Re: Overstap: Volledige uitrusting spiegelreflex naar compact alternatief.
Aan allen hier alvast bedankt voor je toelichtingen
Wauw, bedankt voor je uitgebreide ervaringen hier even neer te zetten
Als ik het even korts samenvat, mag ik concluderen dat de Fuji X-T1 een toppertje is en misschien wel aan mijn verwachtingen kan voldoen.
Mits ik met het hoge stroomverbruik kan leven, gelukkig schiet ik gemiddeld niet meer dan 500 foto's per dag wat met 2 accu's voldoende zou kunnen zijn
Citaat:
Na iets meer dan een jaar bleken een aantal opdrachten/reeksen toch moeilijk(er) uit te voeren met de Fuji's.
Denk hierbij aan actiefotografie en opdrachten/reeksen waar je redelijk wat tele nodig hebt.
Mag ik hieruit verstaan dat de Fuji X-T1 bij snelle opnamen in burst wat te kort komt en er geen deftige tele is voor jou doeleinden?
Helaas heeft een kleine body met mijn huidige lenzen geen zin, de rugtas blijft immers even groot/zwaar.
Bedoeling is uiteraard om het compact alternatief uiteraard eerst enkele maanden te testen, en mocht dit alternatief me echt bevallen gaat de huidige set buiten
Aangezien een compact en goed alternatief in prijs ook niet mals is voor mijn portemonnee, wil ik de juiste keuze met jullie advies hierin goed afwegen.
Een camera zoals een Sony RX100mk3 is voor me alvast geen keuze, ook niet als 2de camera.
Mijn 2de camera is gewoon mijn smartphone voor de minder belangrijke opnamen en iets wat ik altijd bij de hand heb voor het geval "beter een slechte als geen foto, hé
Mijn huidige bagage is als volgt.
Zeer compact (geen hoge eisen) : snapshots met de smartphone.
Compact op uitstap en wens goede opnamen: Canon 7D + f2.8 17-55
Niet compact (wens goede en diverse opnamen): De volledige uitrusting
Toekomstig en mogelijk alternatief
Compact op uitstap en wens goede en diverse opnamen: Compact alternatief in volledige beknopte uitrusting.
Aan allen hier alvast bedankt voor je toelichtingen
Oorspronkelijk geplaatst door jaja
Bekijk bericht
Als ik het even korts samenvat, mag ik concluderen dat de Fuji X-T1 een toppertje is en misschien wel aan mijn verwachtingen kan voldoen.
Mits ik met het hoge stroomverbruik kan leven, gelukkig schiet ik gemiddeld niet meer dan 500 foto's per dag wat met 2 accu's voldoende zou kunnen zijn
Citaat:
Na iets meer dan een jaar bleken een aantal opdrachten/reeksen toch moeilijk(er) uit te voeren met de Fuji's.
Denk hierbij aan actiefotografie en opdrachten/reeksen waar je redelijk wat tele nodig hebt.
Mag ik hieruit verstaan dat de Fuji X-T1 bij snelle opnamen in burst wat te kort komt en er geen deftige tele is voor jou doeleinden?
Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes
Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele
Bekijk bericht
Aangezien een compact en goed alternatief in prijs ook niet mals is voor mijn portemonnee, wil ik de juiste keuze met jullie advies hierin goed afwegen.
Een camera zoals een Sony RX100mk3 is voor me alvast geen keuze, ook niet als 2de camera.
Mijn 2de camera is gewoon mijn smartphone voor de minder belangrijke opnamen en iets wat ik altijd bij de hand heb voor het geval "beter een slechte als geen foto, hé
Mijn huidige bagage is als volgt.
Compact op uitstap en wens goede opnamen: Canon 7D + f2.8 17-55
Niet compact (wens goede en diverse opnamen): De volledige uitrusting
Toekomstig en mogelijk alternatief
Compact op uitstap en wens goede en diverse opnamen: Compact alternatief in volledige beknopte uitrusting.
Comment