Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van dslr naar Sony mirrorless

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Van dslr naar Sony mirrorless

    weeral nieuwe adapter voor Canon lenzen op E-mount (sony systeemcamera's) te gebruiken

    heeft 2 standen, eentje voor ondersteuning phase detection AF (a7rII, a7sII en opvolger a6000?) en eentje voor contrast detection AF.

    Metabones heeft afgelopen week ook nieuwe firmware voor canon -> sony E-mount adapter (metabones IV smart adaptor) uitgebracht.

    meeste gebruikers lijken heel tevreden en vinden het een merkelijke verbetering toz van de vorige firmware versie

    Comment


    • #77
      Re: Van dslr naar Sony mirrorless

      Klopt het dat je met een speedbooster metabones adapter je tevens ook 1 volle stop licht wint ? Dus van 2.8 naar 1.4 gaat ?

      Comment


      • #78
        Re: Van dslr naar Sony mirrorless

        Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
        Klopt het dat je met een speedbooster metabones adapter je tevens ook 1 volle stop licht wint ? Dus van 2.8 naar 1.4 gaat ?
        Ja maar... Een volle stop licht is van 2.8 naar 2.0.
        Van 2.8 naar 1.4 zijn 2 stops.
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #79
          Re: Van dslr naar Sony mirrorless

          Je leest nogal eens in dit forum:
          DXO resultaten moet je met ne korrel zout nemen

          Is het niet meer dan "dom en arrogant" dit soort op niets gebaseerde opmerkingen te lanceren over de betrouwbaarheid van DxO?
          Geen mens heeft tot nu toe aangegeven op grond van welke wetenschappelijke basis men tot dit soort beweringen durft te komen!

          Meestal zijn het dommeriken die kritische conclusies lezen van DxO over een camera die ze in eigendom hebben en daar niet tegen kunnen. Dan is dit soort "praat naar de vaak" een goedkope reactie.

          DxO is een van de meest betrouwbare onderzoeksinstituten voor de fotografische industrie en zelfs als ze b.v. een sensor etc. in een Coniko camera eens een keer lager waarderen dan b.v. in een Sony camera, is dit betrouwbare informatie.

          Coniko zou ze onmiddellijk gerechtelijk aanpakken als de conclusies van DxO over hun producten inderdaad "met een korreltje zout" zouden moeten worden genomen! Reken maar!

          Als je er niet tegen kunt dat Sony steeds beter scoort bij DXO onderzoek, dan is dit nog geen vrijbrief voor een domme ondoordachte aanval op DxO vanuit een soort quasi wijze houding!
          Harry Briels

          Comment


          • #80
            Re: Van dslr naar Sony mirrorless

            Had graag ook nog gereageerd op het feit dat de Mirrorless zogezegd de Dslr overal overpowered.

            Klopt idd wat betreft de ISO, Dynamisch bereik, etc... MAAR dat heeft niets te maken met het feit dat de mirrorless geen spiegel heeft... Dat is gewoon de prachtige ontwikkeling van Sony hun sensors. Plaats deze sensor in een Dslr, en wat is er dan nog zoveel bter aan een mirrorless? Het gewicht? ja, de evf? misschien, AF? nee, robuustheid?nee
            Mvg,
            Gregory
            www.gvg-photo.com

            Comment


            • #81
              Re: Van dslr naar Sony mirrorless

              Oorspronkelijk geplaatst door Muizen Bekijk bericht
              Je leest nogal eens in dit forum:
              DXO resultaten moet je met ne korrel zout nemen

              Is het niet meer dan "dom en arrogant" dit soort op niets gebaseerde opmerkingen te lanceren over de betrouwbaarheid van DxO?
              Eigenlijk komt alles toch beter tot zijn recht met de juiste 'kruiding', niet?
              Wat mij betreft is DxO een nuttig instrument, net als andere tests waaruit objectieve metingswaarden komen. Het korreltje zout zit naar mijn mening in het feit dat je goed moet beseffen dat het gaat over cijfergegevens geregistreerd in gecontroleerde omstandigheden. Je hebt gelijk dat Sony systematisch hoog scoort, hoger dan Canon en Nikon bijvoorbeeld. Maar daarmee is eigenlijk ook alles gezegd. Het ligt eraan hoeveel waarde je zelf hecht aan die score.

