikon D5200, D5300 en de iets kleinere D5500, zijn zeker te overwegen.
        Wat de 16x zoom van de FZ1000 betreft, ook al gebruik je niet dikwijls, het is altijd nuttig die te hebben. (als je eens niet dicht bij je onderwerp kan komen.)
        Veel geluk met je camerakeuze.
        Rudi
        Nog opties... Daar gaan we weer :-)
        Maar niemand specifieke op/bemerkingen rond de fuji x-t10?
        Ik zou niet willen dat ze me fuji aanraden omdat ze daar hogere verkoopspremies op hebben...

        Comment


        • #19
          Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

          De vraag is eerder of je meerdere lenzen wil aanschaffen en onderweg van lenzen wilt wisselen? Veel mensen zien dit niet echt zitten of zijn het na een periode beu en willen dan terug een all-in-one...

          Als je het zoombereik van de Panasonic FZ1000 wilt hebben op de Fuji X-T10 dan kan je ook best ineens een kleine rugzak aanschaffen...want dan heb je meerdere lenzen nodig

          Alle toestellen die men hier voorstelde zijn zeer goede toestellen...

          Kijk hier eens naar foto's genomen met de FZ1000

          Comment


          • #20
            Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Maaikeveedeebee Bekijk bericht
            Nog opties... Daar gaan we weer :-)
            Maar niemand specifieke op/bemerkingen rond de fuji x-t10?
            Ik zou niet willen dat ze me fuji aanraden omdat ze daar hogere verkoopspremies op hebben...
            Fuji heeft heel goede toestellen voor foto, maar als je nu en dan een video wil nemen, zijn die
            niet echt aan te raden. En het zijn niet echt de gemakkelijkste toestellen, als je geen ervaring hebt.
            Denk nog steeds dat de FZ1000 de beste keuze is voor jou.
            (en laat je niet leiden wat de verkoper je wil aanbevelen)
            Rudi
            Last edited by rudimaes; 13 september 2015, 07:56.

            Comment


            • #21
              Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Maaikeveedeebee Bekijk bericht
              Nog opties... Daar gaan we weer :-)
              Maar niemand specifieke op/bemerkingen rond de fuji x-t10?
              Ik zou niet willen dat ze me fuji aanraden omdat ze daar hogere verkoopspremies op hebben...
              Voor jou soort eisen zou ik niet voor de Fuji X-10 gaan.
              Het is wel de beste in beeldkwaliteit, maar niet de snelste.

              De FZ1000 is razend snel shot to shot qua scherpstelling.
              Deze camera is ook ongelofelijk veelzijdig. Tele, portret en ook macro zijn prima.
              Vergeet dan ook niet de excellente video mode's die deze camera ondersteunt.

              De A6000 staat in principe ook op mijn verlanglijstje, omdat ik weet dat de beeldkwaliteit goed is.
              De AF snel is en de video nog maar pas een firmware update heeft gehad om XAVC 50Mbps te gebruiken in 1080p.

              De Nikon 5200 ken ik niet, maar de over beeldkwaliteit zal niemand vallen in deze categorie.
              De AF zal ook snel genoeg zijn voor jouw eisen.
              De A6000 zal wel iets sneller zijn, zeker qua AF-C en is zelfs beter als de A7II.

              De camera die recht uit het toestel kant en klare jpg's schiet om van te smullen is de Fuji, maar die voldoet niet aan je eisen.
              Deze camera heeft zijn eigen lenzen die niet goedkoop zijn.
              En de video is zowat het slechtste of meest onbruikbare wat ik ooit heb gezien.



              PS: Ik heb zelf de X-T1 en de X-T10 met enkele goede lenzen
              Nikon gebruiker geweest voor decennia.
              FZ1000 heb ik ook.
              GM5 Lumix M4/3
              Laatste aanwinst A7II met Nikon glas voorlopig. Die laatste gebruik ik dan ook alleen manueel en die overtreft mijn verwachting.

              Comment


              • #22
                Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

                De FZ1000 heeft een 4K Photo Mode. Je neemt een 4K video en iedere frame
                kan dan gebruikt worden als een 8mp foto. Ideaal voor snel bewegende kinderen,
                omdat je op die manier de beste pose kunt gebruiken en er minder kans is dat
                je het "juiste" moment mist. (Het is een soort burst mode, waarbij je 24 foto's per seconde neemt)
                Rudi
                Last edited by rudimaes; 13 september 2015, 08:42.

                Comment


                • #23
                  Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                  Voor jou soort eisen zou ik niet voor de Fuji X-10 gaan.
                  Het is wel de beste in beeldkwaliteit, maar niet de snelste.

                  De FZ1000 is razend snel shot to shot qua scherpstelling.
                  Deze camera is ook ongelofelijk veelzijdig. Tele, portret en ook macro zijn prima.
                  Vergeet dan ook niet de excellente video mode's die deze camera ondersteunt.

                  De A6000 staat in principe ook op mijn verlanglijstje, omdat ik weet dat de beeldkwaliteit goed is.
                  De AF snel is en de video nog maar pas een firmware update heeft gehad om XAVC 50Mbps te gebruiken in 1080p.

                  De Nikon 5200 ken ik niet, maar de over beeldkwaliteit zal niemand vallen in deze categorie.
                  De AF zal ook snel genoeg zijn voor jouw eisen.
                  De A6000 zal wel iets sneller zijn, zeker qua AF-C en is zelfs beter als de A7II.

