Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van dslr naar Sony mirrorless

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Van dslr naar Sony mirrorless

    Nog iemand die overloopt van Canon naar Sony, klik.

    Canon en Nikon zullen zo snel nog niet failliet gaan, daar zijn ze te groot voor. Voorlopig zijn er nog genoeg mensen die een ovf prefereren.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #47
      Re: Van dslr naar Sony mirrorless

      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      Canon en Nikon zullen zo snel nog niet failliet gaan, daar zijn ze te groot voor. Voorlopig zijn er nog genoeg mensen die een ovf prefereren.
      Het gaat mij voornamelijk over AF en bediening en vasthouden. Ik kan op mijn G3 geen film starten zonder dat hele ding beweegt, gewoon omdat het ding te licht is, een D700 + 80-400 ligt als een blok in je handen en een G3 + 45-200 is niet stil te houden(zelfs als de OIS werkt) pas met een PEN met trillende sensor en OIS gaat het redelijk.

      Die klapperende spiegel en OVF zal me een zorg zijn en die kunnen nog een stuk beter, zoals Nikon al bewezen heeft. De zoeker van mijn F90(begin jaren '90) is veel groter als die van een D700.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #48
        Re: Van dslr naar Sony mirrorless

        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        Er zijn voor beide systemen nog doelgroepen genoeg...Er wordt hier veel gezwamd soms ....

        Canon heeft zonet een knaller DSLR FF met 50 megapixels uitgebracht (5Ds en 5DS R) en combineer die maar eens met hun super aanbod van lenzen...
        Voor actie, studio, sport, pers, e.d. zijn die veel beter dan de beste systeemcamera's. volgens mij...
        5ds is een mooi toestel daar niets van maar ik denk dat je het wel een beetje overschat.
        Als je DXO mag geloven is de sensor zekers niet top of the bill

        50mp is mooi en voor canons gebruiker een hele vooruitgang toz vd 22,3mp, maar toz vd 36mp sensors gebruikt door andere fabrikanten toch al heel wat minder spectaculair en toz van de 42mp sensor in de a7rii is het verschil in resolutie minimaal

        Waar zitten de zwaktes van die 50 mp sensor totz vd 42mp sensor dan volgens DXO
        -lagere tonal range, toch niet onbelangrijk voor studio, landschap
        -lager dynamisch bereik, dit verschil zit rond 1 stop en zelfs meer op hoge ISO met de neiging om steil naar beneden te gaan eens 6400ISO bereikt. Waarschijnlijk de rede dat toestel gelimiteerd is tot 6400 ISO. Toch ook vrij belangrijk voor studio en landschap.
        Lager ISO bereik (6400 toz 24000)

        Volgens DXO zou a7rii beter geschikt zijn voor studio, sport en landschap dan de 5ds.
        DXO resultaten moet je met ne korrel zout nemen maar verschil DR wordt algemeen bevestigd en je mag stellen dat dit meestal invloed heeft op de tonal range. En het ISO bereik kun je ook niet over discusieren. In essentie het enigste wat er nieuw is aan de 5ds sensor toz vd 22,3mp versie is de 50mp zonder verder niet te veel of zelfs geen verbeteringen

        Wat AF-betreft heeft dpreview een vergelijkende test gepubliceert en met snelle lenzen presteert de a7rii even snel of zelfs sneller dan de DSLR's. En dan is er nog het verschil in tracking mogelijkheden.

        De persoon in video gepost door alex606 zegt dat een van de reden waarom hij overschakelt van Canon naar a7 systeem de lenzen zijn, hij zegt dat L-lenzen niet de gewenste scherpte geven, ik denk dat hij wat overdrijft, maar toch in de E-mount serie zitten toch wel een paar kleppers.
        En voorde liefhebbers, hier vindt je een lijst van de canon lenzen en hoe de AF presteert als je die gebruikt op de a7rii
        Here's my Guide to using Canon EF with Metabones, Fotodiox & Viltrox Canon Smart Adapters on Sony a7, a7R ,a7S, a7II E-mount cameras


        5ds is een zeer goed toestel zou uniek geweest zijn indien de a7rii er niet was, beide toestellen zijn voornamelijk gericht op landschap, studio fotografie, met beide 5fps niet echt geschikt voor de sportfotograaf.