              Ik zou op basis van DxO niet durven te beweren dat een Sony beter is dan een Nikon of een Canon. Ik zou evenmin durven beweren dat de test niet deugt omdat Canon en Nikon lagere scores halen. Ik neem graag toestellen en lenzen in de hand om er enkele foto's mee te schieten. Pas dan begin ik een oordeel over het materiaal te vormen. En dan nog is het zeer goed mogelijk dat die eerste indruk niet overeenkomt met de conclusies die ik maak na langere tijd te fotograferen met het materiaal. Dat is hoe ik het zoutvat hanteer als het op reviews aankomt. Praktijkervaring kan de cijfergegevens van een testlabo in een heel ander licht plaatsen... positief of negatief.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #82
                Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                Deze week is nog maar eens gebleken dat men moet oppassen met cijfers!!!!!
                Zijn al die V.W. nu slechte auto's?
                Nee! maar…………...
                MVG. Hugo

                Comment


                • #83
                  Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                  Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
                  Had graag ook nog gereageerd op het feit dat de Mirrorless zogezegd de Dslr overal overpowered.

                  Klopt idd wat betreft de ISO, Dynamisch bereik, etc... MAAR dat heeft niets te maken met het feit dat de mirrorless geen spiegel heeft... Dat is gewoon de prachtige ontwikkeling van Sony hun sensors. Plaats deze sensor in een Dslr, en wat is er dan nog zoveel bter aan een mirrorless? Het gewicht? ja, de evf? misschien, AF? nee, robuustheid?nee
                  -EVF is een heel groot voordeel, heeft ook nog wel nadelen toz van OVF maar die zijn eerder beperkt en wegen niet op tegen de vele voordelen.
                  -Gewicht is ook een niet onbelangrijk voordeel
                  -AF: hangt er van af hoe je het bekijkt, als je tracking mogelijkheden in beschouwing neemt en ook grote van AF oppervlak kom je terug bij mirrorless, als je enkel snelheid bekijkt dan kan DSLR een kleine voorsprong hebben, maar dit hangt sterk van gebruikte lens af. Snelste mirrorless haalt 15fps met AF (+/- 1200€) , snelste DLSR haalt 12fps en dan betaal je rond de 5000€ !
                  -Robustheid: denk niet dat dit veel verschil maakt, hoe groter hoe steviger body moet gemaakt worden om zelfde schokken te kunnen opvangen.
                  -Flexibiliteit: met compacte lens bruikbaar als pocket camera, biedt ook de mogelijkheid om praktisch alle bestaande lenzen te gebruiken.

                  Comment


                  • #84
                    Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                    (opgelet, dit is een mening van een niet professioneel/hobby fotograaf )

                    wat mij vooral opvalt is , wij komen net terug van een langere vakantie waar redelijk wat veel trektochten in betrokken waren, is simpelweg het formaat. het gros van de gebruikers lijkt mij point en shoot gebruikers en dan zie je mensen echt een klepper van een camera de berg op sleuren om boven snel een foto te snappen en terug naar beneden waar je relatief vlot boven bent met een sony a5000 en best vergelijkbare foto's met trekt als je er niet volledig in thuis bent. Zie ik al als nr 1 pluspunt maar wederom, dit is als niet professioneel gebruiker maar zo heb ik toch best veel mensen ervaren als de foto's getrokken werden rondom me

                    Comment


                    • #85
                      Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                      Veel mensen zouden inderdaad beter af zijn met een voor hen makkelijker en kleiner toestel. Met de huidige kwaliteit de dag van vandaag maar ja ze zijn van mening dat als je een pro camera hebt zoals de profs je ook beter foto's maakt, niet dus.
                      https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                      Comment


                      • #86
                        Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                        Ik heb deze middag een Sony A7RII met Loxia 35 mm getest om te zien of mij de MF van de Loxia bevalt.
                        Wat een camera is de Sony A7RII!
                        Schitterend van design, materiaal, formaat en (laag) gewicht. Met de mooiste FF sensor.