                  De camera die recht uit het toestel kant en klare jpg's schiet om van te smullen is de Fuji, maar die voldoet niet aan je eisen.
                  Deze camera heeft zijn eigen lenzen die niet goedkoop zijn.
                  En de video is zowat het slechtste of meest onbruikbare wat ik ooit heb gezien.



                  PS: Ik heb zelf de X-T1 en de X-T10 met enkele goede lenzen
                  Nikon gebruiker geweest voor decennia.
                  FZ1000 heb ik ook.
                  GM5 Lumix M4/3
                  Laatste aanwinst A7II met Nikon glas voorlopig. Die laatste gebruik ik dan ook alleen manueel en die overtreft mijn verwachting.

                  Dank voor de oplijsting. Maar als je over 'mijn eisen' spreekt, dan bedoel je voornl het zoomen?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

                    Hmm... De verkoper gisteren had me gewoon gezegd dat de fz1000 beelden maakt die overal scherp zijn maar dat de mooiste foto's diegen zijn die het onderwerp scherpstellen en de achtergrond vaag laten. Dus dat er veel diepte inzit. En volgens hem had die Fuji veel betere beeldkwaliteit en zou ik de foto's van de fuji opmerkelijk mooier vinden dan wanneer ik de fz1000 gebruik, allebei op automatische stand
                    Uiteindelijk stelde hijme de vraag hoe vaak ik ook effectief verder dien te zoomen dan de 12x die ik vndg heb. Eigenlijk nooit...

                    Maar jullie denken dus dat de fz1000 sneller gaat scherpstrllen bij een bewegend object zoals mijn dochter bv. Zal ik dan niet inboeten in kwaliteit van de foto?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Maaikeveedeebee Bekijk bericht
                      Hmm... De verkoper gisteren had me gewoon gezegd dat de fz1000 beelden maakt die overal scherp zijn maar dat de mooiste foto's diegen zijn die het onderwerp scherpstellen en de achtergrond vaag laten. Dus dat er veel diepte inzit. En volgens hem had die Fuji veel betere beeldkwaliteit en zou ik de foto's van de fuji opmerkelijk mooier vinden dan wanneer ik de fz1000 gebruik, allebei op automatische stand
                      Uiteindelijk stelde hijme de vraag hoe vaak ik ook effectief verder dien te zoomen dan de 12x die ik vndg heb. Eigenlijk nooit...

                      Maar jullie denken dus dat de fz1000 sneller gaat scherpstrllen bij een bewegend object zoals mijn dochter bv. Zal ik dan niet inboeten in kwaliteit van de foto?
                      Je zal nauwelijks verschil merken tussen de Fuji en de FZ1000, als je de beelden bekijkt op scherm of kleine prints maakt. Foto's die vaag zijn op de achtergrond, zal je
                      zelden bereiken in automatische stand. Daarvoor is iets meer kennis nodig.
                      Panasonics zijn gekend voor hun goede auto mode, terwijl de Fuji meer gemaakt is voor gevorderde fotografen.
                      Als denkt nooit de zoom te gebruiken, kijk dan ook eens naar de Panasonic LX100.
                      Rudi
                      Last edited by rudimaes; 13 september 2015, 09:54.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Maaikeveedeebee Bekijk bericht
                        Dank voor de oplijsting. Maar als je over 'mijn eisen' spreekt, dan bedoel je voornl het zoomen?
                        De AF van de Fuji is de minst snelste van de aangehaalde systemen. ( voor mij zijn die snel genoeg als actie wat voorspelbaar is)
                        Het zoombereik (ook 1 van jou eisen) is beperkt en vrij duur, vermits Fuji alleen legacy lenzen heeft.

                        Ik heb je geen favoriet gegeven, maar de minst compatibele camera voor jouw eisen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Maaikeveedeebee Bekijk bericht
                          Hmm... De verkoper gisteren had me gewoon gezegd dat de fz1000 beelden maakt die overal scherp zijn maar dat de mooiste foto's diegen zijn die het onderwerp scherpstellen en de achtergrond vaag laten. Dus dat er veel diepte inzit.
                          Die verkoper kent de z1000 niet goed en moet blijkbaar van een bestelling XT10 af geraken (en pas op, ik ben fan van Fuji, maar in jouw geval niet).
                          De z1000 kan je evengoed manueel gebruiken om te bekomen wat volgens de verkoper niet kan.
                          Mag ik je alvast aanraden om die winkel te vermijden, want ze willen je iets opdringen om de verkeerde redenen.
                          Je geeft zelf al aan dat een DSLR te moeilijk gaat worden, dan ben je best af met deze z1000 waar je veel van gaat leren, en waar enorm veel mogelijkheden in zitten.
                          ...leeg...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

                            Ook met de FZ1000, kan je foto's nemen met een wazige achtergrond, zoals je hier ziet:
                            Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

                            Rudi

                            Comment


                            • #29
                              Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

                              En bekijk deze post ook eens helemaal...

                              Hier wordt bijna alles uitgelegd over de FZ1000

                              Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Advies aan een leek - welk type aankopen?

                                Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
                                Ook met de FZ1000, kan je foto's nemen met een wazige achtergrond, zoals je hier ziet:
                                Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

                                Rudi
                                Of deze...http://forum.belgiumdigital.com/f9/p...ml#post4288533
                                Dit is een foto uit 4k video.
                                Je ziet dus 2 zaken.
                                Dat je 4k photo's-mode kunt nemen met 8MP uit video.
                                Dat de zoom je juist een enorme DOF kan geven.

                                Comment

                                Working...
                                X