        Comment


        • #49
          Re: Van dslr naar Sony mirrorless

          Cameralabs heeft in de A7RII review de ISO en IQ vergeleken en dit is zijn oordeel :

          "I'd say both the EOS 5DSr and A7r Mark II are delivering very similar results in terms of real-life resolution and noise in my tests.
          The decision between them should therefore be much more about their design, handling and features along with their overall system."


          Wat volgens mij betekent de beeldkwaliteit in normaal gebruik vrij gelijk zal zijn.
          Als je natuurlijk een paar stops onderbelicht en dan een heel pak terug opsleurt in PP dan zal de Sony misschien ietsje beter zijn... maar of je daar gelukkiger van wordt
          Ik zou inderdaad de DXO resultaten met een korrel zout nemen..

          En ik heb ook gelezen dat niet alle Canon lenzen de 50mp aankunnen maar denk eernog een pak beter is dan het Sony FE systeem...
          Vergelijk alle telelenzen maar eens...

          Niet dat ik de Sony A7RII wil afbreken want ik heb er zelf éne...

          Comment


          • #50
            Re: Van dslr naar Sony mirrorless

            Ga ik niet mee akkoord, de A7RII doet het een stuk beter dan de 5DS qua ruis. Kijk maar eens hier en bij de samples van imaging-resource kom je tot dezelfde conclusie. DxOMark bevestigt dit trouwens en de A7RII is de beste full frame sensor van het moment. Alleen de A7s doet het beter qua ruis.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #51
              Re: Van dslr naar Sony mirrorless

              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              Ga ik niet mee akkoord, de A7RII doet het een stuk beter dan de 5DS qua ruis. Kijk maar eens hier en bij de samples van imaging-resource kom je tot dezelfde conclusie. DxOMark bevestigt dit trouwens en de A7RII is de beste full frame sensor van het moment. Alleen de A7s doet het beter qua ruis.
              Misschien is die ietsje beter...
              Maar ga je dit verschil goed kunnen zien na pp?

              Comment


              • #52
                Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                Het verschil is ongeveer 2/3 stop en dat ga je zeker merken. Als ik ISO500 of ISO800 gebruik, dat zie ik zeker terug tijdens de nabewerking.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #53
                  Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                  Persoonlijk nog geen problemen mee gehad maar voor velen is dit een goed nieuws :

                  Sony Announces Addition of Uncompressed 14-Bit RAW Still Image Capture for New α Cameras

                  bron: https://alphauniverse.com/stories/so...new---cameras/

                  Zou voor A7RII en A7SII in october komen via firmware upgrade

                  Ook niet slecht : By early 2016, Sony will add an additional 8 new lenses to its FE full frame lineup

                  Comment


                  • #54
                    Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                    Misschien is die ietsje beter...
                    Maar ga je dit verschil goed kunnen zien na pp?
                    Op hoge ISO gaat dit naar 1 stop verschil, en dat is toch wel niet onbelanrijk hoor. Op lagere ISO (onder de 1600 ISO) zou ik daar niet teveel van wakker liggen.
                    Na optimale pp zal een 6400 a7rii opname volgens mij kwalitatief niet veel verschillen van een optimaal bewerkte 3200iso 5ds opname. Ga het eens uit proberen.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                      Cameralabs heeft in de A7RII review de ISO en IQ vergeleken en dit is zijn oordeel :

                      "I'd say both the EOS 5DSr and A7r Mark II are delivering very similar results in terms of real-life resolution and noise in my tests.
                      The decision between them should therefore be much more about their design, handling and features along with their overall system."


                      Wat volgens mij betekent de beeldkwaliteit in normaal gebruik vrij gelijk zal zijn.
                      Als je natuurlijk een paar stops onderbelicht en dan een heel pak terug opsleurt in PP dan zal de Sony misschien ietsje beter zijn... maar of je daar gelukkiger van wordt
                      Ik zou inderdaad de DXO resultaten met een korrel zout nemen..