                        Was in typische fotozaak met op voorgevel en binnen overal Canon en Nikon reclame.
                        Sony was nauwelijks te zien.

                        Omdat ik nog tot eind december zou moeten wachten op de Zeiss Batis 25 mm, dé lens van mijn keuze, vroeg ik wat Canon en/of Nikon te bieden hebben in full frame mirrorless cameras in vergelijkbare kwaliteit, formaat, gewichtsklasse van de A7RII.
                        Feitelijk niets, Nikon schijnt met de 810D iets te hebben maar dit toestel weegt bijna een kilo! A7RII 675 g met batterij.

                        Waar zijn Canon en Nikon?
                        Zijn zij de "boot aan het missen"?
                        De DSRL met zware lenzen lijkt in moeilijkheden te komen?

                        Eigenaardig hoe oudere ook hobby fotografen en eigenaren van fotozaken blijven geloven in de Canon Nikon wereld.
                        Harry Briels

                        Comment


                        • #87
                          Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                          Oorspronkelijk geplaatst door Muizen Bekijk bericht
                          Waar zijn Canon en Nikon?
                          Zijn zij de "boot aan het missen"?
                          Canon en Nikon zijn de boot niet aan het missen, maar laten gelijk iets afs van de helling lopen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Muizen Bekijk bericht
                          De DSRL met zware lenzen lijkt in moeilijkheden te komen?
                          DSLRs met zware lenzen hebben als concurent mirrorless met zware lenzen, zou die 325gr echt nog uitmaken bij een gewicht van rond de 2kg.........
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #88
                            Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            DSLRs met zware lenzen hebben als concurent mirrorless met zware lenzen, zou die 325gr echt nog uitmaken bij een gewicht van rond de 2kg.........
                            Geen objectieve voorstelling van zaken:
                            De Sony A7RII weegt mét batterij 675 g
                            De Zeiss 35mm Sonnar 2.8 weegt 120 g
                            Alles samen 795g

                            De Nikon 810 weegt 880 g en een Nikon 35 mm 1.4 (ja mag best wat zwaarder zijn bij 1.4) weegt 601 g
                            (Kon zo snel geen Nikon 35mm F2.8 lens vinden)
                            Totaal 1.481g!

                            Dicht bij ééns zo zwaar en dan praten we nog niet over de veel grotere afmetingen van de Nikon!.
                            Harry Briels

                            Comment


                            • #89
                              Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                              Oorspronkelijk geplaatst door Muizen Bekijk bericht
                              Geen objectieve voorstelling van zaken:
                              De Sony A7RII weegt mét batterij 675 g
                              De Zeiss 35mm Sonnar 2.8 weegt 120 g
                              Alles samen 795g

                              De Nikon 810 weegt 880 g en een Nikon 35 mm 1.4 (ja mag best wat zwaarder zijn bij 1.4) weegt 601 g
                              (Kon zo snel geen Nikon 35mm F2.8 lens vinden)
                              Totaal 1.481g!

                              Dicht bij ééns zo zwaar en dan praten we nog niet over de veel grotere afmetingen van de Nikon!.
                              Weeral typisch, een f2.8 lens met een f1.4 lens vergelijken om een soort van gelijk te halen...
                              De nikon 35mm f2.0 afd weegt 200 gram en is een volle stop lichtsterker!
                              Voor die sony's worden dikwijls minder lichtsterke lenzen gemaakt juist voor het gewicht, wel dan neem je daar een grote beperking bij voor amper een 200gr lichter en toch ook duurder....
                              En daarmee wil ik niet zeggen dat het geen mooi en interresant systeem is, maar het gewicht en omvang doet daar dan minder ter zake....

                              Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                              portfolio en workshops:
                              https://www.bennybulke.com/

                              Comment


                              • #90
                                Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                                Nog iets de equivalente lens voor op de sony, de 1600€ kostende 1.4 zeis lens weegt 630 gram....

                                Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                                portfolio en workshops:
                                https://www.bennybulke.com/

                                Comment

                                Working...
                                X