                      En ik heb ook gelezen dat niet alle Canon lenzen de 50mp aankunnen maar denk eernog een pak beter is dan het Sony FE systeem...
                      Vergelijk alle telelenzen maar eens...

                      Niet dat ik de Sony A7RII wil afbreken want ik heb er zelf éne...

                      Als je goed kijkt zie je al dat in hun vergelijk a7rii beelden minstens 0.5 stop overbelicht zijn toz van 5ds opnames. (ISO inconsistency ? ) je mag rekenen dat op hoge ISO de a7rii 1 stop voordeel heeft + heeft groter ISO bereik

                      Wat features betreft moet 5ds uiteraard het onderspit delven, zelfs wifi is een optie en 4k video ontbreekt helemaal, en wat de tracking mogelijkheden betreft biedt de 5ds toch ook minder mogelijkheden.

                      Aanbod FE lenzen is uiteraard (nog niet) zo groot als bij Canon maar volgens de roadmap van sony moeten er dit jaar nog een 6 tal bijkomen. Een jaar kan dikwijls een paar maanden langer duren bij Sony maar verder houden ze zich meestal aan hun beloftes.
                      Daarbij kun je op de a7rii praktisch alle DSLR lenzen plaatsen en een groot deel van de Canon behouden zelfs goed bruikbare AF op de a7Rii

                      Dynamisch bereik en tonaliteit wil niet zeggen dat je het beeld een aantal stops moet opkrikken om het verschil te zien, in een opname kan er een groot verschil zijn tussen het meest lichtste deel en het meest donkere, en het dynamisch bereik bepaalt in hoeverre je dit kunt weergeven, en bij praktisch alle recente niet canon FF toestellen, ligt dat ongeveer een stop hoger dan bij de 5ds. Zou dat toch niet onbelangrijk noemen, integendeel.

                      De 5ds zal ook wel voordelen hebben toz van de a7rii maar niet diegene die jij opnoemt.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht

                        Dynamisch bereik en tonaliteit wil niet zeggen dat je het beeld een aantal stops moet opkrikken om het verschil te zien, in een opname kan er een groot verschil zijn tussen het meest lichtste deel en het meest donkere, en het dynamisch bereik bepaalt in hoeverre je dit kunt weergeven
                        Het gevaar hierin zit dat je op den duur bijna HDR beelden krijgt met slechts één opname.
                        Teveel is meestal ook niet goed heb ik al gemerkt

                        Comment


                        • #57
                          Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                          Het gevaar hierin zit dat je op den duur bijna HDR beelden krijgt met slechts één opname.
                          Teveel is meestal ook niet goed heb ik al gemerkt
                          Mid-formaat camera's doen er nog gemakkelijk een stopje bij, dat is juist een van de sterke punten van MF en de reden dat sommige studio fotografen bij MF blijven.
                          HDR zoals velen dat gebruiken is spielerei , tonemapping is vrij moeilijk om natuurlijk beeld te krijgen. Bij camera's zit dat gelukkig verwerkt in het profiel.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                            Ik vraag mij af of er een forum bestaat voor de schilders die de verfopname (en uiteraard afgifte) samen met de andere eigenschappen van hun kwasten zitten te vergelijken, en proberen te bewijzen dat zijn/haar kwast toch iets beter/anders is?
                            http://lerrante.be/etoile/

                            Comment


                            • #59
                              Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                              Oorspronkelijk geplaatst door Shurik Bekijk bericht
                              Ik vraag mij af of er een forum bestaat voor de schilders die de verfopname (en uiteraard afgifte) samen met de andere eigenschappen van hun kwasten zitten te vergelijken, en proberen te bewijzen dat zijn/haar kwast toch iets beter/anders is?

                              Comment


                              • #60
                                Re: Van dslr naar Sony mirrorless

                                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                                Hylarisch ^^
                                Mvg,
                                Gregory
                                www.gvg-photo.com

                                Comment

                                Working...
                                X